PostitusPostitas jackpuuk » L Sept 17, 2011 7:40 am
Lugupeetud võistlejad!
Paneks siis kirja väikese kondikava, mda peaks iga võistlus jälgima võistleja, kes soovib meie üritustel osaleda, et kõik kiiresti ja muretult sujuks.
Treeningpäeva üritusealale saabudes:
1. Läheb osaleja kohe registratuuri, kus pannakse kirja tema mini, auto ja vastab mõningastele küsimustele ja maksab ära stardimaksu. Kaasa võtta juhiluba ja sõiduki tehniline pass! Juhul kui sama sõidukiga osaleb mitu osaljeat, siis KINDLASTI tuleks seda registratuuris mainida! Samuti mainida, kui kasutatakse klubi kiivrit ja mis suurust, et vältida sama kiivrikandjaid ja samu sõidukit kasutajaid järjest startimas, millega tekitatakse ummiks Lianeupis!
Osaleja saab autokohase info jaoks ankeedi ......
2. ... läheb sõiduki juurde, täidab ära oma sõiduki andmetega ankeedi, valmistab sõiduki ette tehniliseks ülevaatuseks.
NB! Tehnilisse ilmudes peab olema auto võistlusvalmis ja osalja koos kiivriga! Kui endal kiivrit pole, siis on võimalik laenata klubi oma. Kuid kindlasti, kohe peale sõidu lõppemist algpunkti tagastades!
3. Kui sõiduk on tehnilise läbinud, siis kas liigutakse omale kohale Boxialas või suundutakse Lineup märgistatud alale ja oodatakse oma järjekorda, et minna edasi rada proovima. Rajale lubatakse vaid tehnist läbinud sõiduk ja seda tõestab registratuurist saadud ankeedil olev tehnilise kohtuniku allkiri! Mingit korrastustööd auto juures Lineup alal teostada ei tohi, kui siis ainult kohtuniku loal või korraldusega. Lineupis hinnatakse juhi tervisliku seisundit ja vajadusel tehakse alko kontroll. Kui on ühe autoga mitu sõitjat, siis oleks tore, kui ka nemad kohal on.
NB! Samuti tehakse pistelist tehnilist ja alko kontrolli ka ürituse ajal iga kahtluse korral ja ette teatamata!
4. Kui Linupi kohtunikult saadakse positiivne vastus, võib osaleja suunduda rajaga tutvuma. Soovitavalt kui võimalik, siis kasutada ka kiivrit. Kui on autoga võistlemas rohkem kui 1 tegelane, siis võivad kaasa minna prooviringile ka teised võistlejad. Kõrvaliste isikute, foto- või filmitegijate kaasavõtmine rajale on ainult eriloal!
NB! Võistluse ajal kõrvalistuja on keelatud!
5. Kui tehnilist ei läbita, siis olenevalt põhjusest kohtuniku otsusega: kergem rikkumine kõrvaldatakse kohepeal, raskema puhul lahkutakse Lineup alat, suundutakse oma Boksialale ja teostatakse remonttööd seal, ning tullakse uuesti rivvi autot ettenäitama peale teisi! Ilma rajamaksuta ja tehniliseta rajale ilma peakohtuniku loata ei lasta!
6. Rajal liikumist lubab, seletab Lineup kohtunik!
7. Suundudes rajalt boksialale, tuleb jälgida Boksiala kiirust (15km/h). Igasugune kiirendamine ja kihutamine boksialal on rangelt keelatud! Karistus võib olla disklaf või ürituse keeld!
NB! Boksialal liiguvad inimesed ja kohati on vanemate hoolimatuse tõttu ka lapsi! Ettevaatust, lapsed on ettearvamatud!
8. Kui kõik protseduurid on läbitud ja auto on võistlusvalmis, siis võib juht vaba aega oma äranägemise järgi sisustada, kuid kindlasti peab jälgima infot, sest tavaliselt enne võistlust 15- 20 min on võistlejate koosolek, keda kohal pole, see võistlema ei saa! Vajadusel, kui on kahtlusi, tehakse ka võistlejate kohaloleku kontroll.
9. Peale koosolekut suundutakse vastavalt klasside algustele oma sõidukite juurde ja oodatakse kohtunike korraldusi!
Treeningpäeva kujunemine rajal:
1. Klasside ja järjekordade alusel suundutakse Lineup alale ja oodatakse Lineup kohtuniku korraldust!
2. Soovitavalt enne eessõitja rajale suundumist tasuks autos ootel olla ja ettevalmistusi teostada rajale sõiduks! Keda sõiduki juures ei ole, selle sõiduk jääb vahele ja stardib rivi lõpust.
NB! Igasugune viitmine rivis tähendab aja kadu ja pahameelt teiste võistlejate seas- paluks seda vältida oma kohalolekuga! Tänan!
3. Lineup kohtunikule kindlasti tuleb teada temalt küsides, kui soovitakse rajaga tutvumise ringi (rehvi soojendust) enne starti.
NB!Juhul kui kohtunik jätab selle küsimata, siis kindlasti enne eessõitja liikuma hakkamist stardi alale sellest talle meelde tuletada!
4. Rajal liikumist lubab, seletab Lineup kohtunik ja jälgivad veel rajakohtunikud. Ilma Lineup kohtuniku loata rajale ei minda ja kui ei jälgita rajakohtunike ja Starteri märguandeid, mis eelnevalt kokku lepitakse osalejate koosolekul, siis võib järgneda karistus, mis halvimal juhul võib olla disklaf!
5. Rehvi soojendus ringil paluks teostada mitte showelemente vaid kasutada seda ringi sihtotstarbeliselt, rajaga tutvumiseks, sõiduki eripäradega tutvumiseks või rahvide ja pidurite soojendamiseks!
NB! Otseselt rehvi soojendust ei vaja tava tänavarehvidega osalejad, liiga keevaliselt „soojendades“ võib rehvid „keema“ ajada ja tulemuseks on „vedel“ rehvimuster, mis stardis ja kurvides tekkitab libisemist, kuna keema aetud rehvil ei ole enam pidamist! Sama kehtib ka tava pidurivedeliku kasutamise suhtes. Kui ülemäära pidurdada, siis võib tekkida pidurivedeliku ülekuumenemine, ehk „keemine“ mille tõttu tekkib pidurisüsteemi õhumullid ja pidurdamine otsustaval hetkel osutub suht olematuks! Seega tavarehvide osalejad, pigem kasutage seda ringi kui rajaga tutvumiseks, mitte aja nahka keeramiseks!
6. Peale rajaga tutvumise ringi või kui seda ei soovita, siis otse Lineup’ist sõidab osaleja Stardi alale, millele sisenemist näitab 10m enne andureid Kollaselt süttiv foorituli, mis kustudes annab märku, et võiks kiiruse maha võtta, sest kohe on Stage ala.
7. Stage alale jõudmisest annab märku sama Kollaselt süttiv foorituli, peale mida tuleks sõiduk koheselt peatada ja SOOVITAVALT käsipiduriga kinnitada Stage alale. Stage ja Stardi anduri vahe on 40cm ja kui te liiga kaugele oma sõidukiga liigute, siis Stage alalt väljudes hakkab põlema Punaselt põlev foori tuli, mis on Kollaselt põlevast fooritulest ülejärgmine!
8. Kui fooris hakkab põlema Stage alalt väljumist tähistav Punane 2 tuli, siis tuleb sõiduk tagurpidi tagasi ajada, kuni kõik tuled fooris kustuvad ja siis uuesti ligineda anduriteni. Kui auto on kinnitatud Stardis, peab põlema fooris vaid Kollane tuli.
9. Peale Kollase tule põlema hakkamist ja sõiduki kinnitamist Stardi alale, annab Ajavõtt foori teel käsu osalejale Stardiks!
10. Fooris süttivad lisaks põlevale Kollasele tulele veel Punane 1, kustub, siis Punane 2 ja peale selle kustumist süttib Roheline tuli, mis annab osalejale märku, et „Võid startida“!
11. NB! Aeg läheb käima siis, kui osaleja sõidab läbi Stardi anduri kiire, mis paneb aja käima. Roheline foori tuli käivitab vaid rektsiooniaja ja lubab osalejal õigel ajal rajale suunduda ning peale Stardi nduri kiire läbimist kinnitatakse rektsiooniaeg ja käivitatakse ringiaeg.
NB! Reaktsiooniaeg arvestusse ei kuulu! Amatöörlik riskimine võib põhjustada valestardi, mille puhul aeg kirja ei lähe!!
12. Kui start on toimunud õigesti jääb sellest peale osaleja startimist foori põlema Roheline tuli! Kui Start on ebaõnnestunud, siis jääb foori põlema Punane 2 tuli.
Ebaõnnestunud Start toimub tavaliselt osaleja ärevusest mitte ära oodata Roheline tuli ja sõiduki enneaegse liikuma panemisega tehakse valestart või jäetakse sõiduk suht Stage ala piiripeal ja ilma sõidukit kinnitamatta (käsipiduri abil) põhjustatakse sõiduki enneaegne veeremine või liikuma hakkaminer mis võib põhjustada valestardi!
NB! Palun vältige enneaegset starti ja sõiduki liikumist Stardi alal!
NB! Valestardi korral Fooris peale Punast2 Roheline tuli põlema ei hakkagi ja võistleja peab suunduma rajale lihtsalt oma ringid läbi tegema, kuid aega kirja ei saa!
13. Peale Starti sõidab osaleja 4 täispikka ringi!
14. Ringide ajal paluks jälgiga ka ümbrust, sest kui on mingi probleem, siis kohtunikude märguannete eiramine võib lõppeda halvasti nii enda kui teiste võistlejate suhtes.
15. Lippude märguanded on järgmised:
Sinine – Tagant ligineb kiirem osaleja, liiguta ennast mammut!
Kollane – Rajal on oht, hoia silmad lahti, kuid jätka sõitmist!
Roheline/Kollane - Oht rajal, jätka sõitu, kuid hoia silmad lahtisemalt kui unelmates!
Punane - Sina oled oht rajal! Eemaldu koheselt rajalt!
Valge/Must (ruudulipp) võib olla ka HcoE klubi lipp – Sinu sõit on läbi! Liigu ohutult Boksialale!
16. Peale 4’ndat ringi näitab Starter ruudu- või klubilipuga võistluse lõppemist ...
17. ... ja peale Stardi ala läbimist teeb osaleja veel viimase ringi (mootori jahutus ringi) ja suundub ettenähtud kohast Boxialale, sealt edasi suundutakse kas uuesti Lineupi alale uueks ürituseks või jäädakse edasisi korraldusi ootama!
18. Mootori jahutus ring on mõeldud enda ja sõiduki rahustamiseks, kuid see ei tähenda, et peab teostama tarbetuid showelemente või mõttetult aeglaselt Boxiala poole liikuda. Rajalt eemaldumine peaks olema mõistlik ja kohene!
Mõisted:
1. Lineup – Stardieelne ala kuhu sõidukid kogunevad.
2. Lineup kohtunik – kohtunik, kes määrab liikumise Lineup alal
3. Rajakohtunikud -- kohtunikud, kes määravad liikumise terve raja ulatuses!
4. Rehvi soojendus – ring, mida kasutatakse rehvide ja pidurite soojendamiseks!
5. Rajaga tutvumine – ring, mida kasutatakse tutvumiseks raja eripäradega!
6. Stage - määrab ära osaleja asukoha enne Starti et tagada võrtsus Stardis!
7. Stardi ala – osaleja ringide alustamine ja lõpetamine!
8. Starter – kohtunik, kes lubab Startida ja lõpetab osaleja ringid
9. Boxiala – ala, kus osalejad pargivad sõidukeid ja meeskonnad hooldavad neid!
10. Valestart – Osaleja ennetab lubavat signaali ajavõtu kohtunike poolt!
11. Mootori jahutus – ring, mille jooksul lõpetatakse raja osavõtt ja jahutatakse mootorit ja pidureid!
12. Foor – seade, mille kaudu Ajavõtt annab võrtse käsu kõigile osalejatele rajale suundumiseks!
Foori värvide tähendused:
a. KOLLANE – Stage alale sisenemine kui süttib esimest korda ja peale kustumist, võtta hoog maha. Peale teist korda süttimist, pead sõiduki koheselt peatama ja soovitavalt kinnitama (käsipiduriga)!
b. PUNANE 1 – tähistab Stardi loendamise 1’mest märgutuld!
c. PUNANE 2 – tähistab Stardi loendamise 2’st märgutult ja samas kui on ületatud Stage ala (40cm), mis tähendab, et tuleb uuesti Stageda. Samuti kui Stardi loendamise ajal jääb põlema, siis tähistab VALESTARTI!
d. ROHELINE – tähistab osaljeale rajale lubavat märgutuld ja samuti põlema jäädes tähistab osaleja õnnestunud Starti!
Foori tulede asetused:
KOLLANE PUNANE 1 PUNANE 2 ROHELINE
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni
.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)