Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

Üldised küsimused, a la "kumb on parem kas Galant või

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

PostitusPostitas margusvk » T Sept 30, 2014 10:22 am

Kuna käin jahikursustel, siis hakkasid mõtted vaikselt maasturite suunas liikuma. Öeldakse küll, et "Ega raha pole rukis, seda saab talvel ka", aga ega seda raha kunagi piisavalt ei ole. Seega esialgu jäid mõtted säärase auto peale http://www.auto24.ee/used/1786295 . Välimuselt täiesti II generatsioon, kuid tiivad külgedelt rohkem "punnis" ja kübe faceliftitud. Alguses kahtlesin konkreetse masina aastaarvus, milleks 2003, kuid saksamaa automüügi lehelt leidsin samasuguse pilli http://ww3.autoscout24.de/classified/25 ... asrc=st|as . Mis kas II ja III generatsiooni tootmine vahepeal kattus II generatsiooni kasuks?, Kes teab valgustada?
Miks ma lühikest maasturit vaatama jäin? Kuna ma B kategooria lubadega, siis pika maasturi puhul jään isegi kerghaagise vedamisega seadusandliku poole pealt jänni. Samas jahimehena metsas turnides peaks lühemaga lihtsam olema, kuigi jah, talvel maanteel on kehvem aga see selleks.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

Re: Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

PostitusPostitas taavik » T Sept 30, 2014 3:57 pm

See on siiski 2. generatsioon. Alates 1998 aastast hakati vist tegema sellist imelikku. Aga jahi vaates mõtle eelkõige sellele, kus jahis käid ja mida/keda püüad. sellest lähtuvalt saab ka liikurit valida. Kui tahad hardcore jahimasinat, siis vajab see lingil olev masin päris korraliku töötlemist :)
Minu puhul on siiski reaalsus see, et tänaseks saaksin vabalt hakkama ka esiveolise Colt'iga. Metsas käin siiski enamuse ajast jalgsi. Auto jääb seisma kuskile kas metsa äärde või sinna, kus tee/põld otsa saab. Lisaks veel see, et tavaolukorras võid saada kohalikult põllumehelt korraliku kolaka, kui tema värskelt külvatud taliviljast praegusel ajal oma maasturiga üle kihutad.
Seega noore jahimehena investeeri see raha pigem korralikku jahivarustusse.

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

PostitusPostitas margusvk » K Okt 01, 2014 10:21 am

No jahivarustusse investeeringud on niigi plaanis ja need ajavad ausalt öeldes silmad punni pähe, kui hakkad näiteks jahirelvade hindu vaatama. Kui plaanida tulevikus jahtida linde, väike- ja suurulukeid, siis oleks vajadus kolme erineva kaliibriga jahipüssi järele pluss püstol. Valides uut ja teistest tootjatest tunduvalt odavamat, kuid siiski head CZ'i toodangut, siis saaks kuni 3000 öiroga vajalikud relvad ostetud pluss muud kodinad sinna juurde, mida kõike vaja läheb. Relvade valikul tuleb tahes tahtmata vaadata ka, kui palju mingi kaliibri padrunid ka maksavad jne jne.
See selleks, kuid võimaliku maasturi ostmise vajadus ei oleks jah nii terav ja erilist hardcore'i ma ka ei hakkaks võimaliku maasturi omamisel ka harrastama. Lihtsalt mõningad kohad, kuhu jahi mõttes minna vaja ei pruugi olla alati tavasõidukiga väga sõidetavad. Loomulikult saab paljudes kohtades ka tavasõidukiga käia, mida ma ka oma kalamehe karjäärile tagasi mõeldes teinud olen. Meelde on jäänud sellised käimised just tagasisõitudel, kus imestad, et kuidas ma küll sellised mülkad läbi sõitsin ja järve/jõe äärde kohale jõudsin :). Kuid jah, hetkel on maasturimõtted piirdunud esimeses postituses toodud II generatsiooni lühikeste Pajero'te näol. Vaadanud ja mõelnud olen ka III generatsiooni lühikesi Pajero'id. Võimalik, et see hullus ja meeltesegadus läheb mul mingi aeg üle või siis leidub soodne "pargimaasturi" nagu näiteks Outlanderi pakkumine. Kiiret mul sellega ei ole, seega vaatab, mis sest asjast üldse saab aga eks eelluuret vaja ju teha.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

Re: Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

PostitusPostitas taavik » K Okt 01, 2014 8:31 pm

Üldiselt arvan, et selleks otstarbeks on selles Pajeros autot piisavalt. Küsimus on, et kas sul õnnestub leida isend, millel raam ja muud olulised osad säilinud on. Minu arust on neil tüüpveaks raami mädanemine tagumisest otsast. Seda nii esimesel, kui ka teisel generatsioonil.
Aga kui juba ostmiseks läheks, siis ma võtaks 2,8 liitrise mootori automaakastiga ning kindlasti super select vahekastiga. See 2,5 on suht jõuetu. Samuti on kõikidel tuttavatel ja ka mul endal selle mootoriga mingeid jamasid olnud (plokikaaned kõverad, kolvid lõhki seest jne).
2,8 peaks seda lühikest kere ka suht normaalselt edasi liigutama. Äkki on ka kütusekulu väiksem + super selectiga enamasti kaasnev taga- ning keskdifri lukud.

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

PostitusPostitas margusvk » K Okt 01, 2014 8:37 pm

Selge pilt ja tänud info eest. Tean kõrva taha panna, kui asi peaks tõsiseks minema. Siis tean, mida uurida ja vaadata.
Eks see ole selgemast selgem, et sellises vanuses korraliku isendi leidmine saab olema paras "ikaldus". Võimalik, et otse Saksamaalt äkki leiab miskit, kuid siis hakkab rolli mängima ka hind, sest ega Saksas ei ole eriti odavam midagi. Eks see ole ka pealesattumise teema. Aga eks ennegi magavale kassile hiiri suhu jooksnud :).
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

PostitusPostitas margusvk » P Jaan 25, 2015 5:14 pm

Varsti saab kaks kuud, kus olen oma kodukoha jahtkonnas pea iga nädalavahetus ühisjahis kohal olnud ja erinevates maasturites kaasas sõitnud. Omal maasturit ei ole (veel) ja nii mul tuleb kellegile "sabale saada", et kütiliinis koht sisse võtta.
Olen istunud jahikäikudel erinate aastakäikude Nissan Navara'des, Ford Rangerites, Suzuki Jimny's, Mitsubishi L200's, kuid kõige eredam on siiski ühe mehe 2. generatsiooni lühike 2,5 liitrine ja 73 kW "suurte ratastega" ja vintsiga varustatud Pajero. Eile sõitsime koos mööda rabaserva kraavi ääres, vajusime kuskil jääst läbi, kus põhi korralikult mudane. Jauras ja jorises, kuid välja ronis. Tõsine elukas! Jahtkonnas veel üks vana Toyota Land Cruiser ja uuem kahe ukseline Nissan Patrol, mida siiani ainult eemalt vaadanud. Vana 80'te Land Cruiser on ka tõsine putukas, kuid Patrol raibe on raske juba tühjaltki ja ega see Patroli omanik eriti teelt kõrvale ei keera ka :). Seega omale jääb senini sihiks ikkagi 2. generatsiooni lühike Pajero.
Nüüd patrasin ette pika jutu, kuid küsida tahaks hoopis siinsete asjatundjate arvamust. Pajero omaniku sõnul on 2. generatsiooni Pajerol 2,5L 73kW mootor parem kui 2,8L 92kW. Mees on vana mootorimees ja üldiselt "lollusi" ei räägi. Tema sõnul pidi 2,8L 92kW kergemini kuuma kartma. Ja üleüldse pidi 73kW mootor kindlam olema.
Mis kostate?!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

Re: Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

PostitusPostitas taavik » E Jaan 26, 2015 10:46 pm

Omast kogemusest ütlen, et kardab ka see 2,5 mootor kuuma (4D56T peaks mootori kood olema). See on kasutusel juba kaheksakümnendate Galantidel. On vist uuendatult kasutusel siiani. Minu plaan oli 2,8 vaadata. See 2,5 on siiski suht jõuetu mingites olukordades.
Samas see auto kaal on selline suhtumise teema. Mu Pajero kaalub ka pea 3 tonni, kuid see ei sega sellega kuskil metsas ja rabas ronimast. kogu selle jahihooaja jooksul oleme pidanud seda 1 kord sikutama - paar sentimeetrit jäi puudu ja eks olin ka ise veidi süüdi. Samas oli ka "koorem" suht suur - 4 jahimeest, 2 koera ja 1 siga + kogu muu kraam.
Ehk mida öelda tahan on see, et saab ka raskema autoga hakkama, kui läheneda asjale mõistusega. Kui Jimny ja mudarehviga Terrano ees lähevad, siis olen ikka Pajeroga järgi trüginud :)
Ehk pika jutu kokkuvõtteks - mina valiks 2,8. Kuid ma ei ole ka mingi mootorispetsialist. Minu argumendid on mujal - rohkem kW, suurem vääne ning tavaoludes ka sama või veidi väiksem kütusekulu. Kui panin 2,5 mootoriga Pajerole alla 32'' mudarehvi, siis tõusis kütusekulu u. 13 liitri peale (enne oli 10-11) ja tundus olulisel jõuetum.
Preagu on päev läbi metsas nelikveoga ukerdades 11-12, muidu 10 ja alla.

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

PostitusPostitas margusvk » T Jaan 27, 2015 8:51 am

Ma kipun sinuga Taavi samamoodi mõtlema, et võimsama mootoriga on rohkem eelist, kasvõi selles, et mitte mootorit nii lihtsalt keema lasta. Eks paljuski on maasturi maastikusuutlikus kinni ka rooli ja istme vahelises tihendis. Loll jääb tankiga ka mudasel pinnasel kinni :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

Re: Pajero generatsioonid ja vahemodifikatsioonid.

PostitusPostitas taavik » T Jaan 27, 2015 10:14 pm

Mu vana 2,5 mootor läks ühe korra keema - lõdvik otsustas murduda, viskas osa jahutusvedelikku välja. Avastasin ja jätsin kohe seisma. Temp näidik ei jõudnud tõusta, kuid sellest piisas, et kaanele pragu sisse tõmmata ja see kõveraks painutada.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist

cron