kaks auto akut

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
Xzero
liige
Postitusi: 294
Liitunud: P Juul 16, 2006 7:04 pm
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

kaks auto akut

PostitusPostitas Xzero » T Juun 03, 2008 8:54 am

Mis juhtub,kui(praegu on 60Ah aku) panna autole 2 uut akut, mõlemad on 75Ah?Kokku tahan ühendada ikka nii et oleks 12V.
Kas mõjub auto elektroonikale ka kuidagi? või ei ole ültse vahet? :D
Galant R.I.P

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

Re: kaks auto akut

PostitusPostitas Sigma » T Juun 03, 2008 9:09 am

Xzero kirjutas:Mis juhtub,kui(praegu on 60Ah aku) panna autole 2 uut akut, mõlemad on 75Ah?Kokku tahan ühendada ikka nii et oleks 12V.
Kas mõjub auto elektroonikale ka kuidagi? või ei ole ültse vahet? :D


mõjutab nii et saad kauem tümmi kuulata aa jaa genekal on 2 tte akut raskem laadida

lihtsalöelduna suurendad mahtuvust,

miks sa seda teha mõtlesid?

auto elektroonikat teisiti ei mõjuta va genekas rohkem koormatud

2 akut topitakse tavaliselt auto mis on rasketes tingimustes, või al la spl auto

soovitus ka siis väike , et kui 2 akut paned siis vaheta genekas kasvõi 110A sigma geneka vastu(mõned ka 90A), et see peaks laadida ka suutma

sest tühikäigul ei lae genekas väga palju, ja vaevalt et pöörded kõrgel ka hoiad

muidui pole vaet kui akusid eriti ei koorma aa siis pole 2 akut ka vaja
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

Bullet
Tegija
Postitusi: 1657
Liitunud: R Juul 30, 2004 7:53 am
Asukoht: Märjamaa ja muud euroopa riigid :)
Kontakt:

PostitusPostitas Bullet » T Juun 03, 2008 9:15 am

mina küsiks su käest, et palju plaanide kohaselt tümpsu koguvõimsus tuleb ... sealt saab järeldada, kas on kahta akut vaja või mitte.
Tavaliselt pannakse üks lisa akku ainult puhtalt Tümpsu ära toitmiseks juurde (eeldab ka muidugi tunduvalt suuremat genekat nagu "Sigma" üttles).
Mitsubishist parem on ainult .... kiire Mitsubishi.

Kasutaja avatar
Xzero
liige
Postitusi: 294
Liitunud: P Juul 16, 2006 7:04 pm
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

PostitusPostitas Xzero » T Juun 03, 2008 9:30 am

2 akut siis tulevad jah SPL-i jaoks. Akudel siis kokku 150Ah ja võimul on 1800w rms võimu kaitse peaks olema 150A.
Ühte suurt akut ei saa panna,kuna ei mahu.
Galant R.I.P

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sigma » T Juun 03, 2008 3:37 pm

Xzero kirjutas:2 akut siis tulevad jah SPL-i jaoks. Akudel siis kokku 150Ah ja võimul on 1800w rms võimu kaitse peaks olema 150A.
Ühte suurt akut ei saa panna,kuna ei mahu.


eks siis võib jaa juba 2 akut mõelda aa sul on vaja kindlalt võimsamat generaatorit
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

klemmikas
Uus Kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: T Veebr 20, 2018 8:53 pm

Re: kaks auto akut

PostitusPostitas klemmikas » T Veebr 20, 2018 8:58 pm

Tean ,et vana teema, aga ütlen ka oma arvamuse sekka.
Võid panna küll kaks akut, aga pead täitma kõiki ohutusnõudeid.

Generaator hakkab jah rohkem vatti saama, eriti, kui akud tühjaks saavad.
Võimsam generaator kindlasti halba ei teeks jah, enamus generaatori võimsusest üldjuhul laadimiseks ei kulu, kuigi, kui kaks sellist akut tühjaks lased, siis minetea.

Kuid edasi ohutusnõuetest.
Korralik kvaliteetne kaabel, piisavalt jäme, korralikud ühendused, korralikud ühenduste isoleerimised ja kaitsmised, et kuskil vastu keret ei läheks jne.
Aku peab korralikult paigal hoidma, kinnitus.
Kui plaanid teist akut pagassi panna, siis tuleb plekist läbi viies juhtmele kindlasti kummirõngas panna, et kaabel ei hõõruks katki vastu plekki oma isolatsiooni, nii saaks palju tulevärki.
Samuti tuleks kaabel fikseerida, et ei loksuks liiga palju ja pagassis olevale akule kindlasti avariikaitse külge, mis avarii korral aku ära ühendab.

Kuid see jutt, et tühikäigul generaator väga palju ei lae, ei vasta tõele. See kehtis 50-70a vanade autode puhul, kui kasutati alalisvoolu generaatorit, tänapäeval on vahelduvvoolu generaator, täpsemini juba 40-50 aastat ja sellega seda probleemi pole.
Arvestage, et generaatoril on ju ülekanne ka väntvõlli suhtes ja ta annab enamus oma võimsust auto tühikäigul välja.
Kui keegi tarkpea hakkab norima, siis vahelduvvoolu generaatoril on dioodsild ja muu elektroonika vahel, ehk siis ta annab välja ikkagi alalisvoolu, lihtsalt algselt on vahelduvvool.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 24 külalist

cron