Kas ilma radikakorgita saab sõita?

Kõikvõimalikud ja võimatud küsimused, mis mujale ei sobi.(ostu-müüki siin ei toimu)

Moderaatorid: Zafari, sasszz

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas jackpuuk » K Veebr 16, 2011 10:42 pm

Et mitte rohkem risustada teemat viewtopic.php?f=4&t=5848 , siis jätkame siin (ei hakka privas möllama, sest noorematele ja ka tehnikat mitte õppinud inimestele võiks see huvitav olla).
Sander147 sõimas mind lolliks ja käskis proovida ilma radikakorgita sõita. Vastan, olen seda korduvalt erinevatel põhjustel teinud. Nüüd tahaks kuulda vastuväiteid, miks see peaks olema võimatu? :wink:
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas Zafari » K Veebr 16, 2011 10:50 pm

pikalt ei viitsi kirjutada hetkel aga avaldan arvamust, et saab ajutiselt nii liikuda küll. oleks tore kui termostaat muidugi töötaks.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Kasutaja avatar
vkmka
klubi liige
Postitusi: 393
Liitunud: E Aug 29, 2005 11:00 pm
Asukoht: Tapa

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas vkmka » K Veebr 16, 2011 10:57 pm

no ma ei hakkaks siin vastuväiteid loopima.Kuid kui minu masinal Eclipsel võta nö radikakork(mis ei asetse radika küljes) ära ja sõita siis mul lööb tosooli välja(sai ükskord proovitud tuli nagu purskaevust).Tühikäigul ei juhtu midagi.Saad vaadata kuidas jahutusvedelik vuliseb.

Pilt
Vabandan,et kasutan teiste pilt kui ei olnud võtta kohe kusagilt saan siis asendan enda masina omaga.
Nissan Qashqai +2 2011
R.I.P Mitsubishi Galant 1998 V6 2,5
R.I.PVaruosadeks Mitsubishi Eclipse 93.a 2.0 110kw
+37256280350

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas cartman » N Veebr 17, 2011 12:50 am

EI SAA. Ja Jack, kust sa oma lugusid ammutad?
Tahad väita, et su elu kirevam kui mõnel 20a. staaziga luksepal?
Iga teema on seotud mingi looga, võiks juba siin foorumis toodetud jama põhjal ,sinu lugudest, piibli luua. Muidu poleks midagi imeliku, ehk, aga pooled su mõtted panevad puusse. Nii, t ära , PALUN, kirjuta kõike mida kellegilt sõbralt kuulnud v kuskilt lugenud.
Kui kellegil plju vabba aega võtke Jacki postid ja looge sealt ilus jutuke, "yksord oli mul,/......"
Kui kevad tuleb, siis plaun tule, ma näitan sulle.
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas jackpuuk » N Veebr 17, 2011 1:23 am

Cartman, matemaatika on imelihtne, mul on vanust 40 ja olen tehnikat õppinud, ning lapsest saati sellega tegelenud. Viimasel ajal on mul olnud õigus 80-85% juhtumitel, mis olen foorumites soovitanud. Teeb see Sinu elu kergemaks? Teeb minu oma? Minu oma ei tee, seega loobun edaspidi postitamast tehnikaaladel (välja arvatud juhul, kui mul endal on abi vaja). Konkreetselt on kopp ees sisutühjade postituste tegijatest, kes ründavad isikut ja isikuomadusi keskerakonna stiilis, enda poolt ühtegi põhjendust teemasse toomata. Andke minna!!!
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
Zafari
Site Admin
Postitusi: 4591
Liitunud: E Dets 19, 2005 11:11 am
Asukoht: Pärnu

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas Zafari » N Veebr 17, 2011 8:47 am

selgitage siis ka keegi miks ei saa ilma korgita sõita.
Focus CC & GLK280 & Sapporo III & Mitsubishi Kirigamine Zen
In memoriam:
Galant 5G 2.4 / Galant 7G 2.4 / Galant 6G 2.0 / Galant 7G V6 / Colt 2000 / Colt CZT

Sander147
Asjatundja
Postitusi: 3795
Liitunud: L Mai 10, 2008 1:45 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas Sander147 » N Veebr 17, 2011 9:01 am

Mootori soojenedes jahutusvedelik paisub. Kui kork peal, siis kork avaneb antud rõhu juures, mis korgil märgitud ning vedelik läheb paisupaaki. Jahtudes imetakse see vaakumi toimel sealt jälle tagasi.
Kui korki pole, siis jahutusvedelik paisub radikast lihtsalt välja maha. Jahtudes imetakse õhku sisse.


