Probleem laadimisel (akutuli põleb aegajalt)

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
ylts
huviline
Postitusi: 87
Liitunud: T Sept 26, 2006 8:09 pm
Asukoht: tallinn:nõmme

Probleem laadimisel (akutuli põleb aegajalt)

PostitusPostitas ylts » R Juul 27, 2012 12:15 pm

Tervist.

Ajalugu:
Kunagi soovitati ülevaatusel generaator välja vahetada, kuna vilises veidikene. Tookord lasin törtsu wd40 avade vahelt sisse ja sõitsin u 4 aastat ja 30k kilomeetrit kuni käesoleva aasta alguses hakkas aku tuli põlema ja laadimist ei toimunud (ka testri järgi). Vedasin auto Melasisse ja seal selgus, et mähis on kutu, hinnapakkumine oli veidi soolane ja ostsin kasutatud geneka. Too genekas näeb originaaliga sarnane välja va tagumine plastikust kate ning ühel pool kinnituskõrvas oleva ava pidin suuremaks puurima, et auto külge selle keerata saaks. Töötas muretult umbes kuu või kaks.

Probleem 1:
Akutuli hakkas uuesti hõõguma ja aegajalt kadus laadimine ikka päris ära kah (tookord hindasin seda lihtsalt proovides kojamehi käitada ja kui tuli põles, siis olid nad väga loiud)

Lahendus 1:
Võtsin geneka maha ja viisin genekate ja starterite remondile spetsialiseerunud ettevõttesse. Seal vahetati dioodiblokk ja öeldi lisaks, et selle põhjus võib olla kehvas akus. Ma ei olnud eriti nõus sellega sest aku pole kordagi ühtegi probleemi tekitanud. Selle all pean siis silmas talviseid käivitusi jms. Lisalaadimist olen iga talv korra või kaks teinud enamvähem moe pärast, kui olen sattunud kohta kus võimalust ja aega on.
Peale seda vahetasin ka geneka rihma igaksjuhuks ära. Genekas on töötanud nüüd paar kuud muretult.

Probleem 2:
Nüüd on jälle akutuli hõõguma hakanud, kuid mitte koguaeg. Seaduspärasust pole avastanud kuid tavaliselt kustub peale u 10 minutit sõitu ära. Vahel hakkab uuesti hõõguma.. Siinkohal mainiks veel, et tuli ei põle eredalt vaid hõõgub tuhmilt. Kojamehed käivad vilkalt ja isegi kui kõik tarbijad taha panna, ei muutu tuli eredamaks ega mõjuta seda muudmoodi.

Küsimus:
1. Kas kellelgi on ideid miks see tuluke niiviisi hõõgub
2. kas ma peaksin minema samasse töökotta tagasi ja laskma neil üle kontrollida oma töö/dioodiblokk mille nad külge jootsid
3. kas kellelegi tundub veel, et viga võib olla akus?

Tore oleks, kui keegi läbi viitsib lugeda/vastata mõnele mul tekkinud küsimusele.

Mõnusat päikselise päeva jätku kõigile.
95' lancer 1.6 83kw

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem laadimisel (akutuli põleb aegajalt)

PostitusPostitas erku » R Juul 27, 2012 2:03 pm

Esmase kontrolli saab teha testriga.
Mõõta siis, kui aku peaks olema täis, akuklemmidelt ja ca peale 40 minutit sõidust tulnuna. Seal peaks siis täis korras aku korral olema 12,6V (12,58V-12,69V). Kui masin käivaitada (ja mootor töötab kõrgematel pööretel kui tühikäik), siis peaks minuti paariga saama töötava mootoriga akuklemmidele vahemikus 13,8-14,5V ning see püsiv näit peaks kannatama ka koormust (tuled või kojamehed, või ventilaator või...ö.) (NB: kui tahad kõiki tarbijaid korraga järgi proovida, siis pead arvestama ikkagi suuremate mootoripööretega).
Kui töötava mootoriga laadimispinge ei jõuagi ca 13,5V, siis ei saa ka pärast seda korras aku täislaetus pinget olla. Kui laadija olemas, siis laadida sellega aku täis; jätta päevaks seisma ning järgmine päev mõõta, mis seal siis alles on. Kui on akus lühisvoole vms, siis pika koormuse/ kuumutustöö tulemusel võib see genest jagu saada küll.

Teisalt saab mõõta juba ampermeetriga. Palju reaalselt asjad autol peal voolu tarbivad (kus seisva mootoriga tarbijaid kordamööda ühendades hinnata nende tarbimist), siis käivitada auto ja mõõta reaalselt, palju voolu läheb akulaadimiseks ja kui palju tarbijatele ning kas jaksab gene seda vedada ja kus on viga. Tavalise testriga jadamisi voolu mõõta, on suht nutune, sest need kannatavad vaid 10A ja edasi tuleb juba suitsu. Peaks olema kindlalt parem riistapuu.

Tester võiks kodus igal mehepojal olla; ampermeetriga ja eriti sellisega (clamp-meter) mida saab ühendada juhtmele ümber ja mis oleks nõus näitama ka alalisvoolu, on raskem. Kui on sõber elektrik või automaatikaga tegelev inimene, siis võiks küsida.

Kasutaja avatar
ylts
huviline
Postitusi: 87
Liitunud: T Sept 26, 2006 8:09 pm
Asukoht: tallinn:nõmme

Re: Probleem laadimisel (akutuli põleb aegajalt)

PostitusPostitas ylts » R Juul 27, 2012 2:16 pm

Tänud. proovin algatuseks seda:
erku kirjutas:Kui laadija olemas, siis laadida sellega aku täis; jätta päevaks seisma ning järgmine päev mõõta, mis seal siis alles on. Kui on akus lühisvoole vms, siis pika koormuse/ kuumutustöö tulemusel võib see genest jagu saada küll.

Või noh.. vaatan aknast välja ja näen akukeskuse silti.. peaks vist minema ka nende käest uurima mida nad selle aku kohta ütlevad.. Aga suurima heameelega loeksin veel foorumikaaslaste mõtteid.
95' lancer 1.6 83kw

Kasutaja avatar
ylts
huviline
Postitusi: 87
Liitunud: T Sept 26, 2006 8:09 pm
Asukoht: tallinn:nõmme

Re: Probleem laadimisel (akutuli põleb aegajalt)

PostitusPostitas ylts » P Veebr 03, 2013 12:16 pm

Vabandust, et jätsin lõpliku lahenduse tookord kirja panemata, kuid kuna murelik kasutaja esitas mulle sellekohase küsimuse, siis ütlen nüüd, mis minu puhul lahendas akutule süttimise küsimuse (peale geneka vahetust).

Nimelt sai käidud siis akukeksuses testis ja seal kiideti minu u 4-5 aastat vana hankooki akut, mille mahutavus ning ka käivitusvool ei olnud nimiväärtustest üle paarikümne protsendi vähenenud, seega akus asi ei olnud.

Viga oli tookord hoopis akuklemmide kinnituses, peale akutesti sai need tagasi pannes korralikult kinnitatud ja viga pole seniajani kordunud. Kuid tuletan meelde, et seks hetkeks oli genekas vahetatud ning kui tuli põles, ei tundunud süsteemis reaalselt voolu väheks jäävat (kojamehed,tuled,kellad,viled töötasid reipalt).
95' lancer 1.6 83kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist

cron