Jaan Tatikas soovitab.

kui sa oled auto juures midagi ära teinud ja valmistanud sellest korraliku piltidega õpetuse siis jaga seda teistega siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » E Nov 01, 2010 10:38 pm

Lihtsamad remondivõtted ja auto lihtsam-mõistlikum kasutamine.

Mõtlesin, et teen väikse teema, et KKK tekiks vähem.
Kuna tegelen vähesel määral autoremondiga(sõpradele teen, muidu hoian kaugemale), sellega seoses mõned tähelepanekud:
1: lastes ülevaatuspunktis masina läbi raputada(ise kah all vahtides), läheb ülevaatuselt läbi.(masinaks opel vectra B). Käimakott koos esisillaga maha, sharniiris käega tunnetatav lõtk(kõrvaga kolks kuulda).
2: Sama amortide kohta, ülevaatuse stend loeb pmst. erinevust ühe silla amordikate kohta,(kui ühtlaselt läbi, siis viga ei fikseerita).
3: suuremad lõtkud on tuvastatavad TÜ punktis, aga see pole 100 %-i tõde.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » E Nov 01, 2010 10:40 pm

Pidurite õhutamine


1. kontrollida pidurivedeliku taset
2. alustada tagumisest paremast rattast
3. siis vasak tagumine
4. parem esimene
5. vasak esimene
pidevalt kontrollida pidurivedeliku taset anumas, muidu lööb uuesti õhu vahele.
soovituslik on 2-3 päeva enne torude-niplite kallale asumist kord-kaks päevas neid "ehmatada" näiteks WD-40-ga, lihtsustab oluliselt detailide tervena lahtikeeramist.
Õhutamiseks vaja kahte inimest, üks pumpab piduripedaali, teine roomab auto all .
1. Kontrollida, et õhutusniplid saab lahti keerata ( ettevaatust, need tükivad murduma, kui neid pole pikemat aega näpitud, seetõttu soovitan tegeleda sellega hommikupoolsel ajal, saate kusagilt päeva jooksul uued muretseda veel). Murdunud nipli kättesaamine on paras peavalu, nippel on koonusega, puurimisega võite rikkuda silindris asuva koonuse, siis aitab pmst. ainult silindri vahetus.
Soovitus niplid küljest ära keerata ja veenduda, et sealt õhk läbi käib ( eriti kui kummikorki peal pole, siis tükivad need umbe minema, puhastada saab peenikese traadiga või trossikiuga).
2. Kui punkt ühes loetletud eeldused on täidetud, siis niplid külge tagasi ja kinni keerata.
3. Asuda ülalpool nimetatud järjekorras õhutamisele, selleks otsida paraja läbimõõduga voolik, mis sobiks nipli otsa (saab ka ilma, aga tükib silmivahele pritsima ja läbu tekib palju ), teine ots pidurivedeliku pudelisse, kus on natuke sees, et vooliku ots oleks vedelikus.
4. Nüüd hakkab kaaslane piduripedaali pumpama ( mingi paarkümmend korda või pedaali vastusurve tekkimiseni), seejärel hoiab pedaalil survet peal, õhutusnippel lahti( mullikesed tulevad pudelisse mull-mull-mull ), kui enam ei tule, siis nippel kinni ja korrata pumpamist, seda lahti-kinni korrata niikaua, kui pudelisse enam mulle ei tule. MITTE UNUSTADA PIDURIVEDELIKU TASET KONTROLLIDA! Sama protseduur kõigi rataste juures siis. Pudelisse kogunenud pidurivedelik KUULUB ÄRAVISKAMISELE.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » E Nov 01, 2010 11:47 pm

Piduriklotsid
Kui pidurdamisel hakkab kostma metallset kriginat või tugevat kahinat, siis on tõenäoliselt mõnel klotsil kate maas, reageerida tuleks koheselt, muidu saavad üsna kiiresti kettad-trumlid otsa. On võimalik, aga vähetõenäoline, et ketta ja klotsi vahele on kivike sattunud, tavaliselt tuleb see tagurdades ära, aga ei pruugi.
Reeglina võtan mina supordi täiesti lahti klotside vahetamise ajal, st.peale klotside vahetamist tuleb pidurid õhutada. Enne uute klotside panemist tuleks veenduda, et kõik liikuvad osad liiguksid näppude jõul, vastasel korral hakkavd pidurid peale jääma, mis tapab uued klotsid kiiresti(ebaühtlane kulumine, kehv pidurdus, võib ajada kettad kõveraks+kütusekulu tõuseb).
TAGUMISTE KETASPIDURITE puhul tuleb jälgida kuhu kinnitub käsipiduri tross, kui see kinnitub pidurisilindri külge, siis läheb kolb sisse ainult päripäeva keerates(sees on klotside kaugust reguleeriv detail), mitte mingil juhul ei tohi üritada seda jõuga sisse suruda. Kui tross läheb ketta sisse, siis on käsipiduril eraldi klotsid ketta sees, kolbe tohib mõistliku jõuga sisse suruda, kui see ei õnnestu, siis tuleb kolvid välja võtta ja puhastada liivapaberiga millel nubreid tuhat ja rohkem. Nühkida minimaalselt, ainult pindmine rooste maha. Kolbi tagasi sisse panna ei tohi kuivalt( see ei tähenda, et omale tuleks liiter rindu rebida ), näpuga kolvi tööpinnale kanda pidurivedelikku (mitte mingit muud õli). Esimestel ketaspiduritel on kolvid sisse surutavad (vanematel Saabidel ei tea, nendel toimib käsipidur esiratastele), ülejäänud jutt on sama. Kui ketastel-trumlitel sooned sees, siis on võimalik neid siledaks treida( ilma jahutuseta, see on nagu ühekihiline ketas, peaks paksus jääma mitte vähem kui 12 mm, jahutusega kettal 22 mm. see on rusikareegel).
Uute ketaste panekul tuleb need tehasemäärdest puhastada(sobib white spirt, parem on breake cleaner). Supordi liikuvatele osadele, kus pole kummikatteid, mingisugustki määret panna ei tohi, see korjab seal ainult tolmu ja hakkab pidurite tööd takistama.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas Janar » T Nov 02, 2010 12:46 pm

jackpuuk kirjutas:Pidurite õhutamine
Õhutamiseks vaja kahte inimest, üks pumpab piduripedaali, teine roomab auto all .


Saab üksi ka. Kui nippel lahti keerata ja lasta õhul ise välja joosta, samal ajal siis õli lisades. Aega kulub kindlasti kauem, aga tulemus tuleb sama.
Kas see rataste järjekord tänapäeval enam loeb? Vanasti oli see teema, et ennem kõige pikem, ehk siis kuna kõik 4 toru tulid otse peasilindrist, (enamasti juhipool) siis oli vasak tagumisne kõige kaugem ja sealt edasi .... Praegu on enamasti kas abs või mingi vaheregulaator, mis võib asuda kusiganes nurgas.

:)
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jyrgen72 » T Nov 02, 2010 1:28 pm

jackpuuk kirjutas:Lihtsamad remondivõtted ja auto lihtsam-mõistlikum kasutamine.

Mõtlesin, et teen väikse teema, et KKK tekiks vähem.
Kuna tegelen vähesel määral autoremondiga(sõpradele teen, muidu hoian kaugemale), sellega seoses mõned tähelepanekud:
1: lastes ülevaatuspunktis masina läbi raputada(ise kah all vahtides), läheb ülevaatuselt läbi.(masinaks opel vectra B). Käimakott koos esisillaga maha, sharniiris käega tunnetatav lõtk(kõrvaga kolks kuulda).
2: Sama amortide kohta, ülevaatuse stend loeb pmst. erinevust ühe silla amordikate kohta,(kui ühtlaselt läbi, siis viga ei fikseerita).
3: suuremad lõtkud on tuvastatavad TÜ punktis, aga see pole 100 %-i tõde.


Vot seda posti lugedes kiilus mul kõvakas kinni ja ma ei saanud nüüd jutu mõttest aru :D.
Sai just suht värskelt käidud TÜV-is ja see nn. raputusstend kolksus ise rohkem, kui minu autol mõni liigend :D.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » T Nov 02, 2010 2:39 pm

Mõte oli selles, et ÜV loksuti ei näita kõiki lõtke välja, soovituslik on ikkagi ise kangikesega asjad läbi loksutada. Sõber käis hiljaaegu ülevaatusel chruisler stratusega, ei leitud ühtegi lõtku, ometi paremal pool kolises midagi metslase kombel. Võtsin ratta alt ja viga oli kahe minutiga leitud. Stabika kondi otsas oli sentimeetrine lõtk. Ma ei suuda taibata, kuidas või mida seal kontrollitakse ja see pole ainus kord.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » T Nov 02, 2010 3:16 pm

RATTAMUTRITE-POLTIDE RASKELT käimise puhul puhastada need terasharjaga ja määrida suusatõrvaga (see on parim vahend sinna, on ka tänapäeval saadaval, kahjuks ei mäleta kuskohast, üritan täpsustada), olen kasutanud ka vaskmääret. Mingil juhul ei tohi kasutada nendel õli, kipuvad lahti tulema. Ka on soovitatav määrida velje kontaktpindu vaskmäärdega, nendeks siis keskava ääred ja tagumine külg, mis puutub rummuga kokku, tunduvalt lihtsam vajadusel ratast eemaldada (olen korduvalt kokku puutunud juhustega, kus tee peal autol kumm katki, tungid-võtmed olemas, aga ratast alt ei saa). Kui omate auto all valukaid, siis kummipostis hoiatage kohe ette, et õhkpüstoliga mutreid kinni ei lastaks, maanteel ei pruugigi neid lahti saada ja veljeaugud keerab kah tuksi (sama kehtib loomulikult ka plekkvelje kohta). Küll ei kasutata valukate puhul vaskmääret, see tekitab keemilise reaktsiooni ja velg läheb "ussitama". Valukate alla siis suusatõrv või keraamiline määre. Ka juhul kui töökojas kasutatakse momendikaga õhupüstolit, ka siis on mutrid reeglina liiga kõvasti kinni lastud, eriti valukate puhul. Mina lasen mutrid ligi keerata ja siis keeran käsitsi kinni.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jaan mmc » T Nov 02, 2010 3:43 pm

Mõned vastuväited.

Küll ei kasutata valukate puhul vaskmääret, see tekitab keemilise reaktsiooni ja velg läheb "ussitama".

Ei lähe ussitama sest vase ja alumiiniumi vahel tekib tõsiseltvõetaval kujul vaid elektokeemiline reaktsioon, st. kokku ei tohi puutuda pinge all vask ja alumiinium, nt. kaablid.

Mingil juhul ei tohi kasutada nendel õli, kipuvad lahti tulema.

Vale väide.

Pidurite õhutamine


1. kontrollida pidurivedeliku taset
2. alustada tagumisest paremast rattast

Õhutamist alustatakse pumbast kaugemalolevast ja lõpetatakse lähima rattaga ja kuna paljudel Mitsubishidel asub pump paremal pool ees siis neil alustatakse vasakust tagumisest.

Supordi liikuvatele osadele, kus pole kummikatteid, mingisugustki määret panna ei tohi, see korjab seal ainult tolmu ja hakkab pidurite tööd takistama.

See on samuti poolik tõde, sest nt. klotside otsad peavad olema määritud, selleks sobivad nt. vase baasil vms. kõrget temperatuuri kannatavad määrded.

Kõik muu on tõene.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » T Nov 02, 2010 8:07 pm

Siiski-siiski, valuvelje ja vasemäärde info pärineb Liqui Moly esindajalt.
Õli rattamutritele? Kuidas soovite, mina seda omal nahal katsetada ei tahaks, olen korduvalt näinud nii veokate kui sõiduautode alt jooksu pannud rattaid. Konkreetsetel juhtumitel oli juht eelnevalt rattaid alla pannes mutritel mootoriõli kasutanud.
Viimane täpsustus õhutamise kohta on õige, alustatakse kõige kaugemast rattast.
Määret klotsiotstele ja liuguritele nagu ma aru saan? Noh suure tahtmise korral võib ju sinna vask- või keraamilist määret ju panna, ehkki ma pole selleks kunagi vajadust näinud. Lahtivõtmise ajal viiliga klotside käiguteed puhtaks, klotsid külge ja tuld.
Mul pole eluski ühelgi sõitval autol pidurid kinni jäänud, muidugi ma ka kasutan pidureid sihtotstarbeliselt. Esimesed klotsid mul reeglina üle 30 tuhande ei kesta. Vahekord on siis kahed esimesed ja ühed tagumised. Üleüldiselt on soovitatav vähemalt paar korda kuus ABS tööle lasta (parem on teha seda kruusal, kui seda võimalust pole, siis asfaldil), kellel ABS-i pole, sellel siis blokeerumise piirini sõkkuda. Ja ei jää pidurid kinni, ei esimesed, ega tagumised ja pole vaja mingit lisahooldust enne klotside vahetamist. Ka käsipidur ei jää kinni, kui seda vähemalt paar korda nädalas kasutada. :wink:
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

aLLaN
klubi liige
Postitusi: 792
Liitunud: P Aug 05, 2007 10:31 am
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas aLLaN » T Nov 02, 2010 10:02 pm

Olen isegi vana õli kasutanud varem korduvalt ja probleeme ei esinenud rattamutritega. Nüüd kasutan tõrva millest eelnevalt ka juttu oli, Pärnus igatahes Sekkis on seda müüa aerosoolis, King Chemicals äkki on tootjaks.
1982 Opel Ascona C 1.6 55kw (müüdud)
1996 Mitsubishi Lancer 1.6 83kw (müüdud)
1999 Mitsubishi Galant 2.0 100kw (müüdud)
1998 Volvo S40 T4 1.9 147kw (hetkel)

Kes viimasena pidurdab on kauem kiire!

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » T Nov 02, 2010 11:09 pm

Aerosool pole kõige parem kraam, väga nõdra ja vedela mulje jätab, mul kah üks selline garaazis vedelemas. Keemiakaupadega tegelevates poodides on seda päris õiget kah saada (see on topsikeses) ja märksa tihedam.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » T Nov 02, 2010 11:36 pm

Probleemid soojendusega
Ei puhu korralikult, aknad lähevad uduseks jne.
Kui aknad lähevad uduseks ja ei taha kuidagi puhtaks minna , siis kontrollida esmalt, kas puhur puhub piisava võimsusega, õhuvõtt välisõhu peale, puhur maxi peale, õhk juhtida klaasi peale ja panna käeselg õhuava ligidusse, peab tulema tuntav õhuvool, umbes nagu tugevasti käeseljale puhudes mingi 15 cm. kauguselt. Kui puhumine on vaevutuntav, siis üle kontrollida õhuvõtt, osadel autodel on salongiõhu filter, mis võib olla ummistunud, osadel seda pole, aga õhuvõtt võib olla täis puulehti ja muud sodi. Kui puhumisega on kõik korras, siis on asi tõsisem, tõenäoliselt lekib soojenduse radikas, reeglina ajab salongi sellist imal-magusat haisu, kuigi alati ei pruugi seda tunda.
See on üks vastik häda, reeglina on autodel( eriti uuematel) soojendusradika eemaldamine väga vaevarikas.
Konditsioneeriga autode puhul kehtib sama jutt. Küll on minupoolne soovitus kondiga autode omanikele : kasutage konditsioneeri ka talvel, see kuivatab õhu ja aknad lähevad tunduvalt kiiremini puhtaks, sama vihmas sõites. Ka aitab see kaasa konditsioneeri eluea pikendamisele, seistes kuivavad kondi pumba tihendid ära ja kevadel proovides võite avastada, et pump on elust lahkunud (mis võrdub õite kena kroonihunniku välja käimisega). Ka autodel, millega te talvel ei sõida on soovitatav paar korda kuus konditsioneer käima ajada.
Kui ei puhu sooja, siis tuleks katsuda soojendusse minevaid voolikuid, kui need on kuumad, siis on radikas katlakivi täis, radikas maha ja läbi pesta(poodides saadaval pesuained, olen kuulnud ka äädika kasutamisest). Ei saa soovitada terve süsteemi läbipesu (ikka radikad eraldi), eriti uuematel autodel on plokikaanes jahutusvedeliku avad väga pisikesed ja kui peaks mõni suurem tükk lahti tulema, ning mõne ava sulgema, on pahandust palju (plokikaane remondist-lihvimisest kuni kaanevahetuseni välja). Kui voolikud soojaks ei lähe, tuleb kontrollida soojenduskraani, kas avaneb või mitte. Ka vigane termostaat võib tekitada pahandust, mootor ei jõua töötemperatuurini ja vastavalt ei saa ka soojendusest õiget sooja tulla. Sellega kaasneb ka suur kütusekulu.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

aLLaN
klubi liige
Postitusi: 792
Liitunud: P Aug 05, 2007 10:31 am
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas aLLaN » T Nov 02, 2010 11:40 pm

