Heliisolatsioon

Üldised küsimused, a la "kumb on parem kas Galant või

Moderaatorid: Zafari, sasszz

m1

PostitusPostitas m1 » K Juun 07, 2006 3:05 pm

Tõstan küll vana teema üles, aga oleks paar küsimust, millest ehk teistelegi kasu.

Mis kasu on uste isoleerimisest? Välismüra ju eriti ei sega. Kas mootori värin kandub ustesse edasi ja sealt siis tekib müra salongi?

Milline oleks sobiv eelarve, et auto vaiksemaks teha? Ütleme nii et põhiliselt segab rehvimüra, aga kui saab kuidagi mõistliku tööga ka mootorimüra vähendada, siis võiks seda ka teha. Kas mingi 5-6K oleks mõistlik summa, et ei peaks hiljem kahetsema mõttetut kulutust?

morgan
Site Admin
Postitusi: 1819
Liitunud: K Juun 23, 2004 6:37 pm
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

PostitusPostitas morgan » N Juun 08, 2006 1:24 pm

m1 kirjutas:Tõstan küll vana teema üles, aga oleks paar küsimust, millest ehk teistelegi kasu.

Mis kasu on uste isoleerimisest? Välismüra ju eriti ei sega. Kas mootori värin kandub ustesse edasi ja sealt siis tekib müra salongi?

Milline oleks sobiv eelarve, et auto vaiksemaks teha? Ütleme nii et põhiliselt segab rehvimüra, aga kui saab kuidagi mõistliku tööga ka mootorimüra vähendada, siis võiks seda ka teha. Kas mingi 5-6K oleks mõistlik summa, et ei peaks hiljem kahetsema mõttetut kulutust?


arvan et, uste sisse paigaldatud kõlarid teevad ehk paremat häält kui paljas ukseplekk vastu ei kaja. Ise plaanin isoleerida tagaistme alumise osa, pagaasniku ja tagumised rattakoopad. Sealt siseneb minuarust enim teemüra.

usku
liige
Postitusi: 250
Liitunud: E Sept 19, 2005 12:10 am
Asukoht: tallinn

PostitusPostitas usku » N Juun 08, 2006 1:33 pm

ja kindlasti on üks efektidest see, et musa ei kosta välja nii palju... maru piinlik on, kui endal autos musa valjusti mängib ja see tänavale kostab nii, et kõik järgi vaatavad (sest välja jõuavad ennekõike kõrged helid :D)

endal on olnud võimalus võrrelda colti (haljas ukseplekk) ja mondeot (vilt + pigimatt ustes) ning esimesel juhul kostab musa välja väga hästi, teisel kohe üldse mitte!
Termicolt Mitsunaator

Kasutaja avatar
Moger
klubi liige
Postitusi: 530
Liitunud: R Apr 23, 2004 1:48 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas Moger » P Juun 11, 2006 1:37 pm

m1 kirjutas:
Mis kasu on uste isoleerimisest? Välismüra ju eriti ei sega. Kas mootori värin kandub ustesse edasi ja sealt siis tekib müra salongi?


Kui sa minu eelmist postitust loeksid, siis seal kirjutasin, et mattidega ei isoleerita midagi vaid lisatakse plekile massi, mille tulemusena pleki vibratsiooni sagedus läheb madalaks. Uste puhul on gi see probleem, et toestamata (kinnitamata) pleki pind on väga suur ning see hakkab igat väikest võnget võimendama kaasa vibreerimisega. Sinna mattide panemine vähendab seda.
Kõlarid ustes on juba teine teema. Kui sa paned kõlari ämbrisse, siis ei tule sealt mingit häält välja. Kõlari kõlakoda peab olema võimalikult jäik ning ukse katmine isolatsioonimaterjaliga hädavajalik.
Maksumuse kohta oskab meie foorumist vast kõige paremini rääkida Vipp, kuna tema on ehitanud muusikaautosid, räägi temaga.
Ei, nohh, teoorias olen ma tugev :P

Kasutaja avatar
Lauks
liige
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 11:16 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Lauks » L Juun 17, 2006 6:47 pm

Moger kirjutas:Kui sa minu eelmist postitust loeksid, siis seal kirjutasin, et mattidega ei isoleerita midagi vaid lisatakse plekile massi, mille tulemusena pleki vibratsiooni sagedus läheb madalaks. Uste puhul on gi see probleem, et toestamata (kinnitamata) pleki pind on väga suur ning see hakkab igat väikest võnget võimendama kaasa vibreerimisega. Sinna mattide panemine vähendab seda.

Moger räägib õigust. Ostsin seda pigimatti ja ladusin seda esialgu pagassipõhja ja esiustesse (üks pakk ootab veel laiali plätserdamist) - kere jäi küll vaiksemaks, kuid hakkas samas nagu madalalt kumisema.
Hea, et vähemalt mõnel on kahe roolilatiga auto.

Motamees
Uus Kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: T Juul 18, 2006 11:37 pm
Asukoht: Saaremaa

PostitusPostitas Motamees » T Juul 18, 2006 11:47 pm

jalg kirjutas:olen näinud , et tehakse ka katuse pigi materjaliga se millel pole liiva küljes .
pidavat odavam olema ja seda peab ka kuumapuhuriga panema.

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2096

Ja lahti pole ukse küljest (laest ka mitte) veel tulnud. Palju vaiksemaks tegi.

Kasutaja avatar
-V-
liige
Postitusi: 309
Liitunud: R Veebr 02, 2007 9:49 pm
Asukoht: Kuressaare 5268900

99a Sedaan Galandile Pigimattide paigaldamine..

PostitusPostitas -V- » N Aug 13, 2009 3:58 am

Puhkus tulemas ja plaanis veidi Pigimatte paigaldada..
Katsun teha niipalju kui võimalik, aga samas Väga palju raha kulu ja lammutamist ka ei taha..
Probleem Just rehvi müraga.. maanteel ka veidi mootorit kuulda..
Kuskohast oleks soovitatav alustada ja mis jätta lõpupoole või üldse tegemata ?!
niipalju kui lugenud olen, siis soovitatakse tavaliselt: uksed, koopad, tulemüür, pagasnik...
Aga Mina küll erilist mõtet pagassi tegemisel ei näe.. või on see tõesti oluline :shock:

Millised üldse paremad on.. neid on tavaliselt 2-10mm kaaluga ja 2kg/m² - 7kg/m² tihedusega
Search Is Your Friend !

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Ducati » N Aug 13, 2009 8:10 am

Kussjuures tegin oma galandile ka esiuksed 2mm matiga üle. Ja galandile on seda lihtsalt rõõm teha. Head suured augud ja mahub seal toimetama imehästi:) Isegi kuumapuhur mahub vahele hästi:)

Kasutaja avatar
-V-
liige
Postitusi: 309
Liitunud: R Veebr 02, 2007 9:49 pm
Asukoht: Kuressaare 5268900

PostitusPostitas -V- » R Aug 14, 2009 1:55 pm

Kunagi tahtsin Juhi ust lahti kangutada, aga Mõistus sai sel kohal otsa, kui tuli el. akende lülitite paneel kuidagi kätte saada.. pole ühtegi kruvi enam kuskilt leidnud ja jõuga tõmmates hakkas juba ragisema.. Kuidas selle lõpuks kätte saab ?!

Kui palju seda pigimatti 1 ukse kohta läks ?!
Search Is Your Friend !

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Zafari » R Aug 14, 2009 5:19 pm

kas lülitipaneelil ei ole ainult 1 kruvi, see siis selle augu põhjas mis peaks käepide olema. see lahti ja siis peab tõmmates ära tulema minumeelest.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Ducati » R Aug 14, 2009 10:57 pm

Sellega maadlesin ise ka... aga ta on jah selle kuramuse metall raami taga kinni nagu. Korra tõmad ukse eemale ... ja siis üles.
Ja kulu on nii et 8 lehte on 1 pakis. Ja täpselt 1 pakk... noortehnikus 315 foolimuiga variant.
Ise tegin veel täna tagauksed ja pagassi luuk ning koopad taga. Ehk siis veel 2 pakki. Aga tulemus on oi oi oi kui märgata. Ja peale selle ,et salong on vaiksem mängivad ka kõlarid palju paremini sisse.

Maryok
Uus Kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: E Mai 12, 2008 9:39 pm

PostitusPostitas Maryok » R Okt 02, 2009 10:18 pm

ega jah, isegi peaks ära tegema, pagasniku esialgu sest päris kehva on kuulda väljast kuidas bassikas plekki väristab. linnas ei taha foori taga kuidagi valjemaks panna :oops:


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 65 külalist