Galant 2000a. - kliimaprobleem

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

jax123

Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas jax123 » T Okt 30, 2012 9:00 am

Tere!

2000a Galandil paar probleemi kliimaplokiga:

1. Taustavalgustus ei tööta. Kuidas kliimaploki välja saab võtta ja kas taustavalgustuse pirnid on vahetatavad?
2. Kliima hakkab sooja puhuma alles siis, kui temperatuur kruttida 27 kraadi juurde. Seejärel on puhub nii palju sooja, kui tavaliselt 21-22 kraadi juures. Kui nupp max asendisse keerata ja siis 18-20 kraadi vahemikku keerata, puhub lausa tulist õhku. Kas siin võiks kahtlustada mingisugust kliimasüsteemi temperatuuri andurit või peitub probleem milleski muus?

Igasugune abi on teretulnud! : )

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas margusvk » T Okt 30, 2012 1:32 pm

Vot seda taustvalguse värki kliimaseadme paneelis tahaks isegi teada.

Temperatuuridega on aga nii, et kuna salongis on ka temperatuuri andurid, siis teatud aja järel, kui autosse on puhutud piisavalt sooja, siis temperatuuri andur tunneb selle ära ja rohkem ei puhu sooja juurde vaid hoiab seda vajaliku temperatuuri juures. Ja edasi on see isegi jahe õhk, mis soojendusavadest välja tuleb. Inimese keha on tunnetab natuke teisiti temperatuuri kõikumisi, kui elektroonika ja kliimaseadme andurid seda tunnevad. Et aru saada, kas tõesti on kliimaseadmes mingi "kala" sees, siis pane salongi, mitte päikese kätte ja soojendusavade ette üks täiesti iseseisev termomeeter. Hea oleks digitaalne, mille muutuseid on lihtsam lugeda, kui silm punnis kraadiklaasi jälgida. Pärast seda katset võid edasi juurelda, kas asi on nahkas või mitte. Kui selle iseiseisva termomeetri muutused on tuntavad/nähtavad, siis on jama jah. Aga lühikese sõiduga sa seda kindlaks ei tee eriti.
See oleks minu mõttekäik, kuidas asi peaks töötama, kui ta korras on.

Aga nüüd kui sinu postitust lugeda, siis tundub, et sooja puhumine algab alles 27 pealt ja jätkub 18-20 juures, kui soe õhk on max asendi pealt "kätte saadud".

Hetkel ei oska rohkem tarka öelda, kuna Galanti manuaali mul töö juures kaasas ei ole. Äkki keegi siin ütleb tõe otse välja või lisab ja täiendab mind
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
vkmka
klubi liige
Postitusi: 393
Liitunud: E Aug 29, 2005 11:00 pm
Asukoht: Tapa

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas vkmka » T Okt 30, 2012 8:40 pm

see kliima plokki saab eemaldada koos terve keskmise konsooliga. seal taga neil kruvi mis lahti keerata siis saab selle plokki kätte. edasi peak olema väikeste nagadega kinnitatud see muu korpus ja siis peaks lahti tulema. ja siis peaks saama need pirnid ära vahetada. tegin selle ise mingi 6 kuud tagasi lahti ja nii palju mäletan masinaks siis galant aastast 98 120kw jne.
Nissan Qashqai +2 2011
R.I.P Mitsubishi Galant 1998 V6 2,5
R.I.PVaruosadeks Mitsubishi Eclipse 93.a 2.0 110kw
+37256280350

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas Sander147 » T Okt 30, 2012 9:29 pm

Tegelik tõde seoses temperatuuri anomaaliaga.

Kui hiljaaegu on autol makki vahetatud või välja võetud, siis on kliima paneeli tagune õhutoru lahti lükatud ning temperatuuri andur võtab maki sooja omale.
Tuleb paneel eemaldada ja toru tagasi panna.

KUI toru on isegi omal kohal, siis maki soe läheb ikkagi läbi tolle ühukese plasttoru ning kliima arvab jällegi, et autos on piisavalt soe. Antud toru tuleb siis temperatuuri tõrjuva teibiga isoleerida.

Ning kliimapaneelil tõesti valgust pole, seda siis antud dipleid silmas pidades.
Kliima temp andur salongi sooja jaoks on koheselt kliima temp nupu all, võtab õhku nende ribide vahelt.

:)
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

jax123

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas jax123 » T Okt 30, 2012 10:01 pm

Aitäh kiirete vastuste eest. :) Võtan nädalavahetusel kogu selle keskmise paneeli maha ja uurin pirnide ning õhutoru seisukorda. Annan tulemustest siia ka teada.

Kasutaja avatar
ändi
Uus Kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: E Jaan 21, 2013 5:52 pm

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas ändi » L Jaan 26, 2013 6:07 pm

Minu autol sama jama, et algul tuleb ilusti sooja aga natukese aja pärast hakkab jahedamaks minema. Katsetasin mittetöötava makiga aga tulemus täpselt sama. Temperatuuriseier püsib täpselt samal kohal, ehk nõks alla poole.

Täna vaatasin kliimaploki taha ja tõepoolest oli see voolik lahti. Panin otsa tagasi, teibiga kinni ja asi toimib.
Galant 2,5 v6 2001-ex
http://autodoonor.ee/

Kasutaja avatar
ändi
Uus Kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: E Jaan 21, 2013 5:52 pm

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas ändi » P Veebr 03, 2013 12:33 am

Krt, see auto hakkab vaikselt närve ära sööma juba. Mingi aja toimis soojendus ilusti aga nüüd eile õhtul, pärast pikemat kohapeal töötamist, hakkas taas salongi külma õhku puhuma.Keerasin järjest temperatuuri juurde, et natukenegi soe oleks. Pärast tunnist töötamist, pidin nupu max. peale keerama. Kõige imelikum oli see, õue temp. näitas +5 või isegi rohkem, kuigi väljas olid -kraadid. Ilmselt kohapeal töötades läks auto all nii soojaks, et temp. andur läks lolliks. Kui hakkasin kodu poole sõitma, langes temp. pikkamööda õigeks ja auto hakkas jälle sooja puhuma. Täna sõites, mingi hetk hakkas jahedamat puhuma ja kui olin pikemalt poes olnud, siis autot tööle pannes tuli jälle sooja. Kuigi olen päris kindel, et see jama tekib seoses välise temperatuurianduriga, võtsin täna selle salongianduri toru välja, ning mässisin ta 3 tiiru vildi sisse ja katsin fooliumteibiga. Kui autos toimetasin, siis auto töötas ja lõpuks näitas õue tempi +11 ja sisse puhus täitsa jahedat. Mõistus hakkab otsa saama endal. Kus sellel auto väline temp. andur asub? Kas peaks alustuseks selle uue vastu vahetama? Elus esimest Jaapani autot ostes lootsin saada tehniliselt töökindla ja muretu masina aga praegu küll ühtegi head sõna selle masina kohta ei ole. Kes oskab mu probleemi kohta midagi öelda, siis ootan huviga.
Galant 2,5 v6 2001-ex
http://autodoonor.ee/

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas SiimS » P Veebr 03, 2013 7:56 pm

Sisetemp ei saa olla seotud välistempiga. See kliimaploki tagune toru peab olema ühendatud juhi jalgade/keskkonsooli juures olevasse valgesse kopsikusse (toruava suurune otsik seal täpselt). Minu Galandil ei ole olnud vajadust seda toru millesegi mähkida, kõik töötab nii nagu peab, 22C AUT režiim=täielik isemajandamine.
Auto on täpselt nii töökindel kuidas omanik temasse suhtub!

Kasutaja avatar
ändi
Uus Kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: E Jaan 21, 2013 5:52 pm

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas ändi » P Veebr 03, 2013 9:22 pm

Teadsin enne toru mähkimist juba, et see on mõttetu aga lihtsalt oma närvide rahustuseks tegin seda (et võibolla makk läheb ülearu kuumaks vms, kuigi olin katsetanud ka ilma makita ja täpselt sama probleem oli ikka).Seda ma nägin, kuhu see toru kinnitub, kuna võtsin ta sealt küljest ja panin ka tagasi.
Galant 2,5 v6 2001-ex
http://autodoonor.ee/

Kasutaja avatar
ändi
Uus Kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: E Jaan 21, 2013 5:52 pm

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas ändi » P Mai 26, 2013 10:54 am

Kliima täidetud aga mismoodi peaks ta toimima ja mida tähendab ECU kiri? Olen proovinud igat moodi neid nuppe sättida aga minu meelest automaatselt ei hoia ikka temperatuuri, vaid puhub sellise kiirusega, mille ise peale paned. Loeks manualist aga Prantsuse keel täiesti meelest läinud. Keegi võiks asja lahti seletada.
Galant 2,5 v6 2001-ex
http://autodoonor.ee/

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas SiimS » P Mai 26, 2013 2:49 pm

ECU-ECO?
Vajutad AUT-suur nupp, valid 22 c ja korras. Nii kui näpid puhuri kiirust kaob ka AUT režiim.

Kasutaja avatar
ändi
Uus Kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: E Jaan 21, 2013 5:52 pm

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas ändi » P Mai 26, 2013 8:10 pm

Auto-ga asi selge aga mida tähendab see eco? Lumehelbeke ja eco, koos ja eraldi.
Galant 2,5 v6 2001-ex
http://autodoonor.ee/

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas SiimS » P Mai 26, 2013 8:12 pm

ändi kirjutas:Auto-ga asi selge aga mida tähendab see eco? Lumehelbeke ja eco, koos ja eraldi.


Eco-economical/ökonoomne
Helbeke-kliima/jahutus aktiivne

jax123

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas jax123 » T Mai 28, 2013 6:04 pm

Niih, siin tagasi lõpuks. Üks mure lahendatud, paar probleemi juures.
Nimelt esimeses postis mainitud külma-sooja probleem on pooleldi lahendatud. Raadiot välja võttes selgus, et see kliimapaneeli taga olev õhutoru oligi lahti. Sai kinni pandud ja asi tundub parem.

Nüüd 2 uut asja, mis veidi häirivad.
1. 24 kraadi juures puhub suht jahedat õhku. Võrdlesin teise autoga (küll vw, aga siiski) ja sellel 24 kraadi õhk on tunduvalt soojem. Hakkab mingi temp andur otsi andma ehk?

2. Kui vähegi soojem ilm, siis kapoti all kliima radikas undab jubedalt. Ketrab tükk aega, siis on paar minutit vait ja hakkab jälle undama. Ja undab ühtemoodi nii külma kui töösooja mootoriga. Jahutusvedeliku kadu märganud pole. Paisupaagis ja radikas on sama tase. On kellelgi sarnast probleemi esinenud?

jax123

Kasutaja avatar
ändi
Uus Kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: E Jaan 21, 2013 5:52 pm

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas ändi » N Mai 30, 2013 3:38 pm

Minu autoga täpselt sama asi. Kui kliima töötab, siis võid keerata kuni 25 ja ikka tuleb liiga jahedat õhku, ehk siis nubrid tablool ja tegelikkuses ei vasta absoluutselt üksteisele. Eelmised autod on ka kliimadega olnud, ja need on töötanud nii, nagu nupust keerad. Ventikas undab mul ka päris tihti ja kõvasti. Kui aega leian, siis otsin mõne pädeva diagnostiku ja lasen auto arvutiga üle vaadata. Need temperatuurid ja andurid peaks ära näitam.
Galant 2,5 v6 2001-ex
http://autodoonor.ee/

jax123

Re: Galant 2000a. - kliimaprobleem

PostitusPostitas jax123 » R Mai 31, 2013 7:33 am

ändi kirjutas:Minu autoga täpselt sama asi. Kui kliima töötab, siis võid keerata kuni 25 ja ikka tuleb liiga jahedat õhku, ehk siis nubrid tablool ja tegelikkuses ei vasta absoluutselt üksteisele. Eelmised autod on ka kliimadega olnud, ja need on töötanud nii, nagu nupust keerad. Ventikas undab mul ka päris tihti ja kõvasti. Kui aega leian, siis otsin mõne pädeva diagnostiku ja lasen auto arvutiga üle vaadata. Need temperatuurid ja andurid peaks ära näitam.


Kui diagnostis ära käid, võid tulemusi jagada. : )


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 46 külalist