Klassid rinkale.

Üritused mis võiksid klubilistele huvi pakkuda.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Klassid rinkale.

PostitusPostitas jackpuuk » K Okt 06, 2010 11:44 pm

Vaikselt ka siin suheldud, Hondaklubi plaanib järgmiseks suveks rinkaürituste jaoks muuta klasse (võibolla), et oleks võimalik parem koostöö, huvilisi oleks rohkem ja ürituste läbiviimine oleks rentaablim ja lihtsam, siit foorumist teema annab kõigest aimu viewtopic.php?f=19&t=11283
Selleks aga paluks natuke virka ihu liigutada :wink:.
Kui tahate arutelu tekitada, siis paluks uus teema, sinna siis kogume arvamused, ettepanekud ja kaebused.
Hetkeseisuga välistaks slikid (ka tänavalegaalsed), need kes tahaksid kord suve jooksul rajale tulla, need neid ei osta ja senini toimiva süsteemi (slikkidega järgmisse klassi), põhimõte pole õige, slikk peaks vähemalt 1,25 klassi üles minema.
Järgmiseks suveks plaanitakse Hondaklubis rinkale uut klasside süsteemi, mis põhineks kaalu-võimsuse suhtel. Kellel viitsimist, siis kiigake tehnilisse passi ja riputage siia tühimassi ja võimsuse suhe, nii hobujõudu kilogrammi kohta, kui ka kilowatti kilogrammi kohta. Saaks mingid üldistused klasside jaoks teha. Miks mõlemites, siis saab vaadata, kuidas on lihtsam klasse teha, et neid liiga palju ei tuleks.
Näiteks:
Honda CRX 940 kg. : 124 hp= 7,58
Honda CRX 940 kg. :91kw= 10,33
Ärge palun muud juttu kribage, muidu on andmete kokku võtmine keerulisevõitu.
1kw=1,36 hp.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas MeelisV » N Okt 07, 2010 8:51 am

lisan jackpuuk´i jutule täpsustuseks, et eelnevatel aatsatel on olnud ühiseid rajapäevi mida siis nimetati "Riisikate rajapäev"
ja samuti oli ühine teema nende arutamiseks AGA kuna siis tuli masu täpe ja pupu ning asi vajus ära ....

samas - kui Hondakad tahavad oma üritust avalikuks teha ja jagada seda meiega siis nad ehk võtavad sellel teemal sõna ?
pole ilus ju jõuga suruda ennast teise pere tegemistesse ?

AGA arutelu eelnevalt püstitatud klassijaotusest võib jätkuda - ehk saab siit alguse miski uus ja huvitav ?
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jackpuuk » N Okt 07, 2010 9:27 am

Väike täpsustus siis, olen Hondaklubi liige ja juhatuse esimehe loal torgin teemat siin foorumis.
Muidugi võiks ju klassid teha Hondade kaalu-võimsuse järgi, kuid kuidas erinevad Mitsud või mõni muu mark sinna sobiks? Sellepärast küsingi teie käest siin, kuna hetkel on aega atra seada ja saaks ühisel nõul enamikele sobivad klassid luua. Muidu on kevadel jälle, et miks nii ja mitte teisiti ja ma ei hakkagi tulema, sest pole ikkagi nii nagu mulle sobib.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas taavik » N Okt 07, 2010 3:09 pm

Ma mäletan aasta-paari tagant mingeid koosolekuid, mis toimusid enne Riisikate rajapäevi, kus pandi kõigile sobivad klassid paika. Need toimisid ju ka vähemalt viimastel toimunud rajapäevadel.

Mis nendel klassidel viga on? Autod, millega sõidetakse pole ju vahepeal muutunud.

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas Sigma » N Okt 07, 2010 4:51 pm

taavik kirjutas:Ma mäletan aasta-paari tagant mingeid koosolekuid, mis toimusid enne Riisikate rajapäevi, kus pandi kõigile sobivad klassid paika. Need toimisid ju ka vähemalt viimastel toimunud rajapäevadel.

