tosool kaob paisupaagist ?

Üldised küsimused, a la "kumb on parem kas Galant või

Moderaatorid: Zafari, sasszz

mitzz
Uus Kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: K Juul 01, 2009 10:30 pm

tosool kaob paisupaagist ?

PostitusPostitas mitzz » P Aug 16, 2009 8:54 pm

jama selles et tosool kaob paisu paagist ja ei saa aru ka kuhu ja seda on alles siis märkata kui pikkemad maad sõidan :(

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » P Aug 16, 2009 8:55 pm

Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

mitzz
Uus Kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: K Juul 01, 2009 10:30 pm

PostitusPostitas mitzz » P Aug 16, 2009 9:27 pm

proovisin ka külma mootoriga radika kork lahti ja gaasi anda vähekene nagu tuli sealt välja kas siis viga tihendis ?

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

PostitusPostitas jyrgen72 » P Aug 16, 2009 9:31 pm

loe veel kord see sanderi poolt antud foorumi link läbi ja saad oma kõhklustele suht täpse vastuse.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

mitzz
Uus Kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: K Juul 01, 2009 10:30 pm

PostitusPostitas mitzz » P Aug 16, 2009 9:35 pm

järelikult sis ongi viga selles!

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » E Aug 17, 2009 4:10 pm

mitzz kirjutas:proovisin ka külma mootoriga radika kork lahti ja gaasi anda vähekene nagu tuli sealt välja kas siis viga tihendis ?


Kui väheke tuleb, siis on ok, sest ringlus on ikka sees radikas, veepump ju lööb .. Häda on siis kui sealt ikka gaasivajutuse peale purskkaev tekib.

Korras pillil peaks nii olema et kui gaasi vajutad, siis ei tule, aga lahtilastes peaks natuke nö. üle ajama ...

Katsu esialgu ikka lekked ka üle kontrollida ..

Terv
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Ducati » N Nov 05, 2009 12:34 am

Kasutan teemat ära ... endal ei kao küll midagi aga olen täheldanud ,et temp näidik ronib keskele ilusti ja isegi autole piitsa andes sealt keskelt ta ülespoole pole kunagi ronind? Kas see peabki nii olema või mul midagi katki?:D Olen proovind igate moodi väga hooga sõiduga jne. no istub täpselt keskel normi peal ja ei liigu üles. 2.5 v6 jutt siis...

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » N Nov 05, 2009 8:30 am

termostaat reguleerib sul seda ringlust seal. hoiab mootori tempi võimalikult ühtlasena. 85-90 kraadi vahel.

kuid tglt ikkagi peaks natuke rohkem esialgu tõusma. üle keskmise. siis kokub kolks alla,kuna termostaat avaneb ja läheb suurele ringlusesele. see jahutab mootoorit maha,alla 88 kraadi(umbes) siis termostaat jälle sulgeb,ning temp hakkab jälle keskmise poole liiikuma ja natuke üle selle.

umbes selliselt peaks see töötama.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

muffik
Vana olija
Postitusi: 297
Liitunud: L Juun 02, 2007 12:41 am
Asukoht: wild wild west

PostitusPostitas muffik » N Nov 05, 2009 10:23 am

kus juures mul kaob ka paisupaagist tosool ära ,radikast ära ei kao-ilusti täis.kui pisupaaki tosooli valada kadus mingi 1-2 päevaga ära ,paak on kunagi ka maas käind ja katki see polnd .kuhu see kaob ei tea ja nii olen sõitnud ca 5aastat,tosooli sinna ei kalla ka kuna näib mõttetu :roll:
oli:galant 91a,1.8i
galant 97a,2.0td
on:accord 97a1.8
56618456

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » N Nov 05, 2009 11:09 am

vala ikka tosooli ka paisupaaki. loe mu antud linki alt see teema läbi. saad aru miks seda vaja teha on !!!!!!!
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » N Nov 05, 2009 5:01 pm

sander147 kirjutas:termostaat reguleerib sul seda ringlust seal. hoiab mootori tempi võimalikult ühtlasena. 85-90 kraadi vahel.

kuid tglt ikkagi peaks natuke rohkem esialgu tõusma. üle keskmise. siis kokub kolks alla,kuna termostaat avaneb ja läheb suurele ringlusesele. see jahutab mootoorit maha,alla 88 kraadi(umbes) siis termostaat jälle sulgeb,ning temp hakkab jälle keskmise poole liiikuma ja natuke üle selle.

umbes selliselt peaks see töötama.


Päris seaduspäraseks seda lugeda ei saa, sest erinevatel autodel on termostaadi avanemise temperatuur erinev. Üldiselt avanevad termostaadid kuskil 95 kraadi juures, aga on ka palju termostaate mis avanevad juba 82 kraadi juures ... Ja peale mootori ja jahutusvedeliku töötemperatuurile jõudmist hoitakse temperatuuri normis (90-95) ventilaatori abil, mitte enam (juba avanenud) termostaadi abil.

Terv
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » N Nov 05, 2009 9:47 pm

oot oot.

nu mitsudel on keskmine termostaadi avanemis temp kuskil 88 kraadi eks??

see aeg kui termostaat lahti on,on suur ringlus,mis jahutab mootorit.kuna radikas on ju alles jahe tosool(see pääsebki ringlusesse mootorit jahutama) ning kui suur ring on ka juba piisama tempi saavutanud. 90 midagi kraadi,sisi läheb alles vent tööle. kuna kogu süsteem on auto jaoks nn ülekeemenemas. vent jahutab ja jahutab,kuniks temp on langenud alla termostaadi avanemis punkti, siis läheb termostaat uuesti kinni. vent jääb ka vahepeal seisma(ventil on radika küljes teda tööle rakendab temp andur). ning kogu protsess hakkab otsast peale kuni termostaadi avanemiseni jne jne
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Manki
liige
Postitusi: 136
Liitunud: R Apr 20, 2007 9:22 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Manki » N Nov 05, 2009 11:48 pm

Pigem on nii, et kui mootor on saavutanud õige töö temperatuuri ehk siis ~90 kraadi, voolab tosool suurel ringil et mootorit ühtlasemalt jahutada. Ventikas töötab temp anduri pealt ja selle ülesanne on hoida seda etteantud temperatuuril. Korras jahutus süsteemi puhul ei tohiks küll tempi näidik peale õige tempi saavutamist liikuda pmst grammigi.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » R Nov 06, 2009 12:01 am

mis moodi sul see temperatuur sul seal kõigub siis,kui temp näidik seisab kohapeal?? :D :D :D temp näidik näitab temperatuuri kõikumist. eelnevalt kirjeldatud protsesside käigus toimub pidev temperatuuri muutus. mõnede kraadide võrra
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Manki
liige
Postitusi: 136
Liitunud: R Apr 20, 2007 9:22 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Manki » R Nov 06, 2009 12:10 am

Esiteks kõigub temperatuur paar kraadi siia sinna ja nii väikest kõikumist ei registreeri temperatuuri näidik. skaala on ju ka mingi 60-120 kraadi paari sentimeetri peale jaotatud.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Sander147 » R Nov 06, 2009 11:44 am

ei tea. minu näidik kõigub küll. sealt ka see jutt.
ka teisel autol kodus kõigub see näidik.

va juhul kui sõidad ühtlast maad.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » R Nov 06, 2009 3:58 pm

Ei tea, pole küll ühelgi masinal seda seierit üles alla hüppamas näinud.

Mis aga puutub termostaadi töösse siis antud juhul oleks selle näite puhul situatsioon pigem selline.

Mootor soojeneb, kuni termostaadi avanemiseni, millele ei järgne traagilist seieri tagasi nulli kukkumist, vaid ikkagi järk järguline tõus. Peale seda kui kogu süsteem on jõudnud umbes 95kraadini, käitab radika sensor ventilaatori (seieril on sensor üldse kas ploki või termostaadi küljes), kuni masin on jahtunud 90 kraadini, siis vent seiskub ja temp tõuseb taas natu.

Sealjuures jääb termostaat oma 88 kraadi juures endiselt avatuks!

Auto mootori juures ei saaks olla kuidagi tervislik pidev temperatuuri sõelumine 80 kraadi ja 100 kraadi vahel ...
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw

Kasutaja avatar
Manki
liige
Postitusi: 136
Liitunud: R Apr 20, 2007 9:22 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Manki » R Nov 06, 2009 3:59 pm

Just seda ma üritasingi seletada :)

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

PostitusPostitas cartman » R Nov 06, 2009 4:04 pm

Janar kirjutas:Ei tea, pole küll ühelgi masinal seda seierit üles alla hüppamas näinud.

Mis aga puutub termostaadi töösse siis antud juhul oleks selle näite puhul situatsioon pigem selline.

Mootor soojeneb, kuni termostaadi avanemiseni, millele ei järgne traagilist seieri tagasi nulli kukkumist, vaid ikkagi järk järguline tõus. Peale seda kui kogu süsteem on jõudnud umbes 95kraadini, käitab radika sensor ventilaatori (seieril on sensor üldse kas ploki või termostaadi küljes), kuni masin on jahtunud 90 kraadini, siis vent seiskub ja temp tõuseb taas natu.

Sealjuures jääb termostaat oma 88 kraadi juures endiselt avatuks!

Auto mootori juures ei saaks olla kuidagi tervislik pidev temperatuuri sõelumine 80 kraadi ja 100 kraadi vahel ...


Arvan et sander ei mõelnudki nii suurt kõikumist
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » R Nov 06, 2009 4:15 pm

cartman kirjutas:Arvan et sander ei mõelnudki nii suurt kõikumist


Jah seda kindlasti, tõin pigem näite sellele, et mida ühtasem on mootori töötemperatuur, seda paremini ta ka toimib.
Muidugi, kui tegemist on näiteks 90 kraadil avaneva termostaadiga, siis on muidugi termostaadi sulgumine täiesti reaalne ka sõidu ajal, aga seieris se ei tohiks siiski kajastuda. . . + on olemas ka alates 70 kraadist avanevaid termostaate (enamus uuematel masinatel peaks olema umbes 80 kraadil avanevad.)

Lisan siia veel ühe ekstreemse näite, mille varal on Sandri teooria õige. Nimelt diisel autod, mis ilma lisakütteseadmeta võivad külma ilma korral kohapeal tiksudes üsnagi külmaks käia.
Sigma 3.0 V6 24V @ 151kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 60 külalist