Algul kui peale pihustad siis jah suht vedel aga kui natuke kuivab, siis ikka tahkema poolne.
1982 Opel Ascona C 1.6 55kw (müüdud)
1996 Mitsubishi Lancer 1.6 83kw (müüdud)
1999 Mitsubishi Galant 2.0 100kw (müüdud)
1998 Volvo S40 T4 1.9 147kw (hetkel)

Kes viimasena pidurdab on kauem kiire!

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jaan mmc » K Nov 03, 2010 7:04 pm

Siiski-siiski, valuvelje ja vasemäärde info pärineb Liqui Moly esindajalt.
Õli rattamutritele? Kuidas soovite, mina seda omal nahal katsetada ei tahaks, olen korduvalt näinud nii veokate kui sõiduautode alt jooksu pannud rattaid. Konkreetsetel juhtumitel oli juht eelnevalt rattaid alla pannes mutritel mootoriõli kasutanud.

Seda ikka juhtub et maaletooja ei tea oma toodetest, see on tema probleem. Ma just Liqui Molyt velje-rummu puutepindadel ja rattamutritel juba aastaid kasutangi, kuhu antud tootja vasemääre ei sobi on pidurite liugurid.
Mis veel puutub õli või määrdeainete kasutamisse keermestatud liidete vahel siis tuleks ikkagi arvestada, et määrdeaine just võimaldab detailide tugevat liitmist. Kui nt. plokikaane poltdid pingutada ettenähtud jõuga aga ilma määrdeta, ei saavutata ka vajalikku liitetugevust.
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas Janar » K Nov 03, 2010 7:24 pm

jaan mmc kirjutas:Mõned vastuväited.

Mingil juhul ei tohi kasutada nendel õli, kipuvad lahti tulema.

Vale väide.



+1

Ei saa ka nagu aru, mis se õli sinna poltide lahtitulemisse puutub? See et n+x arv "autojuhtidel" on rattad sõidu ajal lahkunud on küll 80% autojuhi enda süü kui et õli viga. Ise olen õlitanud kõikide enda liikuritre rattamutreid, alati kui on vaja ratas eemaldada on ka uuesti üle määritud.
Pange rattamutrid/poldid mõistusega kinni ja vajadusel kontrollige üle peale mingit arvu kilomeetreid ja asi ok!

Terv
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Kasutaja avatar
ökosohver
Tegija
Postitusi: 1037
Liitunud: K Dets 12, 2007 1:54 am
Asukoht: harjumaa

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas ökosohver » N Nov 04, 2010 8:50 am

jackpuuk kirjutas:Mõte oli selles, et ÜV loksuti ei näita kõiki lõtke välja, soovituslik on ikkagi ise kangikesega asjad läbi loksutada. Sõber käis hiljaaegu ülevaatusel chruisler stratusega, ei leitud ühtegi lõtku, ometi paremal pool kolises midagi metslase kombel. Võtsin ratta alt ja viga oli kahe minutiga leitud. Stabika kondi otsas oli sentimeetrine lõtk. Ma ei suuda taibata, kuidas või mida seal kontrollitakse ja see pole ainus kord.


anna andeks... aga... kkk v6iks pigem mitsude pihta käia... ma loen siin oopelitest ka krissudest... aga sellest ei räägi keegi midagi milline sild on yhel v6i teisel autol... mis ylevaatuspunktides ja milliste seadmete otsas käiakse ma ei tea, aga yldjoontes mina olen kyll TÜV punktides saanud ikka eluks vajaliku info veermiku koha pealt kätte... teine asi on see et kui miski tekitab ebakindlust ja ei ole v6imalik teada saada mingil põhjusel mõne detaili seisukorda siis seda saab alati paluda proovida ylevaatusel v6i teed seda kuskil ise.

Piduriklotsid
Kui pidurdamisel hakkab kostma metallset kriginat või tugevat kahinat, siis on tõenäoliselt mõnel klotsil kate maas, reageerida tuleks koheselt, muidu saavad üsna kiiresti kettad-trumlid otsa. On võimalik, aga vähetõenäoline, et ketta ja klotsi vahele on kivike sattunud, tavaliselt tuleb see tagurdades ära, aga ei pruugi.


ilmselt kui ise poleks vaadanud ja olekski ootama jäänud miskit kahinat v6i kriginat siis selleks ajaks oleks ilmselt klots juba lahkunud oma pesast ja pidurdajaks kolb ise... kuluvat pinda polnud ja metallpindagi oli mingi 3mm... lihtsalt mingi huvi t6ttu v6tsin autol rattaid alt ja siis märkasin.
patrioot!!!
sigma 3.0 atm 12v.130kw
sigma 3.0 mt 24v. 151kw
sigma 3.0 mt 12v. 125kw. wagon
sigma 3.0 atm 12v. 125kw. wagon

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jyrgen72 » N Nov 04, 2010 2:17 pm

On võimalik, aga vähetõenäoline, et ketta ja klotsi vahele on kivike sattunud, tavaliselt tuleb see tagurdades ära, aga ei pruugi.
[/quote]

No andke andeks, kuidas on võimalik kivikesel ära mahtuda 0,2 mm-sse vahesse ja kui ronibgi sinna mõni 0-liivapaberi kivike, siis häält see seal küll tegema ei hakka. See väide on vist jälle Opeli pealt võetud, need masinad on ju samad nagu Tampax pampoonid, et pidevalt p....is ja nööri otsas :D
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas MeelisV » N Nov 04, 2010 3:11 pm

jyrgen72 kirjutas:On võimalik, aga vähetõenäoline, et ketta ja klotsi vahele on kivike sattunud, tavaliselt tuleb see tagurdades ära, aga ei pruugi.


No andke andeks, kuidas on võimalik kivikesel ära mahtuda 0,2 mm-sse vahesse ja kui ronibgi sinna mõni 0-liivapaberi kivike, siis häält see seal küll tegema ei hakka. See väide on vist jälle Opeli pealt võetud, need masinad on ju samad nagu Tampax pampoonid, et pidevalt p....is ja nööri otsas :D


mul juhtub päris mitu korda aastas kivi vilistama sinna pidurisse - ise arvan, et ta jääb hoopis selle nn. tagumise kaitsepleki ja ketta vahele - ja tavaliselt on nii et hääl tuleb tagurdades ja kaob edasi sõites - toimib see nii ~nädal ja siis kaob ära.
ma juba harjunud. :lol:
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jyrgen72 » N Nov 04, 2010 3:18 pm

Sry, ärge nüüd mind valesti mõistke :D Ma veel ei oska seda TSITEERI värki kasutada, aga see väide oli Jackpuuk-i jutust võetud :D

Aga jah ketta ja selle kaitsepleki vahele mahub tõesti kivike ära ja vägagi hästi ronib sinna kivike siis ,kui sõidad värskelt pinnatud teel.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Jaan Tatikas soovitab.

PostitusPostitas jackpuuk » R Nov 05, 2010 12:26 am

Ökosohver, autud on enamikus sarnase ehitusega ja kehtivad ka enamik levinumaid vigasid. Reeglina küsitakse just nende kohta. Kui aga ei suudeta tähele panna, et pidurite juures käib raud vastu rauda? Saab eeldada vaid teadmatust või hoolimatust auto suhtes. Loomulikult pole minu poolt toodud väited kellegile kohustus, see on ikka igaühe enda asi, kuidas enda lemmikuga hakkama saadakse. Need on lihtsalt minu tähelepanekud 25+ aastase tehnikaga kokkupuute kogemustest.
Aga konstruktiivne diskussioon viib sihile! 8)
Nüüd on talv ligi, selle jaoks soovitan uues postis mõned lihtsad nipid.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist