tosool kaob paisupaagist ?

Üldised küsimused, a la "kumb on parem kas Galant või

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

PostitusPostitas cartman » R Nov 06, 2009 4:27 pm

Mitte ei või vaid käivadki. Endal yx diisel kone mis töösooja mootoriga kohapeale käima jättes annab pool seieri liikumis maast ära. Kraade peal ple a pool temp langeb igatahes.
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » R Nov 06, 2009 6:56 pm

Janar kirjutas:Mootor soojeneb, kuni termostaadi avanemiseni, millele ei järgne traagilist seieri tagasi nulli kukkumist, vaid ikkagi järk järguline tõus. Peale seda kui kogu süsteem on jõudnud umbes 95kraadini, käitab radika sensor ventilaatori (seieril on sensor üldse kas ploki või termostaadi küljes), kuni masin on jahtunud 90 kraadini, siis vent seiskub ja temp tõuseb taas natu.

Sealjuures jääb termostaat oma 88 kraadi juures endiselt avatuks!


traagilist kukkumist muidugi ei toimu. kuid siiski toimub. mis sa arvad et radikas olev tosool on ka peaaegu sama soe kui mootoris olev? mille jaoks siis suur ja väike ring üldse kasulikud on? :D
eksid sa samuti radika sensori kohapealt. mida jahutab ventikas? radikat muidugi. kuid miks ta jahutab? sest radikas olev tosool,mis on suurel ringil,on saavutanud liiga kõrge tempi. pealegi,mis kasu on ventika sensorist ploki või termostaadi juures?? mine uuri oma autol seda asukohta.siis tule räägi meile ka. vihjeks-3 sensorit on: radika küljes on 1, ja 2 tk enne termostaati,milledest 1 annab signaali meile armatuuri,ning teine signaali ajule,kas on soe või külm mootor.

ja nii suurt kõikumist ma tõesti ei mõelnud.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Ducati » R Nov 06, 2009 8:12 pm

Aga see ,et mootor soojaks saab siis ronib seier keskele ja sealt ei tõuse ega lange olenematta kui kõvasti piitsa anda on normaalne? Kui auto seisab 10min siis natuke on ikka langend aga muidu sõidu ajal ei tõuse ei lange ... hakkasin mõtlema ,et äkki mingi viga ajan keema pärast:) Või ma lihtsalt ei suuda seda 2.5 automaaidga kuumaks ajada:D

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » R Nov 06, 2009 8:25 pm

sander147 kirjutas:eksid sa samuti radika sensori kohapealt. mida jahutab ventikas? radikat muidugi. kuid miks ta jahutab? sest radikas olev tosool,mis on suurel ringil,on saavutanud liiga kõrge tempi. pealegi,mis kasu on ventika sensorist ploki või termostaadi juures??
ja nii suurt kõikumist ma tõesti ei mõelnud.


Kulla mees, vaielda võib, aga loe mu tekst ikka hoolikamalt läbi, mida rääkisin ma ventika sensori ja mida seieri sensori kohta .....
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » R Nov 06, 2009 8:27 pm

Ducati kirjutas:Aga see ,et mootor soojaks saab siis ronib seier keskele ja sealt ei tõuse ega lange olenematta kui kõvasti piitsa anda on normaalne?


See ON normaalne, ära põe! :)

Parimat!
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » R Nov 06, 2009 8:44 pm

sry. jäi jah üks sõna kahe silma vahele.
armatuuri seieri sensor on muidugi termostaadi juures.

tänane päev ei veere üldse hästi. mõned teavad miks
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

lebokas
Tösine huviline
Postitusi: 144
Liitunud: K Juul 07, 2004 1:07 pm
Asukoht: Soome/Vantaa

PostitusPostitas lebokas » L Nov 07, 2009 12:59 pm

Jahutusventilaatori temperatuuriandur v6ib samamoodi mootoriploki/kaane kyljes olla, ja nii see tänapäevaautodel ongi. 6igemini PCM-i andur, ja jahutusventilaatori lylitab järgi PCM.
Galant 2,4 GDI -99 ´Sport Edition´

klv
liige
Postitusi: 79
Liitunud: T Nov 06, 2007 7:21 pm
Asukoht: tartu

PostitusPostitas klv » P Nov 08, 2009 11:26 am

Ducati kirjutas:Aga see ,et mootor soojaks saab siis ronib seier keskele ja sealt ei tõuse ega lange olenematta kui kõvasti piitsa anda on normaalne? Kui auto seisab 10min siis natuke on ikka langend aga muidu sõidu ajal ei tõuse ei lange ... hakkasin mõtlema ,et äkki mingi viga ajan keema pärast:) Või ma lihtsalt ei suuda seda 2.5 automaaidga kuumaks ajada:D


Sul ei õnnestugi mootorit lõhkumata keema ajada... 6A13 mootori termostaadi avamis temp. on 82`c + efektiivne jahutussüsteem. Seier tõuseb keskele (isegi kriipsuke alla) ja jääb sinna. Oma autol olen ma ainult ühe korra suutnud jahutusventilaatori käima saada-oli mega kuum ilm ja lasin kolmandaga mööda liivateid 4000+ pööret... Kuna konkreetsel isendil on enamus pöördemomendist juba 1500-2000 rpm juures saada siis tavasõidul üldjuhul rohkem pöördeid ei kasutata ka(va. juhud kus mõnele buumarile koht on jälle vaja kätte näidata :twisted: ). Ventikad töötavad ainult palavaga ja ka siis kliimat jahutades. Teema kehtib siis 6a13 mootori kohta. Väiksemad mootorid kõigutavad tempi rohkem, ehk siis piinates lähvad kuumaks-eriti kehtib 80`te lõpp ja 90`te algus-aga ka mitte ülemäära.
Dosooli kadumise kohta: Mul omast käest selline näide-kui auto ostsin kadus vaikselt dosooli kuskile eriti peale pikemat sõitu. Auto all tilku ei olnud ja ka summutist välja ei tulnud-peale pikka otsimist ja diagnostikaid avastasin väikse lekke mootoritagant kust salongi läheb. No ok, panin uue vooliku-aga tosooli ikka kadus(tegin vist isegi siia foorumisse teema...) leidsin teise lekke eest filtri soojusvaheti juurest jne... Ühe lekke kaotasin ja teine tekkis-põhjus: termostaat oli väikse vahega kinni kiilunud ja tekitas survet süsteemi mis siis erinevaid nõrku kohti lekkima pani-rahuliku sõiduga oli kõik korras aga kui pöördeid andsin surus kuskilt jälle välja-vahetasin termostaadi ja lasin igaks juhuks kaaned ära survestada ja korras. Kui kellegil dosooli kaob peaks asjaga tegelema sest kehvemal juhul võib mootorist ilma jääda. Üks nipp kah asja juurde: Kui kahtlustate leket minge töökotta kus kliimasid täidetakse neil on olemas ultraviolettvalgusele reageerivat ainet(selline rohekas vedelik) mis siis pärast lambiga vaadates vastu helendab, paluge seda üks "näputäis" ja valage omale radikasse, tunnike sõitu linnapeal ja teil on lekke koht teada...
galant 2,5 v6 :D


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 63 külalist