"Mehisem" summuti

Kõik mis käib välimuse kohta. Tiivad, peeglid, spoilad, etc...

Moderaatorid: Zafari, sasszz

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » L Sept 27, 2008 7:34 pm

lebokas kirjutas:Vasturõhk on paika pandud kollektori, katalüsaatori, resonaatoriga.


Äkki seletad teooriat mulle ja ilmselt nii mõnelegi teisele pisut põhjalikumalt. Minu arusaamade järgi märkimist väärival tasemel vasturõhku tekitab nimetatud loetelust ainult katalüsaator ning seegi on võrreldes summutipütiga suhteliselt väike. Kusagilt lugesin katsest, mille tegid rallimehed ülelaetud mootoriga ning tulemuseks oli see, et kati ja resode eemaldamine efekti mootori võimsuse ja pöördemomendi karakteristike muutmisel ei omanud, tagapüti asendamisel resonaatoriga võimus kasvas pisut kõrgetel pööretel ning ka pöördemomendigraafik nihkus pisut. Vabalthingava mootori puhul normaalseks töötamiseks ei anna järelikult vasturõhku mitte andev "otseläbi" pütt midagi peale lärmamise.
___________________

'99 Mitsubishi Colt 1.3
'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

sasszz
klubi liige
Postitusi: 1216
Liitunud: R Veebr 22, 2008 11:46 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas sasszz » N Okt 23, 2008 2:50 pm

Mul siis selline küsimus, et kas keegi oskab Tallinnas soovitada mingit kohta kust saaks vaadata tagapütte (sport) eriti hea oleks, kui saaks ka silenceri kaasa.
Ise kohe ei oskagi kuskilt vaadata :roll: ladu24`s ei taha sest tahan ennem seda oma silmaga näha ja katsuda ja Xenon-Eestis on nad suts kallid. Hinnapiir võiks olla kuni 1200

Kasutaja avatar
Olku
Uus Kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: K Nov 05, 2008 9:44 am
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

PostitusPostitas Olku » E Nov 10, 2008 3:09 pm

on keegi kuulnud sportpütist, mis ka outlanderile läheks?

lebokas
Tösine huviline
Postitusi: 144
Liitunud: K Juul 07, 2004 1:07 pm
Asukoht: Soome/Vantaa

PostitusPostitas lebokas » N Nov 13, 2008 8:51 pm

rnahkur kirjutas:
lebokas kirjutas:Vasturõhk on paika pandud kollektori, katalüsaatori, resonaatoriga.


Äkki seletad teooriat mulle ja ilmselt nii mõnelegi teisele pisut põhjalikumalt. Minu arusaamade järgi märkimist väärival tasemel vasturõhku tekitab nimetatud loetelust ainult katalüsaator ning seegi on võrreldes summutipütiga suhteliselt väike. Kusagilt lugesin katsest, mille tegid rallimehed ülelaetud mootoriga ning tulemuseks oli see, et kati ja resode eemaldamine efekti mootori võimsuse ja pöördemomendi karakteristike muutmisel ei omanud, tagapüti asendamisel resonaatoriga võimus kasvas pisut kõrgetel pööretel ning ka pöördemomendigraafik nihkus pisut. Vabalthingava mootori puhul normaalseks töötamiseks ei anna järelikult vasturõhku mitte andev "otseläbi" pütt midagi peale lärmamise.


Turboga ja vabalthingava väljalaskesüsteem on kaks ise asja. Mõlema helivaigistusosa tööülesanne ja põhimõte on loomulikult üks- võimalikult vähese takistusega heitgaasidele vaigistada võimalikult palju heli. Vahe seisnebki just kollektori-poolses osas. Kui päris aus olla, siis vastusurve nimeline väljend on natuke vale. Vabalthingavas neljataktilise mootori kollektor on ehitatud selliselt (torude pikkuse jm. arvestustega), et eelnneva väljalasketrakti ajal tekkiv gaasivoog tekitaks õigel ajal teise silindri torusse väikse alar6hu, et kergendada silindri tühjenemist heitgaasidest jne jne. Võimsusgraafik, heitgaasid ja kütusekulu võivad muutuda siis (ja muutuvadki), kui rikkuda see süsteem suurema vasturõhuga. Turbomootoritel pole sellele süsteemile rõhku pandud, ja see ei toimikski nendel samalaadselt.
Galant 2,4 GDI -99 ´Sport Edition´

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » K Nov 19, 2008 7:56 am

No seda minagi, et vastusurve pole selle asja jaoks õige väljend. Jah, tõesti on kollektor konstrueeritud sellise arvestusega, et gaaside voolukiirust reguleerides abistada väljalasketaktil olevast silindrist gaaside väljavoolu. Aga, seleta ära üks nüanss - katalüsaatorist tahapoole jääva praktiliselt takistuseta (piisavalt jäme toru, ainult otseläbi resonaatorpütt) väljalaskega mootori tühikäik lonkab päris tuntavalt ning ka madalatel pööretel jätab mootor suhteliselt tuntavalt vahele, pöörete kasvades töö pisut ühtlustub. Originaalväljalaskega töötab mootor normaalselt. Minu jaoks nagu sellest järeldub ikkagi, et mingil määral peab vabalthingav mootor ikkagi katalüsaatorist tahapoole jäävalt väljalaskesüsteemilt saama gaaside voolu pidurdavat jõudu.
___________________



'99 Mitsubishi Colt 1.3

'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 71 külalist

cron