saadjärve rada on natuke liiga kiire tavarehvi jaoks. vähemalt lamelli jaoks
sõita saab, aga liiga igavaks kisub. seal olid eelmisel aastal pikad lauged kurvid. tegelikult oli vist probleem hoopis selles, et seal korraldati võistlusi ja piikidega lõhuti rada üsna ära. sügavad vaod olid sees ja väristas kõvasti.
mis üldiselt on jääradade viga? need on ebatasased ja raputavad päris korralikult. normaalse tänavamasinaga ei raatsi eriti peal sõita. korralikke siledaid jääradasid on väga vähe ja mida talv edasi, seda hullemaks need lähevad (piigid). miks aga jäärajad krobeliseks lähevad? igasugu tiblad ronivad sulaga veekogudele ja ajavad sinna lörtsi hunnikud igalepoole. pärast kui ära külmub, sõida nagu mööda äärekivisid. kloogal oli eelmisel aastal sama asi. ainult ühe nädalavahetuse sain seal sõita - siis tuli sula ja keerati kõik tuksi. p-eesti parim rada on männikul, sest seal hooldatakse ka ja seda kasutavad ka politseinikud treeninguteks. selle miinus aga on tohutu ülerahvastatus.
niisiis minugi poolt, et kannatage kuni veekogud on kenasti kinni ja väga külm on - ei tasu minna autodega riskima ja jääradasid lõhkuma
kordan veel, et jääradasid leiab, kuid probleem on selles, et kas need ka tavaautole kõlbavad. linnas ju ei kisu kässarit üle äärekivide ja suurte aukude, või mis?
EDIT: minu eelmise aasta parim jääraja kogemus oli siis kui otsisin kurepalu tee äärest jäärada. seal on kaevatud põldude vahele suured kuivenduskanalid ja ma siis sõitsin ühele neist peale. need on omavahel ühendatud ja moodustub justkui teedevõrgustik. üks pool tundi kuni tund sõitsin selliseid pidi. kohati auto laiune, kohati 3 autot. kiirused väga erinevad. vahepeal ragiseb
vot see oli äge kogemus.
kui rääkida tartu ümbruse jääradadest, siis tavaliselt aetakse rajad sisse:
1) saadjärv (läheneda piibe mnt poolt)
2) pangodi järv (pealesõit järve rannast, ca 200 m pärast kalarestorani vasakule) - minu lemmik kuni sulani
3) üks paisjärv - sõita mööda elva mnt välja natukene (~5 km) ja siis paremat kätt on mingi väike küla kus ka väike pais (nimi ei tule praegu meelde). peale sõit üle jõe mineva silla kõrvalt. eelmisel aastal oli see ainus rada, kus autot lõhkumata sõita sai - alles talve lõpuks lihviti vaguliseks
4) kurepalu tee ääres põldude peal on üks märg ja madal koht - kuivanud ja surnud kaskede vahel. väga põnev ja huvitav rada (osaliselt nende kanalite peal), miinus on aga see, et jää sees on kännud, võsa ja VÄGA krobeline. aga üle-eelmisel aastal oli seal jällegi parim rada.
P-Eestis olen käinud ainult klooga suurema järve peal ja männikul, aga kuuldavasti parim oli eelmisel aastal hoopis peterburi maantee ääres. täpsemat kohta ei tea. ja haapsalu külje all, ca 5 km enne haapsalut on mere peale väga hea rada alati tehtud. eelmisel talvel jõudsin sinna liiga hilja ja suur lumesadu oli selle krobeliseks muutnud, aga üleeelmisel talvel oli see lausa ideaalne.
voh