Konkreetselt tõin välja ainult kaugtuled, kuna teema algatajal on sellega probleem, kuna nendes on xenonid. EKS??
Ning kopeeritud tekst on õige. Kaugtuledel ei pea olema ei pesureid ega ka automaatseid kõrguseregulaatoreid. Ainult tähis.
Muidu veel viiteks
www.riigiteataja.eeJa ennetamaks veel helgeid küsimusi:
Kood 202. LähitulelaternNõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile peab paigaldama kaks lähitulelaternat. L kategooria sõidukile peab paigaldama ühe või kaks lähitulelaternat, kusjuures L2e, L5e, L6e ja L7e kategooria sõidukile, mis on üle 1300 mm lai, peab paigaldama kaks lähitulelaternat. Enne 1. jaanuarit 1990. a esmaregistreeritud M ja N kategooria sõiduki ja enne 1. jaanuarit 1996. a esmaregistreeritud L kategooria sõiduki lähitulelatern peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Lähitulelaterna paigaldamine O kategooria sõidukile on keelatud;
2) lähitulelaterna kõrgus maapinnast peab olema vähemalt 500 mm, kuid ei tohi ületada 1200 mm. Erandina on N3G kategooria sõidukil lubatud lähitulelatern paigaldada kuni 1500 mm kõrgusele maapinnast. M, N ja kahe lähitulelaternaga L2e, L5e, L6e ja L7e kategooria sõiduki lähitulelaterna kaugus sõiduki külgservast ei tohi ületada 400 mm. M2, M3, N2 ja N3 kategooria sõiduki lähitulelaternate vahekaugus peab olema vähemalt 600 mm, mida võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki laius ei ületa 1300 mm. Kahe lähitulelaternaga L2e, L5e, L6e ja L7e kategooria sõiduki lähitulelaternate vahekaugus peab olema vähemalt 500 mm, mida võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki laius ei ületa 1300 mm. Kahe lähitulelaternaga L1e, L3e ja L4e kategooria sõiduki lähitulelaternate vahekaugus peab olema vähemalt 200 mm;
3) lähituled peavad lülituma põlema ja kustuma korraga ning võivad jääda põlema koos kaugtuledega. Kui lähitulelaternates kasutatakse gaaslahenduslampe, siis peavad lähituled jääma põlema koos kaugtuledega;
4) lähitulelatern peab olema nõuetekohaselt reguleeritud ja peab olema välditud vastutuleva sõidukijuhi pimestamine;
5) lähitule tekitatud valgusvihk peab olema valge värvusega. Enne 1. oktoobrit 1994. a esmaregistreeritud mootorsõiduki lähitule tekitatud valgusvihk võib olla valikkollase värvusega;
6) alates 1. jaanuarist 1990. a esmaregistreeritud M ja N kategooria sõiduki lähitulelatern peab vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113 või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele ja selle paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmaregistreeritud L kategooria sõiduki lähitulelatern peab vastama E-reegli nr 56 või nr 57 või nr 72 või nr 82 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja selle paigaldus peab vastama E-reegli nr 53 või nr 74 või direktiivi 2009/67/EÜ nõuetele.
10
7) lähitulelaternale peab olema kantud üks järgnevast tähisest:
a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks;
kui lähitulelatern täidab ka kurvivalgustuse funktsiooni (on pöörduv), siis peab sellel olema lisatähis T. Ainult E-reegli nr 98 või nr 112 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele vastav lähitulelatern võib täita kurvivalgustuse funktsiooni;
9) kui mootorsõidukile on paigaldatud kohanduvate esitulede süsteem (AFS), siis peab selle ehitus vastama E-reegli nr 123 nõuetele ja paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 nõuetele. Süsteemi kuuluval laternal peab olema lisatähis X.
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahendiga.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli