Carisma kaitsmeplokk ja kesklukk

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

johunn

Carisma kaitsmeplokk ja kesklukk

PostitusPostitas johunn » K Apr 11, 2012 11:38 am

Tervitus kõigile. Sooviks teadjamatelt vastust paarile küsimusele. Autoks 2000. aasta mudeliuuenduse järgne Carisma. Mootor 1,6 73kw ja sedaankere.

Mure on selline, et kui istmesoojendused on sisselülitatud ning samal ajal panna tööle tagaklaasisoendus, siis põleb istmesoojenduse kaitse läbi. Mõlemad kaitsmed on salongis juhi jalgade juures asuvas kaitsmeplokis, millele on küllalti keeruline ligi pääseda. Seega ei viitsi pidevalt kaitsmeid vahetada, vaid peaks sellele mingi pikemaajalise lahenduse leidma. Siit ka küsimus, et kas kaitsmeploki vahetus võiks sellise probleemi lahendada ning kas selline vahetus on piisavalt lihtne, et kodus käepäraste vahenditega hakkama saada? Ühel foorumikasutajal on hetkel pakkuda vanema mudeli 1,8 mootoriga isendi kaitsmeplokk mõistliku hinnaga. Kas see võiks sobida ka minu autole?

Teine küsimus pakiruumi kesklukumootori kohta. Juba jupp aega tagasi põles teine läbi ning sai minema visatud. Mõtlesin selle nüüd asendada ning vaadataes varuosapakkumisi, siis on pakkuda vanema sedaanmudeli ning uuema laugpära mudeli omasid. Kas nendest üks võiks ka minu sedaanile sobida või tuleb tingimata doonoriks leida 2000+ aasta sedaan?

Ette tänades.

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Carisma kaitsmeplokk ja kesklukk

PostitusPostitas erku » R Apr 13, 2012 7:21 am

Tundub nagu need soojendused oleksid päriselt siiski ühe kaitsme all. Et kui see istmesooja kaitse on läbi siis tagaklaas ka soojaks ei lähe, või kuidas on?

Miks seda kaitsmeplokki sul vaja on. Kas olemasoleva värv ei meeldi?
Seal on plokis tavaliselt vaba koht ka olemas, kui nutti ja vastavad oskused olemas, saab ümber mängida kenasti.
Mida sa koduste käepäraste vahendite all mõtled? Võtmed, kruvikad, tester ja vajadusel jootkekolb ning pinge, voolu ja võimsuse suhe, ka valemina; võiks olla piisavalt kodused vahendid ning nendega saab ka reeglina hakkama.

Vaata poekoodide järgi, kas on sama lukumootor.

johunn

Re: Carisma kaitsmeplokk ja kesklukk

PostitusPostitas johunn » R Apr 13, 2012 9:00 am

Kaitsmed on eraldi. Kui istmesoojenduse kaitse läbi põleb, siis aknasoendus töötab edasi. Koduste käepäraste vahendite all mõtlesin kruvikeerjat ja mutrivõtit. Pistiku kinni-lahti ühendamine on elektri alal minu pädevuse lagi :) Jootekolb on liigast väljas ja igaks juhuks ise surkima ei läheks. Seepärast oligi mõte, et kui soodsalt saab uue kaitsmeploki, siis kas seda ei oleks mul endal lihtsam vahetada?

Kust kohast seda lukumootori poekoodi vaadata saaksin? Kõne Silberautosse?
EDIT: Silberautosse helistamisest kasu ei olnud. Sain uue jupi hinna teada. Kas laugpära mudeli mootor sobib, seda öelda ei osanud. Soovitati proovida.

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Carisma kaitsmeplokk ja kesklukk

PostitusPostitas erku » R Apr 13, 2012 2:35 pm

Loogika nagu ütleb et kaitsmed on plokis reeglina (+) poolel ja sealt edasi lähevad lülititesse ning tarbijani; kaitsmed on kuuldavasti terved, kuskil viga pole kuni lülitatakse. Ehk, kuidas siis saab olla vigane kaitsmeplokk? Võibolla mõne ime-nipiga saabki, aga mina panustaks esmaselt sellele skeemile peale kaitsmeplokki. Ehk mida siis millega kuskaudu lülitatakse, et tekib ahelas lühis ja põleb läbi kaitse. Kaitse peabki läbi põlema lühise või ülekoormuse tõttu, selleks kaitsmed ongi, et hoida ära suurem jama.

E:
Kõiksugu netipoed jms on ju olemas. Siin foorumiski on kasutaja eparts (https://www.eparts.ee/catalog/#tab:1), küsi hinda, uuri järgi.
Kusagil siin foorumis olid ka koodide-skeemide-poodide asjad kirjas, tasub lihtsalt üles need teemad otsida.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist