Auto signalisatsioon ja valve

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Auto signalisatsioon ja valve

PostitusPostitas erku » L Juul 03, 2010 2:31 pm

Kuna pole seda teemat kajastavat tehtud, siis otsustasin teha.

On olemas mõisted, auto signalisatsioon ja auto valvesüsteem.

Maakeeli:

Signalisatsioon, ehk signaliseerimis süsteem, mis sisaldab endas karjujat, andureid, juhtplokki ja pulti; võmaldab ka reeglina
auto uksi avada ja sulgeda, omab vahel programmeeritavat sisendit või väljundit. On paigaldatud osaliselt integreeritud kujul tehase süsteemi või paigaldatud/ ühendatud eraldi seadmena. Puldiajam on ühe või kahepoolse sidega.

Auto valvesüsteem, ehk seadmekomplekt mis sisaldab reeglina endas signalisatsioonikomplekti, immobilaiserit, blokeeringu lisa releesi, vahel duubeldatud immo süsteemi või koodi süsteemi ja ka harmev gsm süsteemi või positsioneerimist
Paigaldatakse vahel ka vaid üks eelnimetatud komponentidest, näiteks koodluku tüüpi avamis/käivitus süsteem.

Signalisatsioonide tõhusus:

Signalisatsioon, on "varga vastane", ehk vargale ebamugavusi valmistav asjaolu, kuna on oht et objekt hakkab lärmama ja signaliseerima võides sellega tekitada piinliku olukorra tema jaoks. Kahjuks on see ka reeglina kõik.
Tehase paigaldusega või standartse paigaldusega element pole kahjuks aga varastamiskindel komponent. Küsimus jääb vaid vargapoisi oskuste küsimuseks. Statistika on teinud vastavaid kokkuvõtteid, mis pole sugugi meeldivad.

Auto valvesüsteem on varguse vastane seade erinevate kooslustega, mille paigaldusest ja iseloomust lähtuvalt võib see osutuda üsna vargakindlaks koosluseks. Varguse üritamise korral olenevalt kooslusest ja paigaldusest võib süsteemi tööle saamine võtta aega tunde või näiteks ööpäeva. Ehk, korraliku süsteemi omavasse autosse võib varas murda sisse, elimineerida signalisatsiooni, lõhkuda laiali hulga kooslusi autos, kuid käivitada ja ära ei suuda sellega sõita.

Järgneb...

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Auto signalisatsioon ja valve

PostitusPostitas erku » N Juul 08, 2010 11:24 pm

Auto valvesüsteem peaks olema kas osaliselt (mõeldud lisasi, kui on juba olemas tehase standardalarm) või täielikult paigaldatud ebastandartsel kujul. Põhimõttel mis tagaks ja tõstaks süsteemi töö ja vargakindlust

Kriteerium et süsteem toimiks:
Süsteemis peab olema kasutatud valvesüsteemide elemente mitte seal asukohas kus nad tavaliselt asuvad. Samuti tuleb kasutada standartsete süsteemide korral ebastandardset lahendit või siis ebastandardset süsteemi lisa. Võb kasutada ka kaht täiesti erinevat / sõltumatut kooslust.

Eraldi paigaldus:
Signalisatsiooni/immobilaiseri juhtplokk asub kusagil mujal auto sisemuses, eeldusel et tema asukohta on raske tuvastada ning ligipääs talle on piiratud või pehmelt öeldes võimatu. Kindlasti ei peaks ta asetsema juhi kohal, armatuuri all, kus temale ligipääs on pea kohene ja kätte saamine võtab aega alla minuti. Kohti kuhu paigaldada on palju, kõik sõltub masina eripärast ja töömahukusest. Kriteeriumitest jääb peale: raskesti ligipääsetav asukoht; on koht mille lahti võtmine on raskendatud, ja/või nõuab eri teadmisi, ja/või on paigaldatud eraldi katte alla mis nõuab erivõtmeid või muid spetstööriistu.
Signalisatsiooni/ valvesüsteemi juhtmestik peab olema kooskõlas auto üldise juhtmestikuga. Kasutada tuleks samu tüüpi juhtmeid või sarnaseid juhtmetüüpe vältimaks valve süsteemi kuuluvate juhtmete kohest äratundmist/eristamist üldisest. Juhtmestik ja ühendused peavad olema kas pressühendustena (surve või kruviliited) või tinutatud (eeldusel et tinutatud juhtmed on eelnevalt keerutatud või klemmile lisaks joodetuna ka teise eelneva juhtme lõpuklambri all kinni.
Juhtajamid peavad asetsema mujal või olema teist tüüpi. Ehk, standardsele signalisatsiooni/ immobilaiseri tüübile on järgi ühendatud temale mitte standardne lahend, või kasutatud muid väljunditüüpe või kasutatud kombineeritud lahendust. Ehk, juhtploki ja/või tema juhtmesiku leidmisele järgnev tüüplahenduses juhtmete ühendamine ei taga masina käivitamis võimalust.

Valvesüsteemi lisad:
Valvesüsteemi lisad peavad tagama selle, et autovõtmete ja puldi (pultide) olemasolul ei saa volitamata isikud käivitada autot ja sõita sellega minema. Vaid omanik ja sõitma volitatud isik teavad kuidas deaktiveerida lisa ja käivitada mootor, samuti on volitusel ajaline piiraja, ehk sõidust tulnud masinat ei saa taaskäivitada ja sellega sõita edasi ilma süsteemi tundmata.

Järgneb...

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Auto signalisatsioon ja valve

PostitusPostitas erku » R Juul 16, 2010 2:15 pm

Paigalduse keerukus:
Et asi saaks korralikult paigaldatud, eeldab konkreetse automudeli täieliku elektrisüsteemi skeemi olemasolu. Samuti tuleb hoolikalt kaalutleda mida võiks ja milliseid lülitusi peaks kasutama valvesüsteemi tõhususe tõstmisel.
Hoolikalt kaalutleda tähendaks ka seda, et tuleks kasutada süsteemi lahendeid mis ei riku masina ajusi, andureid jms. Ehk paigalduse käigus ja süsteemi töötamisel töö reziimidel ei tohi tekkida masina üldsüsteemi kahjustavaid olekuid, kus võib rikneda pritsungi, mootori vm muu aju või joosta maha programm ajust või maha põleda vale pingestatuse tõttu mõni andur.

Suurt tähelepanu tuleks pöörata vibratsioonile ja erinevate osade töökeskonnale. Detailid ja juhtmestik peavad olema kinnitatud kindlalt ja piisavalt et ei teki loksumis-hõõrdumis-katkemis-purunemis efekti ja seda aastateks ette. Vibratsioonikeskkonda nagu mootor külge, tuleb vältida mehaanilisete releede ja ajamite paigaldust. Tuleks kasutada elektroonilisi releeajameid ja veel parem petteajamiga elektroonilist ajamit, millel peab teadma kindlat takistust või pinget/pingeimpulssi millega konkreetne plokk tööle hakkab. Tõhus on asi uuematel automudelitel, kus isegi releeplokki märgates ei pääse sellele füüsiliselt ligi ja juhtmete tavaline ühendamine ei anna mingisugust tulemit.

Juhtmed tuleb paigaldada võimalikult ühes tükis, iga lahutus ja liitekoht võib olla tulevikus potentsiaalne rikkekoht.

Signaaltule/valgusdioodi asukoht ja omapära võiks olla väheke läbimõeldud. Eeldusel et asi peab olema nähtav ja samas et ei kutsuks mööda jalutavat umbjoobes vägilast auto kallal vägitegusi sooritama.

Samuti tuleb pöörata tähelepanu süsteemi voolutarbele. Seda eriti juhul kus ooteasendis on uuematel mallidel releeplokid pingestatud olekus ja tarbivad sellega märkimisväärse suuruse seisva auto akult.

Kokkuvõttes pole korraliku süsteemi paigaldus tihtipeale ühepäeva töö ja vajab aega ning ka eelnevat ettevalmistust.

...........

Kel mõtteid/arvamusi andke tulla...

andyson
Uus Kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: N Mär 30, 2017 5:13 am

Re: Auto signalisatsioon ja valve

PostitusPostitas andyson » N Mär 30, 2017 5:19 am

Hiljuti panin supaka peale. Mürtsub päris hästi, võimendi annab 400w rms. Eks näis, kaua see pahteldatud katus vastu peab


เล่นบาคาร่า


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist

cron