Lancerile helitehnika.

Auto audio, videoga ja navigatsiooniga seotud küsimused ja probleemid.

Moderaatorid: Zafari, sasszz

matsmatu
Uus Kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: E Jaan 21, 2008 12:44 pm
Asukoht: TLN

Lancerile helitehnika.

PostitusPostitas matsmatu » L Sept 20, 2008 8:25 pm

Autoks siis Mitsubishi Lancer, 96. aasta mudel. Uuema kerega. Ostetud sai siis ALPINE SBE12KIT. aadress: http://www.noortehnik.ee/index.php?id=2&id2=45&id3=2255 Nüüd vaja esimesed ja aknalaul olevad originaalkõlarid ära vahetada. Neid esialgu võimu järele ei paneks. Vaja mingeid kõlareid ent küsimus siis mis kõlarid paremad ette ja millised taha? Või panna ainult ette korralikud kõlarid ja tagant mürtsub vaid bassi. Kuna tagaistujaid pole põhimõtteliselt:) Oskab keegi hüva nõu anda? :)

Kasutaja avatar
jaiks
liige
Postitusi: 61
Liitunud: E Juul 02, 2007 11:10 pm
Asukoht: Tartumaa

PostitusPostitas jaiks » P Sept 21, 2008 1:15 am

Mulle isiklikult meeldib ikka nii, et ees ja taga on suhteliselt sama heli ehk siis taga ka kõlarid. Olen proovinud mõlemat pidi ja kui taga on kõlarid veel peale bassika siis on ees ka heli mitmekesisem ja rohkem stereona. Mu arust on päris mõnus nii kuulata, et pole aru saada kust suunast heli tuleb või kus kõlarid asuvad.

Kasutaja avatar
MK
liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Mär 01, 2008 4:51 pm
Asukoht: Tartumaa

PostitusPostitas MK » P Sept 21, 2008 9:47 pm

jaiks kirjutas:Mulle isiklikult meeldib ikka nii, et ees ja taga on suhteliselt sama heli ehk siis taga ka kõlarid. Olen proovinud mõlemat pidi ja kui taga on kõlarid veel peale bassika siis on ees ka heli mitmekesisem ja rohkem stereona. Mu arust on päris mõnus nii kuulata, et pole aru saada kust suunast heli tuleb või kus kõlarid asuvad.

sa pole vist eriti aru saanud mis asi on stereo. Pigem on see mingi surround või mis iganes aga mitte kindalsti stero.
Korralikult paigaldatud esimetste kõlaritega pole vahet kas on tagumised kõlarid või mitte, kuna muusika on ruumiline, õhuline jne

Kasutaja avatar
jaiks
liige
Postitusi: 61
Liitunud: E Juul 02, 2007 11:10 pm
Asukoht: Tartumaa

PostitusPostitas jaiks » P Sept 21, 2008 11:05 pm

Stereo ilmselt jah natsa vale sõna. Aga kui võtta nii et ühe kõlariga näiteks pole võimalik stereona kuulata ja kahega saab, siis neljaga tundub effekti rohkem. Maitse asi ja ei hakka edasi vaidlema.
Aa.. ja veel näiteks kodukinol on paigutatud hea tulemuse jaoks ka kõlarid ümber kuulaja mitte ainult ette.

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » E Sept 22, 2008 8:05 am

jaiks kirjutas:Stereo ilmselt jah natsa vale sõna. Aga kui võtta nii et ühe kõlariga näiteks pole võimalik stereona kuulata ja kahega saab, siis neljaga tundub effekti rohkem. Maitse asi ja ei hakka edasi vaidlema.
Aa.. ja veel näiteks kodukinol on paigutatud hea tulemuse jaoks ka kõlarid ümber kuulaja mitte ainult ette.


