Kuna see auto on jälle müügis, siis jätan siia foorumisse jälje maha, juhuks kui tulevane kosilane auto tausta googles uurima hakkab. Hetkel on ta müügis kirjadega, kus kõik on ideaalses korras ja mitte midagi remonti ei vaja ning ka kuulutuses olev läbisõit 313000km on kontrollitud ja originaal. Hinnaks on hetkel 3999€, kuid kui kuulutust märkasin oli see 5000€.
https://www.auto24.ee/used/3378071See auto on minu EX. Aastal 2010 sai sellest minu töö auto, millest edasi kui liising makstud, läks ta minu tööandja bilanssi ja kui tööandja enam ei jaksanud, siis saamata jäänud palga asemel sain selle endale. Ehk siis ca 9 aasta jooksul sõitsin sellega ca 300 000 km läbisõidust 110k kuni ca 413k (siinkohal meenutan kuulutust, kus 314000 on kontrollitud ja originaal...). Autot hoidsin selles mõttes normaalselt, et õlisid vahetasin õigeaegselt ja kui kuskilt mingi viga paistma hakkas, siis tegelesin sellega. Vahetatud sai esiklaasi, kütusetorusid, piduritorusid, generaatorit, EGR klappi, kurikuulus pump sai remonditud jne jne. Ühel hetkel aga hakkasid vead korduma ja juurde tekkisid sellised vead millega ma enam tegeleda ei tahtnud.
Peale seda, kui ühel koledal külmal päeval sellega tee peale jäin ja arvuti tegi mulle selgeks et midagi on käigukastiga, siis otsustasin sellest autost kiirelt vabaneda. 1850€ tahtsin ta eest veel siis, kui ta oli kasutuses ja sõitev olend. Hädade hulk kasvas iga korraga kui selle auto poole vaatasin: uuesti läbi roostetanud kütusetorud, läbiv rooste rattakoobastes, pehmed küljekarbid, läbiva roostega tagauste alused, mingi rike käigukastis, jõuetuks muutunud mootor (uuesti pump?), kütuseleke kapoti all kusagilt jne jne. Käivitus küll iga ilmaga, kuid sõites gaasi andes ei juhtunud midagi - kiirendus oli lausa piinlik. Nelikvedu oli minu arust ainuke normaalselt toimiv asi sellel autol - nelikvedu lülitav huinaa oli küll maha koolenud, kuid kuna sõitsin kogu aeg nelikuga, siis kooles maha nii et jäigi nelikveoliseks. Neliku vaakumi asju ma kommenteerida ei oska.
Müügi hinnaks kujunes lõpuks jäik 1000€ mille tingimist ma ei lubanud. Mina müüsin ta ausalt ilma ühtegi viga varjamata - selle raha eest ei olnud ka põhjust midagi peita!!! Auto uus omanik sai sellega küll proovisõidu ära teha, kuid treileri peale sõites suri välja ja iseseisvalt ülesse ei saanudki.
Hilisemast ajaloost tean nii palju, et uus omanik üritas seda küll remontida, tegi isegi midagi ära, kuid summa-summaarum jõudis numbrini 2500€, mis oleks tulnud veel auto alla laduda et see korda saada. Seega auto vahetas omanikku. Kuna auto vahetas omanikku kaks korda paberkandjal siis ma pidin registritoimingu toimumiseks juba ülejärgmise omanikuga ühendust võtma (ühendust võtsin müügikuulutuse peale). Seega MNT-ameti registris ei ole kirjas kindlasti mitte kõik omanikuvahetused.
Kuna selle auto üks võti jäi millegi pärast minu kätte, siis võtsin vaevaks praegusele müüjale helistada ja seda võtit talle pakkuda.
Nipi-napi sõna-sõnalt vestlus oli midagi sellist:
Telefon kutsub, müüja vastab: "JAH!"
Mina: "Tere, helistan müügis oleva Pajero asjus"
Müüja: "NOH?"
Mina: "Üks selle auto võti on veel minu valduses, kui on soovi võin selle Teile ära tuua"
Müüja: "Teine võti ei ole vaja"
...
Ehk siis pisut umbkeelne tegelane müüb seda "ideaalset autot". Ma ei tea - võibolla on ta praegu nii ideaalses korras sellepärast, et sügisest saati on teda ainult remonditud (või lausa restaureeritud) - huviline vaatama läheb, siis ise kontrollib mida vaja!!!