Lambda anduri testimine osutiga voltmeetriga. KIIRE

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

diskett
Uus Kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: K Okt 17, 2012 8:14 am

Lambda anduri testimine osutiga voltmeetriga. KIIRE

PostitusPostitas diskett » L Nov 17, 2012 5:15 pm

Kuskilt olen nagu lugenud, aga kas tõesti ei saa või käib asi kuidagi teistmoodi ?
Lambda andur on nelja juhtmega, kui ühendan voltmeetri musta juhtme külge (teine maanduseks) ja kohapeal tiksudes kõigub näit 0.2-0.7 vahel (proovisin osutiga testriga), kas võib kindel olla et lambda töötab, või peaks proovima ikka pöördeid tõsta ja muid vigureid teha (sumps korraks kinni toppida [kuskilt lugesin ka sellist asja]). Pimedaks läks, ei olnud rohkem aega.
Aga jah, osutiga saab või ei ?

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: Lambda anduri testimine osutiga voltmeetriga. KIIRE

PostitusPostitas margusvk » L Nov 17, 2012 6:19 pm

Loe seda teemat siin http://www.elfafoorum.ee/threads/16635- ... i-kontroll .
Siin kirjutab, et osutiga voltmeeter ei kõlba, kuna ei ole nii täpne jne...
kopin siia selle olulise vastuse ka sealt foorumist:

"Lambda testimiseks PEAB kõigepealt mootorit kohapeal soojendama, sest lambda andur hakkab tööle alles 400- 500´C juures! Midagi keerulist testimises ei ole. Kui on tegemist 1 juhtmega, siis see ongi lambdaandur ise. Kui on 2, 3, või 4 juhet, siis on lambda anduril sees kütteelement. Nüüd pead testriga kindlaks tegema, milline on kütte elementi minev(ad) juhtmed. Selleks kontrolli juhtmete vahelist takistust (või juhtme ja kere vahelist tekistust, sõltub sellest mitu juhet sul on). Kütteelemendi takistus peaks olema väga väike. Kui on selge milline on lambdaanduri ots ja andur ise on soe, siis mõõda lambdast tulevat pinget (tester peab olema digitaalne, osutiga riistadel on liiga väike sisetakistus ja need ei kõlba). Kui mootor töötab tühikäigul siis peab ka pinge väljundis olema const. suurusega. Kui nüüd järsult gaasi lisada, siis peab voltmeetri näit suhteliselt järsult muutuma 0V kuni 1V-ni. Täpsed suurused ei ole kodus mõõtes tähtsad, tähtis on see et lambda andur reageeriks küttesegu koostise muutusele. Kui lamda ei tee gaasitamisest väljagi või on "uimane" siis on anduri vahetus aeg kätte jõudnud."

Suht selge jutt oli minu jaoks vähemalt.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: Lambda anduri testimine osutiga voltmeetriga. KIIRE

PostitusPostitas margusvk » L Nov 17, 2012 6:24 pm

Ühe variandi leidsin guugeldades veel VW klubi foorumist:

Lambda anduri väljundpinge peaks ideaalis tühikäigul kõikuma 0.2 ja 0.8v vahepeal (osad testrid näitavad 0.5v kuna ei suuda nii kiiret kõikumist eristada)

Kui tester näitab nulli, siis on lambda andur õhtal ja aju näeb koguaeg, et kütusesegu on lahja (mida lähemale 0v väljund, seda lahjem segu). Seega hakkab aju tegema kõik endast oleneva, et segu rikastada, sealt ka uimasus, kõrge kütusekulu ja imelik käitumine.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

diskett
Uus Kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: K Okt 17, 2012 8:14 am

Re: Lambda anduri testimine osutiga voltmeetriga. KIIRE

PostitusPostitas diskett » L Nov 17, 2012 7:19 pm

Kui ma nüüd õieti aru saan, siis saan ma oma osutiga testriga testida nii, et kui ühendan külge, peaks kas osuti kõikuma nendes piirides või püsima enamvähem 0.5v juures (oleneb kui kiire reageerimisega tester on) ja kui gaasi annan peaks näitama rohkem 1v poole.
Ühesõnaga, lambda on tuksis, kui mingisugust voolu kõikumist pole märgata ?

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: Lambda anduri testimine osutiga voltmeetriga. KIIRE

PostitusPostitas margusvk » L Nov 17, 2012 8:07 pm

Vot ei tea. Ei ole ise niimoodi mõõtnud. Olen lasknud teeninduses kompuutri järgi panna ja sealt vaadata selliseid asju, kui kahelnud olen.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

diskett
Uus Kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: K Okt 17, 2012 8:14 am

Re: Lambda anduri testimine osutiga voltmeetriga. KIIRE

PostitusPostitas diskett » L Nov 17, 2012 8:42 pm

Suured tänud korraliku vastuse eest.
Kui kellegil on veel midagi lisada siis palun väga.

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

Re: Lambda anduri testimine osutiga voltmeetriga. KIIRE

PostitusPostitas cartman » N Nov 22, 2012 12:04 am

Outi peab kõikuma, siis on toimiv. Aga ei usu et seieriga tester piisavalt kiire on.
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist

cron