Salongi ventilaator ei tööta

Kõik küsimused seoses elektrisüsteemi jms´ga.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Bullet
Tegija
Postitusi: 1657
Liitunud: R Juul 30, 2004 7:53 am
Asukoht: Märjamaa ja muud euroopa riigid :)
Kontakt:

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas Bullet » T Mär 02, 2010 1:35 pm

Sigma kirjutas:
Pedaal kirjutas:ei noh transistor transistoriks aga mida ta seal süsteemis teeb selle ventikaga ?


tundub et sa oled väga kauge inimene elektroonikast

ega transistor ilma tüürita ei tee midagi aa koos aju signaalidega saab apsull kõikke teha , sealhulgas kiirust sujuvalt reguleerida



Mina olen ka väga kauge inimene elektroonikast ... ja siis? See ei tähenda, et ma ei võiks sellel alal oma teadmiste piires diskuteerida kuni apsoluutse tõe selgumiseni ja pealegi suht naiivne on loota, et terve Eestimaa selles elektroonika temas kodus oleks.
Lõpetame selle näpuga näitamise, et kes on loll ja kes mitte ning targemad teadjad võiksid selle tööpõhimõtte korrektselt lahti kirjutada.
Sa Sigma kui keskmiset targem inimene selles valdkonnas, võiksid selle asja detailselt ära seletada ... ma arvan, et see huvitab peale minu veel paljusid.
Mitsubishist parem on ainult .... kiire Mitsubishi.

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas MeelisV » K Mär 03, 2010 5:53 pm

ei noh "transistor" "transistoriks" nüüd me siis jõudsime sinna, et nii Galandil kui ka Sigmal on ventika juhtimise ahelas "transistor"
samuti on see "transistor" suurema jahutuse saamiseks ehk soojuse eralduse tõttu pistetud oma jahutusradikaga õhukanalisse.

süsteem on suht selline, et pressid ventika kiiruse nuppu, "aju" annab "mingi signaali" "transistorile" ja see muudab ventika kiirust. siit ka küsimus mis seal süsteemis enamvähem täpselt siis tegelikult toimub.

ja minu algne jutu mõte oli, et (vahet pole mis element seal õhukanalis ka pole - takisti või tranistor või ...) miks kohe hakata vahetama kallist ja suurt juppi ehk "aju" kui viga võib olla ka selles "transistoris"
ehk olen vahetanud ja on aidanud, kuigi jah on siin teistel olnud just aju vahetusest positiivsed kogemused.

teadmiseks siis tulevikuks - et nende kahe elemendi vahetus on päevakorral kui ventikas siiski töötab aga vaid mingil kiirusel - enamasti suurel kiirusel ja väiksed ei tööta

kui üldse ei tööta võiks hakata viga otsima alates kaitsmest kuni ventika mootori enda korrasolekuni.
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas taavik » N Mär 04, 2010 8:38 am


kivilo1
Tösine huviline
Postitusi: 179
Liitunud: K Dets 31, 2008 3:23 pm
Asukoht: Tapa

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas kivilo1 » K Mär 10, 2010 8:59 pm

On probleemile lahendus leitut?
Mitsubishi Galant 1.8 (1991)

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas Henry » N Mär 11, 2010 4:12 pm

Kui tohib, siis targutaks ka natuke takistiplokkide ja transistorite teemal.

See "takistiplokk" kujutab endast kolme eraldi takistit.
Põhimõte on selline, et kui see ventilaator panna otse aku pealt tööle, siis töötab ta täisvõimsusel. Et saada teda vaiksemalt tööle, on vaja voolu kuidagi piirata. Sellejaoks ongi need takistustraadist takistid. Iga kiiruse jaoks oma takisti, erineva suuruse takistusega.
Tegin ka selgitava imelihtsa joonise:
Pilt

Lüliti juures siis tähistab punktiirjoon lüliti võimalikke erinevaid asendeid.
Siit ka näha, miks on võimalik, et näiteks nr3 asendis töötab, aga madalamas astmes ei tööta.

Transistoriga on asjad teistmoodi.

Kõige lihtsam on transistorit ette kujutada kui releed! Ka releelel on kolm kontakti - nii ka transistoril. Ühe jala peale tuleb pidevalt vool, ühest jalast läheb välja, ning kolmandast jalast siis n.õ. lülitad.
Aga vahe releega on selles, et kui releel on kaks varianti - sees ja väljas, siis transistoriga saab ka sujuvalt voolu reguleerida. Mida suurem vool lülitijalale tuleb, seda suuremat voolu transistor läbi laseb.

Hea nende mõlema juures on see, et neid saab kontrollida!

Takisti puhul on lihtne - ta peab voolu läbi laskma, küll omades kindlat takistust. Kui takistus on lõpmatu, siis ei saa sealt ka kuidagi voolu läbi tulla, ehk ventilaator selle astme peal töötada.

Transistori kontrollimine on mõnevõrra keerulisem. Sellest võibolla kirjutan hiljem, kui vaja, seal tuleb palju mõisteid, nagu PNP ja NPN ning baas-kollektor-emitter.


Vast oli mu postist midagi kasu!


Tervitades,
Henry
3000GT VR4, Honda, Mersu

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas Sigma » L Mär 13, 2010 12:41 pm

Henry kirjutas:
Transistoriga on asjad teistmoodi.

Kõige lihtsam on transistorit ette kujutada kui releed! Ka releelel on kolm kontakti - nii ka transistoril. Ühe jala peale tuleb pidevalt vool, ühest jalast läheb välja, ning kolmandast jalast siis n.õ. lülitad.
Aga vahe releega on selles, et kui releel on kaks varianti - sees ja väljas, siis transistoriga saab ka sujuvalt voolu reguleerida. Mida suurem vool lülitijalale tuleb, seda suuremat voolu transistor läbi laseb.

Hea nende mõlema juures on see, et neid saab kontrollida!

Takisti puhul on lihtne - ta peab voolu läbi laskma, küll omades kindlat takistust. Kui takistus on lõpmatu, siis ei saa sealt ka kuidagi voolu läbi tulla, ehk ventilaator selle astme peal töötada.

Transistori kontrollimine on mõnevõrra keerulisem. Sellest võibolla kirjutan hiljem, kui vaja, seal tuleb palju mõisteid, nagu PNP ja NPN ning baas-kollektor-emitter.


Vast oli mu postist midagi kasu!


Tervitades,
Henry


ega see pole päris nii et transistore tüüritakse ainult vooluga, näiteks väljatransistore tüüritakse pingega ja nad nõuavad väga vähe voolu lülitavalt ahelalt jne jne

üldiselt on siin raske midagi üldse targutada kuna targutustekstid läheksid liiga pikaks ja inimesed kes sellest huvituvad või kellel on seda vaja siis nad saavad ka ilma selle tekstita hakkama
osaline tõde võib rohkem kahju teha...
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

Henry
Tösine huviline
Postitusi: 212
Liitunud: N Mai 05, 2005 10:36 am
Asukoht: Välismaa

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas Henry » P Mär 14, 2010 2:01 pm

Sigma kirjutas:ega see pole päris nii et transistore tüüritakse ainult vooluga, näiteks väljatransistore tüüritakse pingega ja nad nõuavad väga vähe voolu lülitavalt ahelalt jne jne

üldiselt on siin raske midagi üldse targutada kuna targutustekstid läheksid liiga pikaks ja inimesed kes sellest huvituvad või kellel on seda vaja siis nad saavad ka ilma selle tekstita hakkama
osaline tõde võib rohkem kahju teha...



Selge, eks ma siis katsun siin foorumis suud rohkem kinni hoida.

See juba mitmes kord kui nii läheb. Teiste postitusi ja arutlusi on huvitav ja hariv lugeda ja tekib tahtmine ka enda poolt midagi anda, et kasvõi kellelegi abiks olla, aga lõpptulemus on ikkagi see, et mina olen loll ja oleks palju parem kui suu kinni hoidnud oleks :|

Vabandan siiralt ja katsun sellest õppida!


Henry
3000GT VR4, Honda, Mersu

Kasutaja avatar
Martinez
Tegija
Postitusi: 2209
Liitunud: N Okt 15, 2009 1:19 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas Martinez » P Mär 14, 2010 2:27 pm

Mul oli töö bussil sama jama, andsin paar korda õrnalt laksaka vastu venti ja hakkas tööel, Spetsialis Sander147 arvas et harjad võivad kinni olla.

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas Sigma » P Mär 14, 2010 6:38 pm

Henry kirjutas:
Sigma kirjutas:ega see pole päris nii et transistore tüüritakse ainult vooluga, näiteks väljatransistore tüüritakse pingega ja nad nõuavad väga vähe voolu lülitavalt ahelalt jne jne

üldiselt on siin raske midagi üldse targutada kuna targutustekstid läheksid liiga pikaks ja inimesed kes sellest huvituvad või kellel on seda vaja siis nad saavad ka ilma selle tekstita hakkama
osaline tõde võib rohkem kahju teha...



Selge, eks ma siis katsun siin foorumis suud rohkem kinni hoida.

See juba mitmes kord kui nii läheb. Teiste postitusi ja arutlusi on huvitav ja hariv lugeda ja tekib tahtmine ka enda poolt midagi anda, et kasvõi kellelegi abiks olla, aga lõpptulemus on ikkagi see, et mina olen loll ja oleks palju parem kui suu kinni hoidnud oleks :|

Vabandan siiralt ja katsun sellest õppida!


Henry


suud ma usun, et kinni hoidma ei pea... ma ei teinud kedagi maha vms
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

dint

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas dint » P Sept 02, 2012 12:45 pm

Oskab keski öelda, kus asub eclipse 91- reostaat? Kahtlustan, et on katki.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Salongi ventilaator ei tööta

PostitusPostitas Sander147 » P Sept 02, 2012 2:25 pm

Pildil number 86347 joontpidi üles minnes.
Autos on see koht kindalaeka taga, vasakulpool. Kindalaeka pead eemaldama.

Pilt

Reaalne välimus selline:
Pilt
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist