Jaan Tatikas soovitab.

kui sa oled auto juures midagi ära teinud ja valmistanud sellest korraliku piltidega õpetuse siis jaga seda teistega siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » R Nov 05, 2010 12:53 am

Talv tulekul
Seoses läheneva talvega soovitan hakata valmistuma lisakulutusteks, muidugi juhul, kui olete auto ja enda heaolust huvitatud. Kõige lihtsam millest alustada, on pidurite aktiivsem kasutamine (käsipidur kaasa arvatud), kõik pidurid(sõltumata kas trummel või ketas) tahavad paar korda kuus tõsist pidurdamist, ABS tööle (kellel pole, siis blokeerumise piirini sõkkuda). Eriti tundlikud on tagumiste ketaspiduritega autod, muidu kipuvad tagumised pidurid kinni jääma (kujutage ette kui lahe on talvel üks pidurdav tagaratas). Ka käsipidurit on soovitatav paar korda nädalas kasutada!
Nüüd kulutuste juurde, filtrid (salongiõhk, mootoriõhk, kütusefilter), kui need on pikalt vahetamata, siis annab see talvel kohe tunda, (aknad udused, kehv käivitumine, kütusefilter võib ka teele jätta).
Vaadake kriitilise pilguga klaasipühkijad üle, kui nad juba suvel triipe klaasile vedasid, siis talvel teevad nad seda kindlasti. Ärge ostke väga odavaid klaasipühkija harjasid, need ei pühi ja söövad teil närvid seest oma klaasil kräunumisega .
Külmade saabudes on mõttekas õlivahetus teha, näiteks 10W asemele 5W, parem käivitus ja väiksem kütusekulu (eriti linnasõitjatel).
Kui juba suvel oli käivitumine kehva (starter vedas aeglaselt või tahtis pikalt käiamist), siis laske kusagil aku üle kontrollida (ei usu, et üle 25-e eegu küsitakse selle eest ), kui starter vedas hästi, aga käivitus ikka kehvasti, siis oleks aeg küünlaid vahetada (nii bensukal kui diislil, küünlad küll erinevad ). Surnud aku puhul aitab ainult vahetamine , juba miinus 10-nega kaotab aku 40% mahutavusest, vana aku puhul ei tee teil starter pmst. enam mitte üks noh .
Vaadake värvkate kriitilise pilguga üle, väike täke, millel rooste peal juba, võib kevadeks olla tõsine pommiauk, aitavad värviparanduspliiatsid (hoiab sodi eemal, kevadel peate nagunii midagi tõsisemat ette võtma). Võtke hästi peenike liivapaber, numbrid 1000 ja ülespoole (mida suurem number, seda peenem on abrassiivmass seal) ja lükake sellise paberi nurgaga lahtine rooste augukesest välja, ning kohe pliiats selga.
Kapotialune, seal kõik kõrgepinge osad, nagu juhtmed-jagajad-süütepoolid laske üle WD-40-ga (on ka teisi spets vahendeid, aga mina olen sellele truuks jäänud).
Kõhualune, seal vaadake üle piduri-kütusetorud ja katke need mingi paksema ollusega(hetkel ei tea ise kah, mis see täpsemalt olema peaks, vanu asju enam pole, uute suhtes peab uurima). Tõmmake kasvõi mingi paksema õliga kokku, vältige kummikaitsete mäkerdamist.
Võimaluse korral vahetage kõik tolmu-kaitsekummid, mis katki, muidu hakkate kallemaid juppe vahetama.
Muidu heas korras sumpa, aga kriibitud, see laske tsinksprayga üle, vanale roostekäkile pole mõtet seda raisata.
Kriibitud põhjaalune tehke kah korda, mis sinna sobib, seda saate küsida autojuppide poodidest.
Uksetihendid ja pinnad, mida need tihendavad, korralikult puhtaks, siis silikoonõliga üle käia.
Ukse-pagassilukud WD-40-ga läbi loputada (kaasasolev kõrs auku ja lasta niimoodi, et sodi välja tuleb, see ei tähenda poolt ballooni ühte auku), soovituslik panna kalts või köögipaber luku alla, allavoolanud ollust on suht raske pärast ära pühkida. Peale loputust lukuõli sisse.
Kui jahutusvedeliku seisund teile teadmata, siis laske seda kontrollida või vahetage ära, siis on kindlapeale minek, te ju ei taha, et teil midagi külmaga lilleks muutuks kapoti all .
Veel natu soovitusi:1. sõitke võimalikult täis paagiga (tekib vähem kondensaati)
2. läbisõidul 100+ kilomeetrit päevas, on esiklaasi ja klaasipühkijate tervise huvides hea, kui õhtul maha võtta harjad ja need sooja vee, seebi ja pehme harjaga puhtaks pesta. Linnasõitjatele piisaks korrast nädalas.
3.õhtuti klaasipühkijad klaasilt eemaldada ja jätta püstisesse asendisse(kõigil autodel seda teha ei saa), siis ei külmu need klaasile kinni (kui neid tahetakse rotti panna, siis pannakse nagunii ). Kui eirasite nõuannet ja need on siiski kinni külmunud, siis ärge murdke neid lahti, aerosool on selleks või oodake kuni soojendus teeb oma töö.
4. peale käivitamist ärge lõksutage autot kohapeal pikemalt kui kulub klaaside puhastamiseks väljaspoolt (soojendus kohe MAX peale, soojus esiklaasile, puhuri võimsus umbes poole peale), külmalt kulub moto kiiresti ja kohapeal lõksutades soojeneb aeglaselt. Kui klaasidest läbi näete, siis vaikselt sõitma, ilma äkiliste kiirendusteta ja mootorit mitte üle 1500-2000 pööret lastes.
5. talvel ei tohi autole käsipidurit pikalt peale jätta, klotsid külmuvad ketaste-trumlite külge ja uskuge mind, see pole naljakas (vähemalt mitte endale, küll aga pealtnägijatele )
6. igasugu kütuselisandid on pehmelt öeldes kaki, ka need mis peaksid vett siduma, seda nad teevad küll, aga saadavad selle läbi kütusesüsteemi otse silindrisse. Silindriga ei juhtu midagi, küll aga küttesüsteemiga.(see on otseses seoses punkt 1-ga)
Ise olen jõudnud hetkel ära teha:
Esirehvid M+S on suht kaalikad, arvestan sellega ja hoidun teistest kaugemale (naelad tulevad alla, seega veel venitan sutsu, aga arvestan kehva pidamisega).
Klaasipühkija harjad veavad triipe (palgapäeval lähevad vahetusse).
Ukseavad ja tihendid said puhtaks tehtud, ning silikooniga üle käidud.
Ukse-pagassilukud said läbi loputatud ja uus määre sisse.
Käivitumine on kahtlane, laadimine ja aku ise kontrollida.
Õlivahetus (teadaolevalt 10w-40 karteris loksumas), läheb 5w-40 sisse.
Kütusefilter on vahetatud (läbisõit alla 15 tuhande).
Tagapidurid lahti võetud (eelmine omanik polnud neid sihtotstarbeliselt kasutanud, kuigi ülevaatuselt läks ilusti läbi), klotside kulumine ei kannata tegelikult kriitikat. Ise lasen ABS-i vähemalt paar korda kuus tööle ja nüüd on kettad mõlemalt poolelt ilusti oma töö teinud.
Minu liikuril salongiõhu filtrit pole (ehkki konditsioneer on), kui hakkab ikka klaase uduseks ajama, siis võiks selle teema järgi uurida.
Roostekohad kah üle silmata, mul hetkel peale ühe imeliku laigu probleeme pole.
Kellel kõiksugu vedelikud vahetamata, siis hakake sellele mõtlema .
Edu!
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas Janar » R Nov 05, 2010 3:44 pm

jackpuuk kirjutas:Talv tulekul

2. läbisõidul 100+ kilomeetrit päevas, on esiklaasi ja klaasipühkijate tervise huvides hea, kui õhtul maha võtta harjad ja need sooja vee, seebi ja pehme harjaga puhtaks pesta. Linnasõitjatele piisaks korrast nädalas.



Ilma mingi täpsustuseta kõlab see lause ikka eriti idiootselt. :)
Mis se läbisõit sinna kojameestesse puutub? Kui on stabiilselt külmad ilmad ja inimene kuskil linnapasas ringi ei uha, siis reaalselt sa ei kasutagi kojamehi. Sõida 100- või 674km!

Isegi tingimustes, kus sõidetaksegi reaalselt 100km mööda paska, päevast päeva, ei näe mina isiklikult mõtet sellel vaeval. Milleks endale sellist igaõhtust agooniat tekitada 300-400 kroonise kojamehepaari pärast ... Aga see jäägu muidugi igaühe enda otsustada!

Terv
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

aLLaN
klubi liige
Postitusi: 792
Liitunud: P Aug 05, 2007 10:31 am
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas aLLaN » R Nov 05, 2010 6:44 pm

Janar kirjutas:
jackpuuk kirjutas:Talv tulekul

2. läbisõidul 100+ kilomeetrit päevas, on esiklaasi ja klaasipühkijate tervise huvides hea, kui õhtul maha võtta harjad ja need sooja vee, seebi ja pehme harjaga puhtaks pesta. Linnasõitjatele piisaks korrast nädalas.



Ilma mingi täpsustuseta kõlab see lause ikka eriti idiootselt. :)
Mis se läbisõit sinna kojameestesse puutub? Kui on stabiilselt külmad ilmad ja inimene kuskil linnapasas ringi ei uha, siis reaalselt sa ei kasutagi kojamehi. Sõida 100- või 674km!

Isegi tingimustes, kus sõidetaksegi reaalselt 100km mööda paska, päevast päeva, ei näe mina isiklikult mõtet sellel vaeval. Milleks endale sellist igaõhtust agooniat tekitada 300-400 kroonise kojamehepaari pärast ... Aga see jäägu muidugi igaühe enda otsustada!

Terv

Lisaks veel siia sellise asja, et kui sa iga nädal kakud kojamehi küljest ära ja paned tagasi, kuluvad kinnitused ju ära ja kokkuvõttes pead ikkagi uued kojamehed ostma, kinnitusklambreid vist eraldi igalpool müügil pole(kui üldse on :roll: ). Tavalistel vibudel on jah võimalik kumm eraldi lihtsalt välja võtta aga raamita kojameestega sellist varianti pole. Minul näiteks Championi universaalsed raamita kojamehed(kuskil 400+ eeku oli paar) on kestnud jaanuarist siiamaani ja nüüd alles on paari koha pealt ära kulunud, et jätab üksikuid triipe vahele, eraldi ma neid hooldanud pole, kui autot olen pesnud olen ka kojamehed svammiga üle käinud. Seega mina toetan ka seda mõtet, et milleks ennast selle tegevusega vaevata.
1982 Opel Ascona C 1.6 55kw (müüdud)
1996 Mitsubishi Lancer 1.6 83kw (müüdud)
1999 Mitsubishi Galant 2.0 100kw (müüdud)
1998 Volvo S40 T4 1.9 147kw (hetkel)

Kes viimasena pidurdab on kauem kiire!

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas Sander147 » R Nov 05, 2010 11:07 pm

Ideid on siin küllaga, kuid kahjuks päris suures ulatuses paljud neist ei tööta tänapäeva autode juures, eriti arvestades, et on olemas palju paremaid aineid, kui WD-40, näiteks elektrikontaktide puhasti, mille järel lased laki või tehnilise vaseliini peale.

EI hakka midagi tsiteerima ega lahti seletama, kuid pigem lähen talvele vastu rahuliku südamega, teades et mu 8K maksev KUIVAKU ei kaota kuidagi pidi oma mahutavusest. Tee mis tahad. Pigem laseks starteriharjad üle vaadata, puksid välja vahetada jne teha. Mis mul muidugi on tehtud.

Piduri ja kütusetorudele ei soovita kohe mitte mingit paksu ollust peale panna. Suht samune tulemus, kuid mastiksi all on rooste ilusti kenasti, mis saab omaette seda torukest edasi närida. Ainuõige tegu on torud õigel ajal välja vahetada vasktorude vastu, mis kestavad kauemgi, kui meie pensioniea piir.

Piduriklotsid EI JÄÄTU ketaste külge kinni. Peaks loogiline olema ju. Ainuke vastu argument oleks, kui oleks kuskil lumehangedes möllanud ning sadulad on juba paksu lumekihi all, kuid selline asi juhtub ikka mega-mega harva. Enne jääb tross kinni.
ABS-iga ei juhtu samuti midagi, kui teda tööle ei rakenda. Pidurdamisel käib sealt nagu nii õli läbi, mis ei lase asjadel rooste minna. Rakendumisel lihtsalt elektrimootor katkestab sadulateni minema vedeliku vastavalt anduritelt ajule ja ajult mootorini saadetud infole. See äkkpidurdus, mis sa teha soovitad, võib pigem kettad kõveraks lüüa ning heal juhul ka mõne vooliku-toru kuskilt, kus on juba mastiksi kord peal, katki lüüa.
Ainu õige tegu üldse, on autot korraliselt hooldada. Selle kohapealt ei vaidle üldse vastu. Esialgne kokkuhoid maksab hiljem kordades rohkem.

Aga siiski, tere tulemast õigete autode perekonda, valides Mitsubishi 8)
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » L Nov 06, 2010 12:00 am

Unustate pisiasjakese, ka klaas kulub, ning palju on meil sellist aega talvel, et tee kakine poleks? Mõnel aastal muidugi trehvab kah. Ja sõbrakesed, pidage silmas, et need on minupoolsed soovitused ega pole kellegile kohustuslikud. Ma ei hakkagi väitma, et ise igapäevaselt neid soovitusi järgin, ikka juhtub, et tulen hilja ja lihtsalt ei viitsi neid protseduure läbi viia. Siiski järgin neid suht sageli, harjad maha, pesen ja enne tagasipanekut pühin akna alumise ääre korralikult puhtaks (olete vast tähele pannud, et sodi korjub sinna alumisse äärde, just harjade alla). Lihtsalt suhtumise küsimus :wink:.
Sander, räägime vist teineteisest mööda? Või oleks pidanud rohkem lahti seletama? Loomulikult ei soovita ma mingitele roostest paksuks läinud piduritorudele kaitset peale tõmmata, pidasin silmas korralikke torusid, kui hapnik enam juurde ei pääse, siis ka korrosiooni ei toimu (koolikeemia). Piduriklotsid JÄÄTUVAD ketaste külge kinni (tihedamini juhtub seda küll trummelpiduritega), eriti kui temperatuur on -2-3, st. natuke alla nulli (eriti tüüpiline on see juhul, kui sõidust tulles on 0 või väike pluss ja öösel külmetab). ABS-i tööle laskmine on selleks, et tagumised pidurid korralikult töötaksid ega ei jääks kinni, rahulikul pidurdusel töötavad pidurid suhtes 80-20% esimeste kasuks väga rahulikul aga 100-0, tugeval või äkkpidurdusel suhtes 60-40. See aga tagab ka tagapidurite klotsidele piisava liikumise. Kettad kõveraks? Siin võin ainult juhti süüdistada, peale äkkpidurdust EI TOHI kohapeale seisma jääda kui selleks hädavajadust pole loomulikult, erandjuhtudel lähevad kettad kõveraks hädapidurduse järel veelombist läbi sõites. Rinkal sõidetakse kah ju üsna sageli (igatsugu rajapäevad) stock piduritega, sellepärast ongi rajal jahutusring ette nähtud. Kui aga piduritele valu andmise järel kohe seisma jääda, siis on klotsid ühes punktis ketta ligiduses ja ülejäänud ketta osa jahtub märksa kiiremini, sellest ka ketaste kõverdumine.
Auto valimise suhtes ärge nüüd jälle näkku lööge, hetkel on mul 2 hobiautot Hondade näol, Galant ja viimane ost on Grand Vitara, Galandiga olen nüüdseks sõitnud umbes 12 tuhat (sai teine juulikuus soetatud), ning suurim pluss on minu jaoks jaapanlase vastupidavus, miinuseks aga see 1,8 moto, mis ilmselgelt on minu jaoks liiga lahja. Seega ma mingit pädevat emotsiooni (ei + ega - märgiga) pole saanud ja näppu veel ei anna :wink:.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas Janar » L Nov 06, 2010 3:23 pm

jackpuuk kirjutas:Unustate pisiasjakese, ka klaas kulub, ning palju on meil sellist aega talvel, et tee kakine poleks?


Jutt jumala õige, aga asi ei puutu ikkagi igaõhtusesse kojameeste puhastamisse, sest olukorras kus Sinu vastpuhastatud klaasile ja kojameestele viskab mingi karjäärirekka kihi soolaliiva, kasutad sa ikkagi kojamehi ja pesuvett. Selles tingimuses kraabid klaasi nii-ehk naa.
Suht utoopiline oleks ka peale iga pasaläraka ilmumist auto kinni pidada ja pehme lapikesega eemaldama hakata seda jama.

Aga nagu ennemgi mainitud sai, siis iga mees teeb ise mis heaks arvab. :)

Parimat
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » L Nov 06, 2010 5:18 pm

Noh, eks siin mängib minu vanus kah rolli, "armsal" nõukajal polnud ju midagi saada, seega oli vaja asjade eluiga võimalikult pikendada. Eks sellest harjumus sisse jäänud ja teate ju küll, et inimene on harjumuste ori :wink:.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » L Dets 04, 2010 12:28 am

Pidurite kinnikülmumise kohta. Selle nädala Autoleht, lk. 34. Mina ei kirjutanud seda nupukest, ega ole ka kaastegev selle kirjutamises :wink:.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas Sander147 » L Dets 04, 2010 12:08 pm

Üks soovitus, kui ei taha, et pidurid kinni jääksid, ära külmuksid ja veljed lund paksult täis oleksid, mis pärast sõites vibratsiooni tekitaks.

Visake tosooli velgedele ja suportidele. Muidugi mitte maja ees, vaid betoon põrandal, kust liigne pärast kokku korjata.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

muffik
Vana olija
Postitusi: 297
Liitunud: L Juun 02, 2007 12:41 am
Asukoht: wild wild west

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas muffik » L Dets 04, 2010 11:52 pm

huvitav kas see oleks lahendus ka lumisel teel sõites tagatuledel ja numbri laual :roll: ja kurat seda ma ei teagi mida tosool värvile teeb v midagi
oli:galant 91a,1.8i
galant 97a,2.0td
on:accord 97a1.8
56618456

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » P Dets 05, 2010 2:09 am

muffik kirjutas:huvitav kas see oleks lahendus ka lumisel teel sõites tagatuledel ja numbri laual :roll: ja kurat seda ma ei teagi mida tosool värvile teeb v midagi

Ei ole täheldanud, et värvile otseselt midagi teeks (kuid pole detaile tosooli sees leotanud kah), küll aga numbri peal ei julgeks katsetada ega tulede peal kah vist.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jyrgen72 » P Dets 05, 2010 11:19 pm

Jätke tosool ikka mootori jahutamiseks, seal jah on nii, et vesi aurustub ära ja tosool jääb alles, nii et kui tase madal siis kallad vaid vett lisaks. Aga kui pihustad seda kas velgedele või auto taga oas peale, siis algul jah sulatab seda lund, aga mingist hetkest lõpeb see tosooli võim otsa, kuna see lumi muutub ju veeks ja see lahjendab selle tosooli lihtsalt ära sealt. Sa ei jõua ju igas parklas käia oma autot tosoolitamas :D. Ja muideks määrib tosool vägagi hästi kah autot, st. et jätab auto värvi peale väga rõveda rasvase jälje, mis krdima hästi korjab sinna igast sodi veel juurde :D.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

digimon
Uus Kasutaja
Postitusi: 48
Liitunud: L Nov 27, 2010 7:02 pm
Asukoht: Tartu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas digimon » E Dets 06, 2010 7:18 am

tuttav rääkis et autot talvel puhastada on mõtekas klaasipuhastus vedelikuga

mikk
huviline
Postitusi: 64
Liitunud: T Nov 23, 2010 9:59 pm
Asukoht: Viljandi

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas mikk » E Dets 06, 2010 7:44 am

Mõtekas on autoga pesulasse minna ja seal ta korralikult puhtaks pesta, mitte hakata tosooliga ja ei tea veel millega autot pesema :)

digimon
Uus Kasutaja
Postitusi: 48
Liitunud: L Nov 27, 2010 7:02 pm
Asukoht: Tartu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas digimon » E Dets 06, 2010 7:52 am

pidasin silmas rohhkem seda et kui on ikka külmad ja pesta ei saa

mikk
huviline
Postitusi: 64
Liitunud: T Nov 23, 2010 9:59 pm
Asukoht: Viljandi

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas mikk » E Dets 06, 2010 8:22 am

digimon kirjutas:pidasin silmas rohhkem seda et kui on ikka külmad ja pesta ei saa


peale pesu ikka kuivatatakse ju auto ära ja pannakse ka silikoni uste tihendite vahele :)

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas SiimS » E Dets 06, 2010 8:47 am

digimon kirjutas:pidasin silmas rohhkem seda et kui on ikka külmad ja pesta ei saa



Jälgi ilmateadet ja soojemate ilmadega (kuni 0 C) võib pesulasse minna ja auto puhtaks saada.

digimon
Uus Kasutaja
Postitusi: 48
Liitunud: L Nov 27, 2010 7:02 pm
Asukoht: Tartu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas digimon » E Dets 06, 2010 9:25 am

mina isiklikult olen ka pesulas käinud või suvel ise maal pessnud tavaliselt pesen statoilis autot pole käsipesus käinud

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas Sander147 » E Dets 06, 2010 6:35 pm

Eks igaüks teab ise kuidas oma autot korras hoida ja hooldada. Kui üldse hooldada. Enamus siiski lükkavad heal juhul klaasidelt lume maha ja siis lendavad liiklusesse teistele sisse sõitma, kuna kahjuks-kahjuks ei näe ju klaasidest välja, pidurid külmunud ning on lihtsalt idioodid. Kõik on hommikust õhtuni väga hästi aru saada.

Minu pidurid ei külmu kinni, kuna viskasin ikkagi tosooli peale. EI KÄI IGAS PARKLAS JA TANKLAS PEALE VISKAMAS :mrgreen: :mrgreen: Kõigest kord nädalas töökojas.

Lihtsalt väike soovitus, et pärast mitte nutta, kui ta peaks mu autole tagant sisse sõitma :evil:
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas Janar » E Dets 06, 2010 9:02 pm

Kui pidurid on kinnikülmunud, siis on nad vast peal ikka, mitte et nad ei lähe peale .... :|

Sõidu ajal peaks aga normaalse piduritoimega pillil kõik supordid piisavalt soojad olema, et jäätumist vältida.

Ei tea, ise neid möglada ei viitsi, elus on toredamaidki asju kui möglaga mööda autot joosta. Siiani veel pidurdab kenasti ja hommikul pole ka pidanud kuumapuhuriga rajale minema. . .

Lühikest talve kõigile!
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist

cron