HCOE treeningäev 2010
TREENINGMÄÄRUSTIK
1. ÜRITUSE ÜLDKORRALDAJA
1.1. MTÜ Autoklubi HCOE
2. TREENINGÄEVA TOIMUMISE KOHT JA AEG
2.1 18.09.2010 Rapla kardirada
NB! Sõltuvalt ilmastiku tingimustest jätavad korraldajad õiguse muuta võistluspaiga asukohta ja aega!
3. AJAKAVA
- kohapeal algab võistlejate registreerimine kell 9:00
- proovisõidud ja tehniline kontroll 9.00-11:45
- võistlejate koosolek 11:50-12:00
- võistlussõidud orienteeruvalt 12.05-17.30
- autasustamine orienteeruvalt kell 17.45
4. OSAVÕTJAD, ARVESTUSKLASSID, AUTOD
4.1. Üritustel võivad osaleda kõik vähemalt 12 aastased osalejad, kes võistlevad Honda või Acura toodangus olevate autodega.
4.2. E klassis võivad osaleda kõik muud automargid.
4.3. Osaleja peab sõidu ajal kasutama kiivrit, mis on vastavuses üle 25kW võimsusega mootorsõiduki peakatte turvanõuetega.
5. NÕUDED ARVESTUSKLASSIDES OSALEVATELE SÕIDUKITELE JA VÕISTLEJATELE
5.1. Klass A
Kõik Hondad või Acurad:
1. mille tehase poolt märgitud võimsus on 80 kW või vähem;
2. mis on tänavasõiduvarustuses. Lubatud on eemaldada tagumine iste. Ülejäänud kere ja salongidetailide eemaldamine on keelatud;
3. mis ei ole varustatud piikrehvide ja/või naastrehvidega;
4. mille mootorid ei ole vahetatud tehasest lubatud võimsama vastu ega ole varustatud ülelaadimisega v.a. diiselmootorid;
5. mis kasutab ainult avalikes tanklates müüdavaid ja registreeritud autokütuseid;
6. mis ei ole kohandatud rallide sõitmiseks turvapuuriga;
7. sisselaskesüsteemis on keelatud modifitseerida kollektorit ja drosselit;
8. võib kasutada ka sportvedrustust või coilovere;
9. kui käigukastis on osalise või täis blokeeringuga differentsiaal, siis läheb kõrgemasse klassi (va juhul kui tehase poolt on paigaldatud osalise vüi täis blokeeringuga differentsiaal). Ülekannete muutmine on keelatud;
10. kui on tänava legaalne või täisslikk võidusõidurehv, siis läheb kõrgemasse klassi;
11 vedrustus
11.1 vedrustuse tüüp peab säiluma - kasutada võib ainult konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud tugivarsi ja õõtshoobi va ratta kaldenurkade korrigeerimiseks kasutatavad detailid;
11.2 vedrude tüüp ja tegevuspõhimõte peavad säiluma, kuid võib paigaldada jäigemaid vedrusid ja amorte;
11.3 stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks;
11.4 kõik vedrustuse ja veermiku komponendid peavad olema tehniliselt korras ja lõtkudeta;
12. väljalaskesüsteemis on lubatud modifitseerida detaile, mis asuvad pükstest edasi lõpu poole. Modifitseerida ei tohi väljalaskekollektorit. Kui on muudetud kollektorit või pükse siis läheb klassi võrra kõrgemale.
5.2. Klass B
Kõik Hondad ja Acurad:
1. mille mootori võimsus on 108 kW või vähem.
2. mis on tänavasõiduvarustuses. Lubatud on eemaldada tagumine iste. Ülejäänud kere ja salongidetailide eemaldamine on keelatud;
3. mis ei ole varustatud piikrehvide ja/või naastrehvidega;
4. mille mootorid ei ole vahetatudtehasest lubatud võimsama vastu ega ole varustatud ülelaadimisega v.a. diiselmootorid;
5. mis kasutab ainult avalikes tanklates müüdavaid ja registreeritud autokütuseid;
6. mis ei ole kohandatud rallide sõitmiseks turvapuuriga;
7. sisselaskesüsteemis on keelatud modifitseerida kollektorit ja drosselit;
8. võib kasutada ka sportvedrustust või coilovere;
9. kui käigukastis on osalise või täis blokeeringuga differentsiaal, siis läheb kõrgemasse klassi (va juhul kui tehase poolt on paigaldatud osalise või täis blokeeringuga differentsiaal). Ülekannete muutmine on keelatud;
10. kui on tänava legaalne või täisslikk võidusõidurehv, siis läheb kõrgemasse klassi;
11 vedrustus
11.1 vedrustuse tüüp peab säiluma - kasutada võib ainult konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud tugivarsi ja õõtshoobi va ratta kaldenurkade korrigeerimiseks kasutatavad detailid;
11.2 vedrude tüüp ja tegevuspõhimõte peavad säiluma, kuid võib paigaldada jäigemaid vedrusid ja amorte;
11.3 stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks;
11.4 kõik vedrustuse ja veermiku komponendid peavad olema tehniliselt korras ja lõtkudeta;
12. väljalaskesüsteemis on lubatud modifitseerida detaile, mis asuvad pükstest edasi lõpu poole. Modifitseerida ei tohi väljalaskekollektorit. Kui on muudetud kollektorit või pükse siis läheb klassi võrra kõrgemale
5.3. Klass C
Kõik Hondad ja Acurad:
1. mille mootori võimsus on üle 108 kw.
2. mis on tänavasõiduvarustuses. Lubatud on eemaldada tagumine iste. Ülejäänud kere ja salongidetailide eemaldamine on keelatud;
3. mis ei ole varustatud piikrehvide ja/või naastrehvidega;
4. mille mootorid ei ole vahetatud tehasest lubatud võimsama vastu ega ole varustatud ülelaadimisega v.a. diiselmootorid;
5. mis kasutab ainult avalikes tanklates müüdavaid ja registreeritud autokütuseid;
6. mis ei ole kohandatud rallide sõitmiseks turvapuuriga;
7. sisselaskesüsteemis on keelatud modifitseerida kollektorit ja drosselit;
8. võib kasutada ka sportvedrustust või coilovere;
9. kui käigukastis on osalise või täis blokeeringuga differentsiaal, siis läheb kõrgemasse klassi (va juhul kui tehase poolt on paigaldatud osalise vüi täis blokeeringuga differentsiaal). Ülekannete muutmine on keelatud;
10. kui on tänava legaalne või täisslikk võidusõidurehv, siis läheb kõrgemasse klassi;
11 vedrustus
11.1 vedrustuse tüüp peab säiluma - kasutada võib ainult konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud tugivarsi ja õõtshoobi va ratta kaldenurkade korrigeerimiseks kasutatavad detailid;
11.2 vedrude tüüp ja tegevuspõhimõte peavad säiluma, kuid võib paigaldada jäigemaid vedrusid ja amorte;
11.3 stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks;
11.4 kõik vedrustuse ja veermiku komponendid peavad olema tehniliselt korras ja lõtkudeta;
12. väljalaskesüsteemis on lubatud modifitseerida detaile, mis asuvad pükstest edasi lõpu poole. Modifitseerida ei tohi väljalaskekollektorit. Kui on muudetud kollektorit või pükse siis läheb klassi võrra kõrgemale
5.4. Klass OUTLAW
Kõik Hondad ja Acurad kus on kõik lubatud, mis ei ole vastuolus treeningraja omaniku poolt määratud ohutusreeglitega.
5.5 Klass D (naised)
Kõik Hondad ja Acurad:
1. mis vastavad kas A, B, C või outlaw klassi nõuetele;
2. mille juhiks on naisterahvas.
5.6. Klass E
1. Kõik muud marki sõiduautod, mis soovivad osa võtta HCOE treeningpäevast;
2. Tehnilised nõuded on vabad, aga auto peab vastama treeningraja haldaja ja treeningpäeva korraldaja poolt määratud ohutusnõuetele.
5.7. Ühe autoga võib võistluste raames ühes kategoorias võistelda kuni 2 võistlejat. Üks võistleja võib osaleda kuni kahes klassis korraga.
5.8. Autod peavad olema varustatud turvavööga ning turvavöö peab olema võistlussõidu ajal nõuetekohaselt kinnitatud.
5.9. Kõik võistlusel osalevad autod peavad olema tehniliselt korras.
5.10. Auto salongiklaasid peavad olema nii treeningsõitudel, kui võistlussõitudel suletud. Katuseluuk võib olla osaliselt avatud (tuulutuse asendis).
5.10.1. Mootorijahutus ringil on lubatud avada salongiklaasid, kui kiirus ei ületa 50 km/h.
5.11. Võistluse käigus võib võistlusautos viibida 1 kaassõitja. Kaassõitjale kehtivad võistlejale kohased ohutusreeglid.
6. TREENINGPÄEVA KÄIK
6.1. Starditakse eraldistardist, paigalt, töötava mootoriga.
6.2. Stardisignaali andmise kord määratakse kohtunike koosolekul, treeningpäeval.
6.3. Valestardi eest karistatakse lisasekundiga, mis määratakse kohtunike koosolekul, treeningpäeval.
6.4. Ajamõõtmine toimub vähemalt 0,1 sekundi täpsusega.
6.5. Sõidetakse 4 ringi.
6.5.1. peale mootrijahutuse ringi (5 ring) tullakse võistlusrajalt maha.
