Vabandan, et postitan Elektroonika alla, kuigi viga ei ole elektrooniline..
Teema inspiratsioon: Siit
* elektriaknad ei jookse alati päris korralikult kinni, vaid jäävad pisut viltu ja kiiluvad kinni. Siis tuleb käega neid kaasa aidata. nendega peaks ka midagi ette võtma. Enne ukse lammutamist küsiksin -kas keegi oskab koheselt öelda, mis selle viltujooksmise/kiilumise põhjustab?
Elektriakendel oli mul sama probleem.. Viga tuleb sellest, et need postid, kus klaas jookseb, roostetavad ja lähevad paigast. Siis rooste pigistab selle kummi kokku ja klaas ei libise enam seal nii hästi, kui peaks. Ja muidugi, ega Eclipse'ide el.akende mootorid ei hiilga suure võimsusega ja selle pärast iga väiksem takistus aeglustab klaasi liikumist... Viltu ta läheb selle pärast, et ühel pool see post nihkuda ei saa, aga teisel pool tänu kehvadele poltidele see post läheb paigast ja takistab klaasi..
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Vaja läheb:
Normaalset tööriistakasti, kus ikka kruvikeerajad ja muud sellised olemas on..
Pintslit ja roostesurma(kõlbab ka valmis pudelis, mida pintsliga peale määritakse)
Musta värvi(aerosool oleks ikka kõige õigem..ja selline mis roostet enam tagasi ei luba, on lihtsalt ideaalne)
Üks köök(kus veidi nõudepesuvahendit on ja kraanist vett tuleb)
Kahte väikest polti(roostevabast terasest ja võimalikult tugevat.. ma kahjuks mõõte öelda ei oska, aga minu arust 10se võtmega sai keeratud, seega..)
Minu arust on õige nii teha:
Võtsin uksepaneeli maha(ehk siis see plastik)..
Siis see kile, mis seal ees on, tuleks hetkeks eemalda..
Nüüd tuleks keerata lahti kaks polti, mis asuvad ukse otsas(ehk kui uks lahti on siis, otsas).. seal kusagil keskkohast natukene allpool on kaks väikest polti kõrvuti. Ole ettevaatlik, sest need on kehvad ja kui vale võtmega keerad, siis lähevad katki..
Tegin skeemitaolise joonise, kus miskit asub... Näed siit Sinise ringi kandis on need kaks väikest polti. Oranž värv tähistab polte. Roheline seda posti, kus sees klaas jookseb.
Lased akna üles..
Proovi seda posti nüüd liigutada ja suru teda alla. Siis peaks ära tulema.
Post väljas ja pilt kole..(Pilt roostes postist näed siit, pildi peal on ta kaldus.. ehk siis ukse sees on ta kinnitused all ja kummi pildi peal üldse ei ole..) Võta see kumm sealt seest ära.. Rooste tuleks võimalikult palju eemaldada, isegi tasuks kruvikeeraja või peitel appi haarata. Kui rooste on võimalikult palju kadunud, siis roostesurmaga üle.. Kindluse mõttes kaks korda..
Värvi kogu post uuesti üle.. Ja pihusta hoolikalt ja paksult, sest see värv peab ära hoidma roostetamise..
Võta nüüd see kumm, mine tuppa ja pese see kumm nõudepesuvahendiga korralikult ära.. (ära unusta kuivatada;) )..
Pilt värvitud postiga ja pestud kummiga näed siit ja teiselt küljelt siit.
Nüüd asenda need väiksesed poldid roostevabade vastu ja läheb tagasi panemiseks.. Tagasi panemisel jälgi seda posti otsa..tal on seal väike lapik ots, mis peaks minema ühte plastikhoidjasse ukse sees, et jälgi et see ots ei oleks viltu, vaid ikka postiga ühel tasemel(sirge, kui post). Nimelt see väike ots võib ka klaasi korralikku liikumist takistada..
Kui poldid pole veel täielikult kinni keeratud, siis vaata kuidas klaas liigub.. See post tuleb võimalikult kinni keerata just õige nurga all. Et tuleks vaadata, kuidas klaas liigub..ja siis kui liigub hästi, vot siis jõhkra jõuga kinni keerata(vaata et sa polti katki ei keera..)..
Idee poolest võiks kõik kummiribad, tihendid ja kõik, mis klaasi liikumisega seotud on, puhtaks teha, et takistus võimalikult väike oleks.
Kile tagasi..
Plastik tagasi..
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Tehniliselt peaks kõik valmis olema ja kui kõik õieti läks, peaks aken korralikult jooksma(kui loomulikult üldse viga selles oli).
Veel mõelda ka sellele:
jaan mmc kirjutas:Väga asjalik remondi juhend aga ei saanud lisaks targutamata jätta et kes juba ukse polstri, kile eemaldand on ärgu pidagu paljuks ukse sise pindadele ja muidugi kukkude klaaside mehanismidele õli pritsida. Universaalselt igasse nurka sobib nt. tavaline mootori õli mida võib panna ka pistikutesse. See soovitus tuleneb teadmisest et pooled ustes esinevatest klaasi tõstukite-kesklukkude-ja muidu lukkude jamadest on tingitud roostest, nagu ka uste alt plekki servade roostetamine.