jahutusventilaator ei tööta

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

mitsukas85
Uus Kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: T Dets 25, 2007 9:05 pm
Asukoht: viljandi

jahutusventilaator ei tööta

PostitusPostitas mitsukas85 » P Mai 04, 2008 12:54 pm

mul on mure! autoks mitsubishi sigma 130kw. mootor läheb soojaks ilusti aga venti järgi ei võta, äkki oskab keegi aidata ja öelda kus asub andur mis annab signaali, et vent piaks tööle minema.

muffik
Vana olija
Postitusi: 297
Liitunud: L Juun 02, 2007 12:41 am
Asukoht: wild wild west

PostitusPostitas muffik » P Mai 04, 2008 8:11 pm

mul galandil oli sama viga et ei hakkand tõõle ja viga oli selles,et radika ülemise lõdviku vahelt lekkis veits tosooli ja see tilkus täpselt ventika mootori peale,mille tagajärel teine oksüdeerus ja lakkas tõõtamast-vahel tõõtas siis jälle mitte,ei saanud kogu aeg ühendust kui ei tõõtand ja veits ringi lükata hakkas tõõle----sai mootor lahti ja puhtaks tehtud :wink: edu
oli:galant 91a,1.8i
galant 97a,2.0td
on:accord 97a1.8
56618456

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

PostitusPostitas margusvk » E Mai 05, 2008 6:39 pm

Arvan, et radika küljes on bimetall andur/lüliti, mis teatud temperatuuri saavutades radika jahutusventilaatori vooluringi suleb ja ventilaatori tööle paneb. Vaata, kas radika külge kuhugi juhtmed lähevad. Kui lähevad, siis on seal see bimetall termoandur ära keeratav ja vahetatav. Mul teist marki autodega on analoogsed probleemid olnud.
Muidugi võib esmalt üle vaadata, kas ventilaator ise ikka töötab. Siis on teine variant, et andurid nahkas või kaitsmed läbi.
Viimati muutis margusvk, T Mai 06, 2008 7:58 am, muudetud 2 korda kokku.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sigma » E Mai 05, 2008 7:14 pm

sigmal on kaks asja mis võivad vendi tööle panna, kas vendi küljes olev andur või tempi andur, mis mõõdab jahutusvedeliku tempi

nagu ikka kontrolli kas vent üldse töötab

kui kont sisse lülitada siis peaks MÕLEMAD vendid tööle minema, siis kontrolli kaitsmeid

muidugi võid kohe 12v vendile peale lasta

pärast seda akka alles andurite poole vaatama
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

Kasutaja avatar
Xzero
liige
Postitusi: 294
Liitunud: P Juul 16, 2006 7:04 pm
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

PostitusPostitas Xzero » T Mai 06, 2008 9:10 am

äkki mootor ei lähe nii soojaks,et vent peaks tööle hakkama?
mul endal galant pea 2a olnud ja eelmine suvi kui rinkal autot pinasin,siis hakkas tööle ja seda ka 1 minutiks :P
Galant R.I.P

mitsukas85
Uus Kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: T Dets 25, 2007 9:05 pm
Asukoht: viljandi

PostitusPostitas mitsukas85 » N Mai 08, 2008 6:00 pm

kui lasta otse vool piale siis töötab ja kui kont järgi panna siis vent töötab, aga kui mootor on täiesti soe siis ei lähe. olen selle täiesti kindel et on andur läbi. termostaadi juures on mitu andurit, et kas sialt võib üks olla seotud vendiga?

Onuat
huviline
Postitusi: 69
Liitunud: N Mär 06, 2008 12:28 pm

PostitusPostitas Onuat » N Mai 08, 2008 6:04 pm

mitsukas85 kirjutas:kui lasta otse vool piale siis töötab ja kui kont järgi panna siis vent töötab, aga kui mootor on täiesti soe siis ei lähe. olen selle täiesti kindel et on andur läbi. termostaadi juures on mitu andurit, et kas sialt võib üks olla seotud vendiga?


Aga äkki pole temperatuur piisavalt kõrge,et vendikas peaks üldse töötama???!!!
Carisma GDI A/T 16V 92kw

mitsukas85
Uus Kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: T Dets 25, 2007 9:05 pm
Asukoht: viljandi

PostitusPostitas mitsukas85 » N Mai 08, 2008 6:16 pm

sooja ilmaga piisab 10-15 min. siis juba avaneb termostaat ja nati aja jooksul piab minema vent tööle aga ei lähe. auto käis korra isegi üle 30 min. ei läinud ka siis aga naljakas on see et ei lähe ka keema. teisel auto eclipsel kui mootor on soe siis iga kusagil 1,5 min. tagant kui kohapial käib läheb vent järgi(sooja ilmaga). kui sigmal hoida pöördeid kusagil 3-4000 pöörde pial siis on silmnähtavalt näha kuidas temp. tõuseb.

