PostitusPostitas sugraM » N Mär 20, 2014 2:05 pm
Kuna mina olen see, kes selle 700.- se pakkumise tegi, siis võtaks ka sõna. Esmalt küll täpsustus, et soovisin masinat Tallinna, arvele ja oma nimele ning selle eest olin nõus välja käima 1000 eur, ehk siis 700 on enam vähem see hinne, mis jääb järgi kui toomine ja arvelevõtt maha arvestada. Nagu aru saan, on see seni ka kõige reaalsem pakkumine sul olnud. Mis puutub Eestlase ostujõudu, siis on see klindlasti olemas, lihtsalt suhteliselt Saksakeskne Eestlane ei kuluta oma raha 80-date japsile. See, et Ungaris ja Serbias olid kaks masinat müügis üks 3200 (lõpuks 2500) ga ja teine 10000-dega, pole näitaja. Seda näitab ka see, et hoolimata kuulutamisest Nettiautos, on see Galant sul senini käes (Soomlasel ei tohiks ju ostujõuga probleemi olla). Ma võin küsida vana eskordi eest ka 5000 eur - küsimus on selles, mis hinnaga need masinad reaalselt turgu lähevad. Võttes auto enda, siis hetkel on tegu sellise ei liha ega kalaga, Turbo on küll selle mudeli puhul suhteliselt haruldane aga see ei muuda seda masinat veel mitte mitsu fännist isikule ihaldusväärseks. Tegu ei ole klassikaga vaid enamiku jaoks vana mädaneva japsiga (ühtepidi liiga uus ja teist pidi liiga vana). Märgatavalt tõstaks huvi, kui masinal oleks peal tolle aja kohta vägagi luksuslik varustus (el aknad, püsikiirus, kondiga kliimaseade, ABS, digi kellad jne) ning korras kere. Müügile aitaks kaasa ka hulgim pilte, selge korrektne kirjeldus ka masina seisukorrast ning juba mainitud Eestis arvelolek. Kui ühes kohas võib lugeda, et masin tibens ja samas leiad googeldamise peale posti, kus otsid juppe, kuna eelmine omanik oli suht lohakas, siis see ei aita just müügile kaasa. Hetkeseisuga aga tähendaks selle 1000 eurile lisaks ca 300 euri liigutamine ja arvelevõtt ning Mitsufänni jaoks korraliku varustusega doonori juurdeostmine. Soomes liiguvad sellised hea joppamise puhul 300 (reaalsemalt 500) ja üles euriga, lisaks toomine. Paneme juurde keretööd + silla ja pidurite korrastamine, siis sellise auto hinnaks kujuneks heal juhul ca 3000 .... 5000 euri (ütleme keskmiselt 4000) + oma töötunnid. Seda eelsusel, et tehnika ja muu ei vaja ulme remonti. Kõike ise tehes tuleks nats odavam. Kui nüüd võtta aga see ca 4000 euri ja vaadata ringi, siis sele raha ees saab nii mõndagi, mis on sellest Mitsust enamike jaoks tunduvalt väärtuslikum ja lihtsam remontida. Lihtne näide, pane ebay-sse sisse Galant E10 ja vaata palju tuleb vastuseid, korda sama näiteks golf2-ga.
Aga, et teemasse ka, siis kui soov on raha teenida, siis mõistlikum on kahjuks vedada eestisse A6-si ja passateid. Hobiauto turg on Eestis väike ja piirid kõikidele lahti. Need kellel on raha, valivad väga mida osta ja need kellel on tahtmine - nende ostujõud on nagu sa juba mainisid. Tasub tuua põhimõtteliselt siis, kui kindel ostja olemas. Muul juhul võib osutuda, et see esmalt 700-ne naeruväärne pakkumine osutub hiljem selliseks, mida taga hakkad igatsema. Seda siis ärilisest vaatenurgast. Endale aga tasub tuua seda, mis meeldib, selle jaoks ei ole vaja teha turuuringuid. Ühte aga pean ma ütlema, et alati leidub mõni järgmine, mis väga meeldib, see mida nappima kipub on mõneti raha, veelgi enam aga aeg - lõpuks ka hoiukohtade arv, kui just 10 hektarit põldu pole, kus neid lageda taeva all mädandada. Reaalsuses kipub hobiautondus koosnema auto ostust, lammutamisest ja siis huvi lõppemisest, seejärel uue ja huvitavama auto ostust ja kordub sama ring. Hobiauto juures kõige odavam algne toorik ja kõige kergem selle tooriku ostmine. Seega soovitus, kui raha on, koht kus hoida on ja nedale meeldib, siis too ära. Teine tarkusetera - auto kordategemise eest teenivad kasumit reeglina ainult remonditöökojad. Autosid, mille restaureerimisjärgselt kasumiga saab maha müüa on Eestis väga vähe.