Auto hoiustamine talvel.

Kõikvõimalikud ja võimatud küsimused, mis mujale ei sobi.(ostu-müüki siin ei toimu)

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
Ducati
liige
Postitusi: 355
Liitunud: R Juul 04, 2008 7:57 pm
Asukoht: Tallinn

Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas Ducati » T Aug 30, 2011 6:59 pm

Tere!

Selline küsimus ,et kui auto jääks seisma talvehooajaks siis millised oleks soovitused ennem ära teha ,et võimalikult vähe kahju teeks auto seismine. Kui mingit katusealust kohta ei ole vaid lihtsalt äkki vanemate hoovipeal ... ,et ei tekiks hallitust vms jne.
Aku maha on kindlasti esimene asi aga edasi?

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas jyrgen72 » T Aug 30, 2011 8:42 pm

No egas muud enam ei mõistagi juurde lisada, kui et tõsta masin pukkide peale, et vedrud ära ei sureks lume raskuse all mis katusele sajab. Hallituse vastu lageda taeva all ei aita sind miski.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas cartman » T Aug 30, 2011 9:15 pm

Mismoodi need vedrud ära surevad? Auto seisab ju tehasest tulemisest saati ratastel, oma vedrude peal. miks äkki talvel peab yles tõstma, kui seisab? Yldjuhul auto korralikult koristada, pesta , ja salong kuivatada. See auto lendu tõstmine on zigullide aja teoorja.
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas jyrgen72 » K Aug 31, 2011 5:18 pm

Kui tahab siis tõstab, kui ei viitsi jännata, siis kevadel on lihtsalt originaal vedrudega madalus käes.
Aga oskad sa hr.Cartman ka öelda, et kui palju näiteks kaalub 40cm sula lund, mis on kattnud auto katuse ja kapotte?
Ma usun, et tehasest tulles ei teki masinale sellist raskust peale.
Aga noh targutamise rida on teiste meest oma, see oli lihtsalt minu poolne mõtte iva, mida mina teeks, kui jätaksin masina terveks talveks kuhugi lageda taeva alla seisma ja mul pole võimalust vahepeal lund selle pealt maha rookida.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas Sander147 » K Aug 31, 2011 6:41 pm

Naljamees jälle väljas.

Hr Jürgen: Äkki räägid ka oma teooria ära, mis moodi see puksidele mõjuma peaks, kui nad EI OLE sõiduasendis, mis koormab neid nagu kepp kuiva lit*i vi**u.

Lume kohta seda, et lumi tuleb koguaeg maha ajada. Ja soovituslik ka auto enne seisma jäämist pesta ja mingi vaha peale, ei teeks ka halba.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
intu
liige
Postitusi: 598
Liitunud: N Mai 31, 2007 2:41 pm
Asukoht: viljandi

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas intu » K Aug 31, 2011 7:01 pm

Sander147 kirjutas:Naljamees jälle väljas.
Lume kohta seda, et lumi tuleb koguaeg maha ajada.


Aga kui pole võimalik talve jooksul lund maha ajada??
Palju sinu arvates see lumis eal auto peal kaaluda võiks? Lihtsalt huvi pärast küsin.

Kasutaja avatar
Janx
huviline
Postitusi: 58
Liitunud: K Mai 14, 2008 7:50 am
Asukoht: Tartu/Puurmani

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas Janx » K Aug 31, 2011 8:11 pm

intu kirjutas:
Sander147 kirjutas:Naljamees jälle väljas.
Lume kohta seda, et lumi tuleb koguaeg maha ajada.


Aga kui pole võimalik talve jooksul lund maha ajada??
Palju sinu arvates see lumis eal auto peal kaaluda võiks? Lihtsalt huvi pärast küsin.


talvel ei kaalu midagi eriti.aga kevadel sulaga läheb väga raskeks.siis mingi 100 kg tglt ma arvan.mu romu seisis ka väljas aga lumi küll nüüd miskit liiga ei tee.aga niiskuse vastu võid ehituspoest või kuskilt osta mingid karbikesed mis imavad niiskust endasse.need suht head niiet talvel ei lähe ka klaas härma kui see masinas sees on.aga paar tk istmete alla lükata ja niiskusemure on murtud.

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas jyrgen72 » K Aug 31, 2011 9:15 pm

Sander147 kirjutas:Naljamees jälle väljas.

Hr Jürgen: Äkki räägid ka oma teooria ära, mis moodi see puksidele mõjuma peaks, kui nad EI OLE sõiduasendis, mis koormab neid nagu kepp kuiva lit*i vi**u.

Lume kohta seda, et lumi tuleb koguaeg maha ajada. Ja soovituslik ka auto enne seisma jäämist pesta ja mingi vaha peale, ei teeks ka halba.


Vaat Sander, mul on kaks näidet oma Carismast. Esimene, kui mul käimarit polnud ja auto seisis kogu talve esiots pukkidel ja tagumine vastu maad, siis kevadel jäigi tagumine ots vastu maad, kuna vedrud olid ikka täiega ära surnud ja esi otsa madaluse sain järgi, kui auto seisin ligi 1,5 kuud ühtlase lume koormuse all järgmisel talvel.
Ja see kuidas sina Sander oma kuiva keppi seal koormad, see meid ei huvita, ma arvan et see juba siis sinu viga, kui märjaks ei suuda ajada.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

Kasutaja avatar
Martinez
Tegija
Postitusi: 2209
Liitunud: N Okt 15, 2009 1:19 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas Martinez » K Aug 31, 2011 9:21 pm

Poisid poisid, vaielda tahate minge saage kokku karjuge end tühjaks, küsiti lihtsalt nõuannet ju. Aga kui ise peaks kuskil autot talvel hoidma siis kõige parem nõuanne on vast ikka auto garaazi parkida.

Kasutaja avatar
jyrgen72
klubi liige
Postitusi: 1211
Liitunud: K Juul 15, 2009 1:25 am
Asukoht: Heinola / Soome

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas jyrgen72 » K Aug 31, 2011 9:49 pm

Martinez kirjutas:Poisid poisid, vaielda tahate minge saage kokku karjuge end tühjaks, küsiti lihtsalt nõuannet ju. Aga kui ise peaks kuskil autot talvel hoidma siis kõige parem nõuanne on vast ikka auto garaazi parkida.


Aga mina ju räägin elust enesest, aga Sander räägib seda, mida räägib mingi autodata internetist.
Enne oli mul aega ja raha,
nüüd on mul ainult-
90 a. Pajero 2,5 tdi 70 kw

sasszz
klubi liige
Postitusi: 1216
Liitunud: R Veebr 22, 2008 11:46 am
Asukoht: Tallinn

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas sasszz » K Aug 31, 2011 10:39 pm

vanemad elavad eramajas ?
kui jah, siis ei näe lumel probleemi. Autot tõesti puhtaks pesta ja vaha peale, sisse need niiskusimajad (olen ka kuulnud positiivset ainult) ning auto tendi alla. Arvan, vanematel pole raske korra nädalas sealt pealt lund pühkida. Kuid siiski garaaz kõige parem lahendus.

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas cartman » N Sept 01, 2011 5:45 am

Mitu kg siis , keskelt läbi, autole peale surub? Pakun , et sul oli oma autoga sitt juhus, et peale talve madaldus oli. Vaevalt, et 300-400kg suudad sa sinna lund peale koguda, kogu talve.
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas Sander147 » N Sept 01, 2011 6:20 am

Las inimene tõstab siis auto pukkidele.

Kevadel või suve algul võib siis jürks õõtsapukside ja vahetuse kinni maksta. Ning nii palju võiks ikka teada, et auto datas sellist infi pole :mrgreen:

Edit: See ütlus oli metafoor, millest vanem generatsioon vist ilmselgelt ei tea midagi. :idea:
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

Kasutaja avatar
SiimS
klubi liige
Postitusi: 666
Liitunud: N Mai 27, 2010 8:38 pm

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas SiimS » N Sept 01, 2011 7:18 am

sasszz kirjutas:vanemad elavad eramajas ?
kui jah, siis ei näe lumel probleemi. Autot tõesti puhtaks pesta ja vaha peale, sisse need niiskusimajad (olen ka kuulnud positiivset ainult) ning auto tendi alla. Arvan, vanematel pole raske korra nädalas sealt pealt lund pühkida. Kuid siiski garaaz kõige parem lahendus.



Täpsustaks et tent siis oleks auto kohal mitte peal muidu värvi hõõrub ära. Krt täpselt ei mäleta aga kunagi räägiti et peaks mootorisse panema mingi spets seisuõli mille jälle kenasti pärast seismist välja lased (mitte käivitada) siis edasi et paak kütet täis ja kinni pitseerida õhukindlalt (kile+teip), kere peaks kindlasti korralikult sisse vahatama ja arvan et kerge õlikiht/määrdekiht koobaste sisemuses ja muudes roosteohtlikes kohtades ei teeks paha. Rattad paneks mingid saiad alla et korralikud rehvid ei seisaks väljas. Eks ta paras jebla on aga arvan et tasub ära. Peab lootma et ka närilised sisse ei koli :D, eks keegi peab ikka aegajalt kontrollima asja.

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas Zafari » N Sept 01, 2011 5:49 pm

Mina ütleks sellise tera siia lisaks, et parem kui auto muru peal ei seisa. asfalt või muu n-ö kõva pinnas oleks parem. Maapinnast aurustuv niiskus on päris hukutav põhjaalusele.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas jackpuuk » N Sept 01, 2011 10:40 pm

Elu on näidanud, et parimaks meetodiks on auto kergelt ülestõstmine(esimeste ja tagumiste tõstekohtade alla pakud). Natuke vedrustuselt ja rehvidelt koormust maha (seismisega vajuvad rehvid "kandiliseks"). Naljamehed, kes lume raskusest räägivad, koolis ikka olete käinud? Sulades muutub ainult lume kaalu ja mahu suhe, kaal ei muutu. Enne seisma jätmist on soovitatav auto korralikult pesta ja ka vahatada. Seisukohale on soovitatav auto käsitsi lükata, ilma pidureid tallamata. Varjualuseks on soovitatav telgitaoline moodustis, mis vastu autot ei puutu (NB! õhk peaks vabalt liikuma!). Kui auto seisab siiski lageda taeva all, siis tasub lumi maha lükata kui sellel on ikka paar-kolmkümmend sentimeetrit lund. Ja kui lund pidevalt juurde tuleb, siis ei tasu seda igapäevaselt maha nühkida, kraabid ainult värvi ära. Peale seismajätmist küünlad maha ja törts õli küünlaaukudest sisse (küünlad peale tagasi!). Talve jooksul paar korda mootorit käsitsi ringi ajada ja uuesti törts õli sisse. Kässarit peale ei jäta!!! Nagu juba ise ütlesid, siis akuklemmid maha.
Mida paremini hooldatuna auto seisma jätad, seda vähem probleeme kevadel, siiski on seismine auto surm.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
Sigma
liige
Postitusi: 1047
Liitunud: T Dets 21, 2004 6:40 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Auto hoiustamine talvel.

PostitusPostitas Sigma » R Sept 02, 2011 10:34 am

ära vii maale jne , vii sinna kus sa saad teda ikka kord nädalas tööle panna ning jätad ta mingiks 20 min sooja, ei teki mingit hallitust jne, lükkad lume maha jne jne

ehk hoiad autot mitte ei vii teda kuhugile metsa ...
Mitsubishi sigma 3.0 v6 24v 4ws 151kw (müüdud)
Mitsubishi Eclipse GTS 3g 3.0 v6 24v 160++kw ainuke M/T GTS Eestis (müüdud)
Mitsubishi Galant GTI RS 4wd, 4ws jne jne (müüdud)
Subaru Impreza
BMW 330CD manuaal 200kw


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 96 külalist