Lolliks sõimasin jah, kuna täpselt sama jutt minulgi, mis Cartmanil. Neid Onu Roberteid on siin veel, kel meeldib VAZide peal lugusid jutustada.
Eclipse GSX 2.4 Turbo oli,Galant GSR 2.0 oli, Galant Avance 2.5 V6 02 oli, Eclipse Spyder GT 3.8 V6 oli, Grandis 2.0 `06 oli, Mitsubishi GTO MR oli, EVO 4 GSR oli

morgan
Site Admin
Postitusi: 1819
Liitunud: K Juun 23, 2004 6:37 pm
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas morgan » N Veebr 17, 2011 9:11 am

ise pole kunagi katsetanud niimoodi sõita nii et praktika puudub.
Sandri seletus aga tundub mõistlik ja igati sobib loogikaga
Küsimus et kas saab sõita ilma korgita siis jah tegelikult muidugi saab sõita
päris tühjaks süsteem vast kohe ei paisu.

see oleks sama küsimus kas ilma õlita saab söita :)

aga minule meeldib see arutelu hea röömsameelne selline sisu ... kui just halvasti ütlemised körvale jätta
Tihtipeale liiga kriitiline !

Kasutaja avatar
margusvk
klubi liige
Postitusi: 719
Liitunud: E Juul 16, 2007 10:23 am
Asukoht: Järvamaa, Ambla
Kontakt:

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas margusvk » N Veebr 17, 2011 5:10 pm

Hehh! Mul ei ole sellist mõtetki pähe tulnud, et sõidaks ilma radikakorgita :).
No sõita saab aga mitte kaua, kuna...
1) jahutussüsteem on suletud süsteem, kus pump jahutusvedelikku ringi uhab.
2) ained kuumenedes paisuvad ning sellest ei pääse ka jahutusvedelik. Nagu eespool öeldud, läheb kuum ja paisunud jahutusvedelik paisupaaki, jahtudes süsteemi jällegi tagasi.
3) keevad vedelikud ka auravad, ehk siis aurustunud vedelik eraldub süsteemist läbi avatud radika ava, kus enne oli kork ees.
... Nüüd kui korki ei ole radikal, siis läheb vedelik kergema vastupanu teed ja aurab või suisa voolab rõõmsalt kuumal kujul (lähenedes keemistemperatuurile) süsteemist välja.
Tulemuseks on see, et süsteemis jääb jahutusvedelikku väheseks ja mootori jahutus on vaevaline (väga vaevaline). Tulemuseks ülekuumenenud mootorid, kõverad mootoriplokid jne.
Loogika ju! Ja nagu taavik ütles, et tõenaoliselt keerab asja p..se, siis lisan, et p...se mineku tõenäosus on väga suur.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. It is impolite. (Napoleon Bonaparte)

Mitsubishi Outlander 2,4 Aut (2006)
Alfa Romeo 159 sedaan 2,2JTS Selespeed (2008)

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas cartman » N Veebr 17, 2011 7:33 pm

Kirjutate foorumisse et saab aga........Miks sedasi kirjutada? Ilma õhtu saab kah elad, mingi aeg, sama ilma söömata a nii ei tehat. Oletame , et fooorumit loeb naisterahvas, kes oskab aint rooli keerata. Mingil põhjusel Puudub autol radika kork ja tuleb siia asja uurima, et msis aab. Loeb, et saab sõita autoga aga....Temale sellest juba piisab ja annab tuld, natulke......Kahjuks aga ei oska selline inmene edasises olukorras käituda ja nii neeed mootorid kokku/laiali lastakse. Sellepärast ei tohi hakatagi avalikult mingit vb varjanti välja pakkuma.
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas jackpuuk » N Veebr 17, 2011 7:45 pm

morgan kirjutas:ise pole kunagi katsetanud niimoodi sõita nii et praktika puudub.
Sandri seletus aga tundub mõistlik ja igati sobib loogikaga
Küsimus et kas saab sõita ilma korgita siis jah tegelikult muidugi saab sõita
päris tühjaks süsteem vast kohe ei paisu.


see oleks sama küsimus kas ilma õlita saab söita :)

Krt. kohe ei tea, nutta või naerda, kooli füüsikatunnis olete käinud, asjad meelde jätnud, kuid reaalsesse ellu neid teadmisi üle kanda ei oska. Loomulikult paisub üleliigne välja, see mis alles jääb, see teeb talle määratud tööd. Pikapeale aurab see sealt muidugi minema. Seega kui hoida tempil silm peal ja õigel ajal juurde lisada, siis ei juhtu mitte kõige vähematki. Avatud süsteemi puhul märkimisväärset rõhku süsteemi ei teki (aga ilma radikapunnita on see avatud süsteem). Milleks üldse suletud süsteem välja mõeldi? Just selle pärast, et ei peaks pidevalt tasemel silma peal hoidma, ning teiseks, surve all vedelik keeb (st. sellesse tekivad õhumullid, need aga tekitavad ebaühtlase jahutuse) alles 110-115 kraadi Celsiuse juures (see sõltub süsteemi rõhu suurusest).
Morgan, sinu küsimusele vastus on jah! Kui tahate täpsemalt teada, siis võin Morganile privasse kribada, sest see nõuab internetis põhjalikumat surfamist ja Morgan on minu ning arvuti suhtest teadlik (vastav kirjandus asub kah hetkel 150 versta minust eemal).
Ei viitsi siinsetele "tarkuritele" s.tasti ütlema hakata ning pigem meeldib sõbralik õhkkond, seega soovitan ainult oma teadmised natuke üle vaadata ja neid kohendada.
Cartman on jõudnud vahepeal kribada, selles suhtes on sul tegelikult õigus, kuid autofoorumid ongi kahjuks (või õnneks) kohad, kus erinevaid probleeme-variante lahata. Minu autoelektrikust klubikaaslane ütleb alati, kes oskab, see teeb. Ja soovitab lisaks, ei oska ära tee, las teevad need kes oskavad. Tänapäeval on infoajastu, kui ei taipa telefoni näpuvahele võtta ja kusagilt-kellegi käest jne. edasi küsida, siis tuleb küll vaid iseennast süüdistada. Selle asemel, et autokoolis küüni värvida.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

morgan
Site Admin
Postitusi: 1819
Liitunud: K Juun 23, 2004 6:37 pm
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas morgan » N Veebr 17, 2011 8:12 pm

jackpuuk kirjutas: ...see mis alles jääb, see teeb talle määratud tööd...

tekkis küsimus, miks siis auto jahutussüsteem on just täpselt nii suur kui ta on
kui juba pool sellest kogusest teeb ära määratud töö ?
Tihtipeale liiga kriitiline !

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas cartman » N Veebr 17, 2011 8:24 pm

Jack , kas su teadmised põhinevad kirjandusel kukilt ramaatutest ja foorumitest ning sõpradelt, kel midagi juhtunud? Praktika sul vist väga nõrk koht?
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas jackpuuk » N Veebr 17, 2011 9:19 pm

cartman kirjutas:Jack , kas su teadmised põhinevad kirjandusel kukilt ramaatutest ja foorumitest ning sõpradelt, kel midagi juhtunud? Praktika sul vist väga nõrk koht?

:lol:
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas jackpuuk » N Veebr 17, 2011 9:59 pm

morgan kirjutas:
jackpuuk kirjutas: ...see mis alles jääb, see teeb talle määratud tööd...

tekkis küsimus, miks siis auto jahutussüsteem on just täpselt nii suur kui ta on
kui juba pool sellest kogusest teeb ära määratud töö ?

Mootorid on arvestatud töötama keskmistel koormustel, et aga leidub teadlikke sihikindlaid kasutajaid ja eriti poolemeelseid, siis nende jaoks ongi see lisamaht mõeldud. Kui tihti kasutab keskmine autoomanik selle võimsusest vähemalt kahte kolmandikku? Kui tihti kasutab täisvõimsust? Paneb mõtlema?
Et aga olen viimased 15 aastat töötanud eriti rasketes tingimustes töötavate masinatega, siis julgen siin sõna võtta küll.
Vähemalt tean millest räägin, erinevalt siin klähvivatest kutsikatest. On teist keegi 500 HP Scanni industriaalmotole kapremonti teinud, kui telefoni teel saad ainult mõningad tolerantsid? Mina olen!
Rohkem ei viitsi, laske ise edasi!
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
breyt
Vana olija
Postitusi: 458
Liitunud: E Juun 19, 2006 9:09 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas breyt » N Veebr 17, 2011 10:26 pm

Kas sa 700HP Fh-d oled remontinud ?
See ei ole mingi näitaja.

Ise tegelen samamoodi igapäevaselt veoautode remondiga.
04'a Mitsubishi Outlander 2.0i manuaal 100kW
97'a Mitsubishi Galant Wagon 2.0i manuaal 100kW
95'a Mitsubishi 3000 GT PL 3.0i manuaal 165kW
93'a DSM Eclipse GSX 2.0 turbo manuaal n/a kW
Kontakt: 5649 1711

Kasutaja avatar
jackpuuk
Tegija
Postitusi: 581
Liitunud: T Sept 21, 2010 9:12 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas jackpuuk » N Veebr 17, 2011 10:50 pm

breyt kirjutas:Kas sa 700HP Fh-d oled remontinud ?
See ei ole mingi näitaja.

Ise tegelen samamoodi igapäevaselt veoautode remondiga.

Mina veoautode remondiga ei tegele, tegin kapremonti telefoni teel saadud mõne parameetri alusel (erinevalt Sinust, kes tegeleb sellega igapäevaselt manuaalide alusel).
Proovige aru saada, et see pole minu töö vaid hobi, millelle olen suht süvitsi lähenenud. Nagu võite signatuurist lugeda, siis olen suht tavaline autopede. Igapäevaselt olen küll seotud tehnikaga.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni :D.
Honda CRX II gen (pensionifond liikvel, talvel puhkab)

Kasutaja avatar
cartman
Tegija
Postitusi: 2017
Liitunud: E Jaan 23, 2006 8:47 pm
Asukoht: viljandi, Eagle Talon tsi awd, Mitsubishi Eclipse gsx

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas cartman » N Veebr 17, 2011 11:07 pm

:D hahaha, kas olete tel teel autot remontind:P Ei no väga tubli Jack. Mis see rekka mootor nyyd teistsugune on kui sõiduauto?
Mitsubishi eclipse GSX 1992a
Ford F-250 6.0 TDi (450hp, ca 1000Nm) 2005a.
Skoda superb TSi 2012a.

Kasutaja avatar
taavik
klubi liige
Postitusi: 2023
Liitunud: K Mai 16, 2007 1:19 pm
Asukoht: Kesk-Eesti
Kontakt:

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas taavik » R Veebr 18, 2011 8:29 am

OK, aitab küll naljast. Võttes mitsu 4D56(T) mootori, siis sellel jahutusvedeliku taseme vähenemine alla normi vähendab oluliselt jahutamise efektiivsust. Jahutuse vähenemine aga tõstab ajutiselt mootori temperatuuri liialt kõrgele. Kuna antud mootori plokikaas on suhteliselt nõrk selle kohapealt, siis lõppeks selline sõit vähemalt kõvera kaanega, halvemal juhul kaane purunemisega.
Näide: Pajerol väsis lõdvik ära, suletud süsteemist sai avatud süsteem, peksis sealt arvestatava koguse jahutusvedelikku välja. Tulemuseks mõra plokikaanes, kusjuures pragu oli sellise kohapeal, mida nõrgemad tegijad tuvastadagi ei suutnud - eelpõlemiskambri seina taga. Kusjuures läbitud vahemaa tilkuva/lekkiva lõdvikuga oli kuskil 400 meetrit linnas, seega mitte eriti kõrgetel pööretel. Loogika ütleb, et katkine lõdvik võrdub avatud radiaatoriga.

morgan
Site Admin
Postitusi: 1819
Liitunud: K Juun 23, 2004 6:37 pm
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Kas ilma radikakorgita saab sõita?

PostitusPostitas morgan » R Veebr 18, 2011 8:52 am

jackpuuk kirjutas:
morgan kirjutas:
jackpuuk kirjutas: ...see mis alles jääb, see teeb talle määratud tööd...

tekkis küsimus, miks siis auto jahutussüsteem on just täpselt nii suur kui ta on
kui juba pool sellest kogusest teeb ära määratud töö ?

Mootorid on arvestatud töötama keskmistel koormustel, et aga leidub teadlikke sihikindlaid kasutajaid ja eriti poolemeelseid, siis nende jaoks ongi see lisamaht mõeldud.....


Nüüd selle kohapealt meenub küll üks praktiline kogemus, müüsime platsil masinat millel radikas lekkis ja vett pidas sees
veidi üle poole. Et klient leket ei märkaks siis loomulikult oligi süsteem täidetud kuni lekke kohani ehk poolde radikasse.
Vaatamata sellele, et vent uhas hoolega töusis asi kohapeal töötades nobelt keema !
(Väljas oli suvi)
Tihtipeale liiga kriitiline !


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 90 külalist