1. leht 1-st

Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

Postitatud: T Veebr 02, 2010 1:41 pm
Postitas Henry
Ahoi!

Üks "ralliart" nimeline härra Evonetist leidis lancerregister.com-ist ühe väga hea õpetuse: Nende käiguvahetustrosside käigukastipoolses otsas olevate pukside asemele saab edukalt laagrid panna! Laagriks on 608ZZ (8x22x7), see on kusjuures paljude relakate juures kasutusel, et kui soov "säästu" töö teha, siis saab vajamineva laagri vana relaka küljest! Nii ma ise ilmselt teiste masinate puhul teengi, sõber annetas mitu rootorit.

Kuna mul päris mitmel Mitsul on need puksid läbi, siis mõtlesin, et kindlasti tasub proovida ja tegin väikese pildimaterjali kah siis oma kogemusest selle vahetusega.

Protsess on iseenesest väga lihtne ja eriti seletamist ei vaja. Vana puksi saab kuidagi näpitsatega väänates maha, laagri pessa tõmbamiseks on parim vahend kaks laagrist laiemat seibi ja laagri sisse sobiv polt-mutter, millega laager pessa suruda. Aga kõigeparemini seletavad pildid.

Siin siis vajaminevad asjad. Tegelikult võiks olla kaks pisikest seibi ka!
Pilt

Ja siin on siis need kurikuulsad puksid. Siit on ka näha, et tegelikult on mul palju pakilisemaid tõid, kui puksidega jamamine.

Pilt

Nii, nüüd siis on näha, milleks on vaja kahte suurt seibi ja polti-mutrit! Poldi ja mutriga tõmbab laagri ilusti pessa! Mina igaksjuhuks käisin pesa karukeelega üle ning lisasin ka tilga mootoriõli.

Pilt

Laager on oma koha peal. Nüüd siis oleks õige aeg see võll karukeelega üle käia ning ka sinna tilk õli lisada. NB! Kui laagrit nüüd võlli peale panna, siis laagri ja võlli vahele mina panin ühe väikese seibi, vaat laager on oma pesast väiksem ja muidu jääb äkki vastu hõõruma.

Pilt

Ja lõpptulemus. Splindi keerasin ise sobivast traadist.

Pilt

Sellega läks lihtsalt, tegelikult oleks teise laagri paigaldus kirjeldust väärinud, vähemalt mul oli puks nii kinni, et pidin hoova kasti küljest eemaldama, kummi selle pronksist puksi pealt maha kakkuma, pronksi kuumutama leeklambiga ning torutangidega maha keerama. (Ma ei tea, kas kuumutamine selle materjali puhul õige oli!?)
Kusjuures seda kõike tegin 22+C külmaga väljas garaa˛is, uksed lahti :D


Vast oli sellest abi!

Ilmselt algseim õpetus: http://lancerregister.com/showthread.php?t=236201



Kena leiutamist,
Henry

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

Postitatud: T Veebr 02, 2010 7:13 pm
Postitas Zafari
kui palju ka tööst kasu oli?

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

Postitatud: T Veebr 02, 2010 7:43 pm
Postitas Henry
Zafari kirjutas:kui palju ka tööst kasu oli?


Noh, kahjuks ma olin aasta tagasi pannud selle ühe asemele, mis oli eriti kulunud, korraliku puksi, et meeletut vahet ei olnud, aga kui ma mõtlen, kui suur lõtk eelmiste puksidega oli, siis ma usun, et paljudel siit foorumist oleks mõtet see vahetus ära teha. Üks koht käiguhoovastikus vähem, kus lõtk võib tekkida! Ja ikka väga tihe jäi see asi laagritega.

Seda pole kusjuures raske testida, kas vaja vahetada või mitte - käega liigutades juba näha, kas lõtk sees või mitte. See üks mille juba ammu ära vahetasin, oli juba ovaalseks kulunud...

Tegelikult on kaks valusat kohta veel. Üks on seesama teine hoob, mille laagripanekust siin pilte pole. Sel paganal on igatpidi lõtkud sees, ma ei oska seletada kus ja kuidas, aga mulle ei meeldinud see asi mitte.
Ja teine on nende trosside teine pool, ehk salongis, kogu see käigkangi süsteem. Talonil sai sügisel jamatud sellega ja kasutasin 93-96a Lanceri pukse-juppe, tunnetus läks selle käigukangipoole kuluosade vahetusest tunduvalt paremaks.
Kui kunagi viitsin, katsun esindusest uurida palju need puksid-jubinad uuest peast maksta võivad. Kui üldse saada on.


Terv,
Henry

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

Postitatud: T Veebr 02, 2010 9:47 pm
Postitas jyrgen72
Vai kurja!!!
See küll ju hüva mõte!!!
Kohe nagu Carismale hakkan kasti alla tagasi panema, uurin ja mõõdan kah, et kas mõni laager sinna asemele sobib. Sellel margil ju meetrine hoob ripub kasti all vaid kummipukside otsas ja need oli suht läbi juba omadega.

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

Postitatud: K Veebr 03, 2010 6:51 pm
Postitas jaan mmc
jyrgen72 kirjutas:Vai kurja!!!
See küll ju hüva mõte!!!
Kohe nagu Carismale hakkan kasti alla tagasi panema, uurin ja mõõdan kah, et kas mõni laager sinna asemele sobib. Sellel margil ju meetrine hoob ripub kasti all vaid kummipukside otsas ja need oli suht läbi juba omadega.


Carisma hoovaga käiguvahetusele, pole laagreid eriti kuskile panna, ruumi on vähe ja paremal juhul mahuvad sinna vaid nõellaagrid. Plast pukse Carismale täitsa müüakse ja säästu varjandina kannatab asendada need plast või kummi voolikuga.
Kuna laagrite kasutamine muudab käikude lülitussüsteemi nö. kalgimaks, hakkab kast rohkem valu saama ja ka peos saab olema tunne nagu paitaks töötavat hammasratast :D
st. saate omale UAZ -i käigukangi jaapani autosse :mrgreen:

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

Postitatud: N Veebr 04, 2010 9:12 pm
Postitas Henry
jaan mmc kirjutas:Kuna laagrite kasutamine muudab käikude lülitussüsteemi nö. kalgimaks, hakkab kast rohkem valu saama ja ka peos saab olema tunne nagu paitaks töötavat hammasratast :D
st. saate omale UAZ -i käigukangi jaapani autosse :mrgreen:


Iseenesest hea point, aga teisalt, nii vanad kummipuksid laagrist palju pehmemad pole :lol:

Vibra osas, niipalju kui nüüd vahepeal sõitnud olen, küll midagi märganud pole, et teistmoodi oleks. Aga võibolla pole sellele tähelepanu pööranud :|