Onuat
huviline
Postitusi: 69
Liitunud: N Mär 06, 2008 12:28 pm

PostitusPostitas Onuat » N Mai 08, 2008 7:13 pm

Seljuhul pole probleemi kui keema ei lähe...ju siis jõuab piisavalt ära jahutada,et ei pea vendikat tööle panema.
Carisma GDI A/T 16V 92kw

mitsukas85
Uus Kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: T Dets 25, 2007 9:05 pm
Asukoht: viljandi

PostitusPostitas mitsukas85 » N Mai 08, 2008 7:19 pm

probleem on täiesti olemas sest vent ei lähe tööle aga peab minema sest suur mootor eraldab palju sooja ja kuidagi vaja jahutada. kui sõidad sooja ilmaga siis sõidu ajal läheb ka vent tööle. varem v hiljem läheb keema. vent sellex et jahutax mootorist radikasse tulevat jahutusvedelikku.

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas MeelisV » N Mai 08, 2008 7:44 pm

ei pea alati vent käima minema

kui juba tänase +10C juures oleks venti vaja siis mis juhtub kui on +25c ja oled ummikus ?

liikuv auto tähendab õhuvool läbi radika ja sellest piisab - enamasti just ongi ventika ülesanne töötava mootoriga millel ka koormus seisva auto puhul õhuvoolu tekitamine. - ehk aeglane manööverdamine, ummikud vms.
tühikäigul on koormus väike ja mootori soojus võib eralduda niisma õhku läbi mootori korpuse ja radika - eriti kui uurid asja ja kapot on avatud

kui nüüd mõelda siis jah 90 km/h äkki isegi suurm õhuvool kui ventika tekitatud.

temp. näit armatuuris - kui palju näitab ?

ja teemasse kah - andur võib asetseda ka radika alumises vannis
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sigma » N Mai 08, 2008 9:53 pm

kui sa tead milline see tempi andur on siis mõõda takistus ära, mul on kuskil manuaalis kirjas ka norm tempi takistus, saab võrrelda


eks ikka vahetevahel läheb mul vent ikka tööle ka, kui tugevamalt gaasiga mängida (kiirendused jne), kuna igapäevaselt sõidan suht rahulikult ja seetõttu venti kasutatakse vähem, va kui väga soe ilm

arvan millegipärast et probleem võib olemas isegi olla

mõõda takistus ära ja siis saab edasi vaadata
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

mitsukas85
Uus Kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: T Dets 25, 2007 9:05 pm
Asukoht: viljandi

PostitusPostitas mitsukas85 » R Mai 09, 2008 5:59 pm

põhimõtteliselt läheb temp. juba üle keskmise, temostaat on ammu juba siis avanenud. vent piaks siis juba töötama. ma pean nuid asja tõsiselt käsile võtma ja kõik asjad ilusti üle kontrollima. aga hetkel kõigile tänud kes aitasid!!!!!!!

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » R Mai 09, 2008 6:15 pm

Venti käiav andur peaks asuma radiaatori alumises rennis. Tõenäoliselt eest vaadates vasakus alumises nurgas. Anduril juhe tagant ära, juhtme kahele klemmile "sild" peale korraks ja kui süüde sisse keerates hakkab vent käima on andur p*sis.

Edu

mitsukas85
Uus Kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: T Dets 25, 2007 9:05 pm
Asukoht: viljandi

PostitusPostitas mitsukas85 » L Mai 10, 2008 1:19 am

nii vaatasin nuid hoolega neid andureid! termostaadi juures on 3 andurit,üks neist on temp.andur ja siis 2 suuremat. :roll:
seda tean et tavaliselt on radika küljes 1 andur mis on vendika lüliti, aga minul on 2 andurit.sellised pöidla jämedused ja mõlema anduri juhtmed jooksevad ühte pistikusse sisse ja sial pistikus on 6 otsa. äkki oskab keegi midagi mulle selle kohta kirjutada kes on omanud Sigmat. mootorist saan jagu aga elektrit tean vähe :oops:

Kasutaja avatar
rix
liige
Postitusi: 52
Liitunud: L Veebr 02, 2008 3:21 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rix » T Juul 15, 2008 3:53 pm

Jätkaks teemat sellega, et endal sama jama. Vent ei tööta ja armatuuris viskab tempi näidiku peaaegu punaseni. Nüüd tahaks teada, kuidas ventile voolu otse peale saab panna, et teada, kas aparaat ise üldse töötab? Ja millised need andurid üldiselt välja peavad nägema?
1993. Lancer 1.6

LandLord
banned
Postitusi: 372
Liitunud: L Juun 12, 2004 8:55 pm
Asukoht: Läänes
Kontakt:

PostitusPostitas LandLord » T Juul 15, 2008 5:37 pm

tõmba pistik järelt ära ja ühenda kahe jämeda otsa peale vool. Aga eelmistele mul sigmal vast mõni kord suve jooksul käivitub see vent. Ja praegusel masinal polegi venti ja pole ka kunagi kuumenema hakanudki. Kõik oleneb ka pumba korrasolekust ja tsirkulatsiooni vabadusest. Käivituma peaks vent alles 90-100 kraadi juures veidi üle töötemperatuuri siis.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 73 külalist