Tartu Speedest võib tuua ootamatuid võitjaid
Sel nädalavahetusel toimub Speedest Dunlop Racing kiirendusvõistlus Tartus Raadil. Kohale on tulemas nii eestlased, lätlased kui ka soomlased.
Esimene etapp tõi tõelise rekordisaju, seekord nii hästi pole vist minemas. Et tegu on Raadi rajaga, siis on häda selles, et see on märksa libedam kui Haapsalu oma. See võib tulemused teha üsna ootamatuks just suurte ja võimsate autode klassides.
A klassis on kohale tulemas eelmise etapi võitja lätlane Agris Biezais oma mustal BMW-l. Mehel on tõsiseid lootusi tulla sel aastal Eesti meistriks. Ainukesed kes suutsid eelmisel etapil meie meestest sellele autole vastata olid Paul Kesa BMW-l ja Andrei Shabalin. Viimaselt ootaks sel etapil rohkemat vastupanu, sest sõideti väga ettevaatlikult seoses nõrga siduriga, mis lõpuks ka töölepingu lõpetas. Tohutul kiirusel paneb oma uut autot kokku eelmise kahe aasta valitsev meister Eero Pesur, kes selleks, et tiitlit kaitsta peab võitma kõik tulevased etapid ja lootma ka lätlase ebaõnnele. Viimane puristas Haapsalus 11 sekundi aegu, mis pole A klassis just paljudele jõukohased. 11 sekundit on oodata Pesuri uuest autost ja tegelikult ka Shabalini Civicust, mis lõppkiirusega juba näitas, et sealt pole tulemas mitte ainult üheteistkümned, vaid ta võib sellesse sekundisse üsna sügavalt sõita.
B klassis on sama seltskond jälle rajal, kes eelmiselgi korral. Võib-olla ei ole saabumas Ilmars Zausajevs, kes Haapsalus oli teine, sest samal ajal on Euroopas King of Europe võistlus. Igatahes loodame veelgi paremaid esitusi uuelt rekordiomanikult Kaido Krumilt BMW-l. Paremasse võistluskorda loodetakse saada ka Indrek Ando BMW, mis viimasel sõidul lõhkus kaks käigukasti ja terve võistluspäeva jooksul võisid pealtvaatajad nautida tõelist autoremondishow’d. Küll ei parandanud see auto pidamist ja rattad käisid terve tee tühja. Korraliku lahingu suudab ehk sel korral anda Markel Voit oma Supral, mida vaevasid Haapsalus erinevad hädad. Auto iseenesest on kiire ja potentsiaali vaat et poole jagu veel üle. Head tulemust ootaks lõpuks ka Viljar Mäesepalt Nissan 300ZX-il, kes eelmine kord oli peal varumootoriga, mis ei suutnud oma ülesannet väga hästi täita. Salamisi käib selles klassis punkte noppimas ka Jevgeni Bulankin Toyota MR2-l, mis pole tegelikult üldse selleks aastaks mõeldud võistlusauto. Tegelik ehk Nissan 200SX metanoolitoitel, alles valmib ja saab ehk veel sel aastal rajale, et konkurentidele karm lahing anda. Rahva kaheldamatu lemmik „Kopikas“ on jälle tulemas ja seekord teeb muudki peale raja läbisõitmise, sest vahepeal on auto seadistuse saanud ja suudab ehk näidata, kui kiire üks VAZ olema peaks.
C klassis on kohal eelmise võistluse võitja Peeter Sikk oma Camarol. Talle astuvad vastu eelmisest korrast tuttavad konkurendid. Seekord on neid kahjuks kahe võrra vähem. Rajale ei tule Levo Laumets oma Dodge Viperil, mis sõitis oma turvaindeksi lõhki ja seks korraks juba turvakaart ja muud nänni vajas. Levo otsustas auto siiski tänavasõidukiks jätta ja garaaži all hakkab uut nägu saama tõeline dragi auto, mille toorik juba olemas. Samuti ei saa etapist osa võta Alari Hunt, kes sai Haapsalus korduvate reeglirikkumiste eest kuuajalise võistluskeelu ja sest etapist sestap osa ei saa võtta. Loodetavasti tuleb rajale vähemalt Imre Tiido oma Chevy Malibul, mis peaks C klassis igasugu rekordid pihuks ja põrmuks tegema ning rahulikult üheksatesse kulgema. Igatahes algab suur jaht Peeter Siku punktidele, et kes saab Eesti meistriks, sest Janno Ingermann paneb samuti kokku väga kiiret Camarot, mis peaks samuti vähemalt kümneid suutma. C klass tuleb seekord väga huvitav.
D klassis on nagu ikka ragistajateks Taavo-Erkki Vitsut ja Lauri Kuriks. Neile on sel aastal konkurendiks kasvanud Oskari Heinonen. Viimane suutis Haapsalus küll üheksaid, kuid kindlasti on see mootor ja kere valmis ka kaheksateks. Suure mõtte annab tema sõidule Tartus see, et tegu on libeda rajaga ja tema isa Jari suudab selles olukorras kindlasti vana rebasena midagi enda kasuks mängida. Vahepeal pole maganud ka Vitsut ega ka Kuriks. Esimene on tegelenud enamasti mootoripoolega ja teine annab enda autole lõppkiirust juurde. Eelmisel võistlusel Lauri auto käis lihtsalt piirajasse kõvasti enne lõppu. Seks korraks ehk saab alla juba mõistlikum ülekanne ja suudab ka näidata suuremaid lõppkiirusi. Igatahes on Kuriks näidanud, et must elukas sõidab väga otse ja kuuekümne jala ajad on väga ulmelised.
E klassis tuli tagasi Jaak Roondi, kes muidu oli vandunud, et see oli ta viimane hooaeg. Tagasitulek näitab seda, kui suurt sõltuvust tekitab kiirendussport. Igatahes on seks korraks kiirust otsimas käinud Eikki Mägi ja loodab kiiremini sõita.
F klassis ootaks tegelikult isegi Tartus rekordiuuendusi. Mikk Kirsimaa tsikkel on selleks valmis ja veel rohkem ihkab ja on rekordiks valmis Ain Krist. Viimase turbobike näitas Haapsalus väga suuri lõppkiirusi, kuid start oli tänu vana rehvi pidamiseprobleemidele väga kehva. On lootust näha ehk kaheksa sekundi tsiklit?
Bracketis on nagu alati kuni võistluse lõpuni ebaselge, kes on võidu pretendendiks. Igatahes on kõik eelmise võistluse tegijad kohal. Paremat esitlust ootaks Ago Kravetsilt, Ahto Toomeojalt ja Marko Naritsalt, sest kõik on pika kogemusega bracketisõitjad.
Prindi artikkel
Saada sõbrale