Nelja kõlariga on täpselt "efekti" rohkem, stereost kisub juba asi väga kaugele. Kodukino ei saa ka kuidagi stereoks nimetada, pigem kvadro- penta- vms. -fooniline helisüsteem. Seal on see ikkagi mõeldud tekitamaks filmiheliga kaasnevaid efekte ning samas ruumis viibimise tunnet, kui näiteks käib selja taga püssipauk, siis hea ruumihelisüsteemi puhul sunnib see ka vaatajat piltlikult öeldes üle õla kiikama :)

Autos mingit natukenegi kuulatavat helipilti saada on väga-väga raske ja kulukas, see päris nii ka ei käi, et kõlarid ette ja taha ning "suppakas" pagasnikusse ja "ossa kus tümiseb", täpselt tümiseb, aga reaalsest asjast oled ikka oioioi kui kaugel. Muusika kuulamiseks on vähemalt minu isikliku ja tagasihoidliku arvamuse kohaselt palju paremaid kohti kui auto kus saab ka suhteliselt adekvaatse heli kätte suurusjärgu võrra odavamalt kui autos (võrdle enam-vähem 10- 20000 vs 100000).

Kusjuures ei mäleta hetkel, kes ütles, et "olen mina sõitnud igasuguste edevate autodega ja kuulnud hirmkalleid stereosüsteeme, aga kõige parema mulje on jätnu senimaani ikkagi mu enda '81 aasta Mercedese armatuuris paiknev 2W laiariba valjukas". Ning jutul on täiesti tõepähi all - ka enda seniaja praktika parim autoheli on tulnud ühestainsast paarivatisest "papitükist" seda küll '77 aasta Audi 80 armatuuris :)

Võib-olla olen mina liiga nõudlik, aga selline on minu arvamus ning argumenteeritud vastupidised arvamused on alati teretulnud. Ja sorry teemaalgataja ees teema risustamise eest :)
___________________

'99 Mitsubishi Colt 1.3
'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

matsmatu
Uus Kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: E Jaan 21, 2008 12:44 pm
Asukoht: TLN

Teema omanik:

PostitusPostitas matsmatu » E Sept 22, 2008 9:29 pm

Keegi on Lancerile muidu teisi kõlareid siis pannud? 10*16, diameeter 20 on uste sees plastkastid, mille sisse läheb 15.5cm diameetriga kõlar. Mida teinud olete?

Kasutaja avatar
Janar
Vana olija
Postitusi: 340
Liitunud: K Okt 17, 2007 5:36 pm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

PostitusPostitas Janar » T Sept 23, 2008 1:03 pm

Kõige lihtsam oleks vast mingi komponentide koplekt soetada. Midagi sellest valikust näiteks ( http://noortehnik.ee/index.php?id=2&id2=180 ).

Siis saad kenasti kõrg,kesk ja madala kätte autos. Teemal mis ja kui palju läheb maksma "korraliku" süsteemi ehitamiseks, siis sellel teemal vaielda tõesti mõtet ei ole. Auto on siiski sõitmiseks. Kindlasti on ka teise mehe "korralikust" süsteemist kellelgil teisel jälle oma arvamus jne jne. Tehke nii et omale meeldiks, sest ise te ju kõige rohkem viibite oma autos. :)

Btw ennem kui lähed miskit soetama poest oleks hea kui vanad kõlarid oled välja võtnud ja üle mõõtnud, sest näit. noortehnikus polnud kataloogis mitsu kõlari mõõtude kohta infi + ukse kõlarid (sigmal näit.) peaks mingi plastik karbi sees olema, kui vahetuseks läheb siis soovitaks selle minema visata sealt vahelt ja pigimatt ei teeks ka paha :P

Terv

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » T Sept 23, 2008 1:42 pm

Siis kui mina oma krapid teiste krappide vastu vahetasin, pidin tegema ukse sisse veekindlast vineerist vaheplaadid, kuna plastikkopsik on mõeldud mingitele imemõõtu tehasevaljukatele ainult.

Janarile - täpselt õige märkus, auto on põhiliselt ikka sõitmiseks. Mitmeid kordi ma olen tahtnud midagi orbiidile saata, kui öörahu häirima hakkab mingi akna alla pargitud auto, mille omanikud arvavad heaks olevat umbes kell 12 või pool üks hakata pagasnikuluugi värisedes "muusikat nautima", aga see selleks.

