PostitusPostitas entel » N Jaan 18, 2007 2:23 pm
Kui kõiki aspekte kirjeldada, saaks kokku väikese raamatu.
Teeme lühidalt.
Autol on voolutarbijaid, mis tarbivad akust voolu ka siis kui auto seisab.
Seadmed on niinimetatud jõudeolekus (stand-by). Analoogselt näiteks kodus olev videomakk või ainult puldist väljalülitatud telekas.
Seadmed tarbivad jõudeolekus palju vähem voolu kui normaalse toimimise korral, kuid ikkagi tarbivad.
Kõige suurem voolutarbija on signalisatsioon. Väiksemad vooluõgardid on:
kell (hoiab õiget aega), raadio (hoiab salvestatud raadiokanaleid mälus),
mootori ECU ehk aju, kliimaseadme ECU, automaatkäigukasti ECU jms.
Lisaks on kindlasti vanal autol elektrijuhtmete isolatsiooni takistus vähenenud(vigastused, höördumistest tulenev isolatsiooni õhenemine).Ka mustuse korraga kaetud pistikud ja juhtmed lekitavad voolu. Oluline aku võimekusele on ka ümbritsev temperatuur. Mida madalam temperatuur, seda vähem annab aku välja voolu. Näiteks 20-ne miinuskraadiga annab aku endast välja umbes 40%.
Mida teha?
Võta aku maha, vii tuppa. Võta korgid maha ja vaata kas akuhappe tase on normis(aku plaadid peavad olema vähemalt 5mm allpool vedeliku taset. NB! Kasuta lisamiseks ainult destilleeritud vett. Poest saad spetsiaalset aku vett. Nüüd muretse akulaadija ja pane aku laadima.
Võimalusel kasuta väiksemat laadimisvoolu (laeb kauem). Näiteks 55 Ah akul mitte üle 3 A(ajaliselt umbes 12 tundi). Auto enda genekaga laadimine on väga aeglane(väikese laadimisvooluga).
Edaspidi kui soovid aeg-ajalt autot soojendada, võta toast aku kaenlasse, soenda auto ära ja too aku tuppa tagasi. Kui ei viitsi tassida, võta üks akuklemm lahti, kui auto pikemalt seisma jääb.
Galant 97 Wagon 2,5 V6