Mis nendel klassidel viga on? Autod, millega sõidetakse pole ju vahepeal muutunud.



see aitab asju võrdsemaks teha, , see kaalu kw suhe
sõiduoskus muutub tähtsamaks kui auto
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jackpuuk » N Okt 07, 2010 8:03 pm

Torkan siis oma Mitsu andmed kah siia, siis saate ise natuke aimu.
Galant 1190 : 115 hp= 10,35
Galant 1190 : 85 kw= 14
Võrdluseks Honda civic 960 : 109= 8,8
Honda civic 960 : 80= 12
Galandil veab üks hobene 10,35 kg, civicul (lahjema mootoriga!) 8.8 kg. Mõistate vahet? :wink:
Nii, et palun tehke laisk liigutus, kiigake tehnilisse passi, ning väike arvutus. Siis toksite saadud numbrid siia :wink:.
Muidugi kui teil asja vastu vähegi huvi leidub.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas taavik » N Okt 07, 2010 9:13 pm

Sigma kirjutas:see aitab asju võrdsemaks teha, , see kaalu kw suhe
sõiduoskus muutub tähtsamaks kui auto


Ma saana ru jah sellest. Küsimus on siiski selles, et kui enne viimast riisikate hooaega said kõikide jaapani autoklubide esindajad kokku ning panid kõigile vastuvõetavalt need klassid paika ühiseks ürituseks, siis mis nendel klassidel viga on?

Mitte, et ma tahaks hea lahenduse leidmist pidurdada. Lihtsalt tüütu on iga aasta sama teema üle päid murda ning asjade väljamõtlemiseks pikalt ja laialt möliseda.
Võiks seda asja ikkagi kõikidega ühisel arutada, mitte iga klubi mingis omas nurgas. See ei vii ka kuskile. Kui eelmise aasta klassid kõigi arvates jamad on, siis teen ettepaneku klubide esindused jälle kokku kutsuda ühe laua taha ning asi paika panna.

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jackpuuk » N Okt 07, 2010 10:30 pm

Kui nüüd hoolega läbi loed, siis ongi tegemist ühiselt arutamisega, kui Hondaklubi seediks omavahel asja läbi ja siis teeks "ümarlaua", siis tekiks kindlasti erinevaid versioone, mis tuleb jälle läbi arutada ja siis uus ümarlaud jne. Lõpuks on hooaeg käes ja kõike lahatakse viimasel hetkel, ning ikka pole keegi rahul. See aga seob korraldajate käed, ning ka toetajate-auhindade väljapanijate huvi on nõrguke. Kuna aga hetkel on aega ühiste klasside loomiseks, siis tulebki selle üle arutleda PRAEGU! Bemmiklubist pole hetkel täpsemat vastust, aga ka seal on teema arutuses (liikus korraldamise poole instantsidesse :wink:). Tean, et nii mõnigi tahaks "vahekorrad" selgeks teha erinevate automarkide vahel, proovime need siis võrdsetel alustel rajale säädida :D. Bullet, meie kirjavahetust võib Klubi foorumis kasutada, kui see muidugi abiks on.
Nagu teie rajapäevadega juhtus, nii oli ka meil (st. Hondaklubis), meil vähemalt üks sõit Raplas toimus.
Loomulikult on vaja "ümarlaud" korraldada, kuid see eeldab mingit kondikava, mida lahatakse.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas MeelisV » R Okt 08, 2010 9:01 am

vadake nüüd ka laiemalt

puhtalt kaalu ja kw võrdlus on väga kitsas vaatevinkel ju või ?

kas hakkame autode pikkuseid kah mõõtma - vaata galandi ja civicu pikkust ja laiust.
jah väiksem pikkus ja laius on üheselt ka ju väiksem kaal aga mitte ainult sinna lisandub ka dünaamika mis mitte ei tule ainult kaalust vaid ka mõõtmetest, teljevahest, raskuskeskme kõrgusest jne.

selleks, et hakata võrdelma vaid inimesi ja mitte autosid peaks kõik sõitma ühte marki ja mudeliga autoga.

aga see on õige, et arutelust ja vaidlustest tuleb tulemus.
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jyrgen72 » R Okt 08, 2010 10:58 am

Toon siin nüüd näiteks enda Mitsu:

Carisma 1,9tdi (loodan, et see arvestus käib ikka tühimassi järgi)
Carisma 1240:89hp=13,93
1240:66kw=18,78

Kuigi jah näitajad on suht head, aga ütle mulle, kuidas saab diiselautoga minna vastakuti bensukaga.
Hetkel loen siit teemast välja, et klassid tehakse sellise valemi järgi.

Ja kui jagame need näitajad registrimassi järgi, siis jäävad need allapoole kõige lahjemat Civikut ka.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jackpuuk » R Okt 08, 2010 11:03 am

Õigust räägid Pedaal, vaatevinkel on kitsas, kuid siiski annab võimaluse autosid natuke paremini võrdsustada. RR 2009 oli B klass 85-130 kw. 85 kw Galant saab 400-l meetril 92kw. Civicult kolme autopikkusega, 110 kw. Galant liigub selle Civicuga ühte auku. Kui aga nüüd 85 kw Galandi kõrvale panna 118 kw. Civic vti? Jutt käib ringraja võtmes valgusaastatest.
Ka sellisel moel jääb keegi klassi alumise ja keegi ülemise piiri lähedale, kuid erinevused on märgatavalt väiksemad.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jackpuuk » R Okt 08, 2010 11:21 am

jyrgen72 kirjutas:Toon siin nüüd näiteks enda Mitsu:

Carisma 1,9tdi (loodan, et see arvestus käib ikka tühimassi järgi)
Carisma 1240:89hp=13,93
1240:66kw=18,78

Kuigi jah näitajad on suht head, aga ütle mulle, kuidas saab diiselautoga minna vastakuti bensukaga.
Hetkel loen siit teemast välja, et klassid tehakse sellise valemi järgi.

Ja kui jagame need näitajad registrimassi järgi, siis jäävad need allapoole kõige lahjemat Civikut ka.

Tühimassi järgi ikka. Mnjah, isegi 52 kw Civikul on suhe 2 kilogrammi võrra parem. On mille üle mõelda.
Aga eraldi diisliklasse ei kannata kah vist teha, lihtsalt klasse saab liiga palju ja igasse klassi ei pruugi kolmegi sõitjat kokku saada. Diisel Accord käis meil küll rajal, kuid selle võimsus on selline, et saab suhte järgi bensukate mingisse klassi mahutada.
Praeguste reeglite järgi läheksid sa klassi A kuni 85 kw, selle järgi oleks disla seis täiesti lootusetu, dislal on väänet küll märksa rohkem, kuid kas see rajal pärjab ära?
Nagu näete, siis selline arutelu on vajalik.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jyrgen72 » R Okt 08, 2010 11:29 am

Nii et disla omanikud!!! Jääme siis rahvaspordi üritusi ja orjenteerumisi ootama, kus ei ole kiirus oluline, vaid osavõtt.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas MeelisV » R Okt 08, 2010 11:54 am

jackpuuk kirjutas:Torkan siis oma Mitsu andmed kah siia, siis saate ise natuke aimu.
Galant 1190 : 115 hp= 10,35
Galant 1190 : 85 kw= 14
Võrdluseks Honda civic 960 : 109= 8,8
Honda civic 960 : 80= 12
Galandil veab üks hobene 10,35 kg, civicul (lahjema mootoriga!) 8.8 kg. Mõistate vahet? :wink:
Nii, et palun tehke laisk liigutus, kiigake tehnilisse passi, ning väike arvutus. Siis toksite saadud numbrid siia :wink:.
Muidugi kui teil asja vastu vähegi huvi leidub.


ja kui ma paneks siia grandise (üüber super rinka auto - maailma parima rinka dünaamika)

siis ~1700kg ja 163 hp annavad 10,43
ja kwga saab 14,1


seega oleksin ma sinu galandiga ühes klassis :lol:
huvitav huvitav mitme ringina ma maha jääks nt. 10 ringise sessiooniga ?
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jyrgen72 » R Okt 08, 2010 12:07 pm

No näete nüüd, et siit tuleneb veel üks fakt, mis räägibsellise klassijaotuse vastu.
Selle valemi järgi saame ainult spets rinka jaoks ehitatud masinaid klassitada.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
MeelisV
Tegija
Postitusi: 1983
Liitunud: L Juul 08, 2006 10:06 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas MeelisV » R Okt 08, 2010 12:43 pm

jyrgen72 kirjutas:No näete nüüd, et siit tuleneb veel üks fakt, mis räägibsellise klassijaotuse vastu.
Selle valemi järgi saame ainult spets rinka jaoks ehitatud masinaid klassitada.



samas ega ma ei oleks kunagi roninud ka grandisega rapla rajale näiteks - olen seda natuke proovinud - mitte midagi ei tulnud välja :mrgreen: .

aga näiteks toomiseks oli ta hea võrdlus :idea:

samuti võib sattuda (kindlasti ka satub) ühe koefitsendi otsa kerge väike putukas ja pereauto - huvitav kumma auto ülekanne annab kummale eelise ?

AGA lisaks kw-le mida näiteks jaapani autodes leidub on olemas ka ju väändejõud - mida jaapani autodes (tavalistes pereautodes) peaagu nagu polegi - ja kui samasse klassi satub mõni muu maailma jao esinadaja kellel näiteks väändejõudu natuke rohkem on siis sellel autol ka kohe tuntav eelis on.

ja ikka ütlen, et loomulikult arutleme edasi - ärme kohe lusikat nurka viska kui keegi hakkab kaikaid kodarasse toppima. võibolla tuleb siit üllatusi.

samas miks leiutada jalgratast ? kuidas jagatakse klasse rinkasõidu võistlustel ???

edit: millised on mõtted jagunemisel veoskeemi järgi ? ja ülelaadimise kohalt ?
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2004
Mitsubishi Outlander 2.0 CVT. 2015 - müüdud
Mitsubishi Grandis - 2,4 automaat, 2006. - müüdud
Mitsubishi Legnum VR4 - TwinTurbo 206 kw, 4WD, 1997. RHD to LHD - müüdud

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas Sigma » R Okt 08, 2010 1:51 pm

ma arvan et see kaalu kw suhe on kõige parem, ja see on palju parem kui kw järgi klassid või siis mootori kubatuuri järgi

pange nüüd võrdlusesse

olen omanud 2 autot
151kw sigma
eclipse gts, kw peaks hetkel olema kuskil 170 või tiba rohkem aa nad on suht samas klassis kw järgi aa nüüd mõelge mis ringrajal juhtuma hakkab, kumb teeb ära neid autosid ei saa lihtsalt niimodi võrrelda, hoopis erinevas klassis ja totaalselt erinevad autod

minuarust kw järgi klassid on ajalugu, asi areneb, las arenevad ka klassid,
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jackpuuk » R Okt 08, 2010 9:12 pm

