Lahendus Eclipse'i el.akendele, kui nad korralikult ei sulgu

kui sa oled auto juures midagi ära teinud ja valmistanud sellest korraliku piltidega õpetuse siis jaga seda teistega siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

Lahendus Eclipse'i el.akendele, kui nad korralikult ei sulgu

PostitusPostitas galtz » E Veebr 05, 2007 11:48 pm

Kuna mul endal on see probleem olnud ja nüüd nägin, et ka teistel on see probleem, siis kirjutan, mida mina selle peale tegin.. Loodan, et see liiga keeruline ei ole. Pildid on suvest ja paremaid mul ei ole:( Ehk kunagi teen täpsemad pildid ja siis tulen uuendan seda teemat..

Vabandan, et postitan Elektroonika alla, kuigi viga ei ole elektrooniline..

Teema inspiratsioon: Siit
* elektriaknad ei jookse alati päris korralikult kinni, vaid jäävad pisut viltu ja kiiluvad kinni. Siis tuleb käega neid kaasa aidata. nendega peaks ka midagi ette võtma. Enne ukse lammutamist küsiksin -kas keegi oskab koheselt öelda, mis selle viltujooksmise/kiilumise põhjustab?

Elektriakendel oli mul sama probleem.. Viga tuleb sellest, et need postid, kus klaas jookseb, roostetavad ja lähevad paigast. Siis rooste pigistab selle kummi kokku ja klaas ei libise enam seal nii hästi, kui peaks. Ja muidugi, ega Eclipse'ide el.akende mootorid ei hiilga suure võimsusega ja selle pärast iga väiksem takistus aeglustab klaasi liikumist... Viltu ta läheb selle pärast, et ühel pool see post nihkuda ei saa, aga teisel pool tänu kehvadele poltidele see post läheb paigast ja takistab klaasi..

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Vaja läheb:
Normaalset tööriistakasti, kus ikka kruvikeerajad ja muud sellised olemas on..

Pintslit ja roostesurma(kõlbab ka valmis pudelis, mida pintsliga peale määritakse)

Musta värvi(aerosool oleks ikka kõige õigem..ja selline mis roostet enam tagasi ei luba, on lihtsalt ideaalne)

Üks köök(kus veidi nõudepesuvahendit on ja kraanist vett tuleb)

Kahte väikest polti(roostevabast terasest ja võimalikult tugevat.. ma kahjuks mõõte öelda ei oska, aga minu arust 10se võtmega sai keeratud, seega..)

Minu arust on õige nii teha:

Võtsin uksepaneeli maha(ehk siis see plastik)..

Siis see kile, mis seal ees on, tuleks hetkeks eemalda..

Nüüd tuleks keerata lahti kaks polti, mis asuvad ukse otsas(ehk kui uks lahti on siis, otsas).. seal kusagil keskkohast natukene allpool on kaks väikest polti kõrvuti. Ole ettevaatlik, sest need on kehvad ja kui vale võtmega keerad, siis lähevad katki..

Tegin skeemitaolise joonise, kus miskit asub... Näed siit Sinise ringi kandis on need kaks väikest polti. Oranž värv tähistab polte. Roheline seda posti, kus sees klaas jookseb.

Lased akna üles..

Proovi seda posti nüüd liigutada ja suru teda alla. Siis peaks ära tulema.

Post väljas ja pilt kole..(Pilt roostes postist näed siit, pildi peal on ta kaldus.. ehk siis ukse sees on ta kinnitused all ja kummi pildi peal üldse ei ole..) Võta see kumm sealt seest ära.. Rooste tuleks võimalikult palju eemaldada, isegi tasuks kruvikeeraja või peitel appi haarata. Kui rooste on võimalikult palju kadunud, siis roostesurmaga üle.. Kindluse mõttes kaks korda..

Värvi kogu post uuesti üle.. Ja pihusta hoolikalt ja paksult, sest see värv peab ära hoidma roostetamise..

Võta nüüd see kumm, mine tuppa ja pese see kumm nõudepesuvahendiga korralikult ära.. (ära unusta kuivatada;) )..

Pilt värvitud postiga ja pestud kummiga näed siit ja teiselt küljelt siit.

Nüüd asenda need väiksesed poldid roostevabade vastu ja läheb tagasi panemiseks.. Tagasi panemisel jälgi seda posti otsa..tal on seal väike lapik ots, mis peaks minema ühte plastikhoidjasse ukse sees, et jälgi et see ots ei oleks viltu, vaid ikka postiga ühel tasemel(sirge, kui post). Nimelt see väike ots võib ka klaasi korralikku liikumist takistada..

Kui poldid pole veel täielikult kinni keeratud, siis vaata kuidas klaas liigub.. See post tuleb võimalikult kinni keerata just õige nurga all. Et tuleks vaadata, kuidas klaas liigub..ja siis kui liigub hästi, vot siis jõhkra jõuga kinni keerata(vaata et sa polti katki ei keera..)..

Idee poolest võiks kõik kummiribad, tihendid ja kõik, mis klaasi liikumisega seotud on, puhtaks teha, et takistus võimalikult väike oleks.

Kile tagasi..

Plastik tagasi..

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Tehniliselt peaks kõik valmis olema ja kui kõik õieti läks, peaks aken korralikult jooksma(kui loomulikult üldse viga selles oli).

Veel mõelda ka sellele:

jaan mmc kirjutas:Väga asjalik remondi juhend :!: aga ei saanud lisaks targutamata jätta et kes juba ukse polstri, kile eemaldand on ärgu pidagu paljuks ukse sise pindadele ja muidugi kukkude klaaside mehanismidele õli pritsida. Universaalselt igasse nurka sobib nt. tavaline mootori õli mida võib panna ka pistikutesse. See soovitus tuleneb teadmisest et pooled ustes esinevatest klaasi tõstukite-kesklukkude-ja muidu lukkude jamadest on tingitud roostest, nagu ka uste alt plekki servade roostetamine.
Viimati muutis galtz, P Juun 24, 2007 1:37 pm, muudetud 1 kord kokku.

noup
Uus Kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: E Juun 11, 2007 2:46 am
Kontakt:

PostitusPostitas noup » T Juun 12, 2007 9:03 pm

kusjuures mul diamantel sama lugu.. tousmisel l2heb viltu yles.. peaks proovima sinu tehtu :D
Mitsubishi Diamante 3.0

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » T Juun 12, 2007 9:31 pm

noup kirjutas:kusjuures mul diamantel sama lugu.. tousmisel l2heb viltu yles.. peaks proovima sinu tehtu :D


Jeaps proovi:P Ma isegi ei oska öelda, mille taga ta just otseselt oli, aga tegin võimalikult lihtsaks ta elu ja eemaldasin väiksed väsimused ja siiani töötab laitmatult, ehk siis juba aasta. Üks kindel asi on, et see must post tuleks panna sellisse asendisse, nagu just aknale ise meeldib, seega lase aken alla siis keera alles kinni:P See vast see kõige tähtsam seal ja muidugi, et poldid oleks võimsad:D Siis peaks vabalt kaua vastupidama:P
Pole mitsu omanik enam:(

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

PostitusPostitas jaan mmc » T Juun 12, 2007 9:33 pm

Väga asjalik remondi juhend :!: aga ei saanud lisaks targutamata jätta et kes juba ukse polstri, kile eemaldand on ärgu pidagu paljuks ukse sise pindadele ja muidugi kukkude klaaside mehanismidele õli pritsida. Universaalselt igasse nurka sobib nt. tavaline mootori õli mida võib panna ka pistikutesse. See soovitus tuleneb teadmisest et pooled ustes esinevatest klaasi tõstukite-kesklukkude-ja muidu lukkude jamadest on tingitud roostest, nagu ka uste alt plekki servade roostetamine.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » P Juun 24, 2007 1:35 pm

jaan mmc kirjutas:Väga asjalik remondi juhend :!: aga ei saanud lisaks targutamata jätta et kes juba ukse polstri, kile eemaldand on ärgu pidagu paljuks ukse sise pindadele ja muidugi kukkude klaaside mehanismidele õli pritsida. Universaalselt igasse nurka sobib nt. tavaline mootori õli mida võib panna ka pistikutesse. See soovitus tuleneb teadmisest et pooled ustes esinevatest klaasi tõstukite-kesklukkude-ja muidu lukkude jamadest on tingitud roostest, nagu ka uste alt plekki servade roostetamine.


Väga väga õige. Ma isegi tegin selle remodi ajal õli ja puhastus hooldused ära. Kohe täiustan:)

Aga jah, võin veel uuematest uudistest öelda, et poltide vahetus on vist tähtsuselt nr2, sest üks polt läks katki ja nüüd aken jälle viltu. Seega poldid, mis seda posti kinni hoiavad, tuleb kindalt kindalt ära vahetada, millega jõhkrama vastu:)
Pole mitsu omanik enam:(

Kasutaja avatar
bass wagon
Uus Kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: P Okt 04, 2009 5:52 pm

Re: Lahendus Eclipse'i el.akendele, kui nad korralikult ei sulgu

PostitusPostitas bass wagon » T Veebr 09, 2010 11:59 am

Mina proovisin selle puhastuse ja õlitamise variandi ära eile,ning nüüd töötab nagu kellavärk.Sai siis post koos akende mootoriga maha krutitud ja postile tavotti lisatud,et vähe libedamalt liiguks.Tihendid fairy ga puhtaks ilusti ja tagasi.Minu masinal igastahes see post roostes ei olnud ja poldid tulid lahti ja läksid kinni nagu kellavärk.Luku õlitasin wd-40 ga ja olen ennemgi pannud mm soovitan(talvel pole ära külmund lukud).Soovitan akende mootori kah lahti võtta ja ära määrida liikuvad hammasrattad,ning tilu lilu.
Jõudu tööle!!!
!!Tasa sõuad kaugele ei jõua!!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist