Mitsubishi ajude ennetav remont

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » E Veebr 19, 2007 11:03 pm

-V- kirjutas:Tevalos on 3 kondeka kogumaksumus 7.50
ja igaüks kes oskab jootekolbi sisse lülitada peaks sellega hakkama ka saama..
vanade kättesaamine on veidi raskem kui uute pealepanek.. kuid siiski mingi 4-5 minuti töö..


Väga vale. Mu sõber lõpetas pm. sellele erialale tehnikumi ja on jootmiste ja muidu elektroonikaga tegelenud juba lapsest saadik.. Võin julgusega öelda, et tal on kogemustepagas juba päris suur.. Ja isegi temal läks aega.. Sest sa ei tohi plaati muud moodi vigastada, siis on vaja veel vedelana tina ära imeda.. Ja veel pärast see täppisjootmine, et tina oma metallsoone pealt ära ei jookseks.. See tõesti ei ole lihtne ja juba ainult see, et sul läheb vaja spetsi tinaimejat, mida igal tavalisel just kodus kusagil sahtlis ei vedele.. on sul ka suht kogemusi vaja.. Ja jah, ega need konded palju ei maksa, aga üks vale liigutus või vale jootekolb(selliseks tööks on vaja ikkagi veidi paremat, kui keskmine.. ja ots peab olema terav, mitte nagu originaalis jootekolvid on).. Ja no kohe kindlasti ei ole see 4-5 minuti töö!..

Moss kirjutas:Selle tööga peaks suht iga elektroonika remondiga tegelev koda hakkama saama, eksju?


See on tõsi, kui on vähegi elektroonikaga tegelev asutus või firma, siis nad saavad sellega hakkama.. Kuid tõesti ei tasuks ise või lasta kellegil, kes "kunagi omal-ajal ise ühe värgi korda tegi" teha. Sest seal vaatasin oli vb. max. 1mm eksimisruumi..

Muideks need uued konded on mõõtudelt väiksemad, kui vanad..Sellega tuleks kuidagi moodi arvestada ja äkki mitte nii madalale uusi panna, kui vanad olid..

Mingid pildid:

Pilt
*Vanade kondedega

Pilt
*Uued

Pilt
*Aju ja ajujuhtmed (tagasipanemine)


Ma küsin selle tüübi käest, et kui raske või lihtne seda teha oli. Ja kas ta soovitab seda teistel teha.. Arvestada tuleb sellega, et uus aju võib üle 5000 maksma minna ja seda veel teadmata, kas katkine aju juba midagi läbi ei põletanud..
Pole mitsu omanik enam:(

tommy-e
liige
Postitusi: 42
Liitunud: R Nov 17, 2006 11:25 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas tommy-e » T Veebr 20, 2007 12:09 am

galtz kirjutas:Arvestada tuleb sellega, et uus aju võib üle 5000 maksma minna ja seda veel teadmata, kas katkine aju juba midagi läbi ei põletanud...

Tutikas aju maksab 19000-21000 EEK (erinevad välismaised allikad). Vaevalt meilt tellides hind midagi muud on.
1992 Mitsubishi Galant GLSi
2.0l R4 8V SOHC MPFI (4G63), 5M, 2WD

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » K Veebr 21, 2007 12:01 am

tommy-e kirjutas:
galtz kirjutas:Arvestada tuleb sellega, et uus aju võib üle 5000 maksma minna ja seda veel teadmata, kas katkine aju juba midagi läbi ei põletanud...

Tutikas aju maksab 19000-21000 EEK (erinevad välismaised allikad). Vaevalt meilt tellides hind midagi muud on.


Jah, seda küll.. Ma mõtlesin uut nagu kasutatud aga korras.. Minu leitud hinnad olid 1000-5000 vahel.. Ja siis oli probleemiks, et tüüpiliselt lähevad läbi nonturbode ajud, aga müügil alati turbole.. Aga uut originaal aju ei soovitagi osta. Järelturu oma, mis on programeeritav saab juba 8000.- ja veidi korralikuma 12000.- Nendega saab juba väga palju põnevat teha, nagu koduarvutiga diagnostikat, dataloggerit, ise programeerida, paljude lisanäidikute võimalus ja nii edasi...........
Pole mitsu omanik enam:(

tommy-e
liige
Postitusi: 42
Liitunud: R Nov 17, 2006 11:25 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas tommy-e » K Veebr 21, 2007 11:10 am

galtz kirjutas:
tommy-e kirjutas:
galtz kirjutas:Arvestada tuleb sellega, et uus aju võib üle 5000 maksma minna ja seda veel teadmata, kas katkine aju juba midagi läbi ei põletanud...

Tutikas aju maksab 19000-21000 EEK (erinevad välismaised allikad). Vaevalt meilt tellides hind midagi muud on.


Jah, seda küll.. Ma mõtlesin uut nagu kasutatud aga korras.. Minu leitud hinnad olid 1000-5000 vahel.. Ja siis oli probleemiks, et tüüpiliselt lähevad läbi nonturbode ajud, aga müügil alati turbole.. Aga uut originaal aju ei soovitagi osta. Järelturu oma, mis on programeeritav saab juba 8000.- ja veidi korralikuma 12000.- Nendega saab juba väga palju põnevat teha, nagu koduarvutiga diagnostikat, dataloggerit, ise programeerida, paljude lisanäidikute võimalus ja nii edasi...........

Vastupidi. Vanem on protsessorisse kodeeritud programmiga ning uuem on EEPROM'ga, mida on palju lihtsam progeda.

Guuglisse abiks otsimisel sellised märksõnad: Mitsubishi, DSM, ECU, EEPROM.
1992 Mitsubishi Galant GLSi

2.0l R4 8V SOHC MPFI (4G63), 5M, 2WD

Kasutaja avatar
-V-
liige
Postitusi: 309
Liitunud: R Veebr 02, 2007 9:49 pm
Asukoht: Kuressaare 5268900

PostitusPostitas -V- » N Mär 01, 2007 3:07 am

Jootmine on tegelikult Lihtsam kui paljud arvavad..
mingi tunnike harjutamist ja enamus inimesi saavad selle tegevusega päris edukalt hakkama..
kuna ise töötan Elektroonika firmas.. ja vahest tuleb ette olukordi kus peab mingi 400 jalaga, 0.5mm jalavahega prose ära vahetama.. Siis olen vist jah halb näide..

Tip: Sellise töö jaoks ei lähe alati TinaPumpa vaja.. paned sinna veidi tina juurde, annad veidi sooja, et oleks kena vedel ja koputad plaadiga keskmise tugevusega vastu lauaserva vms... kuna vedelal tinal on Väga hea pindpidevus ja kõrge tihedus.. siis ta kukub sealt ise välja, jättes ilusa puhta tulemuse :wink:

Moss
liige
Postitusi: 252
Liitunud: N Aug 19, 2004 2:31 am
Asukoht: Soome
Kontakt:

PostitusPostitas Moss » N Mär 01, 2007 10:05 pm

Galtz mõtles siin aftermarket ajusid nagu Megasquirt ja VEMS, või siis veidi kallimad on Hestec, Haltech, Tatech, SDS, AEM, MoteC jne

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » R Mär 23, 2007 11:52 pm

-V- kirjutas:Jootmine on tegelikult Lihtsam kui paljud arvavad..
mingi tunnike harjutamist ja enamus inimesi saavad selle tegevusega päris edukalt hakkama..
kuna ise töötan Elektroonika firmas.. ja vahest tuleb ette olukordi kus peab mingi 400 jalaga, 0.5mm jalavahega prose ära vahetama.. Siis olen vist jah halb näide..

Tip: Sellise töö jaoks ei lähe alati TinaPumpa vaja.. paned sinna veidi tina juurde, annad veidi sooja, et oleks kena vedel ja koputad plaadiga keskmise tugevusega vastu lauaserva vms... kuna vedelal tinal on Väga hea pindpidevus ja kõrge tihedus.. siis ta kukub sealt ise välja, jättes ilusa puhta tulemuse :wink:


Kah õige. "Harjutamine teeb meistriks". Aga koputamisest nüüd küll abi ei ole. Arvesta sellega, et konde on kahest jalast plaadi küljes kinni ja sa peaksid siis kahe jootekolviga neid jalgu kuumutama, et korraka välja tuleks. Sest muidu on lihtsalt nii, et kui ühe lahti sulatada, siis teine juba kinni! Seega tinapumpa pole vb. vaja, aga siis vähemalt pead asjad ikka väga läbi mõtlema kui teed. Ühesõnaga on nii, et harjuta mõne vana tehnika peal. Hinda oma oskusi ja siis tegutse vastavalt. Ma arvan, et see on üldiselt kõige kõige parem nõuanne mis vähegi siin öelda saab. Sest ajud ei ole odavad ja nendega mängida ei tasuks. Kuid kui tõesti anne olemas, siis miks mitte. Minul on aju korras ja kui ise enda aju kallale asud, siis mina ju ei vastuta..
Pole mitsu omanik enam:(

Kasutaja avatar
illuh
huviline
Postitusi: 55
Liitunud: K Mär 14, 2007 7:08 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas illuh » E Apr 09, 2007 11:46 pm

paljud rääkisid CHECK ENGINE tulest!

Lugesin kunagi USA foorumist, et iga 15 000 km tagant hakkab see põlema, annab teada aeg minna hooldusesse. Siis teatud kohast saab seda ära kustutada aga seda ei mäleta kust ja kuidas!!!

:arrow: Las põleb see pole midagi tõsist!
www.kpartner.ee
Katuse- fassaadi- ja üldehitustööd!
Katuse- ja fassaaditöö eramajadele TASUTA! KAPMAANIA!
Tel. 56 222 312

beasty
huviline
Postitusi: 71
Liitunud: K Mär 22, 2006 11:29 pm

PostitusPostitas beasty » T Apr 10, 2007 1:33 pm

Vat nii lolli juttu pole varem küll kuulnud.

Kasutaja avatar
entel
liige
Postitusi: 318
Liitunud: L Mai 28, 2005 10:48 am
Asukoht: Tallinn, Kadriorg

PostitusPostitas entel » T Apr 10, 2007 2:57 pm

illuh kirjutas:paljud rääkisid CHECK ENGINE tulest!

Lugesin kunagi USA foorumist, et iga 15 000 km tagant hakkab see põlema, annab teada aeg minna hooldusesse. Siis teatud kohast saab seda ära kustutada aga seda ei mäleta kust ja kuidas!!!

:arrow: Las põleb see pole midagi tõsist!

Oled loetust natuke valesti aru saanud. USA-katel on jah kasutusel niinimetatud hooldusvälba indikaator. Tavaliselt on see tuluke mutrivõtme ikooniga. Sellistel autodel on kindlasti elektrooniline spidomeeter. Kui aju loeb kokku 15 000 km , siis süttib armatuuris hoolduse tuluke. Hooldus tehtud, nullitakse see loendur hoolduses spets testriga.
"Check Engine" tuluke aga viitab selgelt mingile veale mootori elektroonilises juhtimissüsteemis.
See viimane lause (las põleb...) aga viitab sellele, et autoomanikku ei huvita, mis seisus tema neljarattaline on.
Galant 97 Wagon 2,5 V6

Kasutaja avatar
illuh
huviline
Postitusi: 55
Liitunud: K Mär 14, 2007 7:08 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas illuh » T Apr 10, 2007 9:56 pm

aju siis üle kontrollida? :roll:

näidikuid ei tasu vahel uskuda :lol:
www.kpartner.ee

Katuse- fassaadi- ja üldehitustööd!

Katuse- ja fassaaditöö eramajadele TASUTA! KAPMAANIA!

Tel. 56 222 312

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » T Apr 10, 2007 10:40 pm

Ei.. Issand ei! Kui see tuluke põleb, siis pm. pea auto kinni ja mõtle mida edasi teha, sest selle vead juba veidi tõsisemad. Ma ei oska tõesti ära mainida listi nendest võimalikest vigadest. Aga praktiliselt ju kõik, mis mootoriga seotud. Karda seda tulukest!

Aga üldiselt, kui see põleb, siis loomulikult võid sümptomid, siia foorumi kirjutada ja ehk leidub mõni tark, kes oskab sind ennem veidi aidata ja nõu anda, kui 5000.- diagnostikale raiskad.
Pole mitsu omanik enam:(

Kasutaja avatar
entel
liige
Postitusi: 318
Liitunud: L Mai 28, 2005 10:48 am
Asukoht: Tallinn, Kadriorg

PostitusPostitas entel » K Apr 11, 2007 4:50 am

galtz kirjutas:........kui 5000.- diagnostikale raiskad.

Ära külva paanikat!
Diagnostika tähendab eelkõige seda, et pannakse tester ECU-le külge ja öeldakse, mis viga. Kui aga lased ühtlasi vea või vead ära parandada, maksab see eraldi. Diagnostika eest kasseeritakse tavaliselt kuni poole tunni tasu.
Galant 97 Wagon 2,5 V6

m6mmix
Uus Kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: N Juul 14, 2005 1:49 am

PostitusPostitas m6mmix » K Mai 30, 2007 10:24 pm

aaga leiduks siin keegi kes viitsiks aju lahti kangutada ära joota ja tagasi panna... mudu teeks ise aga see juhend on kadund(page not found vms) ja auto käitub pikemat aega juba imelikult... tyhikäigul on pöörded 600 kandis jne...

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » N Mai 31, 2007 6:25 pm

entel kirjutas:
galtz kirjutas:........kui 5000.- diagnostikale raiskad.

Ära külva paanikat!
Diagnostika tähendab eelkõige seda, et pannakse tester ECU-le külge ja öeldakse, mis viga. Kui aga lased ühtlasi vea või vead ära parandada, maksab see eraldi. Diagnostika eest kasseeritakse tavaliselt kuni poole tunni tasu.


Tund oli 520.- Kokku läks 5 tundi nende sõnul, et ei leidnud kohe viga.. :roll:
Pole mitsu omanik enam:(

Kasutaja avatar
Judas Priest
Tösine huviline
Postitusi: 146
Liitunud: T Juun 20, 2006 7:27 pm
Asukoht: Pärnu, viimaselajal Võru.

PostitusPostitas Judas Priest » N Mai 31, 2007 6:54 pm

Ma ka mingi aeg võtsdin eesmärgiks need kondekat ära vahetada, kuid need vanad seal aju küljes olid ka korralikumad kui need mist poest uued ostsin ja seega jäi vahetamata.

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » N Mai 31, 2007 9:43 pm

Nii, Kui keegi tahab need ära vahetada, siis mul on täitsa tore onu selleks olemas. Tüüp on lõpetanud selle peal eriala(ehk siis jootmise ja ITstuff). Tegi töö ära esmakordselt 45 minutiga ja ütles, et oli igav. Auto mul töötab väga väga hästi peale seda. Ja ütles, et on vägagi nõus tegema ka teistel soovijatel, väikese õlleraha eest. Kui kellegil huvi on, siis tüüp on Tallinnas ja minu PS'i kaudu saab ta numbri:P

PS: Tal on konded andmed teada, seega korralikud konded võib tema käest ka saada + ta on juba korra seda tüüpi aju jootnud
Pole mitsu omanik enam:(

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » N Mai 31, 2007 9:51 pm

Judas Priest kirjutas:Ma ka mingi aeg võtsdin eesmärgiks need kondekat ära vahetada, kuid need vanad seal aju küljes olid ka korralikumad kui need mist poest uued ostsin ja seega jäi vahetamata.


Oot, mis mis:D Kuidas see võimalik on:D? Turult ostsid?:D Ei tegelt lugu selline, et vaat minu konded ei tundunud eriti erilised väljast, kuid nagu vaat, konde on selline tegelane, kes ümbert on kõvem ja otstest plastist või sellisest.. Igast minu konded olid paisunud, kuid ainult alt. Seega kui maha võtsime, siis oli üllatus päris suur, sest mina ei näinud et nad paisunud olid ja vahetasime vaid selleks, et oleks vahetatud, kuid wow - olid paisunud põhjast..ja veel kuidas.. :roll:
Pole mitsu omanik enam:(

Kasutaja avatar
Judas Priest
Tösine huviline
Postitusi: 146
Liitunud: T Juun 20, 2006 7:27 pm
Asukoht: Pärnu, viimaselajal Võru.

PostitusPostitas Judas Priest » R Juun 01, 2007 8:43 am

Ma ikka uurisin ja puurisin, ning ei märganud kuskil mingit löga ega paisumist.
Kondekad ostsin Pärnu Tevalo esindusest.

galtz
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: L Juul 22, 2006 1:59 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas galtz » R Juun 01, 2007 12:02 pm

Ega.. Aga nuusutasid neid? Nagu lõhn on töötavatel kondedel alati juures, kuid kui ta väga paha on ja normist vängem, siis see on esimene märk, et nad hakkavad läbi andma.. Kuid jah..ma mingi aeg otsin vanad üles, siis näitan, et eriti näha polegi pealt, kuid nad seal põhjast...oli kohe täiesti ümarad. Kuid jah, ega nad vist kohekohe poleks läbi läinud.. Aga üldiselt teooria on selline, et su auto on 15 aastat vana ja need pisikesed konded on koguaeg vatti saanud nii, et jamh.. :wink:
Pole mitsu omanik enam:(


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist

cron