Rinkal jagatakse kubatuuri järgi, reeglina sõidavad vabalthingavad ja turbod eraldi sarjades. Paika pannakse miinimumkaal, õhuvõtu ava läbimõõt ja muid nüansse. ETC-s sõidetakse minu mälu järgi tehase kw alusel (teatud ümberehitused on lubatud), samas kurtsid see hooaeg meie poisid, et võimatu on mõningatele autodele vastu saada, need on täielikult ümber ehitatud (üks neist on viimase info kohaselt edaspidi kas järgmisse klassi lükatud või üldse võistlustelt kõrvaldatud).
Ok, kui arvate, et vana süsteem A klass-85kw, B 86-130kw annab võrdsemad võimalused (66 kw dislale eriti), siis võib ühisüritusi ka niimoodi jätkata. Hondaklubi sisesed üritused tulevad suure tõenäosusega siiski uute klassidega. Eelinfoks, ühisüritusi on hetkeseisu eelplaanis 4.
Vääne muidugi mängib rolli, eriti aeglasel rajal, kuid rinkal kasutatakse nagunii viimaseid 2000 pööret, seega pole vääne üksi määrav. Nelikvedu ei anna rinkal erilist eelist (välja arvatud märjal rajal), seega sõidaksid need nii esi kui tagaveolistega koos.
Turbomootoritel on küll suurem vääne laiemas pöörete vahemikus, kuid aeglasel rajal nagu Rapla, kompenseerib selle suhteliselt olematu vääne madalatel pööretel. Seega pakun välja, et turbokad mahuvad ilusti võimsuse-kaalu suhtesse.
Asja mõte ongi ju, et pereautod ei peaks enam mõõtu võtma sama võimsusega sport(likelt)autodelt.
Kui aga näete selles süsteemis ainult negatiivseid pooli, siis pakkuge omaltpoolt positiivseid lahendeid (üritame siiski ka ökoliikuritele midagi välja mõelda).
Need, kes Mitsuklubis korraldamisega on tegelenud, saavad ju väga hästi aru, et pole võimalik kas iga kw või iga kg tagant klasse luua, kandepind on liiga väike, sõitjaid klassides vähe, toetajaid vähe ja lõpptulemusena asi soikub peale esimest hooaega. Kuna korraldamisega kõigil raskusi, siis ongi vaja ühist sarja, et saaksid need vähesedki huvilised sõita.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas cartman » P Okt 10, 2010 12:05 am

1450kg ja 197hp= 7.36kg Eclipse GSX
Mille järgi määratakse siis need nrid, passi järgi? Kui kellegil ymber ehitatud, tuunitud, kaalu vähendatud, mootor vahetatud, passis ei kajastu, mis siis?
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Klassid rinkale.

PostitusPostitas jackpuuk » P Okt 10, 2010 2:18 pm

Oleme seda mõtelnud, sama häda on ju ka klassidega, mis kw järgi tehtud. Tehnilises ju kaaluma ei hakka ja palju mootoreid on sellised, et silma järgi kilovatte välja ei loe, sama ka siis, kui on kaan tehtud, surveaste tõstetud jne. Meie tehnilises on seda võimatu kindlaks teha, tuleb loota ainult võistlejate aususele (nagu seda praegugi on tehtud). Kahjuks annab see mõnele võimaliku eelise, loodetavasti on meie seas ainult tegijad, kes ei karda võrdsete vastu sõita. Muidugi on tegelikult ka ringiaegade põhjal võimalik järeldada, kas auto ikka on õiges klassis, kui näiteks praeguse A klassi auto sõidab lõdva randmega B klassi vähemalt keskmisi või isegi tipulähedasi aegasid, siis tekib ikka kahtlus küll?
Kui aga mootoriga on midagi tehtud ja omanik ise ei tea palju sealt heppasid välja tuleb? Enamik mootorinäppijaid on vähemalt mõned korrad kellegagi kusagil joonele pannud, selle järgi oskavad nad ka ennast klassi määratleda. Nagu öeldud, loodan et sõitjad on ausad, ka teatakse foorumikasutajate autosid tavaliselt, siin muidugi peaksid foorumlased ausa mängu nimel natuke silma peal pidama. Ka on sõitjate seas piisavalt kogenud inimesi, kes on erinevat marki autodega joonele pannud ja teavad, kuidas need tehasekonditsioonis liiguvad.
Ega ma pole ju väitnudki, et lihtne saab olema, sestap ka varakult pihta hakatud :wink:. Igatahes on senised klassid äärmiselt ebavõrdsed B klass 86-130 kw, no mis võimalused alumise otsa sõitjatel on?
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 24 külalist