Terekest, ärataks vana teemat veidi ellu
Endal on olnud 3 gaasiseadmega autot, nüüd viimane on Mitsu Grandis 2.4 121kW 2008a, automaat, 10l/100km.
Ostes tehtud teadlik valik, et kas auto koos gaasiseadmega või diisel.
Tuli bensukas ja kohe LPG peale, paak tagumiku all. Läbitud 1,5a 40000km (sellest 5000 3,5 tonnise autorongina, rasked töötingimused).
Tegu on Mitsu väitel "ühe oma klassi võimsama" mootoriga, ise kasutanud seda 1,25 tonnise haagissuvila lohistamisel läbi Euroopa, üle Alpide, Austrias, Norras jne.
Lubatud max haagis piduritega on lausa 1,8 tonni ja kuna reisiseltskond 2 täiskasvanut + 2 last, siis täisautost rääkida ei saa (7 kohta muidu), võiks ressurssi üle jääda küll. Ja minna jaksab päris kenasti ka mägisemal alal.
Jätaks kõrvale "naised saunas rääkisid" jutud ja uuriks, kas kellelgi on reaalseid kogemusi-fakte (100K-200K läbisõitu autol vähemalt Mitsu LPGga?).
Seisukohti, et "gaas ei määri nagu bensiin", "gaas kuivatab mootorit", "salong on kogu aeg gaasihaisu täis" jms paluks mitte kribada. Neid kuulnud aastate jooksul "teadjatelt" piisavalt.
Kui sõidaks lihtsalt Eestis ringi ja käiks niisama autoga Euroopas sõitmas, siis kindlasti eelistaks LPGd ise. Kahele autole ise kohe paigaldanud korraliku asja, pole probleeme.
Ennast huvitaks, et kas kellelgi on kogemusi, kuidas viimase otsa Mitsu mootorid LPG-ga eluea mõttes toimetavad ?
Väidetakse, et Pajerol näiteks vist 3.5 mootoriga oli jamasid (aga 3.8 jälle juba ok) - klapipesad (ingl.k. valve seat).
Klapipesade osas just ongi väike kahtlus - LPG põhiprobleem ju ongi, et ta põleb (väidetavalt) kõrgema temperatuuriga, kui bensiin.
Igatahes lausa spets mootori osad LPG jaoks olemas, tugevdatud. (stelliidist ?)
Kui nüüd rasketest oludes ikka pikalt 3000 pöördega lasta raske koormaga... ja karmimatel tõusudes vahepeal 4000ga keevitada, siis huvitav-huvitav...
On kellelgi kogemust ?
Eestis max lubatud haagisega tiirutades võiks ilmselt sama välja teha, on keegi sikutanud paate-haagiseid aastaid ?