Missugune käitumine hoiab sidurit?

Üldised küsimused, a la "kumb on parem kas Galant või

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
Nusta
Vana olija
Postitusi: 250
Liitunud: E Veebr 25, 2008 7:09 pm

Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas Nusta » N Jaan 07, 2010 10:04 pm

Ehk siis kuidas on kõige kasulikum käiku vahetada, hoida pöördeid üleval (nt. 2000rpm läheb jõnksuta sisse) või siis lasta pöörded maha?
Olen pikalt mõelnud ja ei suuda ära otsustada kuidas oleks kõige õigem käituda, et hoida siduri ketta eluiga!

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas Sander147 » N Jaan 07, 2010 10:24 pm

ju vist pöörete hoidmine.

kuid vahet sel on. kas sõidad uue kettaga 50 000km. või 51 000km
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas Zafari » R Jaan 08, 2010 9:39 am

Sander147 kirjutas:ju vist pöörete hoidmine.

kuid vahet sel on. kas sõidad uue kettaga 50 000km. või 51 000km



mina vahetan käike vahegaasiga. ise sidurit vahetanud ei ole, sõitnud olen 75K .... nii et ega ta nii ruttu ka ei kulu.
Vahegaasiga palju sujuvam sõit ka ju.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas Janar » R Jaan 08, 2010 8:22 pm

50k pealt kindlasti ketas veel ei lähe ... se peab ikka suht retsimine olema ...

Siduri hoidmine on keeruline teema, aga siduri tapmine on pigem lihtsam teema. Ei maksa sidurit "libistada" kõrgete pöörete ajal, ehk siis hoida siduri peaaegu lahutavas asendis, samal ajal kui pöörded on kõrged. Samuti tapab sidurit kindlasti käru vedamine, paksus lumes sõitmine jne jne, kõrgel käigul ja madalate pööretega liiklemisel.

Aga põhimõte on kindlasti see, et sidur on kasutamiseks ja vatiteki sees teda ei ole mõtet hoida + sidur on ikkagi suhteliselt pika elueaga vigur ...

Terv!
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas erku » P Jaan 10, 2010 9:37 pm

Eelmisel autol vahetasin siduriketta ja surveketta (kusjuures korvi käskisin jätta vana teeninduses) 158 000 kilomeetri pealt ja maha müüsin hiljaaegu selle masina ning spidomeetri näit oli 328 000. Aastaid iga päev ca 100 km tööle linna ja tagasi sõitu + siis linnas sees sõit. Seega on olemas mingisugune kogemus.
Nagu juba ülalpool öeldud, vältida mõtetult gaasi andmist kohapealt äraminekul, kui käiku vahetades ja sidurit vabastades tunned jõnksatusi on käiguvahetuste pööretevalik või ajastus valed. Samuti tuleks vältida siduriga pidurdamisi, kus pannakse sisse madalam käik ja võetakse hoog maha mootori ringi ajamise arvelt sidurit libistades.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas Sander147 » P Jaan 10, 2010 9:48 pm

nuu see 50K oli liht number mida pakkusin. pole siiani pidanud ühtegi sidurit vahetama tutika vastu.nii et ei oska öelda mis oleks kõige reaalsem läbisõit.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
bass wagon
Uus Kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: P Okt 04, 2009 5:52 pm

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas bass wagon » P Jaan 10, 2010 10:11 pm

Kasutaja erku aga talvel ikka pidurdad käiguga ju ja minuarust kui õieti mäletan siis räägiti autokoolis kah et ökonoomsem on pidurdada käiguga.
Mina isiklikult vahetan käike nii,et lasen gaasi maha ja rahulikult käik sisse,ning arvan et see lahendus on mõistlik.
!!Tasa sõuad kaugele ei jõua!!

erku
Vana olija
Postitusi: 355
Liitunud: E Jaan 04, 2010 1:22 am
Asukoht: Tallinn

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas erku » P Jaan 10, 2010 11:36 pm

Üks asi on 4. käigu pealt vahetada sujvalt alla 3. käigule jne. Aga sage näide eriti noorte juhtide ning naisterahvaste juures on kus raiutakse 4. käigu pealt sisse 2. käik ja siis siduriga jõnksutades kus mootori pöörded käivad üles- alla üritatakse lumel ennem ristmikku pidama saada. Nagu vanasti sigulliga seda tehti.
Õppesõitu ma eriti ei kommenteeriks. Kui mu kaasa kunagi aastaid tagasi sõidukooli lõpetas, oli mul tõsine hirm ta kaassõitja olla, sest nii oli teda õpetatud sõitma. Aastatega on asi paranenud, aga kütusekulu on veel ikka ca 1,5l suurem sajale kui mul.
Kuulsin hiljaaegu veel õppesõidust Paide kandis, kus õpetati et kohalt ära minnes ei tohigi peaaegu uuema autoga gaasi anda vaid pead linnasõidul siduriga meelitama auto liikuma (vaene sidur ja üdini tahma täis mootor). Ons olemas veel lollimat nõudmist sõiduõpetaja poolt ?

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas taavik » E Jaan 11, 2010 11:48 am

See ilma gaasita sidurit libistades kohalt minek oli ka minu anisel Tartus autokoolis teemaks. Kusjuures 1,0 Yarisega :shock:
Hämmastav tõesti, mida autokoolides õpetatakse.

Kasutaja avatar
zerowatt
liige
Postitusi: 168
Liitunud: R Okt 13, 2006 4:24 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas zerowatt » E Jaan 11, 2010 12:04 pm

Kui ma kunagi autokoolis käisin siis olid õppesöidu autod kõik diisliga ja õpetaja samamoodi
öpetas et ainult siduriga kohalt minna-pole gaasi vaja anda.Kas praegused õpetajad siis lasevad
bensumootoriga autol ilma gaasi andmata sõitu alustada?Täielikud idikad selljuhul.
Ärge uimerdage teel ees...

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas Zafari » E Jaan 11, 2010 12:10 pm

taavik kirjutas:See ilma gaasita sidurit libistades kohalt minek oli ka minu anisel Tartus autokoolis teemaks. Kusjuures 1,0 Yarisega :shock:
Hämmastav tõesti, mida autokoolides õpetatakse.


on tõesti hämmastav. Ise ntx käikudega pidurdamist ei kasuta üldse. ainult nii et kui ntx sõidan 5'nda käiguga siis lasen lihtsalt gaasi lahti ja nii ta siis vaikselt pidurdab.

Muust sõidustiilist ei ole suurt rääkida midagi. Sõidustiil on kiire ja sujuv. Mootorit ära tahmata ei lase ;)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Bullet
Tegija
Postitusi: 1657
Liitunud: R Juul 30, 2004 7:53 am
Asukoht: Märjamaa ja muud euroopa riigid :)
Kontakt:

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas Bullet » E Jaan 11, 2010 1:41 pm

Teema läheb juba muidugi autokooli teemaks üle, aga eks ma siis patustan ka vähe :D

Mulle kunagi näiteks just kui seda libeda ja öko sõidu lõppastme koolitust tegin, siis õpetaja just käskis reiplat kiirendada kuni 2000 pöördeni ja siis käiku vahetada ja sama teha ka 2, 3, 4 jne.. käiguga kui soovitud kiirus on käes ja siis vahetada suurimale käigule, et kiirust stabiilselt hoida.
Seega see kohapealt ära libistamis jut võtab mul ikka silmad suureks pähe :shock:
Mitsubishist parem on ainult .... kiire Mitsubishi.

Kasutaja avatar
Nusta
Vana olija
Postitusi: 250
Liitunud: E Veebr 25, 2008 7:09 pm

Re: Missugune käitumine hoiab sidurit?

PostitusPostitas Nusta » E Jaan 11, 2010 5:54 pm

Endal oli üks tore juhus siduriga. Väiksest peale räägitud et endast suuremat masinat ei tohi tõmmata, isegi seadus ei luba! Aga minu noor peake õpib ikka omadest vigadest, niiet proovisin ma oma töö bussi (Transitit) tõmmata oma riisikaga tööle. Ise tõmbasin teda tagurpidi sõites ja väiksest mäest üles vedades. Kui ma ta lõpuks 20 meetrit lume peal liigutatud sain ja teistpidi hakkasin ennast keerama, ei lahutanud mu sidur enam miskit. Käike sisse panna ei saanud ja otsustasin siis ta seisma jätta ja rahakotti vaatama hakata. Paari tunni pärast nii hajameelsusest istusin autosse, ja sõitsin autoga minema, siis aga tuli meelde et ennem ju sidurit polnud. Pikemalt juureldes sain aru et ketas oli siis hooratta külge kinni sulanud ja ei lahutanud enam.

Selline käitumine ei hoia minu arust mitte üldse siduri eluiga ja kui veel minusuguseid lolle leidub, siis neilegi see teadmiseks!

Painab mind hoopis see et huvitav kui palju ta reaalselt sellise liigutusega kannatada sai?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 45 külalist