PostitusPostitas jackpuuk » R Nov 05, 2010 12:53 am
Talv tulekul
Seoses läheneva talvega soovitan hakata valmistuma lisakulutusteks, muidugi juhul, kui olete auto ja enda heaolust huvitatud. Kõige lihtsam millest alustada, on pidurite aktiivsem kasutamine (käsipidur kaasa arvatud), kõik pidurid(sõltumata kas trummel või ketas) tahavad paar korda kuus tõsist pidurdamist, ABS tööle (kellel pole, siis blokeerumise piirini sõkkuda). Eriti tundlikud on tagumiste ketaspiduritega autod, muidu kipuvad tagumised pidurid kinni jääma (kujutage ette kui lahe on talvel üks pidurdav tagaratas). Ka käsipidurit on soovitatav paar korda nädalas kasutada!
Nüüd kulutuste juurde, filtrid (salongiõhk, mootoriõhk, kütusefilter), kui need on pikalt vahetamata, siis annab see talvel kohe tunda, (aknad udused, kehv käivitumine, kütusefilter võib ka teele jätta).
Vaadake kriitilise pilguga klaasipühkijad üle, kui nad juba suvel triipe klaasile vedasid, siis talvel teevad nad seda kindlasti. Ärge ostke väga odavaid klaasipühkija harjasid, need ei pühi ja söövad teil närvid seest oma klaasil kräunumisega .
Külmade saabudes on mõttekas õlivahetus teha, näiteks 10W asemele 5W, parem käivitus ja väiksem kütusekulu (eriti linnasõitjatel).
Kui juba suvel oli käivitumine kehva (starter vedas aeglaselt või tahtis pikalt käiamist), siis laske kusagil aku üle kontrollida (ei usu, et üle 25-e eegu küsitakse selle eest ), kui starter vedas hästi, aga käivitus ikka kehvasti, siis oleks aeg küünlaid vahetada (nii bensukal kui diislil, küünlad küll erinevad ). Surnud aku puhul aitab ainult vahetamine , juba miinus 10-nega kaotab aku 40% mahutavusest, vana aku puhul ei tee teil starter pmst. enam mitte üks noh .
Vaadake värvkate kriitilise pilguga üle, väike täke, millel rooste peal juba, võib kevadeks olla tõsine pommiauk, aitavad värviparanduspliiatsid (hoiab sodi eemal, kevadel peate nagunii midagi tõsisemat ette võtma). Võtke hästi peenike liivapaber, numbrid 1000 ja ülespoole (mida suurem number, seda peenem on abrassiivmass seal) ja lükake sellise paberi nurgaga lahtine rooste augukesest välja, ning kohe pliiats selga.
Kapotialune, seal kõik kõrgepinge osad, nagu juhtmed-jagajad-süütepoolid laske üle WD-40-ga (on ka teisi spets vahendeid, aga mina olen sellele truuks jäänud).
Kõhualune, seal vaadake üle piduri-kütusetorud ja katke need mingi paksema ollusega(hetkel ei tea ise kah, mis see täpsemalt olema peaks, vanu asju enam pole, uute suhtes peab uurima). Tõmmake kasvõi mingi paksema õliga kokku, vältige kummikaitsete mäkerdamist.
Võimaluse korral vahetage kõik tolmu-kaitsekummid, mis katki, muidu hakkate kallemaid juppe vahetama.
Muidu heas korras sumpa, aga kriibitud, see laske tsinksprayga üle, vanale roostekäkile pole mõtet seda raisata.
Kriibitud põhjaalune tehke kah korda, mis sinna sobib, seda saate küsida autojuppide poodidest.
Uksetihendid ja pinnad, mida need tihendavad, korralikult puhtaks, siis silikoonõliga üle käia.
Ukse-pagassilukud WD-40-ga läbi loputada (kaasasolev kõrs auku ja lasta niimoodi, et sodi välja tuleb, see ei tähenda poolt ballooni ühte auku), soovituslik panna kalts või köögipaber luku alla, allavoolanud ollust on suht raske pärast ära pühkida. Peale loputust lukuõli sisse.
Kui jahutusvedeliku seisund teile teadmata, siis laske seda kontrollida või vahetage ära, siis on kindlapeale minek, te ju ei taha, et teil midagi külmaga lilleks muutuks kapoti all .
Veel natu soovitusi:1. sõitke võimalikult täis paagiga (tekib vähem kondensaati)
2. läbisõidul 100+ kilomeetrit päevas, on esiklaasi ja klaasipühkijate tervise huvides hea, kui õhtul maha võtta harjad ja need sooja vee, seebi ja pehme harjaga puhtaks pesta. Linnasõitjatele piisaks korrast nädalas.
3.õhtuti klaasipühkijad klaasilt eemaldada ja jätta püstisesse asendisse(kõigil autodel seda teha ei saa), siis ei külmu need klaasile kinni (kui neid tahetakse rotti panna, siis pannakse nagunii ). Kui eirasite nõuannet ja need on siiski kinni külmunud, siis ärge murdke neid lahti, aerosool on selleks või oodake kuni soojendus teeb oma töö.
4. peale käivitamist ärge lõksutage autot kohapeal pikemalt kui kulub klaaside puhastamiseks väljaspoolt (soojendus kohe MAX peale, soojus esiklaasile, puhuri võimsus umbes poole peale), külmalt kulub moto kiiresti ja kohapeal lõksutades soojeneb aeglaselt. Kui klaasidest läbi näete, siis vaikselt sõitma, ilma äkiliste kiirendusteta ja mootorit mitte üle 1500-2000 pööret lastes.
5. talvel ei tohi autole käsipidurit pikalt peale jätta, klotsid külmuvad ketaste-trumlite külge ja uskuge mind, see pole naljakas (vähemalt mitte endale, küll aga pealtnägijatele )
6. igasugu kütuselisandid on pehmelt öeldes kaki, ka need mis peaksid vett siduma, seda nad teevad küll, aga saadavad selle läbi kütusesüsteemi otse silindrisse. Silindriga ei juhtu midagi, küll aga küttesüsteemiga.(see on otseses seoses punkt 1-ga)
Ise olen jõudnud hetkel ära teha:
Esirehvid M+S on suht kaalikad, arvestan sellega ja hoidun teistest kaugemale (naelad tulevad alla, seega veel venitan sutsu, aga arvestan kehva pidamisega).
Klaasipühkija harjad veavad triipe (palgapäeval lähevad vahetusse).
Ukseavad ja tihendid said puhtaks tehtud, ning silikooniga üle käidud.
Ukse-pagassilukud said läbi loputatud ja uus määre sisse.
Käivitumine on kahtlane, laadimine ja aku ise kontrollida.
Õlivahetus (teadaolevalt 10w-40 karteris loksumas), läheb 5w-40 sisse.
Kütusefilter on vahetatud (läbisõit alla 15 tuhande).
Tagapidurid lahti võetud (eelmine omanik polnud neid sihtotstarbeliselt kasutanud, kuigi ülevaatuselt läks ilusti läbi), klotside kulumine ei kannata tegelikult kriitikat. Ise lasen ABS-i vähemalt paar korda kuus tööle ja nüüd on kettad mõlemalt poolelt ilusti oma töö teinud.
Minu liikuril salongiõhu filtrit pole (ehkki konditsioneer on), kui hakkab ikka klaase uduseks ajama, siis võiks selle teema järgi uurida.
Roostekohad kah üle silmata, mul hetkel peale ühe imeliku laigu probleeme pole.
Kellel kõiksugu vedelikud vahetamata, siis hakake sellele mõtlema .
Edu!
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni
.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)