Kaitse oma autot külma eest

Kõikvõimalikud ja võimatud küsimused, mis mujale ei sobi.(ostu-müüki siin ei toimu)

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Kaitse oma autot külma eest

PostitusPostitas Sander147 » K Dets 19, 2012 9:15 pm

Teen copy-paste Tarbija24.ee lehelt (otselink http://www.tarbija24.ee/1078690/kuidas- ... kulma-eest )


Krõbedad külmakraadid on lähipäevil Eestisse jõudmas ja külma eest tuleb Amservi spetsialist Mäido Villemsi sõnul kaitsta ka oma autot.


1. Kontrollida vedelike külmakindlust. Kindlasti tuleb suvised vedelikud talviste vastu vahetada (jahutusvedelik, klaasipesuvedelik), ent lisaks tuleks jälgida ka talvise klaasipesuvedeliku külmumistemperatuuri (soovitavalt min -20 kraadi).

2. Veenduda aku töökindluses. Akut on soovitatav kontrollida ka siis, kui käivitamisega pole veel probleeme ilmnenud. Aku võib olla töökorras, kuid aeg-ajalt võib kasutuseripäradest tulenevalt olla vajalik aku lisalaadimine. Kindlasti soovitame akut kontrollida autoomanikel, kelle autokasutus toimub lühikeste sõitudena suuremalt jaolt linnatsüklis.

3. Määrida lukud. See on väga oluline nii uutel kui vanematel autodel. Eriti hoolas tasub olla pärast autoga pesulas käimist. Kui kasutatakse masinpesu (automaatpesula teenuseid), on soovitatav varuda autosse aerosoolis lukuõli (soovitatavalt sünteetilise õli baasil, mis tagab külmemate ilmadega lukkude kergema liikuvuse). Lukkude õlitamisel tasub silmas pidada, et vajalik on määrida nii ukse käepidemel olevat võtmega keeratavat südamikku, kui lukumehhanismi ukse küljel.

4. Silikoonitada ukse- ja pakiruumi tihendid. Kõige hõlpsam on seda teha spetsiaalse aerosool silikooniga.

5. Kontrollida tulede valgustugevust. Tuhmunud reflektori või tuleklaasi tõttu ei ole tulede valgustatus piisav ja halva nähtavuse korral on see üsna ebameeldiv. Kui auto tuled tunduvad pimedal ajal halvasti valgustavat, soovitame konsulteerida spetsialistidega. Paljudel puhkudel on põhjuseks tuhmunud tuleklaasid ja abiks võib olla tuleklaaside poleerimine.

Krõbeda külma saabumise järel soovitab Villems autol:

1. Enne sõitma asumist mõni minut kohapeal soojeneda lasta. Sellest piisab, et mootor ja agregaadid liikumahakkamiseks piisavalt soojenevad. Eriti oluline on see auto mootorile, sest külma mootori koormamisel kohese sõidu alustamisega lüheneb mootori tööiga (vastupidavus)

2. Lühikesel sõidul kõiki elektroonilisi ja elektrilisi lisasid üheaegselt mitte kasutada. Kui autol on palju elektrilist lisavarustust (esi- ja tagaklaasi soojendus, istme-, peegli- ja roolisoojendus), soovitame nende kasutamisel järgida põhimõttest, et kõiki elektrilisi tarbijaid kasutatakse ainult siis, kui see on vajalik ja lülitatakse välja kohe, kui otsest vajadust enam ei ole. Auto aku taastumine temperatuuri langedes pikeneb. Lühikeste linnasõitudega ja pidevalt sisselülitatud elektritarbijad võivad koos põhjustada olukorra, kus aku laetus järk-järgult alaneb ning ühel hetkel tabab meid ebameeldiv üllatus- aku ei ole suuteline enam autot käivitama.

3. Aeg-ajalt lasta auto soojas üles sulada. Selleks sobib eriti hästi mõni (kaubanduskeskuse) parkimismaja.

4. Parkimisel klaasipühkijaid varrastest mitte üles tõsta. See võib põhjustada klaasipühkijate varraste vedrude «väsimist», mille tulemusena ei hoia klaasipühkijad enam sama tihedalt klaasi vastu. Selle asemel soovitame kasutada klaaside puhastamist lihtsustavaid klaasikaitsevahendeid või varuda autosse spetsiaalne aerosool klaasilt jää sulatamiseks.

5. Kütusepaak võimalikult täis hoida. Suurte temperatuuri-erinevuste tulemusena (auto üles soojendamine või hoidmine köetud garaažis) tekib paagi seintele kondensatsioonivesi, mis suuremates kogustes võib mootori töös tõrkeid tekitada. Selleks tuleks sõiduki kütusepaak hoida pidevalt temperatuurile vastavat kütust täis, sest see vähendab võimalust kondensatsioonivee tekkeks.



Ilusaid külmapühi ! :wink:
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
breyt
Vana olija
Postitusi: 458
Liitunud: E Juun 19, 2006 9:09 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kaitse oma autot külma eest

PostitusPostitas breyt » K Dets 19, 2012 9:38 pm

Sander147 kirjutas:Teen copy-paste Tarbija24.ee lehelt (otselink http://www.tarbija24.ee/1078690/kuidas- ... kulma-eest )

Krõbeda külma saabumise järel soovitab Villems autol:

1. Enne sõitma asumist mõni minut kohapeal soojeneda lasta. Sellest piisab, et mootor ja agregaadid liikumahakkamiseks piisavalt soojenevad. Eriti oluline on see auto mootorile, sest külma mootori koormamisel kohese sõidu alustamisega lüheneb mootori tööiga (vastupidavus)

:

Diiselmootoriga masinal see vist paika ei pea! :lol:

Kuidas mootori tööiga lüheneb kas mootoriõli siis ei määri detaile piisavalt? Külma mootori kõige suurem koormamine toimubki just käivitamisel niiet ...... ootame soojemaid ilmasid ja seni mitsudega ei sõida vaid lõhume odavat saksa tehnikat (VAG-i austajad ärge solvuge!). :mrgreen:
04'a Mitsubishi Outlander 2.0i manuaal 100kW
97'a Mitsubishi Galant Wagon 2.0i manuaal 100kW
95'a Mitsubishi 3000 GT PL 3.0i manuaal 165kW
93'a DSM Eclipse GSX 2.0 turbo manuaal n/a kW
Kontakt: 5649 1711

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Kaitse oma autot külma eest

PostitusPostitas Zafari » K Dets 19, 2012 11:20 pm

breyt kirjutas:Diiselmootoriga masinal see vist paika ei pea! :lol:



Uue diisli võid kohapeale tiksuma jättagi, tuba ikka soojaks ei saa :D Mootori mingil ajal saab.


Tegelikult oleks üks ja ainus soovitus, et sõitke Itaaliasse vms :mrgreen:
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kaitse oma autot külma eest

PostitusPostitas Sander147 » N Dets 20, 2012 9:26 am

breyt kirjutas:Diiselmootoriga masinal see vist paika ei pea! :lol:

Kuidas mootori tööiga lüheneb kas mootoriõli siis ei määri detaile piisavalt? Külma mootori kõige suurem koormamine toimubki just käivitamisel niiet ...... ootame soojemaid ilmasid ja seni mitsudega ei sõida vaid lõhume odavat saksa tehnikat (VAG-i austajad ärge solvuge!). :mrgreen:



Tegelikult ka????
Seda ma arvasin, et nüüd saab mitu lehekülge ägedaid tekste, mis iganes lollijutu näol. No offence.
Breyt, kas just sina pole see mees, kes autot 5 min kohapeal soojendab 2000rpmi, et mootor soojaks läheks??

Kui külma mootori kõige suurem koormamine on kävitamisel, kuna õli on paks ning puuduvad soojaõli (loe: normaalse töötemperatuurile omased) õlitusomadused, siis kohapeal soojeneda lastes on koormus siiski kordades väiksem saaledele, kui koheselt sõitma hakkamine. MIKS? Sõitma hakates surutakse kolbi-kepsu veel tugevema jõuga alla-üles, mis tõttu külma (loe: paksu) õli on seal vahel vähem. Paljudes autodes on 20-30 000 km sõitnud õli( tehase intervall) ning ka see õli on vananenud (loe: kaotanud vastavad õlitusomadused ja viskoossuse), ning omakorda sõidetakse 2€ / liiter säästumarketi õlidega, millel küll on antud spetsifikatsioonid (loe: vastab kindlatele direktiividele a la 5w-30,10w-40, CF/SL, A3/B3 jne jne) kuid olgem ausad, reaalsuses ei ole tal ka kasutatust pärast neid omadusi, mis kvaliteetsematel õlidel, seda nii külmal käivitades, kui ka kõrgetel pööretel.
Nagu nii on kohe sõitma hakates roolivõimu, käigukasti, siduri õlid nii paksud, et nii liiklusohutuse, kui ka auto tehnilise seisukohapealt võttes on targem (arukam) lasta tehnikal natukene soojeneda.
Või on keegi nõus, et tulen kell 5 hommikul, peksan ta voodist kaikaga välja kohe õue 10km jooksma. Ahh, küll harjud sellega, ärkad kiiremini üles. Lõpuks infarkti ei karda saada? :roll:

Omal nahal proovitud nii odavad säästuõlid, kui ka kallimad õlid. Ega ei kipu küll säästumarketist addinoli, rymcot või super racing premium õli ostma.

Eile hommikul oli -18'c külma ning super mega 5w-40 Liqui-Moly õli mõtles, et tema lõpetab lepingu ja mootorit käima ei lase. Eks ta muidugi lõpuks läks, pärast mitu korda proovimist. Samamoodi oli käigukasti õliga, sidur lahti lastes oli neutraalist ka vedav käik saanud.
Mootoriõli välp oli c 14000km, käigukasti kohta andmed puuduvad, kuid 12000km tagasi oli õli värvus kollakas-pruun. Eile aga juba tumehall.
Täna hommikul käivitus auto tunduvalt kergemalt, samuti näitas -18'c külma. Õliks 5w-30 GM. Kuid Castroli 5w-40 käivitus ka -27'c juures täiesti muretult.


Eks see ole kõigi vabavalik, mida ta oma autoga teeb. Te võite ka mitte midagi teha, seda rohkem on meil remontida 8)
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kopajuht
Tegija
Postitusi: 568
Liitunud: E Veebr 27, 2012 12:09 am
Asukoht: Läänemaa

Re: Kaitse oma autot külma eest

PostitusPostitas Kopajuht » N Dets 20, 2012 9:52 am

nende uute ja vanade(vahetamatta) õlidega on mul endal kogemus paari aasta tagant olemas
oli 1,8tdci mootoroga isend hooldusvälbaks 15 000 ja tööandja tahtel kasutasin gulf õlisid kui vahetamatta õliga oli käivitamine ilma tross-starterita -15 siis peale õli vahetust tuli tross lisaks võtta alates -20 kraada. Tross-starter oli vajalik kuna masinal oli lisaks ka pump läbi
Mitsubishi galant 92a. 1,8B jupitamisel
Ford mondeo 97a. 1,8B rauas
Volvo V40 98a. 1,8B müüdud
Opel Vectra 95a. 2,0B mahakandmisele
Mitsubishi Galant 97a, 2,0 B universaal (müüdud)
Honda Accord 94a, 2,0B Rauas
Volvo V40 00a 1,8B

Kasutaja avatar
cool87
Tegija
Postitusi: 611
Liitunud: L Okt 13, 2012 11:08 am
Asukoht: tallinn

Re: Kaitse oma autot külma eest

PostitusPostitas cool87 » T Dets 10, 2013 12:37 pm

Tõstan kui tark jutt mööda külge ma ei jookse.
Ehk tuleb meil kah see külm külla.
Mitsubishi Galant 2,5 V6 Winter Edition 1998(Lilla)
Mitsubishi Outlander 2,4 r4 Instyle 2008(Valge)

Kasutaja avatar
potsa
Tegija
Postitusi: 585
Liitunud: L Mär 20, 2010 11:30 am
Asukoht: Harjumaa

Re: Kaitse oma autot külma eest

PostitusPostitas potsa » K Dets 11, 2013 5:23 pm

Zafari kirjutas:
breyt kirjutas:Diiselmootoriga masinal see vist paika ei pea! :lol:



Uue diisli võid kohapeale tiksuma jättagi, tuba ikka soojaks ei saa :D Mootori mingil ajal saab.


Mis jutt see nüüd on??? Ratastel puukuuri ei saa soojaks. Mul küll selliseid muresid ei ole, 10 minutit ja tuba soe!
Mitsubishi Outlander 2.0 100kw 4WD 2004a.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist

cron