Tagumine luuk käib elektriga, elektriga, elektriga...

kui sa oled auto juures midagi ära teinud ja valmistanud sellest korraliku piltidega õpetuse siis jaga seda teistega siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

Tagumine luuk käib elektriga, elektriga, elektriga...

PostitusPostitas rnahkur » K Juul 09, 2008 9:07 am

Nonii... lugu sai siis alguse sellest, kui avastasin, et punnil tagaluugi lukku väljast avada ei õnnestu - võti lihtsalt ei keera lukku ning ka peale luku laialilammutamist, määrimist ja puhastamist tuli lihtsalt konstanteerida fakti, et tegu on lihtsalt augutäitega.

Kuna ainult seest trossist tirimist ei usalda, siis tekkis mõte süsteem dubleerida ning elegantne oli seda teha elektriga. Algul tekkis mõte kasutada lihtsalt kesklukumootorit, aga kuna sellele oleks vaja olnud pisike juhtplokk ehitada, siis langes valik vanale heale ja läbiproovitud solenoidile.

Pisut ebay-s ringi kondamist ja 24$ vaesemaks jäämist ning ca. nädalake ootamist hiljem oli kõik vajalik olemas ning nädalavahetusel sai ka külge kruvitud. Ehk siis kogu protsess - tuleb välja raalida, kuidas lukk toimib, paigaldada lähedusse solenoid, kinnitada tross luku külge, vedada solenoidi miinus kerre, teine juhe lülitini, lülitist juhe edasi kaitsmeplokki ja nautida töötavat lahendust. Ainus peavalu oligi solenoidi kinnitamine, aga Coldil on õnneks tagapaneelis isegi sobiv auk juba tehase poolt olemas - vaja oli ainult kummipuksi, mille vahendusel solenoid kinnitada kere külge ja leida õige asend, et tross sirgelt jookseks. Hetkel on võetud vool ajutiselt sigaretisüütaja kaitsme alt, ehk siis luugi elektriga avamiseks peab süütevõtme nõksu sisse keerama. Lähiajal teen selle süsteemi ümber, võtan voolu mõnelt püsivalt voolu all olevalt ahelalt (ideid, peale raadio mälutoite?) ja lülitiga paralleeli läheb ka relee, mille saab alarmi väljundisse ühendada, ehk siis luugi lukk peaks hakkama avanema ka puldist.

Pilti kahjuks ei tulnud pähe paigaldamise hetkel teha, aga kui mingil põhjusel pean polstri maha uuesti võtma, siis luban, et saate ka pilte :)
___________________

'99 Mitsubishi Colt 1.3
'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas MeelisV » K Juul 09, 2008 9:13 am

iseeneset hea lahendus kuid ma loll lootsin, et keegi pani luugi elektriga avanema - ehk mingi lineaarmootoriga
aga küll see ka kord kellegil tuleb :wink:
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

RistoR
liige
Postitusi: 20
Liitunud: E Mär 26, 2007 8:29 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas RistoR » N Juul 24, 2008 3:37 pm

Ega ei oska öelda kui suure tõmbetugevusega solenoidi vaja on et luuk avada :oops:

ferrari32
Uus Kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: E Jaan 12, 2009 1:07 pm

PostitusPostitas ferrari32 » T Mai 05, 2009 5:55 pm

mul ka colt ja peaks sama asja ette võtma kuna võtmest ei keera. kui viitsid siis kindlasti lisa kunagi pilt:)

Kasutaja avatar
-V-
liige
Postitusi: 309
Liitunud: R Veebr 02, 2007 9:49 pm
Asukoht: Kuressaare 5268900

PostitusPostitas -V- » K Mai 06, 2009 12:55 am

Kuna Alarmil on mõni progetav lisakanal (välja annab Massi), siis panin endal nii, et salongis olevast kaitsmeblokist võtsin + ja alarmilt sain siis 0.3sek Impulss maanduse.. need mõlemad relee'sse ja kui puldi pealt vajutan aktiveerub relee, sõõdab selle sama +12 pagassi tavalisse keskluku mootorisse ja Woila.. luuk lahti..
vahepeal oli mõte, et mingi Amort sinna panna, et siis luugi kohe lahti ka lööks, aga kui vihmase ilmaga vaja midagi kiiresti pagassi visata, siis viskaks selle pigem prao vahelt ja jätaks pagassi kuivaks :lol:

kuigi Väga lihte süsteem võin homme enda omast pildi teha..

Sõbrale tegin sellise süsteemi, et relee sai toite läbi Reed Switch'i (kui magnet lähedale panna, annab voolu edasi) ja see relee aktiveeris siis keskluku mootori.. Reed läks numbritule sisse, et saaks kasutada väikest nõrka magnetit, mis läbi pleki ei tahtnud eriti võtta..
Search Is Your Friend !

ferrari32
Uus Kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: E Jaan 12, 2009 1:07 pm

PostitusPostitas ferrari32 » K Mai 06, 2009 11:44 am

aga ei tea miks on vaja luku sisse lukutäidet panna?

Kasutaja avatar
-V-
liige
Postitusi: 309
Liitunud: R Veebr 02, 2007 9:49 pm
Asukoht: Kuressaare 5268900

PostitusPostitas -V- » K Mai 06, 2009 2:02 pm

Minul on Nii..

Pilt
Search Is Your Friend !


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist

cron