2. leht 2-st

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: E Dets 22, 2014 10:39 pm
Postitas erkki40
Ei kurda, väga hästi töötab, mootor töötab ühtlaselt ja vaiksemalt kui ennem, ei saa arugi, et mootor töötab, tuleb lasta korralikus kohas paigaldada ja hooldada.
See kuu kulunud kütusele 60 eur. gaas +20 eur. bensiin, see 60 eurot on 2 paaki,
20 eurot bensiin püsib paagis kuu aega, kuna kulub vaid käivitusele.

HEAD JÕULUAEGA!!!

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: E Dets 22, 2014 11:08 pm
Postitas kiilakas
On su auto mootoril ikka otsesissepritse?

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: T Dets 23, 2014 1:25 pm
Postitas erkki40
külgsissepritse

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: T Dets 23, 2014 1:37 pm
Postitas kiilakas
Jaa, titt lugu, siis oled valesse foorumisse sattunud.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: N Okt 13, 2016 9:10 pm
Postitas tanele
Terekest, ärataks vana teemat veidi ellu :)

Endal on olnud 3 gaasiseadmega autot, nüüd viimane on Mitsu Grandis 2.4 121kW 2008a, automaat, 10l/100km.
Ostes tehtud teadlik valik, et kas auto koos gaasiseadmega või diisel.
Tuli bensukas ja kohe LPG peale, paak tagumiku all. Läbitud 1,5a 40000km (sellest 5000 3,5 tonnise autorongina, rasked töötingimused).
Tegu on Mitsu väitel "ühe oma klassi võimsama" mootoriga, ise kasutanud seda 1,25 tonnise haagissuvila lohistamisel läbi Euroopa, üle Alpide, Austrias, Norras jne.
Lubatud max haagis piduritega on lausa 1,8 tonni ja kuna reisiseltskond 2 täiskasvanut + 2 last, siis täisautost rääkida ei saa (7 kohta muidu), võiks ressurssi üle jääda küll. Ja minna jaksab päris kenasti ka mägisemal alal.

Jätaks kõrvale "naised saunas rääkisid" jutud ja uuriks, kas kellelgi on reaalseid kogemusi-fakte (100K-200K läbisõitu autol vähemalt Mitsu LPGga?).
Seisukohti, et "gaas ei määri nagu bensiin", "gaas kuivatab mootorit", "salong on kogu aeg gaasihaisu täis" jms paluks mitte kribada. Neid kuulnud aastate jooksul "teadjatelt" piisavalt.
Kui sõidaks lihtsalt Eestis ringi ja käiks niisama autoga Euroopas sõitmas, siis kindlasti eelistaks LPGd ise. Kahele autole ise kohe paigaldanud korraliku asja, pole probleeme.
Ennast huvitaks, et kas kellelgi on kogemusi, kuidas viimase otsa Mitsu mootorid LPG-ga eluea mõttes toimetavad ?
Väidetakse, et Pajerol näiteks vist 3.5 mootoriga oli jamasid (aga 3.8 jälle juba ok) - klapipesad (ingl.k. valve seat).
Klapipesade osas just ongi väike kahtlus - LPG põhiprobleem ju ongi, et ta põleb (väidetavalt) kõrgema temperatuuriga, kui bensiin.
Igatahes lausa spets mootori osad LPG jaoks olemas, tugevdatud. (stelliidist ?)

Kui nüüd rasketest oludes ikka pikalt 3000 pöördega lasta raske koormaga... ja karmimatel tõusudes vahepeal 4000ga keevitada, siis huvitav-huvitav...
On kellelgi kogemust ?
Eestis max lubatud haagisega tiirutades võiks ilmselt sama välja teha, on keegi sikutanud paate-haagiseid aastaid ?

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: R Okt 14, 2016 2:50 pm
Postitas kiilakas
Tere.
Sõltub mis generatsiooni gaasiseade peale pannakse. Ise olen küll karburaatormootoriga Lada, GAZ 24 ja Gaz 53-ga vene seadmetega sõitnud. Kuigi kapriisne, oli ta bensiinikriisi ajal elupäästja. Kruvisid gaasipliidil supipoti alt ballooni ära ja sõitsid. Tean, et otsesissepritsega (GDI) Mitsu mootoritel kui vale gaasiseade peale panna, põlevad pihustid ära sest nad vajavad jahutamist. Kui siis LNG seade ehk. Sel põhjusel jäi ka oma Pajerole paigaldamata. Nüüd vähe sõitmist ka ja ei tasu ära. Siiski tehaseseadmed on töökindlamad. Siin foorumites olnud palju nurinat, et GDI-d ei olegi saadud korralikult tööle.
P.S.Õigus, Volgal oli mul Opeli originaalseade peal, sõitis hästi ja haisu ka ei olnud.
Terv.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: R Okt 14, 2016 7:38 pm
Postitas tanele
Eks selle tasuvuse arvutamisega ole nagu on, kui palju ei sõida, siis isegi ei viitsiks gaasi peale panna - eriti kui head kohta paagile poleks (!).
Kuna Grandise keskmine oli 10/100le, siis tasus ära juba ca 20 000-ga. Sai kohe 5000 Norras sõidetud, kus diisel oli 1,5vms EURi, bens 1,7 ja gaas 0,6 :)
Ehk siis gaasiseadme maksumusest (1100 EUR) pool tuli tagasi suht kohe.
Endal kogemused ainult 4-nda põlvkonna seadmetega, viies vist pidi juba nii mudelipõhine ja integreeritud olema, et see ilmselt läheb "tehaseseadme" kapsaaeda rohkem, eraldi paigaldatakse ilmselt vähem... Neljandaga üldiselt ise jõu erinevust pole tundnud, mingi väike erinevus nagu oleks. Kõik mootorid olnud vabalthingavad.
Samas kõikide autodega on alguses jubimist ja edasi-tagasi sõitmist olnud seoses reguleerimisega.Sellega seoses soovitaks kõigile "uutele paigaldajatele" - arvestage, et kohe ei pruugi asju paika saada. Käige pinda, helistage, minge kohale, näidake ette jm.
Mitsuga sai ikka 2 korda pärast veel tagasi mindud. Reguleeriti nii paagi täituvust kui surveastet. Enne viimast surveastme regulli oli ikka tuntav vahe minekul.
Kütusekulu - sõltub jalast :)
Minu jalaga bensu tõepoolest ca 10 nagu paberite järgi ja gaasi ca 12l/100 (täis paak kuni tühi paak, bensuga sõit max paar km).
Aastane LS 25000km, hinnavõit 100km pealt ca 4EURi hetkel, aastas 1000EURi.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: P Veebr 12, 2017 12:08 am
Postitas intu
Olen oma Grandisega sõitnud jämedalt 60 000 + km ja pole probleeme gaasiga olnud. Küünalde eest tuleb hoolt kanda siis on ok.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: E Veebr 13, 2017 8:14 am
Postitas kiilakas
Tere.
Foorumites kuulda pigem GDI mootoritel probleemid pihustitega mis kipuvad ära põlema. Küünlad nii või teisiti peaks iriidiumid olema. Karburaatori puhul on mured nullilähedased. Seepärast ootakski Rohkem GDI kohta informatsiooni. Kütuse hind jälle tõusis ju.
Terv.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: K Mär 01, 2017 9:33 am
Postitas ronny
Gaasisedme paigaldanud kasutajad võiks kirjutada, kus nad lasid seadme paigaldada ja kuidas rahul tehtud tööga. Ega suuremaid kohtasi 4-5 vist ongi ainult.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: K Mär 01, 2017 10:29 am
Postitas kiilakas
Tere.
Rääkisin just autoteeninduse meestega (Subaru). Nende seisukoht oli, et usaldavad ainult tehases paigaldatud seadmeid kuna bensiinimootori - klapid - pihustid - küünlad ei ole ette nähtud gaasi jaoks. Pidavat mootorit kuivatama "ära sööma". Mu oma VAZ, GAZ-le pandi juba vene ajal Betooni tn. Tallinnas propaaniseadmed peale ja olin vaga rahul kuigi haises pisut sest laadimine tol ajal käis pakiruumist. Opelil oli seade juba tehasest peal, laadimisots välja toodud ja seda muret ei olnud. Tegemist oli karburaatormootoritega ja teema hoopis teine. Sõita sai tavalise balloonigaasiga 3 rubla/tk.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: P Apr 23, 2017 5:01 pm
Postitas tanele
ronny kirjutas:Gaasisedme paigaldanud kasutajad võiks kirjutada, kus nad lasid seadme paigaldada ja kuidas rahul tehtud tööga. Ega suuremaid kohtasi 4-5 vist ongi ainult.

Mina oma Grandisele lasin paigaldada Gaznetis. Hetkel veel 100% ei julge soovitada, aga üldiselt rahul. Kui ca 150 000 sõidetud saab, siis julgen soovitada ka juba. Tundusid asjalikud ja sain ka vastused mõnele "kiuslikumale"/keerukamale küsimusele.
Huvitavalt kombel töökaaslane hiljem mainis, et tema sõbra-sõber vms jälle omas selle kohaga negatiivset kogemust - gaasi ülekandeliini/torude materjal olevat kehva olnud, väidetavalt hiljem teises kohas välja vahetatud. Tõele ei pretendeeri, üldiselt väldin sõbra-sõbra juttude väga tõsiselt võtmist.
Varasemate paigalduste meenutamisega läheb raskeks. Vahepeal oli 4a paus, kui sai hübriidi kasutatud ja nüüd viimased ca 2a Grandisega. Eelviimane oli Lasnamäel Linnamäe teel ja suht kindel, et tegu oli Gazland-iga... samas praegu vaatan, et nad väidetavalt ainult ca 3a paigaldanud, juu siis nimi oli ikka teine. Igatahes, kui seal Linnamäe teel veel tegutsevad, siis olid asjalikud, suht lihtne leida, olid kohe tee ääres ja LPG paigaldusele spetsialiseerunud ainult.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: P Apr 23, 2017 6:52 pm
Postitas tanele
kiilakas kirjutas:Tere.
Rääkisin just autoteeninduse meestega (Subaru). Nende seisukoht oli, et usaldavad ainult tehases paigaldatud seadmeid kuna bensiinimootori - klapid - pihustid - küünlad ei ole ette nähtud gaasi jaoks. Pidavat mootorit kuivatama "ära sööma". Mu oma VAZ, GAZ-le pandi juba vene ajal Betooni tn. Tallinnas propaaniseadmed peale ja olin vaga rahul kuigi haises pisut sest laadimine tol ajal käis pakiruumist. Opelil oli seade juba tehasest peal, laadimisots välja toodud ja seda muret ei olnud. Tegemist oli karburaatormootoritega ja teema hoopis teine. Sõita sai tavalise balloonigaasiga 3 rubla/tk.

Huvitav oleks saada Subaru autoteeninduse meeste kommentaari, et väidetavalt Subaru LPG probleeme tekitab ka vale süüte ajastus... Kas sellel "naised saunas rääkisid" jutul on tõepõhi all, et tihtipeale Subaru mootoritel süüte ajastus (valve clearance inglise keeles) on tiba paigast ära ja ka selle tõttu mootorid "tiksuvad" veidi ? Ajastuse kontrollimise intervall pidi ka pikem kui tihti teistel markidel olema, ca 150 000 juures vms ? Teised jälle räägivad, et ei kontrollita tänapäeval midagi enam - elektrooniline süüde sätib ise kõik paika ?

Ise aru saanud nii, et LPGga põhiprobleem ongi see, et ei hooldata enam pärast süsteemi. Päriselus läheb süüde paigast ära, ette on nähtud reguleerimine, aga kui seda mitte teha, siis võibki tulemuseks olla lahja segu ja klappide põlemine (ka ilma LPG-ta). Ja mootorid, mille klapid on väga täpselt piiripealsed disainitud, siis saavadki otsa...
"Kuiv mootor" - mina saanud nii aru, et alates sellest, kui plii bensiinis keelati, on kõik bensukad "kuivad" mootorid. Bensiini määrimisomadused on ... olematud. Kuna LPG põleb puhtamalt ja kaob see viimane põlemissaaduse sodi ära põlemiskambrist, siis on turul kaheldavad kasuteguriga komplektid (flashlube jms), mis sodi juurde lasevad :). Kõik see on kaheldav, kuna suht keeruline on öelda, kui palju siis ilma LPG ja koos LPGga mootori eluiga erinevad. 1% ? 2 % ? 5% ? 10% ?. Mikromootorile vast väga ei ole mõtet LPG paigaldada, palju suuremal mootoril enne kapremonti ressurssi on, 350000 ?
Ma ise arvanud, et minu jaoks pole enam vahet, kas mootor vajab kap-remonti nüüd 25000 varem või hiljem, kui juba kilometraaž selline...

Inglise keeles huvitavat väga tehnilist lugemist: http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: P Apr 23, 2017 6:56 pm
Postitas tanele
Lisaks juurde ka mõtte, et LPG komplekti kvaliteet on väga tähtis. Kui komplekt jama on ja näiteks segu on kogu aeg lahja mingi jama tagajärjel, siis... nojah. Ise ikka saanud alati korraliku komplekti peale, seni vist kõik BRC tooted olnud. Seda komplekti mudelit kusjuures paigaldajad ei kipu ütlema, tuleb alati ise pommida infot.
Valetasin, hoopis KME Nevo komplekt koos Hana pihustitega pandi Mitsule peale. Internetist kurtmist ei leidnud.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: L Sept 02, 2017 2:41 pm
Postitas tanele
Vahepeal enda LPG-ga jõudnud 65 000 peale.
Mingil imelikul põhjusel viimase aasta jooksul 2x käinud LPGd reguleerimas (üks kord kattus ka LPG hooldusega) - miskipärast läheb kurjam paigast ära. Seni tasuta tehtud, eks näis...
Võtab ainult pool tunnikest, aga eks ikka tüütu.
Muidu väga aru ei saagi, jõudu on piisavalt, aga kui suurem koormus masinale taha panna, siis saab kohe aru (haagis).
Segu läheb liiga rikkaks huvitaval kombel.
Seni pole sellist pulli masinatega olnud, eks näis, kuidas edasi läheb - hetkel on jälle ülimalt ergas.

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: N Jaan 18, 2018 1:31 pm
Postitas SiimS
Mobiles müüakse uusi Mitsusi mille gaasi seade peal, kas tehas on selle appruuvinud? Mõlgutan mõtteid, et mis energiaga enda igapäeva auto 5.a pärast peaks olema. Elektrikat ja hübriidi veel ei tahaks, diisel kindel no-go.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

Mingi infokild http://gazeo.com/up-to-date/news/2016/M ... ,9322.html

Re: Autogaas, mida arvate?

Postitatud: T Aug 06, 2019 9:11 pm
Postitas tanele
2a möödunud nagu lennates ja see postitus jääb ilmselt minu viimaseks.
Grandis läheb varsti müüki, uus auto kohe olemas.
LPGa jõudsin ca 115 000 läbi vurada, endiselt kõik super, nii et ilmselt julgeb soovitada.
Edu kõigile gaasitajatele, ei tasu naftakunne nuumata ülearu !