Intu, aga kui mul on vasakus reas ees 14 aeglast masinat (nagu minu poolt toodud näite puhul)? Ja mul on vaja järgmiselt ristmikult vaskule pöörata (Pärnus on kohati ristmike vahed päris suured)? Ka on vähemalt 3 kohta, kus jääb küsimus, kas ma tohin siis ümber reastuda või mitte (ehk siis oleks nagu paremalt möödasõidu teinud). Siimu sillalt maha sõites algab neljarealine, kui keegi uimab vasakus reas ja mina võtan kohe alguses paremasse ritta, aga mõnesaja meetri pärast on mul vaja otse liikuda või vasakpööre teha, tohin ma siis liikuda mulle vajalikus suunas, või olen kohustatud läbi kesklinna sõitma Riia maanteele, et Tallinna maanteele jõuda? Seadus tehti, et ridade vahel sõelumist kuidagigi ohjeldada, kuid seda sõelumist põhjustavadki nn. isehakanud liikluspolitseinikud, kes uimavad nii asulas kui maanteel teise reas. Usun, et enamikul on näiteks Pärnust või Tartust Tallinnasse sõites enne Tallinnat ette tulnud, kus mõlemas reas sõidavad autod 80-90 versta tunnis kõrvuti. Sama tehakse linnavahel. Olen Euroopas nii mõneski kohas ringi liikunud, kuid kusagil ei uima aeglasemalt sõitjad teises või kolmandas reas. Meil aga üritatakse ikka asju vastupidi lahendada, asula vahel (kui pole teistsuguseid märke) on lubatud 50 versta tunnis ja selle ületamine on nagunii karistatav, nüüd aga hakkavad trahvi saama lubatud kiirusega sõitjad! Kuidas meeldib? Hästi loogiline, eks ole ju
? Mis te arvate, kui palju tuleb kohtulahendeid, enne kui see jama ringi kirjutatakse? Pakun välja, et kümmet ei tule täis. Minu poolt hakkab igatahes numbrile 110 minema pidevalt kõnesid, et mind takistab põhjendamatult aeglaselt liikuv sõiduk (oman kenasti käed vabad süsteemi, seepärast ma põdema ei pea). Vana seaduse järgi mind neljarealisel ei takistataks, kuid uue järgi küll. See ei kehti juhul kui takistaja sõiduk ei suuda tehnilistel põhjustel või tehasest seatud piirkiiruse tõttu kiiremini liikuda (esimesel juhul peaks see liikuma ohukate või ohukolmnurgaga tähistatult või ka üldse mitte, mis on järjekordselt politsei rida). Küll aga kehtib juhi tervisliku seisukorra ja juhioskuste kohta (teine osa on siiski pigem autokoolide kui seaduste viga). Kuid ka inimeste viga, kes arvavad ennast autot vajavat ja end selle rooli sobivat, proovige ette kujutada kutselist autojuhti, kes sai aukirja ja medali 35-aastase kutsetöö eest, kuid oma koduväravast Gaz-52 kallajaga (igapäevane tööauto tal) ei suutnud peeglite järgi sisse tagurdada
!
Noh, mõneti on vastavad nõuded ka relvaomanike jaoks liiga leebed, kuid relvaomanikke on autoomanikega võrreldes suht marginaalne arv ja erinevalt autoomanikest on neid koos relvaga tänavatel pea olematu arv.
Loodan, et minu pikk heietus on arusaadav
.