Mure külmkäivitusega

Üldised küsimused, a la "kumb on parem kas Galant või

Moderaatorid: Zafari, sasszz

bbad
Uus Kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: T Sept 27, 2005 10:46 pm
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Mure külmkäivitusega

PostitusPostitas bbad » E Dets 14, 2009 6:23 pm

Tere!
Mure siis selline, et 1999 diisel-Galant käivitus täna hommikul vägagi vaevaliselt.
Tahaks teada, kas see on normaalne nähe, või tuleks eelsüüteküünlad kiiremas korras välja vahetada?
Või kuidas seda eelsüüteküünalde relled kontrollida, sest mingi kuu aega tagasi kontrollisin küünlaid ja paistsid küll korras olevat, kuigi tundusid suht vanad olema.
Oleks tänulik igasuguse info eest, peaasi, et auto paremini käima läheks 8)

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » E Dets 14, 2009 6:58 pm

teeme nüüd nii.et ärme kohe kõik närvi ega paanikasse lähe,kui esimese külmaga auto ei käivitu nii nagu + kraadiga.

kuna külmad käes siis soovitakse teha sellised asjad, enne töökotta sõitmist ja uue aku ostmist.

1. puhasta aku klemmid, ning lase vase määret vahele.
2.käi üle massi ühendused, nii kere kui mootori vahel
3.kontrolli akus oleva elektrolüüdi taset.vajadusel lisa destilleeritud vett( mitte akuhapet)
4.kui õlivahetusest on möödas rohkem kui mäletad,siis oleks aeg ka see ära vahetada. kuna tihti on ka nii,et vana õli on kondensi täis,ning miinus kraadi juures liialt paks,et lasta mootoril ilusti ringi käia.
5.kui diisel,siis oleks tagumine aeg talve küttele üle minna.
6.tasuks kontrollida,vajadusel vahetada diisli küttefilter-võimalik et kondsensine või siis oma töö juba täitnud.
7. eelsüüteküünalde kontrollimine diislitel,oleks vist viimaseid etappe. kui eelnev ei aidanud. normaalsel autol läheb küünla ots punaseks juba 4-15 sekundiga. oleneb margist. MITTE ületada ettenähtud eelsüüteküünalde soojendamis aega.kui armatuuris tuluke kustub,siis on aeg ka käivitada.
8.kui auto ikka ei käivitu võtmest,vaid ainult lükates,siis on võimalik,et mootor juba hõre,ning diisel ei saavuta plahvatamiseks piisavat temperatuuri.
9. kui juba vahepunktidel sai mõistus otsa ja endast pole tegijat,siis pöördu töökotta.

Päikest ja ilusat käitamist ;)
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

walter
Tösine huviline
Postitusi: 107
Liitunud: K Juul 30, 2008 8:11 pm
Asukoht: Harjumaa,Keila V.
Kontakt:

PostitusPostitas walter » E Dets 14, 2009 9:03 pm

vabandan, et segan teemat, aga kas eelsüüteküünalde soojendamine näiteks 2ks ja rohkem korda (süüde sees, ootad, kuni tuluke kustub, süüde välja , uuesti süüde sisse ootad ja paned käima ) möjub küünaldele kahjustavalt? Nimelt läksime söbraga täna vaidlema , mina ütlesin et see ei ole neile hea.oli mul öigus? :roll:
-w- ɐɾɐƃןɐ ǝuןɐɐʇoʇ ʞɥǝ ɹǝʇןɐʌ :D (galant 97a universaal 100kw 2.0 bensiin)

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » E Dets 14, 2009 9:15 pm

ega see just hea ei ole jah.
tean ka miks,kuid kohe ei plahvata :?
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

bbad
Uus Kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: T Sept 27, 2005 10:46 pm
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas bbad » E Dets 14, 2009 9:37 pm

Sander, tänan põhjaliku vastuse eest, kuid kõik sinu 6 esimest punkti on täitsa OK
Lihtsalt mind pani imestama see, et ma sain auto alles kolmanda või neljanda proovimise peale käima, iga kord lasin ca 10 sekundit starterit - see ei ole normaalne.
P.S. olen üle 10 aasta diiselautosid omanud, lihtsalt tahtsin teada, kuidas teistel diisel-Galandi omanikel selle va külmkäivitusega lood on ja mida esmalt kontrollida - igal automargil omad kiiksud...

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » E Dets 14, 2009 9:57 pm

bbad kirjutas: iga kord lasin ca 10 sekundit starterit - see ei ole normaalne.


see ei ole normaalne jah :D
pikalt käiamine pole kunagi hea,nii et:

1. koormad akut-eriti kui on külm
2.koormad starterit
3.diisel jahtub pigem maha,diisel süttib kuskil 1000 kraadi juures.nats alla. ning tahab süttimiseks (kui mälu ei peta) a la 400 RPMi. bensukatel piisab aga 200-st juba

EDIT:
väike nõuanne: diisel autot ostma minnes,valige -5 kuni +5 kraadine ilm. kuna selles vahemikus on diislil kõige keerulisem käivituda.eriti kui tegu on hõredaks sõidetud mootoriga. kui ostu hetkel külmast pärast ei käivitu nii nagu peaks( ütleme max 2-3 korda) siis ütle viisakalt- :lol:

kuid kui ikkagi tahad seda autot nii väga,siis proovi veel suurema külmaga ostma minna. kuid siis on tõenäosus et käivitub.ei tea miks,kuid nii ta on.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

bbad
Uus Kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: T Sept 27, 2005 10:46 pm
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas bbad » E Dets 14, 2009 10:03 pm

Ehk siis pakun ise lahenduse välja:
1. Ostan uued küünlad
2. Kui see ei aita, siis lasen ka plokisoojenduse peale panna

Sellega seoses - millised küünlad valida - NGK või Champion või on veel midagi paremat? Eelmine auto oli Nissan ja seal töötasid NGK küünlad ideaalselt.

Kasutaja avatar
Nusta
Vana olija
Postitusi: 250
Liitunud: E Veebr 25, 2008 7:09 pm

PostitusPostitas Nusta » E Dets 14, 2009 10:34 pm

bbad kirjutas:Lihtsalt mind pani imestama see, et ma sain auto alles kolmanda või neljanda proovimise peale käima, iga kord lasin ca 10 sekundit starterit - see ei ole normaalne.
P.S. olen üle 10 aasta diiselautosid omanud, lihtsalt tahtsin teada, kuidas teistel diisel-Galandi omanikel selle va külmkäivitusega lood on ja mida esmalt kontrollida - igal automargil omad kiiksud...


Sõitsin eelmine talv 20 aastat vana galandiga mille mootori oli hõre, aga eelsüüteküünlad korras. Käivitus nagu linnuke!

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

PostitusPostitas jyrgen72 » T Dets 15, 2009 1:54 am

walter kirjutas:vabandan, et segan teemat, aga kas eelsüüteküünalde soojendamine näiteks 2ks ja rohkem korda (süüde sees, ootad, kuni tuluke kustub, süüde välja , uuesti süüde sisse ootad ja paned käima ) möjub küünaldele kahjustavalt? Nimelt läksime söbraga täna vaidlema , mina ütlesin et see ei ole neile hea.oli mul öigus? :roll:


sai ka kunagi vaieldud ja järgi proovitud. küünlale ( muidugi mitte mootori küljes asuvale) said juhtmed külge pandud ja siis otse akult vool peale, umbes 50 sekundi pärast põles läbi üks juhtmetest,said liiga peenikesd lihtsalt,aga küünal ei muutnud ei oma kuju ega ka oma funktsiooni, st. et ei sulanud see termo ots kokku ja ka hiljem läks uuesti punaseks.
aga see mitmekordne küünalde soojendamine võib nässu keerata relee,kuna sealt klemmidest käib ikka korralik laks voolu läbi ja klemmid läävad soojaks ja kui sa duubeldad soojendamise,siis relee ei jõua vahepeal jahtuda lihtsalt ja see klemmi majandus seal sees võib üles sulada.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

PostitusPostitas jyrgen72 » T Dets 15, 2009 2:11 am

bbad kirjutas:Ehk siis pakun ise lahenduse välja:
1. Ostan uued küünlad
2. Kui see ei aita, siis lasen ka plokisoojenduse peale panna

Sellega seoses - millised küünlad valida - NGK või Champion või on veel midagi paremat? Eelmine auto oli Nissan ja seal töötasid NGK küünlad ideaalselt.


