PostitusPostitas klemmikas » T Veebr 20, 2018 8:58 pm
Tean ,et vana teema, aga ütlen ka oma arvamuse sekka.
Võid panna küll kaks akut, aga pead täitma kõiki ohutusnõudeid.
Generaator hakkab jah rohkem vatti saama, eriti, kui akud tühjaks saavad.
Võimsam generaator kindlasti halba ei teeks jah, enamus generaatori võimsusest üldjuhul laadimiseks ei kulu, kuigi, kui kaks sellist akut tühjaks lased, siis minetea.
Kuid edasi ohutusnõuetest.
Korralik kvaliteetne kaabel, piisavalt jäme, korralikud ühendused, korralikud ühenduste isoleerimised ja kaitsmised, et kuskil vastu keret ei läheks jne.
Aku peab korralikult paigal hoidma, kinnitus.
Kui plaanid teist akut pagassi panna, siis tuleb plekist läbi viies juhtmele kindlasti kummirõngas panna, et kaabel ei hõõruks katki vastu plekki oma isolatsiooni, nii saaks palju tulevärki.
Samuti tuleks kaabel fikseerida, et ei loksuks liiga palju ja pagassis olevale akule kindlasti avariikaitse külge, mis avarii korral aku ära ühendab.
Kuid see jutt, et tühikäigul generaator väga palju ei lae, ei vasta tõele. See kehtis 50-70a vanade autode puhul, kui kasutati alalisvoolu generaatorit, tänapäeval on vahelduvvoolu generaator, täpsemini juba 40-50 aastat ja sellega seda probleemi pole.
Arvestage, et generaatoril on ju ülekanne ka väntvõlli suhtes ja ta annab enamus oma võimsust auto tühikäigul välja.
Kui keegi tarkpea hakkab norima, siis vahelduvvoolu generaatoril on dioodsild ja muu elektroonika vahel, ehk siis ta annab välja ikkagi alalisvoolu, lihtsalt algselt on vahelduvvool.