Minu Galandi saamislugu ... meenutus aastast 2006

Kõikvõimalikud ja võimatud küsimused, mis mujale ei sobi.(ostu-müüki siin ei toimu)

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
Moger
klubi liige
Postitusi: 530
Liitunud: R Apr 23, 2004 1:48 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Minu Galandi saamislugu ... meenutus aastast 2006

PostitusPostitas Moger » R Okt 30, 2009 3:35 pm

Kuna foorumi hooldustööde käigus on minu galandi toomislugu ära kustunud, siis nüüd, oma auto taassünni puhul (teemaarendus liikmete autodes minu auto teema all) kaevasin teema streetrace.org foorumist üles ja panen siia uuesti üles, head lugemist.

Posted: 06.09.2006 16:35

Tahtsin osta Mitsubishi Galant 2,5 V6. Netis jäi juba ammu silma väga ilus, rikkaliku varustusega ja vastavalt ka suht kallis 2000a isend. Lõpuks sai siis aeg võetud, et naisega väike puhkus Saksamaal teha. Auto broneeritud ning lennuki pilet ostetud.
E. Lennuk viis Frankfurti, auto oli Weiterstadtis, mis asub Darmstadti küljeall. Frankfurtist bussiga Weiterstadti ja siis 500m jalgsi ning oligi autoaed leitud. Omanik tundus väga mõnus inimene ja koht usaldusväärne. Mingi väike Hyundai esindus, 4-5 inimesega, aga äri paistis hästi minevat ja müüja oma autode kvaliteedis kindel. Auto hinda põhimõtteliselt alla ei lasknud, kuigi hind oli suht soolane (varasemalt sain telefonis mingi 300euri alla, aga see oli pmst suusoojaks) -> paistis, et tal ei ole vajadust auto iga hinna eest maha müüa.

Niisiis, auto oli nagu ka piltidel täielik kompu. Testisin mitu tundi igast mõeldavate trikkidega niipalju kui oskasin ja enne soovitatud oli. Mootor ei teinud mingeid võõraid hääli, käigud vahetusid kiiresti ja tõrgeteta (automaat-tiptronic). Elektroonika (ja seda on seal ikka väga palju) töötas kõik, mida vähegi proovida sain. Korralikult hooldusraamatud täidetud (kah eri esinduses teenindatud, sellepärast kaks raamatut). lisadel (17“ veljed, sportsumps, madaldus) olemas kõik TÜVid ja kilometraaz (~106 000) klappis igal pool ilusti. Ühesõnaga nagu üks korralikult ja regulaarselt hooldatud auto olema peab.

Kuna amtid juba kinni, siis ööbisime hotellis.

T. Vajalikud paberid olemas, number olemas, võtmed kätte rahavahetus ja puhkus Saksamaal võis alata. 600km Frankfurtis Berliini läks naksti. Mingeid probleeme polnud. 220kmh oli minu julguse piir, aga tundus, et resurssi oleks enamakski olnud. Ühesünaga üliõnnelik puhkaja olin.
Mõned päevad Berliinis.

L. kl.7 Poola poole. Kiiret ei ole, eksleme vähe Berliinis. Siis Saksa kiirtee. Poola piiril ilge järts, vähemalt tund läks seal oodates. Probleemitult üle Poola piiri. Natuke metsavaheteid ja siis kiirteele.

L. kl. 13 umbes 200km Poola piirist (autoga olin sõitnud kokku umbes 1000km) järsku rahulikul sõidul ~100kmh sirr, käik väljas, pöörded jooksid üles ja nii ongi. Õnneks veeres auto mingile kahe tee suubumiskohta, seal oli tee piisavalt lai, et sai rahulikult ära parkida. Ohutuled peale, ma olen alati mõelnud, et milleks krt seda ohukolmnurka veel vaja on, aga siis käis kl mõte peast läbi, et see tuleks vist nüüd kasuks, sest seal täristati ikka nagu täiega. Pärast mõningast katsetamist leidsin, et see asi ei lähe ikka puhkamisega paremaks. Niih, peale kiirteel hüplemist ja üle piirde turimist leidsin mingi diiselmootorite paranduse sealtsamast, kus oli LAUSA ing. keelt kõnelev omanik. See saatis paar jorssi kaasa. Need natuke nokitsesid ja siis ütlesid, et servis, servis ja kutsusid maanteeabi, ise kepsutasid minema.
No tuli siis maanteeabi auto, viskas need valge-oranz topsikud teele ja ütles (kusjuures jällegi täiesti normaalses ing. keeles), et tema ei oska meid kah aidata, aga kui me tahame, siis ta võib meile puksiiri kutsuda. Peale kõnet ütles, et puksiirteenus 200zl ja kas oleme nõus (nagu meil oleks mingi valik olnud). Ütles, et puksiir tuleb 30 min. pärast ja kaapis minema. ootasime siis 1,5h ja tuligi auto. Vaatas meid, vaatas autot ja teatas, et pukseerimine maksab tegelikult 400zl. (100eur) mnjah, seis ei olnud muutunud, meil polnud endiselt valikut, olin kergelt närviskah, juu oleks saanud temaga kaubelda, aga mul pea muid mõtteid täis, et mis kurat me nüüd teeme, kodust mingi 1300km kaugusel. Tüüp lubas meid mingi servise juurde viia, aga laupäev ja keegi ennast siis ei liiguta, et alles esmaspäev võetakse jutule. Ma ei olnud eriti vaimustuses mõttest, et mingid poolakad mu käimari laiali löövad ja siis teatavad, et ma pean selle kokkuladumise eest teise auto hinna välja köhima, aga ma ka ei teadnud, kuidas auto siit minema saada. Valikutes oli auto viia kiirteeäärsesse parklasse, kuhu oleks saanud probleemideta järgi tulla või siis sinna servisesse.
Kuna sel hetkel ei teadnud kas leian kedagi, kes järgi tuleks, siis lasin servisesse viia.
Servise omanik tuli kohale, tegi värava lahti, aitas auto treila pealt maha, tegi korraks kapoti lahti, pani mootori käima ja teatas, et tõenöoliselt peab käimari ära vahetama aga mehaanikud tulevad alles esmaspäeval. Tegin talle selgeks, et ma võibolla saan auto, mis mind sealt Eestisse transpordib ja kuidas ma siis auto aiast kätte saan, kui värav kinni on. Kui ta nägi, et ma nii kergelt orki ei lähe, siis oli juba leebem variant, et ehk on ikka mõni väiksem probleem ja vast saab ka 4-5 päevase remondiga hakkama, aga jätkasin oma joru, mille peale kaotas tüüp suht kiirelt huvi kogu asja vastu ja lükkas mind oma aiast välja. Hakkasin siis oma tel. arvet kasvatama: välja valitav kõne ~16eek/min vastu võetav 6,5eek/min.

Reaalseid variante oli 3.
1)poolhaagistreiler mingile sõiduautole järgi. Kiire, mugav ja läheks maksma tõenäoliselt kütuse ja haagise rendi, seega ka suhteliselt odav. Ületamatuks probleemiks sai aga E kat lubadega juhtide leidmine. Tuleb välja, et neid minu tutvusringkonnas ei ole või on suht vanad mehed, kellele käiks see reis kergeltöelda tervise peale.
2)Jäetakse saksas 1 auto suurele treilerile peale laadimata ja siis korjatakse mind üles. Kah suht hea variant, aga hinnaks öeldi 15k ja naisega oleksime pidanud ise kuidagi koju saama.
3)Naise õe mehe tuttava tuttaval vms. oli 1 kohaline puksiirtreiler, mida pmst saaks niisama, aga see neelab hullult kütust ja maks kiirus hea teega on 90kmh reaalselt siis 70-80kmh. Leidsime ka kaks meest C1 lubadega ja see tundus mulle tol hetkel parim variant, et vähemalt hakkavad poisid kohe sõitma. Eestis aeti treila peale ka üks Escort, millega siis mina ja naine pidime Eestisse sõitma.

L.kl. 00 Poisid hakkasid treileriga Viljandist liikuma.

Kohalik aeg oli 11 kui me hotellikohta otsima hakkasime. Selgus, et sel ajal tegelikult enam tube ei anta ja ega ei ole kah. Siiski juhatati meid ühte kohta, kust sai nö apartmendi – 2 tuba, diivan, tugitoolid, 2 voodit, uhke dussiruum ja suht luksuslik olek = 70eur kahele koos hommikusöögiga (hommikusöögi hulka kuulus ka nädalakese aegunud jogurt, aga see väike asi). Kua kurnav päev seljataga, siis uni oli hea!

P. hommikul kl 11 helistasin ja sain teada, et ületatud on Leedu-Poola piir. Noh, tundus, et on kohe kohal, kuna ollakse ju samas riigis .

P.kl. 15 helistasin uuesti – 150km Varssavini. Väike arvutus ja noh, peaks õhtul 22-23 kohal olema, sai rahulikumalt hingata. Jalutasime linnapeal, mille nime keeldub minu keel välja väänamast, aga pmst 5km Poznanist kiirteed mööda Berliini poole.
Poolas veedetud 3 päeva jooksul nägin 4 avariikohta, millest 1 oli sikliga. Aga poolakate sõidukultuuri ja teede puhul näib usutav.
Seda kah, et ega poolakas eriti keeli räägi. Mulle juhtusid seal mõned kes rääkisid ing. keelt ja hotellides sai ka saksakeeles, aga reeglina tolka polniz. Või siis tuli abiks ka vene keel, mida mitu korda öeldes saadi mõttest aru, kuna keeled on sarnased, noh nagu meil soomekeelega vast.
Tegime ka kiire legendi, et kuidas meid üles leida kui kiirteelt tulla.

P.kl. 21 helistan ja saan teada, et nad on alles Varssavis, kuna istusid 3h mingis ummikus (meenub, et on pühapäev ja kõikseemats üritab linna sõita) ja siis nad sõitsid teeotsast mööda, mis läks mitukümmend kilti maksma. Mnjaa, kella 23 plaani võib unustada.

E.kl 1.00 helistan, kuskile on nad juba jõudnud, aga päris kindel ei ole . nad ei tahtnud selle surmaga kiirteele minna ja seega üritasid mööda tavateid õigesse kohta jõuda, aga see maksis neile u 3h ja nad pidid ikka kiirteevõtma ning kiirteemaksu maksma ja siis täpselt minu legendi järgi tulema – järgmisel päeval selgus, et nad olid meist paari km kaugusel pensukas ümber pööranud, et aikrt, läheb liiga võsaks ära. Igatahes kell oli natuke 4 läbi kui treiler meie juurde jõudis ja oh seda rõõmu kui hea meel on sel hüljatud maal inimest näha ja kuulda. Ajasime veel kiirelt Escorti maha ja Galandi peale ning sõitsime natuke sellest, juba okserefleksi tekitavast, suvekodust eemale võpsikusse, et hommikuni magada. Lubasin sinna hakata igal suvel lilli viima, aga samas lubasin ka Poola enam mitte kunagi minna, näis kudas minu lubadustega on.
Öö möödus rahulikult.

E.kl 12 saime liikuma.

Edasi oli suht tuim täristamine kuni Leedu piirini. Kuigi kl 00-02 ajal sadas vihma ja vahepeal ikka väga hullusti, just seal kus tee oli v kitsas ja puudusid teetähised, see võttis üsna läbi.
Treila juhid vahetasid iga 3h järel, mina aga pidin kogu aeg ise sõitma. Poola liiklusoludest ei ole mõtet rääkida, sellest on palju juttu olnud, või siis ainult seda kui veider oli vaatepilt, mil ühes reas oli treila ja rekka ühes suunas ning vastu tuli rekka teises suunas – teepervel jalutamine või rattaga sõitmine täiesti vastunäidustatud.. Kütus on natuke odavam kui Saksamaal, diisel oli 4zl ja 95 oli vist 4.35z, aga Eestis ikka odavam.

E.kl. 19 Varssav oli talutav, paar väiksemat ummikut ja suurlinnale omane sebimine, aga 1,5h saime läbi.

T.kl. 3 Poola-Leedu piir. Mina kui auto omanik kobisin treilasse ja läksime siis piiripunkti. Kükitavad siis need piirnikud seal oma majakeses ja lõugavad läbisegi üks poola ja teine leedu aktsendiga venekeelt, aru ei saa mitte mummigi. Pika seletamise peale siiski: alates 6t veoautost hakkab Poolas teemaks, mida poisid enne muidugi ei teadnud ja leedukal on tegelikult veel hullem, et ükskõik mis veokas, kohe peab maksma. Maks ise on mingi suht mõtetu u 150eek, aga poolakas lõugab, et trii tõsjats zlott straf budet (16keek siis umbes) ja vehib kätega nagu pöörane. Saatis meid siis nurga taha ütles, et tuleb välja. Helistasime vahepeal tuttavale rekkamehele ja tõesti selline asi olemas ja trahvid päris kopsakad. Käib siis tükk aega ümber meie ringi nagu kass ümber palava pudru ja rahuneb kui leiab dokumentide vahelt 50eur. Saame dokumendid tagasi kommentaariga: a mašõõna uvas daragaaja ... no aitähh ... oleks mingi sara olnud, oleksime juba 50min sõidus olnud.

T.kl. 4 umbes saime liikuma.

T.kl. 6 päike hakkab tõusma. Olen 18h järjest roolis olnud, päike hakkab silma paistma, mis paneb silmi kissitama, aga kinniste silmadega on ju veel parem ja sellises seisus on sekundiuni väga kiire tulema. Paar kiiremat teeservast päästmist ja teatan, et ma ei saa enam nii. Teeme pooletunnise pausi Statoilis ja see on juba nii meeldivalt tuttav, et koduigatsus kipud peale. Ka maastik ja teed on nii kodused. Saan 20 min silmad kinni hoida ja tukkuda. Edasi tuli ka teeremont, kus üks rada oli ainult avatud ja fooriga reguleeritud. Foori tsükkel oli oma 10min (suht pikad lõigud), seda kasutasin efektiivselt magamiseks

Läti ja Eesti piirid möödusid sekeldusteta. Vahepeal tuli üks autojuhtidest ja päästis mind kah mõneks tunniks roolist.

T.kl. 15 Tartus. olime 27h järjest liikunud väikeste pausidega ja läbinud umbes 1300km. Kiire jagamistehe ja keskmiseks kiiruseks saame 48kmh. Veel Leedus oli see alla 45kmh. Küte läks mulle esialgse arvutuse järgi maksma ~7000eek. + 100eur puksiir kiirteel + 50 eur Poola piir + mõned tuhanded poistele elupäästmise eest + 4 in söömine joomine teepeal, aga tegelikult ei olnud kogu see aeg üldse isu, adrenaliin oli nii pinges. Otsustasin, et isegi kergelt pääsesin.

Auto viisime mehaaniku juurde, käimari õli lisamisest ei piisanud Kui mootor seisab ja süüde on sees, siis on kangi R ja D asendi peal kuulda mingit kõrinat u 3sek vältel. Praegu ei ole asja veel lahti võtnud, et ja täpsemalt pole viga teada.

Praegu üritan saksa müüjaga ühendust saada. Sekretär võttis kl minu numbri ja lubas ühendust võtta, aga pidevalt on tal kliendid :S.

Vot ka nii võib minna selle auto toomisega! Varuge aega, kannatust, seiklushimu ja kindlasti raha – et ei lähe täpselt bena raha taskus, sest välismaa ja eriti Poola on hädasolijate vastu väga õel!

Posted: 25.10.2006 12:49

Niisiis loo kokkuvõte.

Auto seisis umbes kuu aega, kuna seni jagelesin auto müüjaga. Nüüd sõidab ja olen väga rahul.
Auto müüja maksis lubatud 500EUR jupi eest, mis on nüüdseks ka ilusti laekunud.
Remont läks u. 14 tuhat, sinna hulka kuulus käimari õli mingi 8 liitsrit, hunnik erinevaid filtreid ja muu pudipadi, mis ostetud autol ära tuleb vahetada ja loomulikult see kuramuse hüdro muhv, mis katki läks.
Auto toomine saksast koos tel kõnede, altkäemaksude, treila kütuse, autojuhtidele valuraja ja muuga läks samuti sinna 15k kanti.

Niet kui keegi küsib, palju auto toomine Saksast maksab, siis ma arvan, et noh umbes 30 tuhat :lol:
Ei, nohh, teoorias olen ma tugev :P

Kasutaja avatar
Laas
liige
Postitusi: 146
Liitunud: P Mär 15, 2009 10:20 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Laas » R Okt 30, 2009 5:12 pm

Haha, paras seiklus ikka, autole huvitavat ajalugu juurde! On, mida lastelastele kunagi rääkida :D
Tohib küsida, mis selline aparaat tol ajal ka maksis ?

Kasutaja avatar
Moger
klubi liige
Postitusi: 530
Liitunud: R Apr 23, 2004 1:48 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas Moger » P Nov 01, 2009 5:07 pm

Kui ma nüüd õigesti hinda mäletan, siis oli suurusjärgus 10 000 eur, vist natuke peale.
Ei, nohh, teoorias olen ma tugev :P

veix81
Uus Kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: P Jaan 11, 2009 8:08 pm
Asukoht: Põltsamaa/Tartu

PostitusPostitas veix81 » P Nov 01, 2009 6:15 pm

Päris huvitav oli lugeda :wink:

Kasutaja avatar
Martinez
Tegija
Postitusi: 2209
Liitunud: N Okt 15, 2009 1:19 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas Martinez » P Nov 01, 2009 7:43 pm