üldjoontes osta peale küünlad mois sobivad sinu auto margiga ja rahakotiga,olgu see küünal odav või kallis,tööd teeb see ikkagi ühte moodi ja siin ei loe firma midagi.

ja sellest plokisoojendusest on ka ju põhimõtteliselt ainult kodustes tingimustes kasu. oled päev otsa tööl või linna peal, voolu järgi panna pole ja auto ikka ei käivitu ju :D ja ka kodus hakkab elektri arve kerkima kohe,kui just otse postist juhe tuppa ei tule :D. hoidsin siin mõned aastad tagasi, kui jube külmad ilmad olid, masinat öösiti juhtme otsas,et hommikul kindlalt käivitus, ja raha läks kohe 300.- eeku rohkem kuus.
kui sa just loomulikult Webastot (ehk seisuahju, e. kerot) ei mõtle autole paigaldada,aga siis pead kindel olema ,et aku ikka vastu peab.

enda 1,9 tdi-l töötas vaid üks küünal ja käivitumine oli raskendatud ka +18 kraadi juures,aga peale küünalde vahetust ja 2 kuud seismist ja -7 kraadi juures , käivitus laitmatult ja esimesel katsel, muidugi jah koos küünaldega ma vahetasin ka pihustiotsad ära. ah jaa ja suvine küte ka veel oli sees.

aga edu sulle ja saa oma auto ikka külmadega ka käima :D
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

bbad
Uus Kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: T Sept 27, 2005 10:46 pm
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas bbad » T Dets 15, 2009 9:02 am

Vahetan siis mingi päev küünlad ära, eks näis, mis saab.
Plokisoojendusega on ka nii, et ühel autol oli see mul peal ja ei pidanud küll seda öö läbi seinas hoidma - ostsin lisaks ajareleega lüliti ja sättisin selle nii, et igal hommikul 2 tundi enne tööleminekut lülitas see voolu sisse ja sellest piisas täiesti, voolu läks ca 20 kw kuus, sest 500w küttekeha oli.
Töö juures ei teki ka mul vooluga mingeid probleeme, meil igal pool väljas pistikupesad olemas...
Aga jah, täna hommikul vägistas ka auto ennast kuidagimoodi käima, selline tunne tõesti, nagu küünlaid ei olekski.
P.S. kuidas seda releed ka kontrollida saab?

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » T Dets 15, 2009 9:43 am

Pisikesemal mootoril ei ole küll pointi jah seda juhet öö läbi sees hoida. Praeguse (tegelikult mitte üldse külma ilmaga) piisaks ka tunnist täiesti. Mis puutub mitmekondsesse käivitusse, siis mina olen alati arvanud, et siis peaks juba midagi ette võtma. Tõenäosus on siiski olemas, et Midagi on vananenud. Vaevalt et siis terve pill nii käituks.
Diislit kasutan ise tööauto otstarbel (kaubik) seega mingeid isiklikke suuremaid soovitusi ja vihjeid ei oska anda. Aga pakun et väike kontroll reis kusagile diislikeskusesse (karla peaks Tallinnas hea koht olema) annaks tõenäoliselt palju vastuseid.

Parimat!
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

pimerebane

PostitusPostitas pimerebane » K Dets 16, 2009 1:30 pm

tere

oleksin pakkunud ise et yks kyynaldest õhtal
kuna uued kyynlad peal siis võid jah kontrollida releed


mina kontrollisin omal releed nii
et panin pirni eelsyyte kyynalte ja raami ehk miinuse vahele
et kui syyte sisse keeran ja eelsyyte kyynaldele vool taha tuleb syttib pirn.
kui pirn syttib jõuab vool kyynaldeni.
minul omal oli nii et vool jõudis kyll releeni ja reele kyll andis voolu edasi
kuid mingi andur mis kapoti all on ei jaganud matsu välja ja arvas et mootor soe
see tõttu ei andnud releele käsklust kyynlaid sooja panna.
kuna andurit ma üles pole leidnud sai salongi panndud nupp et saan valida kas panen releele voolu andurist või otse aku pealt.


