võimsuse tõstmine takistiga

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
Mitsubishi
Uus Kasutaja
Postitusi: 28
Liitunud: N Apr 07, 2005 2:06 pm

võimsuse tõstmine takistiga

PostitusPostitas Mitsubishi » N Nov 10, 2005 1:11 pm

Tahaks ehitada võimsuse tõstmise nuppu autosse. Idee sain siit:

http://www.speedydelivery.co.uk/car-tun ... isma.shtml

See nupp on reguleeritav takisti, mis ühendatakse õhu temperatuurianduri külge ja mis niiviisi muudab andurit ajule tegelikust temperatuurist madalamat "ütlema". kuid ma ei suuda kuskilt leida, kui suur see peab olema, ja kas see ühendada paralleelselt või jadamisi?

Prooviksin ise nii: lisaks alguses jadamisi mingi väikse takistuse (1KOom) ja hakkaks seda vaikselt suurendama või siis lisades paralleelselt mingi suure (100 KOom) takisti ja hakkaks vaikselt vähendama aga võibolla siin foorumis teate vastust või oskate kommenteerida või on keegi juba ehitanud sellist asja.

Ühesõnaga- kui suur on õhu temperatuurianduri takistustegur ja nominaaltakistus näiteks 20 C juures?

alguses mööda ära palju seal orginaalis pinge on ja mis temp mis pinge annab siis saadki teada palju vaja
Tegelikult on see üks suur ...
kui see mootori võimsuse töstmine ikka nii käiks mis siis viga.

Moss
liige
Postitusi: 252
Liitunud: N Aug 19, 2004 2:31 am
Asukoht: Soome
Kontakt:

PostitusPostitas Moss » N Nov 10, 2005 5:34 pm

No tasub igaljuhul proovimist. Ma pole küll veel mingi spetsialist aga kas sellele oled mõelnud, et lambda võib hakata usinasti korrigeerima kohe seda segu? Kas ECU ei hakka äkki vigase anduri veakoode saatma ja check engine'i vilgutama? Need nagu esimesed asjad mis pähe tulevad.

Kasutaja avatar
Mitsubishi
Uus Kasutaja
Postitusi: 28
Liitunud: N Apr 07, 2005 2:06 pm

PostitusPostitas Mitsubishi » N Nov 10, 2005 5:40 pm

Õigus küll jah. Nüüd ei teagi, mis teha, et kas saab niiviisi ajut petta või peab ka lambda anduri "teist juttu " rääkima õpetama.

Pretender
liige
Postitusi: 82
Liitunud: K Juul 06, 2005 12:50 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Pretender » R Nov 11, 2005 8:05 am

Sellised katsetusede rohkem suvine teema. Ettevõtmine eeldab, et 99% on autol kõik näitajad korras ja mootor käib perfektselt. Pole ju mõtet asja täpseks ajada kui ei ole paremat õhufiltrit vahel. Ülevaatusele minnes peab sellised asjad jällegi lahti võtma. Ei poolda arvamust, et mindgi "X" virma Chip kuskile vahele panna ja Performance tõuseb kuni 10%. Küll aga üsna kindel, et mootori tööiga väheneb jõudsalt.
- Jaapanlasega sõida, sakslast remondi, ameeriklast ehita! -

Kasutaja avatar
Moger
klubi liige
Postitusi: 530
Liitunud: R Apr 23, 2004 1:48 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas Moger » L Nov 12, 2005 11:43 am

Esimese hooga tuleb meelde küll, et metallide takistus muutus olenevalt temperatuurist ja sisetunne ütleb, et väheneb temp tõustes, et täpsemalt öelda peaks keska füsa konspektid välja otsima. Ka seda Kas temp andurid ka samal põhimõttel töötavad ei oska öelda, kuid tõenäoliselt nad seda teevad.
Sellisel juhul ei peaks aitama poteka jadamisi panek. Poteka 0 asendi juures oleks skeemi kogutakistus võrdne anduri takistusega (valem R=R1+R2+...+Rn, kus R on ahela kogutakistus ja Rn takistuselemendid), ning mootor töötaks normaalselt nagu peab. Siis potekat peale keerates ahela kogutakistus suureneks (vt. valem) ja aju arvaks, et vesi on jahe.

Kui paned poteka rööbiti, siis poteka 0 asendi korral on ka kogu süsteemi takistus 0 (vool läheb sealt, kus tal kergem on minna ja kadjab läbi 0oomi takistusega poteka, maakeeli öeldes lühis). Kui hakkad potekat peale keerama, siis saab süsteemi kogutakistust arvutadda valemiga: 1/R=1/R1+1/R2+...+1/Rn.
Rööbiti ühendades ei saa sa anduri originaal näitu, kui just potekas ei lase nö lõpmatu takistuse peale keerata.

Lühidalt:
Kui vaja takistust suurendada ühendad jadamisi,
kui vaja takistust vähendada ühendad rööbiti.

See oli siis lühike õppetund keskkooli (või õpiti seda lühidalt isegi põhikoolis) füüsika elektri osast, aga mitte õpetus auto tuunimisest :)
Ei, nohh, teoorias olen ma tugev :P

Kasutaja avatar
Lauks
liige
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 11:16 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Lauks » K Nov 30, 2005 3:54 pm

Moss kirjutas:No tasub igaljuhul proovimist. Ma pole küll veel mingi spetsialist aga kas sellele oled mõelnud, et lambda võib hakata usinasti korrigeerima kohe seda segu? Kas ECU ei hakka äkki vigase anduri veakoode saatma ja check engine'i vilgutama? Need nagu esimesed asjad mis pähe tulevad.


See ongi asja idee, et lambda hakkaks segu korrigeerima ja teeks seda rikkamaks.

Kui ehitad mingit performance-autot, millel iga hinna eest vaja need viimased viis hobujõudu kusagilt kätte saada, siis miks ka mitte. Tavalist autot ei soovita küll taoliste tarkustega lõhkuma hakata, vanema auto puhul annab umbes sama efekti (pisike võmsuselisa + silmarõõm möödujaile) korralik hooldus ja sajakroonine pesula-tuuning.

ECU hakkab ilmselt veakoode saatma siis, kui takisti põhja keerad ja põhimõtteliselt anduri vooluringi tagant ära ünendad nii, et ECU enam anduriga ühendust ei saa.

Metallide takistus, muide, kasvab temperatuuri tõusuga. Mida külmem metall, seda tihedamalt on aatomid seal koos ja seda kergem on elektronidel ühe tuuma juurest teise juurde hüpata ehk elektrilaengut kanda. Elavhõbe näiteks kaotab kusagil miinus paarisaja kraadi juures elektritakistuse üldse ja muutub ülijuhiks.
Hea, et vähemalt mõnel on kahe roolilatiga auto.

Kasutaja avatar
Moger
klubi liige
Postitusi: 530
Liitunud: R Apr 23, 2004 1:48 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas Moger » K Nov 30, 2005 8:30 pm

Lauks kirjutas:Metallide takistus, muide, kasvab temperatuuri tõusuga.


Tjah, ei julge siinkohal ei vastu vaielda ega takka kiita ja laiskus ei luba ka kapi otsast tolmuvaid konspekte üles otsida 8)
Ei, nohh, teoorias olen ma tugev :P

Moss
liige
Postitusi: 252
Liitunud: N Aug 19, 2004 2:31 am
Asukoht: Soome
Kontakt:

PostitusPostitas Moss » N Dets 01, 2005 12:15 am

Esiteks, osade ainete takistus väheneb, kui nende temp tõuseb. Neid kasutatakse ka andurites (negative temperature coefficient of. resistance (NTC devices)). See selleks...