:D päris keeruline värk :) peaasi et ise rahul oled oma masinaga :)

OnuJack
huviline
Postitusi: 53
Liitunud: T Mai 25, 2010 4:04 pm
Asukoht: Taani, Eesti (Kuressaare, Viljandi, Tallinn, Tartu)
Kontakt:

Re: Minu Galandi saamislugu ... meenutus aastast 2006

PostitusPostitas OnuJack » P Mai 30, 2010 5:05 pm

väga põnev lugemine :)

Vaatan, et mul läks veel vägagi hästi. Ostsin Leedust Galandi 93a hatchback, 2.0 TD. Jõudsin ilusti sõites Eestisse, kuid teenindusse jõudes hakkasid "üllatused" ridamisi välja tulema. Auto ise maksis 14k eeku koos transiitnumbrite ja kindlustusega.

Nüüdseks on asi sõidukorda saanud - kokku 12k eeku läks remondi sisse. Sellist vigade peitmist ei ole varem kohanud (eks oma rumalus oli ka mängus - asi läks natu emotsionaalseks ära, kuna auto väga meeldis).

Usun, et remondimehed kes seda masinat mul siin Eestis tegid, saavad veel pikka aega õllekannu taga selle auto remonti muljetada :D

Kuldne reegel: ennem, kui auto ostad, pane vähemalt 10k eeku remondi jaoks kõrvale.
kõik on mööduv ;)

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Minu Galandi saamislugu ... meenutus aastast 2006

PostitusPostitas Zafari » P Mai 30, 2010 5:20 pm

OnuJack kirjutas:Kuldne reegel: ennem, kui auto ostad, pane vähemalt 10k eeku remondi jaoks kõrvale.


Täpselt nii ongi kusjuures ;)
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

vunts
Uus Kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: L Mär 06, 2010 8:09 pm

Re: Minu Galandi saamislugu ... meenutus aastast 2006

PostitusPostitas vunts » E Mai 31, 2010 5:34 pm

Eks ta ole jah.Autoost on tihti nagu õnnemäng.Ise ostsin aasta tagasi esimese "suure" auto:Mitsubishi Space Wagon.See on ju ka maast laeni elektroonikat täis,tihti mõttetut.Midagi kohutavat pole veel juhtunud,aga väike hirm on küll.Üks asi,mis sel margil kehva,on stabilisaatori "kondid".Eelmine aasta vahetasin ühe poole oma ja sel aastal teise poole.Ometigi on jälle mingi kolks tekkinud.Kas tõesti sama asi?Samas,kui kõik need hädad on üle elatud,on rõõm võimsast ning kiirest masinast suurem.

OnuJack
huviline
Postitusi: 53
Liitunud: T Mai 25, 2010 4:04 pm
Asukoht: Taani, Eesti (Kuressaare, Viljandi, Tallinn, Tartu)
Kontakt:

Re: Minu Galandi saamislugu ... meenutus aastast 2006

PostitusPostitas OnuJack » T Juun 01, 2010 9:01 am

amorditugilaager ka vist vahest kukub kolistama - enda omal sai ka lodevad kondid ää vahetatud ja väike kolin on ikka sees veel. Remondispets ütles, et vb olla see tugilaager kolistab.

vunts kirjutas:Eks ta ole jah.Autoost on tihti nagu õnnemäng.Ise ostsin aasta tagasi esimese "suure" auto:Mitsubishi Space Wagon.See on ju ka maast laeni elektroonikat täis,tihti mõttetut.Midagi kohutavat pole veel juhtunud,aga väike hirm on küll.Üks asi,mis sel margil kehva,on stabilisaatori "kondid".Eelmine aasta vahetasin ühe poole oma ja sel aastal teise poole.Ometigi on jälle mingi kolks tekkinud.Kas tõesti sama asi?Samas,kui kõik need hädad on üle elatud,on rõõm võimsast ning kiirest masinast suurem.
kõik on mööduv ;)

Bullet
Tegija
Postitusi: 1657
Liitunud: R Juul 30, 2004 7:53 am
Asukoht: Märjamaa ja muud euroopa riigid :)
Kontakt:

Re: Minu Galandi saamislugu ... meenutus aastast 2006

PostitusPostitas Bullet » T Juun 01, 2010 11:11 am

poisid, see ei ole kolinate arutamise teema.
Mitsubishist parem on ainult .... kiire Mitsubishi.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 52 külalist