Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
-V-
liige
Postitusi: 309
Liitunud: R Veebr 02, 2007 9:49 pm
Asukoht: Kuressaare 5268900

Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas -V- » N Nov 10, 2011 6:19 pm

Panin just LED päevasõidu tuled ja kuna need peavad põlema minema koos parkidega ja kustuma, kui sõidutuled tööle panna, siis tavaliselt ühendatakse need läbi lisa relee.
Nuputasin veidi lihtsama versiooni: Tulede + juhe ühendada Parktule releega (sinna, kus vool läheb alles siis, kui park sisse lülitada)
ja - juhe ühendada sõidutule relee sama klemmi külge.
Veidi teooriat ka... Kuna välja lülitatud sõidutuledega saab releel see klemm, mis läheb pirni poole, läbi pirni Massi kätte, on voolu ahel ilusti olemas
(Läbi pargi relee tuleb +, LED tuledest läbi, läbi sõidutule relee, läbi pirni ilusti Massi)
Kuna 55W pirni takistus on ainult ~3-4 oomi, ei avalda see LED tulede erksusele ka erilist mõju.

ja kui sõidutuled sisse lülitada muutub see klemm, kuskohast võeti Mass nüüd Plussiks, siis on LED tulede mõlemas juhtme otsas +12V, seega need ei põle.

Kuna Minul Parktulede ja elektriakende releede mähised ära sillatud, siis Mul lähevad süüte sisse keeramisel põlema Pargid ja päevasõidutuled mõlemad.
Search Is Your Friend !

morgan
Site Admin
Postitusi: 1819
Liitunud: K Juun 23, 2004 6:37 pm
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas morgan » N Nov 10, 2011 8:03 pm

-V- kirjutas:Panin just LED päevasõidu tuled ja kuna need peavad põlema minema koos parkidega ja kustuma, kui sõidutuled tööle panna, siis tavaliselt ühendatakse need läbi lisa relee.
Nuputasin veidi lihtsama versiooni: Tulede + juhe ühendada Parktule releega (sinna, kus vool läheb alles siis, kui park sisse lülitada)
ja - juhe ühendada sõidutule relee sama klemmi külge.
Veidi teooriat ka... Kuna välja lülitatud sõidutuledega saab releel see klemm, mis läheb pirni poole, läbi pirni Massi kätte, on voolu ahel ilusti olemas
(Läbi pargi relee tuleb +, LED tuledest läbi, läbi sõidutule relee, läbi pirni ilusti Massi)
Kuna 55W pirni takistus on ainult ~3-4 oomi, ei avalda see LED tulede erksusele ka erilist mõju.

ja kui sõidutuled sisse lülitada muutub see klemm, kuskohast võeti Mass nüüd Plussiks, siis on LED tulede mõlemas juhtme otsas +12V, seega need ei põle.

Kuna Minul Parktulede ja elektriakende releede mähised ära sillatud, siis Mul lähevad süüte sisse keeramisel põlema Pargid ja päevasõidutuled mõlemad.


Väga andekas, nuputasin ka ükspäev kuidas ilma erilise keemia ja releeta saaks ikka need päevasõidutuled kustu kui pooled süttivad ja nii lihtne see lahendus ongi. Nii palju on et kui pooltule pirn läbi läheb on päeva LED ka kustus aga see pole probleem. Aga ega pooled/täied ei morgenda seda lugu kui täied lükkad kukub ju poolikutelt + tagant ära
Tihtipeale liiga kriitiline !

Kasutaja avatar
SvenR
Tösine huviline
Postitusi: 114
Liitunud: T Okt 25, 2011 6:13 am
Asukoht: Saku vald, Juuliku
Kontakt:

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas SvenR » N Nov 10, 2011 8:30 pm

Kõige mõistlikum on panna need päevatuled toimima nii et kui genekas hakkab peale mootori käima minekut laadimisvoolu andma siis süttivad ka tuled. Miks tekitada ülekoormust releedele? Taas üks võimalus kuidas autosid põlema panna! Kahjuks paljud autode põlemised ongi tingitud mingite releede/juhtmete ülekoormamisest teadmatuse/oskamatuse tõttu! Iga uus tarbija on kõige ohutum ühendada täiesti uue voolusüsteemi koos täiesti uue kaitsmega! Ei tee kedagi maha vaid teavitan võimalikest ohtudest :wink: Kui teha siis teha korralikult või siis ohutuse mõttes üldse mitte teha.
Hobiautodeks on Mazdad aga pereautoks sobib meile enim Sigma.
http://www.db-hp.ee car sound and tuning
Autodele LED lahendused ja xenon kittide paigaldamine, custom klaasplast detailid sisse ja välja ning plastiku rem.

Kasutaja avatar
-V-
liige
Postitusi: 309
Liitunud: R Veebr 02, 2007 9:49 pm
Asukoht: Kuressaare 5268900

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas -V- » N Nov 10, 2011 8:41 pm

Kui üks pirn läbi läheb, pole probleemi.. Teise pirni kaudu saab ikka massi kätte..

Parkide relee peaks mingi 20-30 Amprine olema.. igatahes sama, mis lähituledel kasutatakse.. aga kokku tarbivad parktuled u. 1.5A
LED päevasõidu tuled tarbivad alla 0.1A, seega ülekoormusest on asi kaugel
Search Is Your Friend !

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas jyrgen72 » N Nov 10, 2011 8:43 pm

Aga Sven, kuulaks ja loeks huviga sinu poolset skeemi selle lülitumise kohta. Olen ise pingsalt üritanud leiutada, aga eelvalmidus puudub ja ise ei oska nagu kusagilt ühendama hakata.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
SvenR
Tösine huviline
Postitusi: 114
Liitunud: T Okt 25, 2011 6:13 am
Asukoht: Saku vald, Juuliku
Kontakt:

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas SvenR » N Nov 10, 2011 8:50 pm

Neid skeeme peaks netiavarustest leidma. Ise pole viitsinud neid mehhanisme teha, samas võimalik et kevadel Sigmale hakkan tegema. Minu postituse mõte oli informeerida ohtudest.
Hobiautodeks on Mazdad aga pereautoks sobib meile enim Sigma.
http://www.db-hp.ee car sound and tuning
Autodele LED lahendused ja xenon kittide paigaldamine, custom klaasplast detailid sisse ja välja ning plastiku rem.

Kasutaja avatar
-V-
liige
Postitusi: 309
Liitunud: R Veebr 02, 2007 9:49 pm
Asukoht: Kuressaare 5268900

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas -V- » N Nov 10, 2011 9:17 pm

Eelnevale lisaks, et Minul jäävad küll lähituled põlema, kui kaugtuled sisse lülitada (8. gen Galant)

Sveni pakutud lahenduse skeem on tegelikult väga lihtne.. läheb vaja 2 releed.. üks saab oma Plussi Geneka "signaal" jutmest, mis lülitab päevasõidu tuled sisse, aga päevasõidutulede juhtmele panna veel vahele üks relee, mille klemmid on üldiselt ühenduses, aga kui mähisele voolu anda, katkestab ahela ära.

Edit:
nikerdasin mingi skeemi..
Pilt
Search Is Your Friend !

morgan
Site Admin
Postitusi: 1819
Liitunud: K Juun 23, 2004 6:37 pm
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas morgan » N Nov 10, 2011 10:49 pm

SvenR kirjutas:Kõige mõistlikum on panna need päevatuled toimima nii et kui genekas hakkab peale mootori käima minekut laadimisvoolu andma siis süttivad ka tuled. Miks tekitada ülekoormust releedele? Taas üks võimalus kuidas autosid põlema panna! Kahjuks paljud autode põlemised ongi tingitud mingite releede/juhtmete ülekoormamisest teadmatuse/oskamatuse tõttu! Iga uus tarbija on kõige ohutum ühendada täiesti uue voolusüsteemi koos täiesti uue kaitsmega! Ei tee kedagi maha vaid teavitan võimalikest ohtudest :wink: Kui teha siis teha korralikult või siis ohutuse mõttes üldse mitte teha.

põlema panna on üks asi, eelnev jutt oli ju ka selle kohta et need ka ära kustuksid kui pooled peale tõmbad.
Muidu ülevaatulelt läbi ei pääse.
EDIT: No jah muidugi releedega on jälle teine teema, selles ma ei kahtlegi et releed panevad asjad toimima
selle teema võiks lausa tõsta ISE TEHTUD alla
Tihtipeale liiga kriitiline !

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas SiimS » R Nov 11, 2011 10:27 am

Küsimus: kui ma nt udukad välja roogin ja panen led lambid sinna ja aretan nad samamoodi käima nagu eelpool kirjeldatud kas on lubatud?

Kasutaja avatar
-V-
liige
Postitusi: 309
Liitunud: R Veebr 02, 2007 9:49 pm
Asukoht: Kuressaare 5268900

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas -V- » R Nov 11, 2011 2:43 pm

Praegu täpselt ei mäleta, aga mingist aastast peavad autol esimesed udutuled olemas olema..
Aga, kui Sinu auto on sellest vanem, siis võid välja rookida küll..
Tulel peavad olema E märk, LEDide puhul ka MD ja päevasõidutulede puhul kas RL või DRL
Kui kõik olemas, siis lase käia..
Search Is Your Friend !

Kasutaja avatar
meelis11
huviline
Postitusi: 80
Liitunud: T Okt 31, 2006 1:45 am
Asukoht: Tallinn

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas meelis11 » N Jaan 12, 2012 1:15 pm

Küsiks siinkohal, et kuidas üldse muude tuledega on? Ehk siis kas esimesed päevatulöed on piisavad või peaks tagumised tuled ka põlema päeva ajal?

Ehk siis kui keeran süüte sisse, süttivad päevatuled, muud tuled jääbad kustu - kas nii on seaduslik?
Mitsubishi Eclipse GS 2.0, 1992 (müüdud)

Kasutaja avatar
Aap
Tegija
Postitusi: 1500
Liitunud: R Nov 17, 2006 3:44 pm
Asukoht: Võru -09 Lancer, -00 Avance

Re: Päevasõidu tulede ühendamine ilma lisa releedeta

PostitusPostitas Aap » P Jaan 15, 2012 2:11 am

Gabariit peab ka minu teada põlema.

Morganile: antud Galant (kui on avatari masin) ei lükka lähidel voolu maha, kui kauge peale lüüa, sest lähitules on H7 ;) Kuuenda generatsiooni Galandil on H4 ja sel juhul lülitatakse lähitulel vool maha. Seda skeemi saab siis väga edukalt kasutada, kui lähitules on H7.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist

cron