loodan et on abi
ja mitsu käivitub ka igal hommikul.
Viimati muutis pimerebane, R Dets 18, 2009 3:36 am, muudetud 1 kord kokku.

bbad
Uus Kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: T Sept 27, 2005 10:46 pm
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas bbad » N Dets 17, 2009 12:15 pm

Niisiis, hommikul vahetasin küünlad ära, eks homme hommikul proovin, kuidas mõjus.
Pimerebane, kus see relee on muidu?

pimerebane

PostitusPostitas pimerebane » R Dets 18, 2009 3:35 am

jah mul tiba teist tyypi mitsu
mootor peaks ainult sama olema
noo ytleme et nyyd kui ikka kyynlad taha lykkan käsitsi
10-15sek nagu võttit näitan kysib kohe kuhu minek
relee asukohta täpselt öölda ei oska aga mingi aeg kui aega saan otsin tiba netist ehk leian sulle vajaliku infot.

:)

bbad
Uus Kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: T Sept 27, 2005 10:46 pm
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas bbad » R Dets 18, 2009 12:39 pm

Niisiis, öösel -25 ja küünalde vahetusest oli nii palju kasu, et sain auto esimese korraga käima. Aga ikkagi pidin ca 10 seki ketrama...
Peab ka vist selle küünalde käsitsi lülituse endale kompunnima, pimerebane, ehk valgustaksid mind natuke, kuidas seda asja teha?
Vägisi jääb selline tunne, et küünlad on väga väikest aega taga, oleks tunduvalt pikemat tsüklit vaja.
Mul on veel vägagi hästi eelmine auto - Nissan Primera - meeles, see käivitus iga ilmaga praktiliselt momentaalselt.

Kasutaja avatar
Raghza
liige
Postitusi: 284
Liitunud: T Okt 13, 2009 8:05 am
Asukoht: Tallinn, Nõmme

PostitusPostitas Raghza » R Dets 18, 2009 2:36 pm

Minul küll diiselmootorit pole, aga probleem ikka.
Eile õhtul ajasin auto aeda sisse, kõik oli tip-top.
Täna hommikul enam käima ei läinud, lubab ja lubab, aga tööle ennast venitada ei viitsi. Aku on väga korralik ja ketrab starterit ilusti ringi.
Panin puhuri kapoti alla sooja puhuma, aga tundub, et ka see ei aita.
Üsna nõutu juba, milles asi võib ometi olla?
Powered by Mitsubishi

bbad
Uus Kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: T Sept 27, 2005 10:46 pm
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas bbad » R Dets 18, 2009 2:56 pm

Ehk on sul bensiinifiltris vesi, mis on jäässe läinud ja nüüd ei saa lihtsalt bensiini kätte?

mitsu22

külmkäivitus

PostitusPostitas mitsu22 » R Dets 18, 2009 4:54 pm

Mul sama pull selle eelsoojendusküünalde taga olekuga.Miinus viiega nii,kui spiraal armatuuris kustus panin starterit ja veerandpöördega mootor plaks käis.Nüüd külmaga vaatan,et soojenemisaeg küll pikenenud pole ja käiates nii umbes 10 sekundit läheb käima aga viskab tagant tomu nagu siis,kui peal olid vanad küünlad,mis ei toiminud.Samas käivitades kogu aeg lubab aga,kui starteri tagant ära võtad sureb välja.Mul masin Space Wagon 2,0 td 60 kw.Milles võib asi olla??Küünlad on vanad 2 kuud,relee hoiab küünlaid taga 5 sekundit.Hoidsin küünlaid taga otse 10 sekundit aga käivitamine ei muutunud.On seal veel mingid andurid,mis käivitamist juhivad???

bbad
Uus Kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: T Sept 27, 2005 10:46 pm
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

PostitusPostitas bbad » P Dets 20, 2009 8:26 pm

Ehk on sul küttefilter saasta täis ja mootor ei saa õieti kütet peale?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 51 külalist