Minu isikliku arvamuse järgi pole mõtet autosse helitehnika ostmisel investeerida rohkem kui hädavajalik, mingit vähegi kuulatavat tulemust nagunii on suhteliselt raske saavutada, selleks oleks lihtsam kogu auto sisuliselt uuesti ehitada arvestades kogu salongi akustilisi omadusi ning kere vibratsioonikindlust ja jäikust, kui hakata selleks kohandama mõnda seeriatoodangu sõidukit. Väga lihtne on aga saada tulemust, mis kaasaja ööklubide püsiklientide arusaamadega muusika loomutruust taasesitamisest kokku käib. Aga noh, eks maitseid ole erinevaid ja enamus asju maailmas on ikkagi sügavalt subjektiivsed, seega ühele meeldib ema, teisele tütar.

Teemaalgataja võiks tegelikult natuke rohkem rääkida, mida ta täpsemalt saavutada tahab. Millist muusikat kuulab jne, raadiost tuleva sisuliselt MP3-e jaoks pole ju mingit väga head ja suhteliselt rahakotivaenulikku tehnikat vaja :) Hetkel loen siit välja, et "peaasi, et bass mürtsuks", ehk siis on tänavatele jälle tekkimas üks auto, milletaolisi ükski normaalse mõistusega kaaskodanik näha-kuulda ei taha.
___________________



'99 Mitsubishi Colt 1.3

'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI

matsmatu
Uus Kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: E Jaan 21, 2008 12:44 pm
Asukoht: TLN

Teema omanik

PostitusPostitas matsmatu » T Sept 23, 2008 6:28 pm

To viimane postitaja: Mitte, et bass mürtsuks ja see põhiline oleks vaid lihtsalt tõin näite. Mõte siis, et bass tagant ja esiustesse mingid kvaliteetsemad kõlarid. Ja ausalt öeldes on põhiline et endal oleks autos hea kuulata. Ega ma nüüd mingi oss ole.. lihtsalt otsin head kvaliteedi ja kvantiteedi suhet :) Seega läheb ehitamiseks millalgil.

rnahkur
liige
Postitusi: 128
Liitunud: L Juul 07, 2007 6:58 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas rnahkur » N Sept 25, 2008 10:47 am

No kui tahad head kvantiteedi ja kvaliteedi suhet, siis unustas subakas ära või kruti praktiliselt olematule tasemele, et see ainult kõige madalamas otsas toeks oleks. Siis hangi mingid pisut korralikumad komponendid, kõrgete kapsel võiks ikka eraldi olla, hea ka kui keskmised. Hertzi toodangu koaksiaalid jätsid mulle igatahes ülehinnatud mulje, juba lahtisel laual mängides suhteliselt pikiline sageduskara alumises otsas, aga olid tehtud üllatavalt korralikult ning ei maksnud ka hingehinda ja noh, autos raadio kuulamiseks käivad lõppkokkuvõttes küll.

Siis soe soovitus summutada ära võimalikult palju valjukate ümbruskonnas olevat plekki ning näiteks uste puhul mitte unustada pigitada ka ukse sisemist plekki, mis on tegelikult isegi vaata et suurema tähtsusega. Kõige parem oleks valjukad paigaldada võimalikult jäiga alusplaadi vahendusel ning see omakorda suhteliselt elastse ühenduse abil uksest isoleerida (näiteks suuremasse auku kummipuks paigaldada, millest siis peenem polt läbi ja ka seibide alla kummiseibid istutada. Ja noh, kui vähegi võimalust, siis võiks valjukad ikkagi võimalikult kõrgel ka paikneda, originaalkõlarite asukoht ukse alumises servas pole just eriti hea :) Kahjuks enamasti nende asukohta väga lihtsalt ka muuta ei anna :(
___________________



'99 Mitsubishi Colt 1.3

'91 Pontiac Firebird 305 CID TBI


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 59 külalist