Teiseks Lauks: Lambda ei hakka segu rikkamaks keerama siis kui mõne anduri signaaliga mängima hakata. Pigem keskendub vaid sellele, mis temast summutis läbi vuhab ja siis käsib/keelab sellele vastavalt. Külma mootori segu rikastamise eesmärk ei ole mitte panna mootorit tööle rikastatud segul vaid et mootor töötaks stöhhiomeetriliselt õige seguga olukorras kus kogu pihustatud kütus ei pruugi mootorisse jõuda.

Kui midagi üldse takistiga solkida, siis pigem lambda signaali.

Aga üldiselt on autod juba tehasest seadistatud töötama oma võimete piiril (see ei kehti ilma detonatsiooni andurita masinate kohta), seega peab ikka üsna kaval olema et inseneride horde üle kavaldada.

Moss@TTK 2 kursus autotehnika :P

Kasutaja avatar
Lauks
liige
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 11:16 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Lauks » N Dets 01, 2005 10:14 am

Moss kirjutas:Teiseks Lauks: Lambda ei hakka segu rikkamaks keerama siis kui mõne anduri signaaliga mängima hakata. Pigem keskendub vaid sellele, mis temast summutis läbi vuhab ja siis käsib/keelab sellele vastavalt. Külma mootori segu rikastamise eesmärk ei ole mitte panna mootorit tööle rikastatud segul vaid et mootor töötaks stöhhiomeetriliselt õige seguga olukorras kus kogu pihustatud kütus ei pruugi mootorisse jõuda.

Kui midagi üldse takistiga solkida, siis pigem lambda signaali.


Jah, järgi mõeldes, siis tõesti, temberatuuri anduri kaudu aju lollitades ei puutu Lambda asjasse.
Mingis austraallaste VR-4 foorumis leidsin kunagi täitsa põhjaliku õpetuse sellest, kuidas andurite signaale "võltsides" aju lollitada ja sellega autost viimane kätte saada.
Aga eks ta üks paras šarlatanlus ja jaantatiklus ole, kui on tingimata vaja bloki vahelt see viimane välja pigistada, siis selleks on ka paremaid meetodeid.

Aga üldiselt on autod juba tehasest seadistatud töötama oma võimete piiril (see ei kehti ilma detonatsiooni andurita masinate kohta), seega peab ikka üsna kaval olema et inseneride horde üle kavaldada.


???
Ei taha küll kahtluse alla seada su haridust, kuid seda on sõna-sõnalt siiski raske uskuda. Ma väidan, et tavaautod on seadistatud töötama optimaalselt, mitte piiri peal. Ehk siis leitud kompromiss võimsuse, säästlikkuse ja kestvuse vahel, samuti lõppvõimsuse ja madalama otsa pöördemomendi vahel. Kui üritataks asja võimete piirile ajada, töötaks enamik me liikureid tavareziimil ülalpool 5000 pöörde piiri.
Hea, et vähemalt mõnel on kahe roolilatiga auto.

Moss
liige
Postitusi: 252
Liitunud: N Aug 19, 2004 2:31 am
Asukoht: Soome
Kontakt:

PostitusPostitas Moss » N Dets 01, 2005 2:21 pm

OK, viimasega olen nõus. Pigem jah mõtlesin et antud pööretevahemikus on asi ikka enamvähem piiripeale viidud.

Muuseas: pedaali põrandasse surudes ignoreerib mootori juhtaju niiehknaa lambda signaali ja viib selle väärtuse vaikimisi kuskile 0.8...0.9 peale (ehk siis 13:1 kanti). Sealt edasiaretamise mõttekuses julgen juba kahelda (siit ka asjaolu, et chip'imine ei anna alati soovitud tulemust).

Peace

OT: Parem kontrollige ja vajadusel puhastage omal mootorid seest ära. Plokikaante remondis praktikal olles nägin ikka igasuguseid s**akäkke. :lol:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist