Esitulede poleerimine

kui sa oled auto juures midagi ära teinud ja valmistanud sellest korraliku piltidega õpetuse siis jaga seda teistega siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Esitulede poleerimine

PostitusPostitas Zafari » P Aug 10, 2008 12:48 pm

leidsin sellise targa teksti netist. kuna ka enda autol on plastist tuled ja suht hägused siis lähiajal vist võtan ette selle teema :)

Kuidas poleerida esitulesid

On külm ja vihmane talveõhtu. Teie esitulede valgusvihud puurivad tunneleid mahajäetud külavaheteed katvasse pimedusse.

Kahjuks ei ole see eriti sügav ega ere tunnel. Peate oma autoga praktiliselt edasi roomama, vastasel korral sõidaksite valgusvihkudest ette. Kuid probleem ei ole ümbritsevas puderpaksus udus.



Miks pole sõidukist siis võimalik näha kaugemale kui paar autopikkust? Kord turvaliselt kodus ja pargitud, jätate esituled sisse ning kõnnite oma auto ette, olles täielikult valmis läbipõlenud alumiseks esituleks. Vale puha. Mõlemad põlevad—kuid lähem ülevaatus näitab, et esitulede laternaklaasid on üleni härmas. Ning asi pole mitte ainult mustuses. Plastklaas ise on pilves nagu vannitoapeegel pärast dušši. Pole ime, et midagi näha ei ole.

Udususe eemaldamine
Enamikel tänapäeva autodel ning veokitel on esituled, mille ülesehitus kujutab endast suurt plastreflektorit ning selle taha ühendatud kvarts-halogeenpirni. Nende esitulemoodulite välispind koosneb vormitud polükarbonaatplastist. See plastik on palju kergem kui klaas ning kivikildude ning pragude suhtes palju vastupidavam. Kuid peale paari aastat päikesevalguse ning atmosfääris sisalduvate kemikaalide käes on polükarbonaadil kalduvus uduseks muutuda. Eriti hooletusse jäetud laternaklaasid võivad lausa tähnistuda, mille tulemusel tekib peenpragude võrgustik (juuspraod), mis muudab nende parandamise raskemaks. Asi on siiski proovimist väärt—pealegi on töö tegemiseks vaja ainult mõne dollari väärtuses materjale. Muidugi on neid mooduleid lihtne vahetada, kuid need võivad ka väga kallid olla. Paar luksauto laternaklaase võib maksta lausa tuhat dollarit. Huhh. Õnneks on olemas lihtne ja odav lahendus. Vastandina klaasile on polükarbonaatplastiku pealispinda võimalik poleerida sama siledaks kui alguses. Protseduur ise ei võta aega üle poole tunni.

Mask maha
Peske oma auto puhtaks, et eemaldada igasugune pindmine mustus. Vahatamine, vähemalt paari jala ulatuses esitulede ümber, on hea mõte, sest abrasiivse poleerimissegu tilgad ja pritsmed jäävad värskelt vahatatud pindadele vähema tõenäosusega kinni. Minge poodi ja ostke veidi sinist madala nakkuvusega maalriteipi, mis tuleb hiljem kergesti lahti. Katke esitule ümber asuv poleerimist vajav ala. Mingil põhjusel ei paista ABS plastikust vormitud punastel, kollastel ja läbipaistvatel suuna- ja tagatulede laternaklaasidel juuspragusid tekkivat nii palju kui polükarbonaadist esituledel, mistõttu võite arvatavasti need samuti kinni katta. Soovitav oleks lähedalasuvad kaunistused eemaldada (eriti kroomitud metallist ja plastikust), sest hakkame poleerima ja lihvima materjalidega, mis võivad kroomi hävitada.

Töö ise
Meie kasutasime eelpakendatud komplekti, mis on mõeldud just antud ülesande lahendamiseks. Nii 3M kui ka Permatex müüvad kõike vajalikku sisaldavaid komplekte umbes 10 dollari eest. Liivapaberi ja poleerimissegu võite muidugi ka eraldi osta. Kui putitamist vajab ainult üks paar esitulesid, tuleb komplekt lõppkokkuvõttes odavam kui liivapaberi leht lehe haaval ostmine. Oletame, et Teie laternaklaas on ainult mõõdukalt udune. Alustage parandustöid poleerimissegu ning flanell- või mikrokiudriidega. Määrige veidi segu laternaklaasile ning poleerige seda ringjate liigutustega. Sedamööda, kuidas segu mustuse riidesse püüab, kus see ära kuivab, kaob laternaklaasidelt ka udusus. Suurem osa segust lõpetab küll riidel, kuid ühe laternaklaasi puhastamine võtab aega umbes 10 minutit, seega võtke asja rahulikult. Kui Teil on ketaslihvija, kasutage seda lambavillase või froteeriidest kettaga. Ärge poleerige lähedalasuvatelt pindadelt värvi maha. Lihtsalt jätkake seguga töötlemist kuni laternaklaas särab.

Asi on tähnides
Okei, olete ühte laternaklaasi nurka mõned minutid poleerinud, ja olukord on parem – aga mitte ideaalne. Laternaklaasi pind on liiga rikutud, et seda poleerimisseguga päästa. Tähne on kohati endiselt näha ja tunda. Leotage 1000-lise teravusega märga/kuiva liivapaberi tükki 10 minuti jooksul külmas vees. Hõõruge laternaklaasi ettevaatlikult edasi-tagasi liigutuste abil. Käige niiviisi üle kogu laternaklaas, lihvides liivapaberiga edasi-tagasi alati ühes suunas. Hoidke pind töötamise ajal märg. Taaskord, olge lähedalasuva värvi ja ilustustega ettevaatlik. Poleerige kuni tähnid, värvimuutus ja kriimud, mida eemaldada soovisite, on kadunud. Ärge kiirustage. Ärge kartke käterätiga tööpinda kuivatada ning poleerimise ühtlust kontrollida. Kui lõpetate, puhastage ja kuivatage tööpaik. Nüüd korrake eelnevaid protseduure 1500-lise teravusega märja/kuiva liivapaberiga, poleerides seekord eelmise lihvimissuunaga ristipidises suunas. Taaskord, olge kavakindel. Hoidke liivapaber märg, katke terve pind ning eemaldage seejärel tööpinnalt kogu abrasiivne tolm. Nüüd korrake eelnevat protseduuri 2000-, 2500- ja 3000-lise teravusega märja/kuiva liivapaberiga, poleerides iga kord eelmise lihvimissuunaga ristipidises suunas. Puhastage tööpind viimast korda. Tööprotsessi käigus võite maalriteipi kohendada või lausa uuesti peale panna, kui see hakkab räbalaks muutuma. Nüüd pöörduge tagasi poleerimissegu ja flanell-lapi juurde, et käsitsi eemaldada viimasedki kriimud. Laternaklaas peaks nüüd välja nägema nagu uus—särav ja klaar. Eemaldage abrasiivse poleerimissegu viimasedki jäljed. Nüüd vahatage laternaklaasi põhjalikult auto määrdevahaga. See viimane samm kaitseb plastikut happevihmade, mustuse ja teesoola eest vähemasti mõnda aega.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » P Aug 10, 2008 3:35 pm

aga kust ma saaksin 1500-3000 liivapaberit ?
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

aLLaN
klubi liige
Postitusi: 792
Liitunud: P Aug 05, 2007 10:31 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas aLLaN » P Aug 10, 2008 4:45 pm

Üks tuttav rääkis, et parim tulemus peaks tulema vesipaberiga ja pärast korralikult poleerida. Kuskil ehituspoodides või autokaupade poodides on kindlasti 1500+ paberit müügil, vähemalt usun nii.
1982 Opel Ascona C 1.6 55kw (müüdud)
1996 Mitsubishi Lancer 1.6 83kw (müüdud)
1999 Mitsubishi Galant 2.0 100kw (müüdud)
1998 Volvo S40 T4 1.9 147kw (hetkel)

Kes viimasena pidurdab on kauem kiire!

Kasutaja avatar
blue deamon
liige
Postitusi: 1015
Liitunud: N Aug 10, 2006 10:28 pm
Asukoht: RAPLA
Kontakt:

PostitusPostitas blue deamon » P Aug 10, 2008 8:35 pm

Zafari kirjutas:aga kust ma saaksin 1500-3000 liivapaberit ?


uuri hästi varustatud autopoodidest ja auto värvi tõõkodadest :wink:

lebokas
Tösine huviline
Postitusi: 144
Liitunud: K Juul 07, 2004 1:07 pm
Asukoht: Soome/Vantaa

PostitusPostitas lebokas » E Aug 11, 2008 6:00 am

Täpselt samamoodi poleeritakse isegi esiklaase (tuuleklaase) :lol:
Galant 2,4 GDI -99 ´Sport Edition´

Timik

PostitusPostitas Timik » N Aug 28, 2008 9:35 am

Laki tänaval Kemifllora aitab teid :D
Ise olen poleerinud masinaga. Tulemus igati hea, nähtavus partanes kindlasti. Tuled ei haju enam kuskil põõsastes, vaid on ilusad sirged :)

LandLord.

PostitusPostitas LandLord. » N Okt 02, 2008 6:57 pm

Zafari jutt on veidi eksitav ja kergesti teie töö võib peese lennata ei soovitaks matistamiseks 2-3000 paberit soovitav on see 5000 valida ja veega matistada. Kui pole suuremaid kriime siis ei pea eelpoleerima paberiga. Ei pea ostma miskeid komplekte. On olemas selle jaoks välja töödeldud pasta. Esitulede ja muu plastiku jaoks. u. 150-500.- eeku siis võtke tavalised MotiP või muu poleerimislapid. Katke õhukese pastakihiga sektorite kaupa ja poleerige kohti järjest liikudes kindlas suunas. Pastat kuivama ei tohi jätta. Kõige lihtsam selleks on akudrell ja kärtsu-tald. Ja sinna külge jäävad need poleerimis lapid ilusti. Drell aeglasema pöörete peale ja vaikselt servaga liikudes ja nagu koorides pasta kihti. kui tehtud ära pesta kuivatada ja kuiva poleerlapiga sama asi korrata. Jälgides ,et pind ei muutuks liiga kuumaks või siis ühe koha peal liiga kaua poleerida ja ka väga suurt survet mitte avaldada. Ja polegi miskit keemiat. Kui on megakriimud on otstarbekam ja ka ilusam uus tuli osta.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » N Okt 02, 2008 8:03 pm

LandLord. kirjutas:Zafari jutt on veidi eksitav ja kergesti teie töö võib peese lennata ei soovitaks matistamiseks 2-3000 paberit soovitav on see 5000 valida ja veega matistada. Kui pole suuremaid kriime siis ei pea eelpoleerima paberiga. Ei pea ostma miskeid komplekte. On olemas selle jaoks välja töödeldud pasta. Esitulede ja muu plastiku jaoks. u. 150-500.- eeku siis võtke tavalised MotiP või muu poleerimislapid. Katke õhukese pastakihiga sektorite kaupa ja poleerige kohti järjest liikudes kindlas suunas. Pastat kuivama ei tohi jätta. Kõige lihtsam selleks on akudrell ja kärtsu-tald. Ja sinna külge jäävad need poleerimis lapid ilusti. Drell aeglasema pöörete peale ja vaikselt servaga liikudes ja nagu koorides pasta kihti. kui tehtud ära pesta kuivatada ja kuiva poleerlapiga sama asi korrata. Jälgides ,et pind ei muutuks liiga kuumaks või siis ühe koha peal liiga kaua poleerida ja ka väga suurt survet mitte avaldada. Ja polegi miskit keemiat. Kui on megakriimud on otstarbekam ja ka ilusam uus tuli osta.


njah aga mulle maksavad esituled kokku tsipa yle 24K :)
mingi hetk võtan enda poleerimise ette igatahes. asjad olemas aga aega veel pole saanud. eks siis annan teada mis ja kuidas läks :)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sigma » N Okt 02, 2008 9:56 pm

ei tea kas tulede reflektoreid saaks ka kuidagi poleerida või uuesti metalliseerida
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

Kasutaja avatar
tets
liige
Postitusi: 114
Liitunud: E Juul 30, 2007 3:57 pm

PostitusPostitas tets » R Okt 03, 2008 6:39 am

Sigma kirjutas:ei tea kas tulede reflektoreid saaks ka kuidagi poleerida või uuesti metalliseerida
kas kuidagi kroomimise teel taastati neid.... :?: kuskilt nagu kuulsin

LandLord.

PostitusPostitas LandLord. » R Okt 03, 2008 7:29 am

kui korralikult klaasid kätte saad siis on ka kroomimine võimalik selles firmas http://www.customcoating.ee/ võibolla müüakse ka koduseid võimalusi. Eks seda peab uurima. Mina sain enda tuled poleerides 50% paremaks aga üritan edasi parema tulemuse poole.

LandLord.

PostitusPostitas LandLord. » R Okt 03, 2008 7:33 am

njah aga mulle maksavad esituled kokku tsipa yle 24K

Sa E-bay -d oled külastanud seal on tuledele head hinnad. Mul on enda usakaga sama mure ,et kui ei õnnestu siis saab sealt 50% odavamalt kätte.

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas MeelisV » R Okt 03, 2008 7:46 am

ja kui keegi sõidab mulle vastu kroomvärviga taastatud reflektori ja ise põlve otsas poleeritud tuledega siis ma ei garagteeri oma rahulikku käitumist 8)

Tunnistan ülesse et annan liikluses julgelt märku kui asi ei ole korras (udutuled linnas või valesti suunatud xenonid)

ehk kui teete selliseid asi on tore kuid tehke ka kontroll kuidas tuled näitavad.

poleeritud tulede oht - ei ole ühtlane lihv ja jäävad sisse valguse murdumise randid - tulemus: sõidate nagu päike oleks auto ninas ehk valgust jägub igasse suunda

sama oht on ka reflektorite taastamisega.

kokku võib saada vägagi pimestava kombo.
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » R Okt 03, 2008 8:18 am

Reflektorit taastada lihtsalt ei õnnestu - reflektorit nimelt ei kata mitte kroom või nikkel vaid see peegeldav pind on tekitatud üliõhukese alumiiniumkile sadestamise teel. Ja alumiiniumi ebameeldivaks omaduseks on teatavasti ajapikku oksüdeerumine. Poleerida kannatab mingi piirini tuhmunud plastklaasi ning see mingi piirini tähendab sisuliselt pinda, millel ei ole silmaga nähtavaid suuri kriime. Kui hakkad mingit suurt kriimu välja nühkima, muudad klaasi suure tõenäosusega selle koha pealt õhemaks ning see juba mõjutab klaasi murdumisnäitajaid.
___________________

'99 Mitsubishi Colt 1.3
'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

LandLord.

PostitusPostitas LandLord. » R Okt 03, 2008 9:59 am

kui lihvitakse siis ikka terve tuli ühtemoodi. Mikronid lihvitakse maha aga klaasi paksus on ca. 3 mm või isegi rohkem olevalt margist. Ei ole seal miskit alumiiniumi segu täidsa tavaline n.ö. nikeldamine. Pinnale jäetakse olenevalt tehnoloogiast eelnevalt väga õhukene vase kiht ja peale selle kohe nikli pind mis muutub reflektoriks. Ei mingeid alumiiniume. Kuna see materjal on hiljem poleeritult kõrgläikega. Valgus suunda ja tugevust muudab vaid selle pinna täielik või osaline muutmine ehk lõhkumine. Kõik võimalikud peegeldused on enne nikeldamist juba paigas tagaseinte kalletega ehk peegeldustega. Ei pea kartma ,et 55w muutub 150w jne. Teine asi on tulede lihvimine. Valgus ei murdu lihvitult pinnalt vaid katkiselt või kriimustatud pinnalt ja seda ka mitte väga oluliselt. Teine asi on see ,et mehed ei viitsi oma tulesi reguleerida. Ja põhjustavad sellega vastutulevate autojuhtide meelepaha. Kõige lihtsam oleks seda teha ajades masin maja seinast u.5m eemale ja jägida ,et tulevihud oleksid ühel kõrgused ja võimalikult 90kraadi maja suhtes. Samas ei tohiks tulevihu kõrgus olla kõrgem kui tulede enda kõrgus maast. Siis peaks enamvähem olema. Kõige lihtsam on minna ülevaatuspunkti ja olen kindel ,et 80% võimalusega te ei pea selle eest maksma.

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » R Okt 03, 2008 10:38 am

Huvitav, vanasti olid küll kõik reflektorid aluminiseeritud...
___________________



'99 Mitsubishi Colt 1.3

'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sigma » R Okt 03, 2008 3:27 pm

suva mis metall seal on, mul see probla, et juhipoolsed reflektorid on ...(vaatad kaugtulede kohapealt sisse ja reflektorid on kergelt mustad mitte läikivad ja eest vaatad siis mittejuhipoolne särab rohkem kui juhipoolne)

aa jaa suht lootusetu on vist neid reflektoreid remontida

udutulede reflektorid on ka nagu veitsa oksudeerunud

saaks uued tuled, kasvõi alustuseks udukad

peatuled mul veitsa rohkem komplitseeritud(el tuled, automaatse regulliga, vastavalt kõrgusanduritele ECS i võlud)
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » R Okt 03, 2008 3:43 pm

To LandLord : ebayst ja usa veebipoodidest saab põhim, 100 dollarit tykk + maksud ja transa. tunduvalt soodsam kui a-varuosa aga ma siiski esialgu proovin selle poleerimise ära ja siis näeb mis tulevik toob.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sigma » R Okt 03, 2008 8:38 pm

Zafari kirjutas:To LandLord : ebayst ja usa veebipoodidest saab põhim, 100 dollarit tykk + maksud ja transa. tunduvalt soodsam kui a-varuosa aga ma siiski esialgu proovin selle poleerimise ära ja siis näeb mis tulevik toob.


kuipalju sa seal ringi vaadanud oled?

odavam on see teema ikka
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » L Okt 04, 2008 7:59 am

Sigma kirjutas:
Zafari kirjutas:To LandLord : ebayst ja usa veebipoodidest saab põhim, 100 dollarit tykk + maksud ja transa. tunduvalt soodsam kui a-varuosa aga ma siiski esialgu proovin selle poleerimise ära ja siis näeb mis tulevik toob.


kuipalju sa seal ringi vaadanud oled?

odavam on see teema ikka


paku mulle siis linki kust ma saaksin 93-96 usa galandi tutikad esituled odavamalt?
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist