Probleem tühikäigupööretega ja käivitamisega.(Carisma)

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

altf4
Uus Kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: E Mär 12, 2012 1:12 am

Probleem tühikäigupööretega ja käivitamisega.(Carisma)

PostitusPostitas altf4 » N Apr 26, 2012 9:56 pm

.
Viimati muutis altf4, K Nov 07, 2012 5:32 pm, muudetud 2 korda kokku.

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem tühikäigupööretega ja käivitamisega.(Carisma)

PostitusPostitas erku » E Apr 30, 2012 10:10 am

Kas.
Peale süüte sisse keeramist aktiveerib ennast hunnik releesi; üks nendest lülitab mõneks sekundiks tagumist pumpa, mis asub paagis (kerge vaikne sumin või jõmin peaks kuulda olema) nagu ka peale mõnd sekundit lülitab üks relee ennast armatuuri alt välja (plõks peaks kuulda olema) ?
Peale süüte sisse keeramist hakkab mootori küljes pump plõksima ja plõksimine kaob peale mõnda sekundit (rõhud said korda ja on üleval) ?

Pöörded on võibolla reeglina metsas, sest kas:
Tühikäigu/gaasipedaali andur on rikkis või asendilt metsas;
Servo-gaasiklapp on riknenud või kinni tagitanud/lootusetult mustunud;
Õhutoru on lahti või on õhusolenoidiga miskit lahti;
Õhuanduriga või temp anduriga on miskit korrast ära.

Aju ei tohiks lasta tal välja surra, vaid peaks viima avariireziimile; kui avariireziim ei rakendu, siis tuleks vaadata- miks nii.

See kõik muidugi enamlevinud 1.8GDI-de kohta; alati võib olla erinevusi (mis juppidest parasjagu on isend koostatud)

altf4
Uus Kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: E Mär 12, 2012 1:12 am

Re: Probleem tühikäigupööretega ja käivitamisega.(Carisma)

PostitusPostitas altf4 » T Mai 01, 2012 12:00 am

Suured tänud vastuse eest, täna aga avastasin, et külma mootoriga olid pöörded suhteliselt korras(umbes 800-900), kuid kui mootor soojaks sai, olid kohe ka tühikäigu pöörded madalamad, umbes 500 juures ning vilksatas ka mootorituli ja auto värises imelikult, nagu tahaks hakata välja surema

*Kas seda gaasipedaali asendi andurit võiksin ise keerata natuke?
*Kas gaasiklappi saaksin ise puhastada?
*Kus kohas asub temperatuuri ja õhuandur?
*Kus asub tühikäigu ja gaasipedaali asendiandur?

...auto andmed siis.. Carisma, 1.8, GDI, 92kw (aastaarv 12/1997)

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem tühikäigupööretega ja käivitamisega.(Carisma)

PostitusPostitas erku » T Mai 01, 2012 1:38 pm

Ta teebi nii, et peale käivitamist langetab. Osad mudelid tõstavad taas üles poole kui näiteks kont käivitada või tuled põlema panna. Reeglina ongi häda, et meie tingimustes, kus tuled pidevalt peavad põlema ja reeglina käib ka salongivent, ei jõua gene akut laadida. Ehk kui niiviisi talvel tuksub pool tundi ja suretad siis välja, võid leida ennast tühja akuga (reeglina küll kannatad ca 5-10min, lased akul end koguda ja õnnestub siiski ka käivitada).
500 on natu vähe küll, järelikult miski asi on paigast ära ja sealt ka rappumine ja kollane mootori ohutuli, ca 650 p/min on lubatud (mõni pass annab 620 miinimumiks, mõni 670)

* Seda ei või niisama lampi keerata. Seda saab teha vaid teadlikult ja soovitavalt seejuures asendit mõõtes. See on paika pandud üsna piiri peale ja jamad tekivad siis kui selle asend või kooslus (gaasitrossi pikkus või reguleeritav piirde fiksaator, vms) läheb paigast ära või sellisel juhul kui rikneb andur.
* Kambri õhuvoolu osa koos õhusiibriga küll (ja eks tegelikult saab ka kõike teha, kui vaid on oskusi ja teadmisi) Aga seal on ohte samuti. Siibri klapp on näiteks laagritele ehitatud ja kui nüüd peasta seda mustunud õhukanalit lahustite, vee või mõne muu solgiga siis tulemuseks on ka laagrite riknemine (kui mitte varem, siis talvel esimiste suurte külmadega lööb viga välja)
Kuldreeglina tehakse puhastust kuivalt, või niiskeid puhastusmeetodeid kasutades; ja kap remonditakse (ehk suurem puhastus koos laagrite vahetuse jms) tehakse vaid vajadusel korra ajami eluaja jooksul.
Pilt
Pilt
* Temp andur asub tavaliselt mootori ploki ülemises servas, käigukasti poolses küljes (need mis ploki või termostaadi kopsiku küljes) Seal võib olla neid visuaalselt ka kaks, üks on temperatuuri ja teine ületemperatuuri (siis kui hakkab keema minema, paneb armatuuris avariitule põlema). Õhuandur asub kohe peale õhupuhastit, õhutoru küljes (see koblakas seal laia pistikuga)
* Osadel on paremal ja osadel vasakul; mõned on plastikkorpuses ja mõned on lahtised. Külge tuleb gaasitross ja juhe, kas siis ühe või kahe pistikuga (olenevalt mudelist, mitmele andurile on asi lahendatud)
Pilt

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Probleem tühikäigupööretega ja käivitamisega.(Carisma)

PostitusPostitas SiimS » T Mai 01, 2012 2:55 pm

Erku räägi palun lähemalt sellest gaasiklapi puhastamisest (vajalikud puhastusvahendid), et midagi ära ei rikuks. Veel vist võib teostada õhukululugeja puhastust, kas see aitab muidu?

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem tühikäigupööretega ja käivitamisega.(Carisma)

PostitusPostitas erku » K Mai 02, 2012 11:56 pm

Mina olen ostnud neid miniharjade komplekte, kus sees kapronhari, messinghari ja terashari; näevad välja nagu hambaharjad oma kuju ja mõõtude poolest.
Kõikssugu kaabitsaid vms millega saab korpa lahti kraapida/hõõritseda. Ja samas ega kraapida päris metalli ei võigi; kõik võiks ikka lõpus ilus ja sile jääda.
Lahustid, bensiin, diisel, piduripuhastusaine jms. Kõik sõltub ju sellest millisest õlist see nõgi on kogunenud.
Kui tahta luuki eemaldada, siis luuk on needitud poltidel ja niisama ilma puurimata jms seda kätte ei saa. Ning siis peavad olema ka uued poldid mida panna ja kui neetida siis rakis millel neetida, sest võll on laagritel ning niisama tagasi neetida rakiseta ilma laagreid ehk kahjustamata, seda ei riskiks

Kas on abi; raske öelda. Ükskord hakkab too nõe tõttu põhja kinni kiiluma, või kasvatab võllipesad kinni ja klapp ei pööra enam vabalt, hakkab jõnksutades liikuma omatahtsi. Tahmast ja nõest üldse; eks miskid pöörised ja muu, kuni ummistusteni välja plokikaane klapipesade ees. Sõltub ju sellest kus autot hoiad, mis õliga sõidad, kas EGR klapp on suletud või mitte jms tuhat pisiasja.
Pilt
Õhulugejaga puhastamisega võiks tähelepanelik ja ettevaatlik olla, kõik oleneb mille baasil seda õhku mõõdetakse. Seal võivad olla paar imepeenikest niiti või on nn heliandurid peegelduses või mida iganes muud...

altf4
Uus Kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: E Mär 12, 2012 1:12 am

Re: Probleem tühikäigupööretega ja käivitamisega.(Carisma)

PostitusPostitas altf4 » P Juun 03, 2012 11:50 pm

Tere jälle. Selline küsimus nüüd, et ikka veel probleemid pööretega, pole remonditöökotta ka veel sattunud, ressursside tõttu. Probleem selline et muidu nagu auto töötab ja sõidab, aga tühikäigupööretega jama, eriline jama algab aga siis kui sooja mootori seisma jätan, lähen käin poes ära ja uuesti autosse, siis ei taha käima minna, nagu poleks kütust. Alles 3-da käiamise peale ja gaasi andmise peale läheb käima.(kütust autos oli aga varsti hakkab kütuse tuli põlema, üldiselt sellised probleemid just siis kui kütust natuke vähem). Koju jõudes, 1km kaugusel, jätsin auto seisma. Mõtlesin et proovin veelkord käivitada... ei lähe käima, lõi veel õli tule põlema ning kapoti alt tõusis suitsu(on ka ühe korra varem sedamoodi suitsu tulnud). Avasin kapoti ja nägin kust kohast see suits tuli, suitsul oli õli lõhn. Ehk oskate aidata milles võib asi olla käivitamisel ja tühikäigupööretel?? Ehk tühikäigumootori andur läbi? Kus see asuda võiks? Lisan ka pildid, suitsu tuli õhufiltrist ja selle juures asuvast potsikust(äkki õhulugejast).

http://live.hot.ee/gallery/show_image?page_nr=0


Viimati tõstisaltf4, P Juun 03, 2012 11:50 pm.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist

cron