vooluprobleem,,,

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

jyrps
liige
Postitusi: 105
Liitunud: K Okt 05, 2005 6:49 am
Kontakt:

vooluprobleem,,,

PostitusPostitas jyrps » N Jaan 18, 2007 1:08 pm

selline jama siis auto mul nüüd üle kuu aja seisnud vahepeal paar korda aint käitanud teda ja nüüd siis ommikul autosse minnes vool täiesti kadund.Panin täkku andes auto tööle kohe klõpsti käis mitte mingeid tõrkeid ega probleeme .Käis pool tunnikest kohapeal ja siis suretasin välja.Proovides siis uuesti käima panna tegi korra ädist äält ja korras vool nullis kustus isegi elektron kell kõik tuled kõik kustusid.Ajasin teise auto kõrvale isegi käima ei jätnud vaid seisva aku pealt panin täkud külge ja vaatasin oma mitsusse kõik tuled ja kell kõik tagasi panin süüdet ,auto käis lasin veel 15 mintsa käija mitte mingit aku tuld armatuuris ei põle ega midagi .Pärast 15 mintsa uuesti käitamist suretasin auto välja ja jäin ootama mis saab esimesed 2 min kõik korras ,siis järsku kõik tuled kõik läksid tuhmiks ja siuhh vol kadus jälle .Arvan ise, et tegu ju vanema autoga ja tal ka peal vana aku peal iidamast -aadamast , et äkki koos nende vahepealsete külmadega kui auto on lihtsalt seisnud on ta siis nüüd tõesti saba andnud sest nii kui ma panen teise auto aku küljest täkud peale töötab nagu kellavärk kui jätan juhtmed ainult oma aku küljest kaob kohe vool minema (ps armatuuris ei põle kordagi akutuld mis näitaks siis et geneka laadimine oleks nõrk) Äkki oskab keegi aidata või soovitada või alustan sellest et ostan uue aku pääle ette tänades siis .
täiest kõik reklaamidest minult,,,,Küsi julgelt !Pioneeri tooted Pärnus/Soojad söögid otse kontorisse pärnus!

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas MeelisV » N Jaan 18, 2007 1:17 pm

pole midagi muud öelda kui, et uut akut vaja.
väsis ära just seismisega.
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

jyrps
liige
Postitusi: 105
Liitunud: K Okt 05, 2005 6:49 am
Kontakt:

PostitusPostitas jyrps » N Jaan 18, 2007 1:21 pm

mõtlen ise ka et aku ,kuid mõtlen kas aku kuuajaga suudab nii läbi minna et vool silmnähtavalt autos kaob ,et siis aku mitte ei hoia voolu vaid kannab maha seda täie hooga.
täiest kõik reklaamidest minult,,,,Küsi julgelt !Pioneeri tooted Pärnus/Soojad söögid otse kontorisse pärnus!

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas MeelisV » N Jaan 18, 2007 1:38 pm

just - aku kaotas oma mahtuvuse.
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

PostitusPostitas cartman » N Jaan 18, 2007 1:49 pm

ja kontrolli yle kas aku klemmid voolu annavad, kui klemm yhendust ei anna äste võib ak juhtuda et äkitselt kaob vool ä ja järsku jälle olemas
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
entel
liige
Postitusi: 318
Liitunud: L Mai 28, 2005 10:48 am
Asukoht: Tallinn, Kadriorg

PostitusPostitas entel » N Jaan 18, 2007 2:23 pm

Kui kõiki aspekte kirjeldada, saaks kokku väikese raamatu.
Teeme lühidalt.
Autol on voolutarbijaid, mis tarbivad akust voolu ka siis kui auto seisab.
Seadmed on niinimetatud jõudeolekus (stand-by). Analoogselt näiteks kodus olev videomakk või ainult puldist väljalülitatud telekas.
Seadmed tarbivad jõudeolekus palju vähem voolu kui normaalse toimimise korral, kuid ikkagi tarbivad.
Kõige suurem voolutarbija on signalisatsioon. Väiksemad vooluõgardid on:
kell (hoiab õiget aega), raadio (hoiab salvestatud raadiokanaleid mälus),
mootori ECU ehk aju, kliimaseadme ECU, automaatkäigukasti ECU jms.
Lisaks on kindlasti vanal autol elektrijuhtmete isolatsiooni takistus vähenenud(vigastused, höördumistest tulenev isolatsiooni õhenemine).Ka mustuse korraga kaetud pistikud ja juhtmed lekitavad voolu. Oluline aku võimekusele on ka ümbritsev temperatuur. Mida madalam temperatuur, seda vähem annab aku välja voolu. Näiteks 20-ne miinuskraadiga annab aku endast välja umbes 40%.
Mida teha?
Võta aku maha, vii tuppa. Võta korgid maha ja vaata kas akuhappe tase on normis(aku plaadid peavad olema vähemalt 5mm allpool vedeliku taset. NB! Kasuta lisamiseks ainult destilleeritud vett. Poest saad spetsiaalset aku vett. Nüüd muretse akulaadija ja pane aku laadima.
Võimalusel kasuta väiksemat laadimisvoolu (laeb kauem). Näiteks 55 Ah akul mitte üle 3 A(ajaliselt umbes 12 tundi). Auto enda genekaga laadimine on väga aeglane(väikese laadimisvooluga).
Edaspidi kui soovid aeg-ajalt autot soojendada, võta toast aku kaenlasse, soenda auto ära ja too aku tuppa tagasi. Kui ei viitsi tassida, võta üks akuklemm lahti, kui auto pikemalt seisma jääb.
Galant 97 Wagon 2,5 V6

jyrps
liige
Postitusi: 105
Liitunud: K Okt 05, 2005 6:49 am
Kontakt:

PostitusPostitas jyrps » N Jaan 18, 2007 4:47 pm

suur aitäh selgituste eest.
täiest kõik reklaamidest minult,,,,Küsi julgelt !Pioneeri tooted Pärnus/Soojad söögid otse kontorisse pärnus!


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 72 külalist