6.6. Lubatud on sõita vaid tähistatud treeningrajal vastavalt rajaskeemile. Raja läbimisel valelt poolt rajatähiseid või rajapiirdeid rakendatavad sanktsioonid määratakse kohtunike koosolekul, treeningpäeval (enamasti määratakse trahvisekundeid).
6.7. Möödasõit aeglasemast sõidukist on keelatud.
6.7.1. Treeningsõitude käigus on lubatud mööduda teisest autost ainult siis kui auto seisab ohutus kohas rajal või sellega külgneval alal.
6.7.2. Proovisõitude ajal on lubatud kaasvõistlejast mõõduda ainult siis, kui ta annab sellest suunatulega märku.
6.8. Korraldajal on õigus määrata treeningjuhendiga kahjunõude rajatähiste, mõõtmistehnika, rajapiirete ja muu üritusega läbiviimiseks kasutatava inventari kahjustamise eest.
6.9. Osaleja, kes mistahes põhjusel avab treeningu ajal treeningrajal autoukse või väljub autost, loetakse antud voorus katkestanuks.
6.10. Kordusstardi loa annab võistluse peakohtunik osalejatele:
1. kelle treeningsõidu aega ei suudetud fikseerida korraldajate süül;
2. kelle sõidu rikkus aeglasemalt liikuv eessõitja;
3. kes pidid treeningsõidu katkestama korraldajate korraldusel;
4. Kordusstartijad stardivad samas voorus oma võistlusklassi lõpus.
6.11. Osaleja peab ilmuma stardijoonele peale vastava korralduse saamist 5 minuti jooksul, vastasel korral jääb osalejal antud voor vahele. 2 kuni 5 minutilise hilinemisega stardijoonele osaleb osaleja antud vooru viimasena.
7. TULEMUSED
7.1. Arvestust peetakse individuaalselt.
7.2. Arvesse läheb kahe vooru tulemuste summa.
7.3. Võrdsete punktisummade puhul on osalejate eelistusjärjekord:
7.3.1. kiireim vooruaeg;
7.3.2. kiireim ringiaeg.
8. AUTASUSTAMINE
8.1. Klasside A, B, C, Autlaw ja D 3 paremat autasustatakse diplomi, medali ja auhindadega.
8.2. Klassi E võistlejaid autasustatakse diplomiga.
6.3. Korraldajad ja toetajad võivad välja panna eriauhindu.
9. PROTESTID
7.1. Protestiaeg on 15 minutit peale esialgsete tulemuste avaldamist. . Protesti kautsjon on 300 krooni.
7.2 Eritingimused ja eriarvamused lahendab kolmeliikmeline korraldajate komisjon.
10. OSAVÕTUTASU:
10.1. HCOE liikmetele on osavõtutasu 200 EEKi
10.2 Mitte klubi liikmetele on osalustasu 250 EEKi
10.3. Osavõtutasu saab tasuda, kas ettemaksuna MTÜ Honda Club of Estonia arveldusarvele 221022528323 või sularahas kohapeal. Ülekande korral kirjutada selgitus: Treeningpäev , (Nickname), (auto mudel), (reg nr),
11. VASTUTUS:
11.1. Ürituse korraldajad ei vastuta võistluste käigus isiku või isiku varaga toimunud õnnetuste ja kahjustuste eest.
11.2. Osaleja kinnitab oma allkirjaga iga etapi alguses, et on tutvunud määrustikuga ja käitub vastavalt sellele
11.3. Osaleja vastutab ainuisikuliselt tema poolt rikutud ürituse korraldamisel kasutatava inventari eest.
11.4. Ürituse korraldaja jätab endale õiguse muuta eelpool toodud tingimusi.
Kasutan eelmise aasta Honda rajapäeva kava ja reegleid (need sattusid esimesena kätte), ning need kehtisid ka RR formaadis (lihtsalt lugege need kehtivaks ka teistele autodele, mitte ainult Hondadele). Kui Mitsubishi Klubi on nõus oma sponsoritega suhtlema, et need midagi auhinnalauale paneksid, siis on see loomulikult teretulnud. Midagi tuleb ka Hondaklubi poolt, aga nagu juba mainitud, siis ei saa see olema esmatähtis. Ise lähen rajale Galandiga, seekord siis proovin Mitsu lippu kõrgel hoida. Kes Mitsumeestest oleks nõus abiks olema tehnilise tegemisel? Sander ehk? Zafari? Keegi kes Mitsudega ikka suht sinapeal oleks. Tehnilise esmatähtsateks tingimusteks on, et autol poleks lekkeid ja auto ka muidu korras oleks, muidu võib see kaasvõistlejatele ohtlikuks saada. Kustuti on kohustuslik, salongis lahtiseid asju ei tohi olla. Ajavõtusüsteemi pole tark puruks sõita (punkt reeglites), üks andur maksab mingi 200 euri
). Kui tekib veel küsimusi, siis üritan kaaskorraldajate abiga neile vastata.