Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

kui sa oled auto juures midagi ära teinud ja valmistanud sellest korraliku piltidega õpetuse siis jaga seda teistega siin.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

PostitusPostitas Henry » T Veebr 02, 2010 1:41 pm

Ahoi!

Üks "ralliart" nimeline härra Evonetist leidis lancerregister.com-ist ühe väga hea õpetuse: Nende käiguvahetustrosside käigukastipoolses otsas olevate pukside asemele saab edukalt laagrid panna! Laagriks on 608ZZ (8x22x7), see on kusjuures paljude relakate juures kasutusel, et kui soov "säästu" töö teha, siis saab vajamineva laagri vana relaka küljest! Nii ma ise ilmselt teiste masinate puhul teengi, sõber annetas mitu rootorit.

Kuna mul päris mitmel Mitsul on need puksid läbi, siis mõtlesin, et kindlasti tasub proovida ja tegin väikese pildimaterjali kah siis oma kogemusest selle vahetusega.

Protsess on iseenesest väga lihtne ja eriti seletamist ei vaja. Vana puksi saab kuidagi näpitsatega väänates maha, laagri pessa tõmbamiseks on parim vahend kaks laagrist laiemat seibi ja laagri sisse sobiv polt-mutter, millega laager pessa suruda. Aga kõigeparemini seletavad pildid.

Siin siis vajaminevad asjad. Tegelikult võiks olla kaks pisikest seibi ka!
Pilt

Ja siin on siis need kurikuulsad puksid. Siit on ka näha, et tegelikult on mul palju pakilisemaid tõid, kui puksidega jamamine.

Pilt

Nii, nüüd siis on näha, milleks on vaja kahte suurt seibi ja polti-mutrit! Poldi ja mutriga tõmbab laagri ilusti pessa! Mina igaksjuhuks käisin pesa karukeelega üle ning lisasin ka tilga mootoriõli.

Pilt

Laager on oma koha peal. Nüüd siis oleks õige aeg see võll karukeelega üle käia ning ka sinna tilk õli lisada. NB! Kui laagrit nüüd võlli peale panna, siis laagri ja võlli vahele mina panin ühe väikese seibi, vaat laager on oma pesast väiksem ja muidu jääb äkki vastu hõõruma.

Pilt

Ja lõpptulemus. Splindi keerasin ise sobivast traadist.

Pilt

Sellega läks lihtsalt, tegelikult oleks teise laagri paigaldus kirjeldust väärinud, vähemalt mul oli puks nii kinni, et pidin hoova kasti küljest eemaldama, kummi selle pronksist puksi pealt maha kakkuma, pronksi kuumutama leeklambiga ning torutangidega maha keerama. (Ma ei tea, kas kuumutamine selle materjali puhul õige oli!?)
Kusjuures seda kõike tegin 22+C külmaga väljas garaa˛is, uksed lahti :D


Vast oli sellest abi!

Ilmselt algseim õpetus: http://lancerregister.com/showthread.php?t=236201



Kena leiutamist,
Henry
3000GT VR4, Honda, Mersu

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

PostitusPostitas Zafari » T Veebr 02, 2010 7:13 pm

kui palju ka tööst kasu oli?
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

PostitusPostitas Henry » T Veebr 02, 2010 7:43 pm

Zafari kirjutas:kui palju ka tööst kasu oli?


Noh, kahjuks ma olin aasta tagasi pannud selle ühe asemele, mis oli eriti kulunud, korraliku puksi, et meeletut vahet ei olnud, aga kui ma mõtlen, kui suur lõtk eelmiste puksidega oli, siis ma usun, et paljudel siit foorumist oleks mõtet see vahetus ära teha. Üks koht käiguhoovastikus vähem, kus lõtk võib tekkida! Ja ikka väga tihe jäi see asi laagritega.

Seda pole kusjuures raske testida, kas vaja vahetada või mitte - käega liigutades juba näha, kas lõtk sees või mitte. See üks mille juba ammu ära vahetasin, oli juba ovaalseks kulunud...

Tegelikult on kaks valusat kohta veel. Üks on seesama teine hoob, mille laagripanekust siin pilte pole. Sel paganal on igatpidi lõtkud sees, ma ei oska seletada kus ja kuidas, aga mulle ei meeldinud see asi mitte.
Ja teine on nende trosside teine pool, ehk salongis, kogu see käigkangi süsteem. Talonil sai sügisel jamatud sellega ja kasutasin 93-96a Lanceri pukse-juppe, tunnetus läks selle käigukangipoole kuluosade vahetusest tunduvalt paremaks.
Kui kunagi viitsin, katsun esindusest uurida palju need puksid-jubinad uuest peast maksta võivad. Kui üldse saada on.


Terv,
Henry
3000GT VR4, Honda, Mersu

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

PostitusPostitas jyrgen72 » T Veebr 02, 2010 9:47 pm

Vai kurja!!!
See küll ju hüva mõte!!!
Kohe nagu Carismale hakkan kasti alla tagasi panema, uurin ja mõõdan kah, et kas mõni laager sinna asemele sobib. Sellel margil ju meetrine hoob ripub kasti all vaid kummipukside otsas ja need oli suht läbi juba omadega.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

jaan mmc
klubi liige
Postitusi: 1157
Liitunud: N Mai 05, 2005 3:56 pm
Asukoht: pärnu

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

PostitusPostitas jaan mmc » K Veebr 03, 2010 6:51 pm

jyrgen72 kirjutas:Vai kurja!!!
See küll ju hüva mõte!!!
Kohe nagu Carismale hakkan kasti alla tagasi panema, uurin ja mõõdan kah, et kas mõni laager sinna asemele sobib. Sellel margil ju meetrine hoob ripub kasti all vaid kummipukside otsas ja need oli suht läbi juba omadega.


Carisma hoovaga käiguvahetusele, pole laagreid eriti kuskile panna, ruumi on vähe ja paremal juhul mahuvad sinna vaid nõellaagrid. Plast pukse Carismale täitsa müüakse ja säästu varjandina kannatab asendada need plast või kummi voolikuga.
Kuna laagrite kasutamine muudab käikude lülitussüsteemi nö. kalgimaks, hakkab kast rohkem valu saama ja ka peos saab olema tunne nagu paitaks töötavat hammasratast :D
st. saate omale UAZ -i käigukangi jaapani autosse :mrgreen:
Mitsubishide töökoda Pärnus 5178647

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Käiguhoovastiku pukside asemele laagrid

PostitusPostitas Henry » N Veebr 04, 2010 9:12 pm

jaan mmc kirjutas:Kuna laagrite kasutamine muudab käikude lülitussüsteemi nö. kalgimaks, hakkab kast rohkem valu saama ja ka peos saab olema tunne nagu paitaks töötavat hammasratast :D
st. saate omale UAZ -i käigukangi jaapani autosse :mrgreen:


Iseenesest hea point, aga teisalt, nii vanad kummipuksid laagrist palju pehmemad pole :lol:

Vibra osas, niipalju kui nüüd vahepeal sõitnud olen, küll midagi märganud pole, et teistmoodi oleks. Aga võibolla pole sellele tähelepanu pööranud :|
3000GT VR4, Honda, Mersu


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist