Niisii, vahetasin mootoreid ja sain oma mustale Galandile peale tavalies vabalthingava mootori. Mootor tuli täiesti sõitvalt autolt, kuid kuna tühikäik veidi lonkas, siis vahetasin gaasiklapi ja õhulugeja vana mootori omade vastu, mis toimisid ideaalselt. Samuti läks külge vana mootori juhtmestik ja aju, mis sai veidi lappimist puuduvate pistikute tõttu (TPSi pistik, EGRist üks pistik, tempi andur). Panin mootori käima, kõik ilus, gaasi põhja lüües tõmbab korraks mõtlema, jookseb pöördesse ja kui uuesti gaasi anda, lämmatab ära. Proovisin TPSil pistiku tagant võtta, siis hakkas mootor ilusti käima ja jooksis pöördesse. Sellest järeldasin, et TPS ise vigane ja vahetasin uuesti omakorda välja, kuid probleem jäi samaks... Kolmandat korda vahetades ei läinud mitte mingist asendist üle 2500 pöörde, vaid hakkas seal piirajat jõnksutama. Mida veel proovida? Aju ja pistiku vaheliste juhtmete takistused on nullilähedased, üle mõõtsin ka pinged TPSi pistikul (testri mass massis):
Roheline-kollane: 5.09V
kollane punasega: 5,09V (gaasi keerates kohe 0, ehk siis tühikäigu lüliti)
kollane mustaga: 4,49V (muutus gaasi keerates kuni 0,28ni)
must: 0V
Mootoriks 2,5 V6 120kW