Galandi armatuuri valgustus
Postitatud: T Mär 02, 2010 11:32 pm
GALANT 97 Ilma kliimata.
Kuna paar pirni spidomeetri blokis olid läbi läinud, tulid need välja vahetada. Kahjuks neid siniseid kummilutte ei saanud kusagilt ja vanad ei olnud ka kasutamiskõlblikud. Ja lihtsalt paljad pirnid andsid suht jubeda tulemuse. Otsustasin siis LED-ide kasuks.
Esimesena ostsin Noor Tehnikust kellade taha pirnipesa jaoks valmis LED-id. Maksid 75 kr tükk. Vaja läks nelja.
Need andsid sellise sinaka tulemuse, mis mulle kuidagi ei sobinud, sest tahtsin täiesti valget.
Mõningase uurimisega selgus et viga polnud LED-ides vaid näidikute taustad on tehasepoolt tagant siniseks värvitud.
Otsustasin siis selle värvi maha kraapida. Kraapimiseks kasutasin tavalist ziletti. See töö oli tõeline peavalu, sest ma seiereid ära ei võtnud ja kraapida tuli siis taustade ja näidikute taga olevate valgust juhtivate plastikute vahelt. Seierid jätsin külge, sest nad pole kuidagi fikseeritud asendiga tagasi panekuks. Vedrud krutivad nõela kuhu seier kinnitub teise kohta, kohe kui seieri eemaldad. Niiviisi kulus mul aega paar tundi
Tulemus aga oli poole parem.
Kraapides küll kadusid taustadel ka hajutuskohad, mis olid pirnide kohale tehtud aga need üritasin ise kuidagi teha. Esialgu panin ajutiselt paberi sinna aga kunagi ehk vaatan miskit paremat. Igatahes ühtlasemaks sai nati valguse.
Edasi hakkasin keskonsooli nuppudega pihta. Sinna ostsin tavalised LED-id ja takistid.
Nuppude taga on neid ainult kahte vaja õnneks.
Sealt sain pirnipesad koos juhtmetega kenasti pistikuga lahti ühendada ja tuppa tuua tegemiseks.
Klemmid tõmbasin pirnipesadest välja.
Ja klemmide külge jootsin LED-i. Enne jätsin muidugi meelde, kumma juhtme külge LED-i pikema jala jootsin, sest sinna tuleb ka takisti panna. Testriga proovisin ka et sama juhe oleks ka pluss vooluga.
Takisti küljes.
Ja termokahanevaga isoleeritud.
Mõlemad pirnipeasd siis valmis.
Järgmisena tegin tagaklaasi soojenduse nupu lahti, sinna läks nati väiksem LED. Tõsine kellassepa töö ja pusimine, Eriti kui jootekolb on paras pange põhja jootmiseks.
Sama ka teise nupuga, millele nime ma ei oska anda.
Ja lõpptulemus.
Sigaretisüütaja ja tuhtoosiga tegin samamoodi. Need küll erilist tulemust ei andnud. Udutulede lüliti on veel tegenisjärgus ja valgustuse reostaadi tegin samuti nagu keskkonsooli lülitid. Ainult et LED-i otsa lasin käia peal lapikuks et valgust veidi hajutada ja kõik numbrid nupul ühtlaselt valged oleks.
Pildid on kehvad, sest tegin telefoniga. Tegelikkuses on veidi kenam ja ühtlasem aga ettekujutuse saab ikka. Kõvasti eredam on kui varem aga õnneks saab reostaadiga valguse suht muhedaks kruttida vastavalt tujule.
Vb keegi leiab sellest õpetusest miskit kasulikku
Kuna paar pirni spidomeetri blokis olid läbi läinud, tulid need välja vahetada. Kahjuks neid siniseid kummilutte ei saanud kusagilt ja vanad ei olnud ka kasutamiskõlblikud. Ja lihtsalt paljad pirnid andsid suht jubeda tulemuse. Otsustasin siis LED-ide kasuks.
Esimesena ostsin Noor Tehnikust kellade taha pirnipesa jaoks valmis LED-id. Maksid 75 kr tükk. Vaja läks nelja.
Need andsid sellise sinaka tulemuse, mis mulle kuidagi ei sobinud, sest tahtsin täiesti valget.
Mõningase uurimisega selgus et viga polnud LED-ides vaid näidikute taustad on tehasepoolt tagant siniseks värvitud.
Otsustasin siis selle värvi maha kraapida. Kraapimiseks kasutasin tavalist ziletti. See töö oli tõeline peavalu, sest ma seiereid ära ei võtnud ja kraapida tuli siis taustade ja näidikute taga olevate valgust juhtivate plastikute vahelt. Seierid jätsin külge, sest nad pole kuidagi fikseeritud asendiga tagasi panekuks. Vedrud krutivad nõela kuhu seier kinnitub teise kohta, kohe kui seieri eemaldad. Niiviisi kulus mul aega paar tundi
Tulemus aga oli poole parem.
Kraapides küll kadusid taustadel ka hajutuskohad, mis olid pirnide kohale tehtud aga need üritasin ise kuidagi teha. Esialgu panin ajutiselt paberi sinna aga kunagi ehk vaatan miskit paremat. Igatahes ühtlasemaks sai nati valguse.
Edasi hakkasin keskonsooli nuppudega pihta. Sinna ostsin tavalised LED-id ja takistid.
Nuppude taga on neid ainult kahte vaja õnneks.
Sealt sain pirnipesad koos juhtmetega kenasti pistikuga lahti ühendada ja tuppa tuua tegemiseks.
Klemmid tõmbasin pirnipesadest välja.
Ja klemmide külge jootsin LED-i. Enne jätsin muidugi meelde, kumma juhtme külge LED-i pikema jala jootsin, sest sinna tuleb ka takisti panna. Testriga proovisin ka et sama juhe oleks ka pluss vooluga.
Takisti küljes.
Ja termokahanevaga isoleeritud.
Mõlemad pirnipeasd siis valmis.
Järgmisena tegin tagaklaasi soojenduse nupu lahti, sinna läks nati väiksem LED. Tõsine kellassepa töö ja pusimine, Eriti kui jootekolb on paras pange põhja jootmiseks.
Sama ka teise nupuga, millele nime ma ei oska anda.
Ja lõpptulemus.
Sigaretisüütaja ja tuhtoosiga tegin samamoodi. Need küll erilist tulemust ei andnud. Udutulede lüliti on veel tegenisjärgus ja valgustuse reostaadi tegin samuti nagu keskkonsooli lülitid. Ainult et LED-i otsa lasin käia peal lapikuks et valgust veidi hajutada ja kõik numbrid nupul ühtlaselt valged oleks.
Pildid on kehvad, sest tegin telefoniga. Tegelikkuses on veidi kenam ja ühtlasem aga ettekujutuse saab ikka. Kõvasti eredam on kui varem aga õnneks saab reostaadiga valguse suht muhedaks kruttida vastavalt tujule.
Vb keegi leiab sellest õpetusest miskit kasulikku